Informacje

21.09.2015 08:57 drogowcy otworzyli trasę w całości

Pierwszy dzień w pełni otwartej
Trasy AK. 10 km w 5 minut

SERWISY:


Poniedziałek to pierwszy dzień roboczy z przejezdną w całości Trasą AK i mostem Grota-Roweckiego. W niedzielę drogowcy udostępnili kierowcom wszystkie pasy na arterii wraz z estakadami. - Na razie ruch odbywa się płynnie - relacjonował rano reporter tvnwarszawa.pl.

- Przed szczytem komunikacyjnym korki się nie tworzą - informował po 6.00 Lech Marcinczak, reporter tvnwarszawa.pl. Przypomina jednak, że jeszcze tydzień temu arteria o tej porze stała w ogromnym korku.

Przed 9.00 internauci informują, że trasa jest przejezdna. Korki tworzą się za to w al. Prymasa Tysiąclecia. - Z Ostródzkiej do Prymasa 5 minut. Zgodnie z intuicją Prymasa całe zakorkowane, ale idzie w miarę płynnie ok 10 min do zachodniego. Dziękujemy - napisał Kierowca.

Wreszcie cała trasa

Od niedzielnego poranka drogowcy stopniowo otwierali zamknięte pasy i estakady na Trasie AK i moście Grota-Roweckiego. Po godz. 19 Jan Krynicki, rzecznik Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, poinformował, że przejezdne są zamknięte dotąd zjazdy na węzłach Marymoncka, Wisłostrada i Modlińska. Wcześniej drogowcy otworzyli też wszystkie pasy na trasie w obu kierunkach.

Zostały drobne prace porządkowe

- Przez najbliższe 10 dni będą trwały jeszcze prace porządkowe, ale nie powinny one utrudniać ruchu. Otworzyliśmy wszystkie estakady. Na niewielkie utrudnienia kierowcy muszą przygotować się jedynie na wysokości ul. Modlińskiej, gdzie kończą się pracę przy likwidacji przewiązek. W stronę Marek mamy zwężenie z dwóch do jednego pasa tranzytowego, zaś w przeciwnym kierunku zwężona do dwóch pasów jest jezdnia dla ruchu lokalnego - przekazał Krynicki.

Ok. 15 drogowcy otworzyli wszystkie pasy w obu kierunkach na Trasie AK i moście Grota.

- W kierunku Bemowa wszystkie pasy są już otwarte. Na moście kierowcy mają do dyspozycji po pięć pasów (dwa tranzytowe i trzy do ruchu lokalnego), a za mostem, na Trasie AK trzy pasy ruchu. Jedzie się bardzo płynnie, nie widać żadnych zatorów. Tak samo jest w przeciwnym kierunku - relacjonował po godz. 15 reporter tvnwarszawa.pl Artur Węgrzynowicz. - Drogowcy otworzyli już pasy, ale na trasie wciąż część znaków jest pozaklejana - zauważył nasz reporter.

Otwarty zjazd na Jagiellońską

W niedzielę po południu, drogowcy otworzyli także zjazd na ul. Jagiellońską (z mostu w kierunku ronda Starzyńskiego). Po godz. 19 otwarte zostały trzy pozostałe estakady - na węźle Marymoncka - prowadząca z centrum w kierunku mostu Grota-Roweckiego, na węźle Wisłostrada - z centrum w kierunku mostu Grota-Roweckiego oraz na węźle Modlińska - prowadząca z mostu w kierunku Tarchomina.

W związku z tym od poniedziałku komunikacja miejska pojedzie inaczej.

"Likwidacja przewiązek"

Utrudnienia, z którymi kierowcy musieli się liczyć od kilku dni, wynikały z prac porządkowych, które były jeszcze wykonywane na trasie.

- Cały czas trwają tam niezbędne prace, np.: likwidacja przewiązek (przejazdy między jezdniami - red.) – mówił nam w środę Jan Krynicki.

Drogowcy od piątkowego otwarcia (11 września) południowej jezdni przeprawy informowali, że roboty mogą potrwać 10 dni, czyli do około 21 września.

– Jeśli wykonawca upora się z niezbędnymi pracami, możemy otwierać pasy wcześniej. Sytuacja jest dynamiczna – tłumaczył rzecznik. Jednocześnie przypomniał, że planowane oddanie Trasy AK w pełnym przekroju przypada w okolicach pierwszego weekendu października.

Wielkie otwarcie i wielkie korki

Otwarcie przebudowanej Trasy AK wraz z mostem Grota-Roweckiego odbyło się z piątku na sobotę (11-12 września). Ale tylko część arterii została udostępniona kierowcom.

Otwarto jezdnię południową, czyli tę służącą do jazdy w kierunku Marek, a na moście Grota-Roweckiego udostępniono po trzy pasy ruchu lokalnego w obu kierunkach, bez czterech pasów tranzytowych (po dwa w obie strony). Zamknięte pozostały także niektóre estakady.

Jezdnia w kierunku Marek od węzła Modlińska do węzła Powązkowska pozostał bez zmian i tam zamiast trzech - czterech pasów kierowcy mieli tylko dwa.

Zwężenia i zamknięcia spowodowały, że w poniedziałek arteria stanęła w gigantycznych korkach. Sytuacja powtórzyła się także we wtorek. Na korki miała wpływ także zwiększona liczba kierowców, którzy zachęceni otwarciem trasy, postanowili pojechać przebudowaną arterią.

Poniedziałkowe korki:

su/jk/gp//b

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • majtki_w_kwiatki

    zgłoś naruszenie odpowiedz 03.12.2015 23:31 ~majtki_w_kwiatki

    korzystam z tej trasy dosc czesto, gdy jade na zakupy do factory annopol. dojazd zajmuje mi najczesniej ok. 15 minut, wiec jest elegancko :)

  • driver

    zgłoś naruszenie odpowiedz 06.10.2015 11:31 ~driver

    Panowie i Panie a jak jest teraz z przejazdem tą trasą samochodów ciężarowych powyżej 16 ton? zmieniło się coś czy nie?

  • Bródno Białołęka Friends

    zgłoś naruszenie odpowiedz 28.09.2015 22:53 ~Bródno…

    Dzisiaj z Woli na Bródno w 25 minut i to o 17:25 - 17:50. Tak szybko jeszcze nie było. Szacunek dla wykonawcy. Niech nam trasa długo służy!

  • Wojtek

    zgłoś naruszenie odpowiedz 25.09.2015 09:00 ~Wojtek

    A swoją dorogą czemu tam jest teren zabudowany? Nie miała to być drogą ekspresowa?

  • kuki

    zgłoś naruszenie odpowiedz 22.09.2015 08:33 ~kuki



    adi~adi

    Do ssssss
    Masz prawo jazdy ??????
    ssss~ssss

    Dziwne, przecież również masz prawo jazdy i jak widać dokładnie znasz prawo.
    Jeździsz więc, zgodnie z prawem, prawym pasem!
    Co cię więc obchodzą pasy, którymi się nie poruszasz? :)


    wert~wert


    ja za to takich nieudacznków wyprzedzam z prawej i zajeżdzam z hamowaniem i słyszę pisk i krzyk tumana :)


    W końcu któryś TIR nie wyhamuje :)

  • warszawa

    zgłoś naruszenie odpowiedz 22.09.2015 08:32 ~warszawa

    MMM~MMM

    [/cytat_2255885]

    ja za to takich nieudacznków wyprzedzam z prawej i zajeżdzam z hamowaniem i słyszę pisk i krzyk tumana :)
    [/cytat_2256039]


    Niech zgadne: BMW na rejestracji WWL ? :)
    Zeby byc idiota i sie tym chwalic...


    Nie, rowerzysta! :)

  • vtr

    zgłoś naruszenie odpowiedz 22.09.2015 08:06 ~vtr




    Hubi~Hubi

    Przejazd bajka, naprawde dziekujemy Metrostavovi. Górna póła dziś się jechało! Kierowcy jeszcze zagubieni w akcji, lewym pasem z trzech dostepnych jada ospale dostawczaki i innej masci lemingi. Tradycyjnie prawy pusty, wiec polecam normalnym kierowcom.

    Odpowiadajac na absurdalne komentarze dotyczące prędkości, czy jazdy wszystkimi trzema pasami bo to obszar zabudowany... polecam wszystkim uważną lekturę ustawy Prawo o ruchu drogowym. Kierowcy winni poruszać się ZAWSZE możliwie najbliżej prawej krawędzi jezdni. Nie ma znaczenia ile jest pasów. Środkowy i lewy pas są do wyprzedzania i sprawnej jazdy a nie objazdówek krajozawczych.
    ssss~ssss

    Czyli na prawym powinien być korek, a sąsiednie pasy powinny zostać wolne, dla froga!
    To po cholerę robić kilka pasów? Jeśli wszystkie, poza prawym, służą jedynie do wyprzedzania? :)
    barbelucta~barbelucta


    Tak to jest jak jakiś leming czyta bez zrozumienia. Lewy pas służy do wyprzedzania. O jakim korku ty biadolisz.
    ssss~ssss

    A środkowy? :) Bo twój genialny poprzednik napisał, że wszystkie pasy poza prawym skrajnym, służą do wyprzedzania :)
    Jak będzie 6 pasów, to dalej będziecie twierdzili, że 5 służy do wyprzedzania :)
    No dobrze, to umówmy się, że jadący środkowym i lewym wyprzedzają permanentnie.
    Tytani intelektu.
    Nie chodzi o to by wszystkie pasy, poza skrajnym prawym, były puste, lecz by skrajnym lewym jechać najszybciej, i nie blokować tych, którzy chcą jechać szybciej niż prawo pozwala :)

    Od przekroczeń prędkości są odpowiednie służby, a nie ofermy na lewym pasie. Na całe szczęście te służby już wystawiają mandaty 300 zł za blokowanie lewego lub środkowego pasa.

  • waw

    zgłoś naruszenie odpowiedz 22.09.2015 08:03 ~waw

    hihihi~hihihi

    A Pan "wszystko-wiem-o-ruchu-miejskim" Puchalski twierdził, że budowa nowych i poszerzanie istniejących dróg nie zmniejsza korków, więc pytam po raz kolejny: kto tu kłamie? :)

    Przecież to stara dobra szkoła manipulacji. Pełnonocnik czerpie z niej pełnymi garściami:
    "Kłamstwo powtórzone 1000 razy staje się prawdą" Joseph Goebbels
    "jeśli fakty przeczą teorii tym gorzej dla faktów"

  • MMM

    zgłoś naruszenie odpowiedz 21.09.2015 21:47 ~MMM

    [/cytat_2255885]

    ja za to takich nieudacznków wyprzedzam z prawej i zajeżdzam z hamowaniem i słyszę pisk i krzyk tumana :)
    [/cytat_2256039]


    Niech zgadne: BMW na rejestracji WWL ? :)
    Zeby byc idiota i sie tym chwalic...

  • hihihi

    zgłoś naruszenie odpowiedz 21.09.2015 21:43 ~hihihi

    A Pan "wszystko-wiem-o-ruchu-miejskim" Puchalski twierdził, że budowa nowych i poszerzanie istniejących dróg nie zmniejsza korków, więc pytam po raz kolejny: kto tu kłamie? :)

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »