Informacje

25.09.2018 11:11 dworzec po modernizacji

Peron we Włochach tonie w błocie. "Bez kaloszy nie podchodź"

SERWISY:


Po rocznej przerwie kolejarze przywrócili ruch pociągów na linii Warszawa Włochy - Grodzisk Mazowiecki. Jednak nie wszystko jest jeszcze gotowe. Nowo otwarty peron we Włochach tonie w błocie. Przejście suchą stopą graniczy z cudem.

Wtorek rano, chwilę przed godziną 7, ruch na stacji Warszawa Włochy rośnie. Pasażerowie spieszący się do pociągu nie mają łatwego zadania. - Główne przejście na peron jest w bardzo złym stanie. Kałuże i błoto. Nie wygląda to dobrze. Jeśli ktoś chce przejść, nie brudząc sobie butów, jest bez szans - opisuje Tomasz Zieliński, reporter tvnwarszawa.pl.

Lawirowanie między kałużami

Na przesłanych przez reportera filmach i zdjęciach widać, jak pasażerowie lawirują między kałużami. Jedni prawdopodobnie wiedzieli, co ich czeka - wyposażyli się więc w kalosze, dzięki którym brudna woda im nie straszna. W najgorszej sytuacji zdają się być panie w balerinach lub białych tenisówkach. Jeden nieostrożny ruch może zakończyć się nie tylko zniszczeniem obuwia, ale i ugrzęźnięciem w błocie.

- Nieopodal jest przygotowane też drugie przejście. W trochę lepszym stanie, z desek i płyt, ale i tak wygląda to dość prowizorycznie. Jest tutaj też bardzo wąsko - mówi Zieliński.

Pierwszą informacje o kiepskim stanie nowego peronu wysłał nam w poniedziałek na Kontakt 24 Wojciech Kożuchowski z Nowoczesnej. "Bez kaloszy, a lepiej woderów, nie podchodź. Brak wyobraźni PKP i kompletne lekceważenie pasażerów" - napisał.

Próbowaliśmy skontaktować się we wtorek rano z rzecznikiem PKP PLK, nie odebrał telefonu. Jednak w rozmowie z "Gazetą Stołeczną" Mirosław Siemieniec zapewnił, że wykonawca prac we Włochach "jeszcze we wtorek udostępni dodatkowe wejście na peron". - To skróci dojście, a pasażerowie ominą błotnisty odcinek. Jego nawierzchnię rozjechały pojazdy budowlane jednego z deweloperów - powiedział rzecznik PKP PLK w rozmowie ze "Stołeczną".

Prawdopodobnie chodzi o przejście z płyt i desek opisywane przez naszego reportera.

Dwa pisma od burmistrza

Sprawą zainteresowały się też władze dzielnicy. Burmistrz Włoch Michał Wąsowicz skierował do PKP PLK dwa pisma. We wtorek urzędnicy poinformowali o tym w mediach społecznościowych, na dowód załączając skany obu dokumentów.

Pierwsze pismo dotyczy naprawienia dojścia do peronów. Jak czytamy w dokumencie, burmistrz domaga się, by wykonawca zapewnił mieszkańcom bezpieczną drogę do peronów, oddzielając ją od tej dla samochodów (chwilowo korzystają z niej zarówno piesi, jak i kierowcy) i wyznaczył przejście dla pieszych. Wymogiem władz dzielnicy jest, by dojście było przystępne dla pasażerów kolei bez względu na panujące warunki atmosferyczne.

Wąsowicz wezwał też PKP PLK do usunięcia śmieci zalegających na terenie wokół stacji. Jak wyjaśnił, w tej kwestii od kilku dni do urzędu wpływały skargi od mieszkańców.

Perony niegotowe

Warszawa Włochy to nie jedyna stacja, z remontem której kolejarze nie wyrobili się na czas. Jak pisała w weekend "Gazeta Stołeczna", "niegotowe są przejścia podziemne i windy także w Milanówku, Brwinowie, Parzniewie i Ursusie. Najgorsza sytuacja - według dziennikarzy - jest jednak w Pruszkowie, gdzie "brakuje oświetlenia, a perony są rozkopane".

W komunikacie prasowym sprzed kilku dni PKP PLK przyznawały, że choć ruch pociągów między Warszawą a Grodziskiem wrócił, prace jeszcze trwają.

- Zgodnie z umową kontynuujemy prace, które zapewnią lepszą obsługę pasażerów na peronach i sprawny dostęp do pociągów - podał Arnold Bresch, członek Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. - Wznowienie ruchu planowane było we wrześniu, a zakończenie całego projektu w 2019 roku - zaznaczył.

Remont ważnej linii

Remont linii do Grodziska trwa od roku (przejazd zamknięto we wrześniu 2017 roku). Było to duże wyzwanie nie tylko infrastrukturalne, ale i organizacyjne. Kursujące tam pociągi obsługiwały każdego dnia nawet ćwierć miliona pasażerów, którym trzeba było zapewnić komunikację zastępczą. Na ulice wyjechało kilka autobusów, ale przyzwyczajenie się do nich wcale nie było proste, co opisywaliśmy na naszej stronie. Pasażerowie gubili się na przystankach, mylili trasy, itp.

PKP od początku tłumaczyło, że remont jest po to, by zapewnić pasażerom "lepszą ofertę podróży". "Pasażerowie skorzystają z nowego przystanku w Parzniewie. Poprawi się niezawodność przejazdu, będzie mogła zwiększyć się liczba pociągów. Pasażerowie zyskają lepszy komfort obsługi na wyremontowanych przystankach i stacji w Pruszkowie" - informowano w weekendowym komunikacie prasowym.

Koszt inwestycji to 285 milionów złotych. Jest częściowo pokrywany z funduszy europejskich. Realizuje ją konsorcjum firm Intercor oraz Mosty Łódź.

kw/kk/pm

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Adam

    zgłoś naruszenie odpowiedz 26.09.2018 14:46 ~Adam

    a nikt nie zwraca uwagi, że druga część Włoch kompletnie jest odcięta od pociągów...a zastępcza komunikacja jeździ też nie po obu stronach, wszystko jest ok?

  • loku

    zgłoś naruszenie odpowiedz 26.09.2018 13:39 ~loku

    jak zwykle niezadowoleni, a prezes firmy budowlanej i kolega urzędnik zadowoleni i juz nawet pieniądze wydali, zatem causa finita i czekamy na nowe przetargi

  • stonka

    zgłoś naruszenie odpowiedz 26.09.2018 12:43 ~stonka


    powtórze
    green_is_bad~green_is_bad

    Zbiorkomowej biedoty nie stać nie tylko na samochód ale nawet na bilety z których by było można opłacić remonty no to tak mają
    green_is_bad~green_is_bad



    Internetowy troll błaga o atencję... Niech Ci będzie, biedoto umysłowa. Utożsamianie korzystania z transportu publicznego z zamożnością nie ma żadnego uzasadnienia. Utożsamianie posiadania samochodu z zamożnością nie ma żadnego uzasadnienia. Kontrola biletów na kolei jest dość efektywna, około 15% osób nie kasuje biletów. Remont finansowany jest w większości ze środków funduszy Europejskich. Wykonawca podpisując umowę zobowiązał się do zapewniania komunikacji dla podróżnych w czasie trwania remontu. Winnym tej sytuacji bezpośrednio jest wykonawca a pośrednio zamawiający i jego służby kontrolujące wykonawcę.

  • green_is_bad

    zgłoś naruszenie odpowiedz 26.09.2018 10:55 ~green_is_bad

    powtórze

    green_is_bad~green_is_bad

    Zbiorkomowej biedoty nie stać nie tylko na samochód ale nawet na bilety z których by było można opłacić remonty no to tak mają

  • stonka

    zgłoś naruszenie odpowiedz 26.09.2018 10:47 ~stonka


    leming~leming

    Idealne POdsumowanie rządów Bufetowej w Warszawie,.
    Razor~Razor

    Od kiedy Ratusz odpowiada za inwestycje stricte KOLEJOWE
    Inwestycje kolejowe wykonuje spółka Polskie Linie Kolejowe-zarządca narodowej sieci kolejowej

    Czyli spółka z grupy Polskie Koleje Państwowe - jednoosobowej spółki Skarbu Państwa. Skarb Państwa, szanowny amator "Bufetowej" sam rozszyfruje czy podać definicję?

  • chesterdb

    zgłoś naruszenie odpowiedz 26.09.2018 00:59 ~chesterdb



    Niko~Niko

    No cóż, ale przed wyborami udało się otworzyć? udało, a że niedokończone...
    chesterdb~chesterdb

    I po co człowieku mieszasz do tego politykę? Komu niby miałoby zależeć żeby oddać przed wyborami? Władzom Warszawy, Pruszkowa, Piastowa czy może Milanówka? A może jedynie słusznej partii, której ludzie zasiadają we wszystkich spółkach PKP? Doprecyzuj komu miałoby zależeć i jaka opcja polityczna zyskała na tej inwestycji, bo ja nie widzę takiej. Rozumiem, że nie powinni oddawać tej inwestycji dopóki nie zakończy się druga tura wyborów samorządowych? Bardzo dobrze, że oddali, bo ludzie w końcu mają szybszy dojazd do pracy i szkół.
    Niko~Niko


    Chodziło mi o to, że bez sensu oddawać coś co nie jest dokończone, żeby na siłę zdążyć do wyborów, a oddać powinni po skończeniu inwestycji. A tak wyszła "kiełbasa wyborcza".
    A jeśli nie dostrzegasz komu zależało na oddaniu inwestycji przed wyborami to ja nie będę Ci tego tłumaczyć...

    Ależ proszę wytłumacz, bo jestem bardzo ciekaw co napiszesz. Lubię czytać trafne diagnozy :-)

  • Grześ

    zgłoś naruszenie odpowiedz 26.09.2018 00:35 ~Grześ



    jacek~jacek

    ja sie pytam co kogo obchodza wlochy ? przeciez my mieszkamy w warszawie
    Grześ~Grześ


    Od 2002 roku Włochy są dzielnicą Warszawy. Śpisz od tego czasu czy co?
    Alex~Alex



    A Ty za to śpisz od 1951 - wtedy Włochy weszły do Warszawy. Od 2002 są samodzielną dzielnicą, a wcześniej były po prostu częścią Ochoty.


    W 51 to mnie na świecie nie było, podałem taką a nie inną datę, żeby się już nie mógł przyczepić.

  • budaruska

    zgłoś naruszenie odpowiedz 25.09.2018 22:54 ~budaruska

    Kolejna fuszerka PO w Warszawie, no ale ważniejsze są kamienice.

  • Razor

    zgłoś naruszenie odpowiedz 25.09.2018 21:08 ~Razor

    leming~leming

    Idealne POdsumowanie rządów Bufetowej w Warszawie,.




    Od kiedy Ratusz odpowiada za inwestycje stricte KOLEJOWE
    Inwestycje kolejowe wykonuje spółka Polskie Linie Kolejowe-zarządca narodowej sieci kolejowej

  • skorpion77

    zgłoś naruszenie odpowiedz 25.09.2018 19:12 ~skorpion77

    Jakby TVN Warszawa chciałby być taki rzetelny to powinien natychmiast poprosić o komentarz tego skandalu władze PKP i władze w Ratuszu. Niech się odniosą do tego i odpowiedzą na pytanie jaki sens miało otwarcie nieskończonej inwestycji na pół roku przed jej zakończeniem ? Czy zdrowie i życie ludzi się w ogóle dla nich już nie liczy ? Szczególnie chodzi o ludzi w starszym wieku i niepełnosprawnych.

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »