Informacje

10.07.2018 19:44 przy zachodnim

Pierwszy w Warszawie podziemny przystanek tramwajowy. Jest zgoda

SERWISY:


Przy stacji kolejowej Warszawa Zachodnia powstanie nowoczesny węzeł przesiadkowy. Przebudowane zostaną wszystkie perony, a pod dworcem powstanie przystanek tramwajowy i najdłuższa sieć tuneli tramwajowych w Polsce. Inwestycja zostanie zrealizowana dzięki porozumieniu między Tramwajami Warszawskimi a PKP Polskimi Liniami Kolejowymi.

- Przetarg na realizację inwestycji zostanie ogłoszony w drugiej połowie 2019 roku, a zakończenie prac przewidziano na drugą połowę roku 2022 - poinformował Ireneusz Merchel, prezes PKP PLK.

I zapewnił, że przez cały czas trwania prac dworzec Zachodni będzie dostępny dla pasażerów.

"To ważny element"

- Budowa węzła przesiadkowego przy największej stacji kolejowej w Polsce pod względem wielkości ruchu pasażerskiego, w przyjazny i wygodny dla pasażerów sposób zintegruje szynową komunikację miejską z koleją. To ważny element realizacji naszej strategii, której celem jest dalszy rozwój komunikacji tramwajowej w stolicy - mówi Wojciech Bartelski, prezes zarządu Tramwajów Warszawskich.

Dzięki podpisanemu dokumentowi otwiera się droga do budowy podziemnego przystanku tramwajowego wraz z konstrukcją dla przyszłego tunelu pod zmodernizowaną stacją Warszawa Zachodnia. To będzie część trasy planowanej z Woli do Wilanowa.

Ponad 12 kilometrów

Trasa będzie biegła od Grójeckiej wzdłuż Bitwy Warszawskiej 1920 roku. W okolicach Parku Zachodniego tramwaje wjadą do tunelu, którym dotrą do podziemnego przystanku Dworzec Zachodni, który zostanie zbudowany na głębokości niemal 15 metrów poniżej poziomu torów kolejowych.

Łączna długość tras, które powstaną w ramach budowy połączenia tramwajowego Warszawa Zachodnia – Wilanów przekroczy 12 km, a na trasie będzie 49 peronów. Nowa linia tramwajowa do Wilanowa pobiegnie od Dworca Zachodniego ulicą Bitwy Warszawskiej 1920 r, na skraju Pola Mokotowskiego, a dalej ulicami: Rakowiecką, Belwederską i Sobieskiego. Tramwaje Warszawskie zaplanowały także budowę dwóch odgałęzień: w ciągu ul. Gagarina, na Sielce i w ciągu ul. św. Bonifacego na Stegny.

"Po zakończeniu przez kolejarzy modernizacji stacji Warszawa Zachodnia trasa zostanie przedłużona na Wolę i Bemowo, najpierw przez ul. Krzyżanowskiego, a potem przez Ordona" - podają urzędnicy.

ran,PAP/mś

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Dark

    zgłoś naruszenie odpowiedz 12.07.2018 06:39 ~Dark

    No tak, nie da się budować prosto, tylko esy floresy. Pewnie jakieś "nasze" kamienice tam stoją.

  • kondzio

    zgłoś naruszenie odpowiedz 11.07.2018 18:20 ~kondzio

    no to o metrze w tym miejscu można pomarzyć.Szkoda.

  • Konrad

    zgłoś naruszenie odpowiedz 11.07.2018 15:17 ~Konrad

    ILE trzeba zapłacić za to "cudo" PKP PLK i ZTM ? jeszcze mają za mało...

  • ech

    zgłoś naruszenie odpowiedz 11.07.2018 14:39 ~ech


    zenok~zenok

    METRO!!!!! a nie tramwaje
    wawa~wawa

    Tramwaj to takie mniejsze metro. W czym problem? Na budowę i utrzymanie dziesiątków kilometrów tuneli tam gdzie nie naprawdę bardzo dużego ruchu pasażerów nie ma żadnego sensu. Zresztą metro podziemne nadaje się tylko do przewozu na długich dystansach. W centrum miast nie ma szans z tramwajami.


    chyba odwrotnie - metro ma sens w centrum miasta (z uwagi m.in. na przyspieszenie składów - nieosiągalne dla tramwajów spowalnianych dodatkowo przez światła i skrzyżowania)

  • ech

    zgłoś naruszenie odpowiedz 11.07.2018 14:36 ~ech

    Ursus~Ursus

    A Ursus? Nie zaplanowali dalszej trasy na Ursus i Włochy? Aż się prosi puścić linię na Pruszków. Aleje stoją w godzinach szczytu


    Do Pruszkowa tramwaj już jest - nazywa się WKD.

    Łódzka aglomeracja zaś z powodzeniem likwiduje swoje unikatowe tramwaje międzymiastowe... a tymczasem proszę spojrzeć na linię Wiedeń-Baden.

  • czerwone jest zdrowsze

    zgłoś naruszenie odpowiedz 11.07.2018 13:48 ~czerwone…

    Ludzie to nie szczury. A gdzie przejazdy rowerowe i przyjazne uspokojenie ruchu pociągów?

  • bolek

    zgłoś naruszenie odpowiedz 11.07.2018 13:42 ~bolek

    bardzo dobrze, ale pomysł na skrzyszowianie Bitwy Warszawskiej z Grójecką to katastrofa.. Obecnie są aż dwa pasy ruchu dla skręcających z Grójeckiej (w kierunku centrum) w Bitwy Warszawskiej. Korek aut czekających na skręt sięga nierzadko kilkaset metrów aż do Dickensa, zaś nowa propozycja tego skrzyżowania zakłada iż tramwaje będą skręcać tam we wszystkich możliwych kierunkach... przewiduję potworne utrudnienia w ruchu gdy owi skręcający z Grójeckiej w Bitwy Warszawskiej będą musieli pokonać cztery pasy ruchu tramwajów, nadjeżdżających ze wszystkich kierunków... ktoś chyba nie przemyślał do końca tego skrzyżowania. :(
    https://www.youtube.com/watch?v=dLabAsL4ces

  • ech

    zgłoś naruszenie odpowiedz 11.07.2018 13:33 ~ech



    Zepp~Zepp

    Wepchnięcie torów w Goworka i Spacerową to gorzej niż zbrodnia. To błąd
    Tory tory~Tory tory

    Przecież one już tam były i zostały ze 20 lat temu zlikwidowane. Mają wrócić ?
    tom~tom


    zostały zlikwidowane w pierwszej połowie lat 70 czyli niecałe 50 lat temu dzieciaku,
    wtedy budowano wisłostradę i autobusy miały zastąpić ten drogi i problematyczny w przypadku awarii transport


    a teraz wracają by zastąpić ten drogi i problematyczny transport drogowy...

  • Jacek

    zgłoś naruszenie odpowiedz 11.07.2018 12:21 ~Jacek



    Rozbawiony~Rozbawiony

    Mamy XXI wiek a inwestujemy w rozwiązania rodem z XIX w. Biedna Warszawo, jacyż ignoranci Tobą rządzą!
    Jacek~Jacek


    To jak Ci się nie podoba Warszawa i tramwaje proponuję wrócić w rodzinne strony.
    Tu jak już wcześniej pisałem tramwaje są i będą, bo takich jak Ty malkontentów jest garstka.
    rgeregg~rgeregg


    Tramwaje są bo kilka osób związanych z obecnymi władzami miasta doskonale na tym zarabia. To jest miś na miarę ich możliwości. Koniaczek?


    Inni kandydaci do ratusza też raczej stawiają na tramwaje, nawet Jaki. Chociaż ciągle zmienia zdanie i ciężko się w tym połalać. Ale nawet on nie wyrwie szyn z korzeniami i będzie musiał zrealizować to co jest już w planach i na co jest zabezpieczona kasa i wydane decyzje.
    Zwłaszcza że państwo chce przejąć PESĘ.

  • Ursus

    zgłoś naruszenie odpowiedz 11.07.2018 12:07 ~Ursus

    A Ursus? Nie zaplanowali dalszej trasy na Ursus i Włochy? Aż się prosi puścić linię na Pruszków. Aleje stoją w godzinach szczytu

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

13 godzin po zgłoszeniu: drogowcy wymieniają studzienkę

13 godzin po zgłoszeniu: drogowcy wymieniają studzienkę

13 godzin potrzebowały miejskie służby, by zająć się na poważnie studzienką. Brak klapy sparaliżował rano aleję Prymasa Tysiąclecia. Potem były nieudane... WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »