Informacje

03.06.2016 15:30 Przyjechał w ramach wymiany z Berlina

Piętrus był hitem, ale na stołeczne ulice już nie wróci. Dlaczego?

SERWISY:


Miał aż cztery metry wysokości i przez dwa tygodnie cieszył się dużą popularnością wśród
warszawiaków i turystów. Piętrowy autobus z Berlina, który przez dwa tygodnie jeździł na linii 180 zakończył swoje kursowanie. Do regularnych kursów raczej nie wróci.

O to czy piętrus ma ma szansę pozostać w komunikacji miejskiej na stałe postanowiliśmy zapytać w Zarządzie Transportu Miejskiego.

- Operatorzy wykonujący usługi na nasze zlecenie nie posiadają tego typu taboru. Według naszej oceny tego typu autobus mógłby kursować tylko jako atrakcja turystyczna. Ze względu na pojemność, czas wymiany pasażerów i utrudniony dostęp dla osób niepełnosprawnych nie mógłby być wykorzystywany w liniach o dużych potokach pasażerskich, których trasy przebiegają przez centrum miasta - wyjaśnia Igor Krajnow, rzecznik ZTM i dodaje, że nie ma większych szans, aby piętrus trafił do obsługi regularnych linii.

Przyjechał w ramach wymiany

Piętrus przyjechał do stolicy w związku z obchodami 25-lecia polsko-niemieckiego traktatu o dobrym sąsiedztwie. Autobus sprowadzony specjalnie z Niemiec, wyróżniał się żółtym malowaniem charakterystycznym dla pojazdów komunikacji miejskiej w Berlinie

Pojazd przez dwa tygodnie miał jeździć na trasie Wilanów - Esperanto. Niestety, jeździł nieco krócej z powodu drobnej awarii. Konieczna była wymiana części związanej z hydrauliką.

Piętrus wrócił już do Berlina. Z kolei w lipcu do stolicy Niemiec pojedzie wyprodukowany w Polsce, jeżdżący po Warszawie autobus marki Solaris.

W latach 2014-2015 Zarząd Transportu Miejskiego analizował możliwości wprowadzenia piętrowych autobusów. Urzędnicy uznali jednak, że jest to "społecznie i ekonomicznie nieuzasadnione".

md/b

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Azerate

    zgłoś naruszenie odpowiedz 04.06.2016 21:54 ~Azerate



    panstwo_marionetkowepanstwo_marionetkowe

    Nic nie stoi na przeszkodzie, aby na linii 180 kursowaly pietrusy. Miasto stac, aby kupic ich kilka sztuk. Przedluzona wymiana pasazerska bylaby na poczatku. Ludzie szybko by sie nauczyli, ze z gory trzeba wczesniej zejsc, aby zdazyc wysiasc. Wystarczylo by aby raz ktos pojechal dalej, bo zbyt dlugo wysiadal i nastepnym razem odbedzi sie to sprawnie.
    Azerate~Azerate

    Niby masz rację, ale "nowoczesna" konstrukcja drzwi, zarówno tramwajowych i autobusowych niestety umożliwia pasażerowi dowolne długie blokowane ich zamknięcia (nawet nie siłowe, często wystarczy wielokrotne naciskanie przycisku otwierania), z czym prowadzący pojazd nie może nic zrobić (poza wyjściem z kabiny i nakopaniem delikwentowi w 4 litery).
    panstwo_marionetkowepanstwo_marionetkowe

    Niestety jestes w bledzie - przyciskiem mozesz doprowadzic do otwarcia, poki blokada drzwi jest zwolniona czyli przycisk sie swieci. Kiedy kierowca wylaczy przycuski - pozostaje jedynie wersja silowa, ktora jest sporzeczna z regulaminem przewozowym. Takze wsiadanie i wytsiadanie po sygnale jest zabronione - a sygnal pojawia sie na okolo 3 sekundy przed ich zamknieciem.

    Jak widać w praktyce regulamin przewozowy w najmniejszym stopniu nie zniechęca pasażerów ani do wersji siłowej ani do wsiadania po sygnale.

  • panstwo_marionetkowe

    zgłoś naruszenie odpowiedz 04.06.2016 18:48 panstwo_ma…

    memory~memory

    Jedynym problemem w zakupie tych autobusów jest ich wysokość ponad dopuszczalne w PL 4,00 m. Nie da sie tego nijak obniżyć. Jazda takim autobusem wymaga zezwoleń co generuje dodatkowe opłaty za przekroczenie dopuszczalnych wymiarów.

    Przepisy regulujace dopuszczalna wysokosc pojazdow sa w calej UE jednakowe - podaj prosze zrodlo swojej informacji, iz pietrusy przekraczaja 4,00 metra. Wszelkie konstrukcje drogowe - wiadukty, tunele musza miec 4 metry przeswitu o ile wykonawca nie zawiedzie jak to jest przy dw.zachodnim.

  • panstwo_marionetkowe

    zgłoś naruszenie odpowiedz 04.06.2016 18:45 panstwo_ma…


    panstwo_marionetkowepanstwo_marionetkowe

    Nic nie stoi na przeszkodzie, aby na linii 180 kursowaly pietrusy. Miasto stac, aby kupic ich kilka sztuk. Przedluzona wymiana pasazerska bylaby na poczatku. Ludzie szybko by sie nauczyli, ze z gory trzeba wczesniej zejsc, aby zdazyc wysiasc. Wystarczylo by aby raz ktos pojechal dalej, bo zbyt dlugo wysiadal i nastepnym razem odbedzi sie to sprawnie.
    Azerate~Azerate

    Niby masz rację, ale "nowoczesna" konstrukcja drzwi, zarówno tramwajowych i autobusowych niestety umożliwia pasażerowi dowolne długie blokowane ich zamknięcia (nawet nie siłowe, często wystarczy wielokrotne naciskanie przycisku otwierania), z czym prowadzący pojazd nie może nic zrobić (poza wyjściem z kabiny i nakopaniem delikwentowi w 4 litery).

    Niestety jestes w bledzie - przyciskiem mozesz doprowadzic do otwarcia, poki blokada drzwi jest zwolniona czyli przycisk sie swieci. Kiedy kierowca wylaczy przycuski - pozostaje jedynie wersja silowa, ktora jest sporzeczna z regulaminem przewozowym. Takze wsiadanie i wytsiadanie po sygnale jest zabronione - a sygnal pojawia sie na okolo 3 sekundy przed ich zamknieciem.

  • Alek77

    zgłoś naruszenie odpowiedz 04.06.2016 15:02 ~Alek77

    Cytat: Zarząd Transportu Miejskiego analizował możliwości wprowadzenia piętrowych autobusów. Urzędnicy uznali jednak, że jest to "społecznie i ekonomicznie nieuzasadnione".

    Niestety od dawana wiadomo ze w ZTM pracuja oderwani od rzeczywistosci kretyni ktorzy autobusy, tramwaje i metro widzieli tylko na obrazkach. Co to za idiotyczne stwierdzenie: spolecznie i ekonomicznie nieuzasadnione??

  • WAW

    zgłoś naruszenie odpowiedz 04.06.2016 13:23 ~WAW

    Kiedyś Był piętrus na Lini 100 Rządamy Powrotu Piętrusa !! i Lini turystycznej!

  • memory

    zgłoś naruszenie odpowiedz 04.06.2016 05:22 ~memory

    Jedynym problemem w zakupie tych autobusów jest ich wysokość ponad dopuszczalne w PL 4,00 m. Nie da sie tego nijak obniżyć. Jazda takim autobusem wymaga zezwoleń co generuje dodatkowe opłaty za przekroczenie dopuszczalnych wymiarów.

  • Armagedon

    zgłoś naruszenie odpowiedz 04.06.2016 01:05 ~Armagedon

    P.S. W razie wątpliwości co do możliwości przewozu niepełnosprawnych, polecam przyjrzeć się oznaczeniom na środkowych drzwiach - widoczne na zdjęciu...

  • Armagedon

    zgłoś naruszenie odpowiedz 04.06.2016 01:01 ~Armagedon

    "Ze względu na pojemność, czas wymiany pasażerów i utrudniony dostęp dla osób niepełnosprawnych nie mógłby być wykorzystywany w liniach o dużych potokach pasażerskich, których trasy przebiegają przez centrum miasta"

    Co za bzdury. Autobus jest w pełni dostosowany do przewozu osób niepełnosprawnych (wiadomo oczywiście, iż na dolnym pokładzie), a w Berlinie takim taborem obsługiwane są linie w ścisłym centrum oraz ekspresowe. Pojemność autobusu jest porównywalna z przegubowcem, z tym że ten zajmuje mniej miejsca. Oczywiście pan Krajnow wie lepiej... Żal.

  • Paweł

    zgłoś naruszenie odpowiedz 03.06.2016 23:05 ~Paweł

    Marian~Marian

    W Londynie jeżdżą piętrowe autobusy, kto jedzie dalej wychodzi na piętro, kto bliżej - zostaje na dole. Ludzie nie narzekają. W Wa-wie to urzędnicy mają problem, nie pasażerowie.
    To jeszcze dodaj ile w Londynie jest linii metra....

  • SławekR4

    zgłoś naruszenie odpowiedz 03.06.2016 23:00 ~SławekR4

    Tak zgadza się do Berlina pojechał lub pojedzie Solaris numer boczny 85...

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »