Informacje

17.03.2016 10:18 prace na Targówku

"Pani inżynier dyryguje, faceci wiercą". Pierwsze odwierty pod metro

SERWISY:


Ruszyły pierwsze odwierty pod budowę metra na Targówek. – Prowadzimy pomiary, sprawdzamy grunt i uzupełniamy dokumentację – mówi Mateusz Witczyński, rzecznik wykonawcy.

Budową II linii metra na odcinku od Dworca Wileńskiego w kierunku Bródna zajmuje się włoska firma Astaldi. Umowę podpisano w piątek. W tym tygodniu wykonawca rozpoczął prace przygotowawcze w rejonie przyszłej stacji C17, o roboczej nazwie "Targówek", obok skrzyżowania Pratulińskiej i Ossowskiego.

Napisaliśmy o nich na tvnwarszawa.pl we wtorek. W czwartek Mateusz Witczyński opublikował zdjęcie z prac z komentarzem: Pani inżynier dyryguje, faceci wiercą.


Zanim ruszy budowa - badania

Prowadzone pomiary mają na celu przygotowanie placu budowy pod rozpoczęcie realnych prac. Trwają odwierty, czyli – jak tłumaczył rzecznik – badania gruntu związane z uzupełnianiem dokumentacji. Takie działania są niezbędne, aby jak najlepiej poznać teren, na którym będą pracować robotnicy. – Nie chcemy, żeby cokolwiek nas zaskoczyło – mówił Witczyński. Odwierty przeprowadza zewnętrzna firma, na zlecenie Astaldi.

– Po podpisaniu umowy musimy odebrać od miasta tereny pod budowę. Pod koniec tygodnia najprawdopodobniej odbędzie się spotkanie koordynujące z przedstawicielami miasta, na którym dowiemy się w jakiej kolejności będziemy te grunty uzyskiwać – tłumaczył Mateusz Witczyński.

Gdzie budowniczowie drugiej linii wbiją symboliczną pierwszą łopatę? – Na takie informacje jest jeszcze za wcześnie – odpowiedział nasz rozmówca.

Metro w 2019 roku

Oprócz Targówka, II linia metra zostanie rozbudowana o stacje Szwedzka, przy ul. Strzeleckiej po wschodniej stronie ul. Stalowej oraz Trocka w rejonie skrzyżowania Pratulińskiej z Trocką.

Zgodnie z podpisaną w piątek umową, koszt inwestycji wyniesie miliard zł.

Władze miasta deklarują, że cała II linia metra będzie gotowa do 2019 roku. Zostanie rozbudowana o sześć stacji, czyli tzw. etap 3+3. Oprócz trzech stacji w kierunku północno-wschodnim, które wybuduje firma Astaldi, powstaną też trzy stacje na zachód, w kierunku Bemowa. Wybuduje je turecka firma Gulermak za ponad 1,1 mld zł.

Wykonawcy odpowiedzialni za budowę zostali wybrani pod koniec października ubiegłego roku.

kw/ec/b

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • gaucho

    zgłoś naruszenie odpowiedz 08.05.2017 11:47 ~gaucho


    PiotrG~PiotrG

    Dwie ostatnie stacje na Bródno to jest totalny bezsens.. Z tego miejsca do 1 lini szybciej będzie się dostać tramwajem! Czas przejazdu do centrum będzie niemal identyczny. Mieszkam po drugiej stronie Wisły, ale wspieram przedłużenie tej części metra na Białołękę - tam przydałoby się najbardziej
    mdg~mdg


    Na Bródnie jest tylko ostatnia stacja. Jeżeli metro miałoby dotrzeć na Białołękę musiałoby odbijać na północ na wysokości stacji Kondratowicza.

    Czy bez sensu, nie zgodzę się. W rejonie, w którym mają być stacje nie ma linii tramwajowych


    Ostatnia stacja metra na Bródnie ma być na skrzyżowaniu ulic Kondratowicza i Rembielińskiej - nie ma tam tramwajów? Pan szanowny z samochodu chyba nie dostrzegł tramwaju.

  • mdg

    zgłoś naruszenie odpowiedz 18.03.2016 16:03 ~mdg

    PiotrG~PiotrG

    Dwie ostatnie stacje na Bródno to jest totalny bezsens.. Z tego miejsca do 1 lini szybciej będzie się dostać tramwajem! Czas przejazdu do centrum będzie niemal identyczny. Mieszkam po drugiej stronie Wisły, ale wspieram przedłużenie tej części metra na Białołękę - tam przydałoby się najbardziej


    Na Bródnie jest tylko ostatnia stacja. Jeżeli metro miałoby dotrzeć na Białołękę musiałoby odbijać na północ na wysokości stacji Kondratowicza.

    Czy bez sensu, nie zgodzę się. W rejonie, w którym mają być stacje nie ma linii tramwajowych

  • Jagoda

    zgłoś naruszenie odpowiedz 18.03.2016 15:10 ~Jagoda

    Na pewno udrożni to całość codziennego ruchu w Warszawie.

  • mimi

    zgłoś naruszenie odpowiedz 17.03.2016 14:44 ~mimi

    Bob~Bob

    Proszę zapoznać się z planami zagospodarowania przestrzennego dla Bródna. Przy stacji na skrzyżowaniu Rembielińskiej i Kondratowicza teren dzisiejszego bazarku oraz od południowej strony za kościołem przeznaczony jest na parking typu P&R.



    Strasznie głupie jak na obecne warunki komunikacyjne to usytuowanie pętli metra. Tym bardziej, że nie ma zjazdu na Rembielińską/Annopol z Trasy Toruńskiej. Wszyscy chętni samochodziarze spoza Bródna będą musieli dojechać do tego PRa albo przez Łabiszyńską (gdzie już są korki na zjeździe z trasy Toruńskiej) albo przez Wysockiego.
    Na pewno nie będzie to wygodne rozwiązanie.

  • Wiercipięta

    zgłoś naruszenie odpowiedz 17.03.2016 13:12 ~Wiercipięta

    Po smutnych doświadczeniach ze stacją Centrum Nauki Kopernik, radził bym sprawdzić, czy wiercą dostatecznie głęboko.... :-)

  • Edzka

    zgłoś naruszenie odpowiedz 17.03.2016 12:55 ~Edzka

    krzychp~krzychp

    Gęstość zaludnienia na Bródnie wynosi 5000 mieszkańców na km/2 a na Białołęce 1350 na km/2. Reszta nie wymaga komentarza.



    A skąd takie wyliczenia?

  • jar

    zgłoś naruszenie odpowiedz 17.03.2016 12:43 ~jar

    A w jakim celu wiercili 3 tygodnie temu przy bazarku na trockiej?

  • adi

    zgłoś naruszenie odpowiedz 17.03.2016 12:16 ~adi

    jak wy wszyscy nie umiecie myśleć. Teraz będziecie się kłócić, zamiast pisać projekty i wymagać od władz Białołęki i M.st. Warszawy od pociągnięcie metra od Ratusza na Białołękę. Powiem że Bielany piszą projekt z Łomiankami o pociągnięcie metra do Łomianek. A wy ty swoim jadem kłócicie się o coś co już jest zaakceptowane i zaprojektowane i kasa wzięta z UE. Więc nie ma mowy o zmianach. Więc zamiast pisać głupoty na na forum idzie i piszcie projekt o tramwaje, metro, kolej parkingi a nie tylko narzekacie. Ja chce dojechać na Bródno , Ochotę ,Gocław ,Wole wygodnie i szybko więc będę popierał każdą inwestycje jak nowe mosty, linie metra czy linie tramwajowe.

  • kikut

    zgłoś naruszenie odpowiedz 17.03.2016 11:53 ~kikut


    Gość~Gość

    Metro na Białołękę! Natychmiast!
    mmm~mmm

    Jeszcze czego, może od razu do Twojej wsi?

    W śródmieściu metro już jest.

  • gypolis

    zgłoś naruszenie odpowiedz 17.03.2016 11:50 ~gypolis

    ale robota wre-jak za prl-u

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »