Informacje

08.02.2014 11:18 przebudowa wiaduktu PKP

Otworzyli Cierlicką. Zamkną ją znowu w sierpniu

SERWISY:

Kierowcy znowu mogą korzystać z ulicy Cierlickiej. Po dwóch miesiącach ulica została ponownie otwarta w nocy z piątku na sobotę. Okazuje się jednak, że prace przy wiadukcie PKP, które były powodem utrudnień, jeszcze się nie skończyły i robotnicy wrócą tam w sierpniu. Ulica znowu zostanie zamknięta.

- Ulica jest przejezdna. Kierowcy bez przeszkód mogą z niej korzystać - poinformował w sobotę rano Marcin Gula, reporter tvnwarszawa.pl.

Jeszcze w piątek wciąż byli tam robotnicy. - Na Cierlickiej są kałuże. Pracownicy wypompowują wodę - relacjonował wtedy Gula. - Trwają prace przy oczyszczaniu odwodnienia. Nic niepokojącego się nie dzieje - wyjaśnił Maciej Dutkiewicz, rzecznik PKP PLK.

"Zrobiliśmy, co było zaplanowane"

Prace na wiadukcie dla pociągów dalekobieżnych rozpoczęły się 30 listopada 2013 r. Wtedy też zamknięto przejazd ulicą Cierlicą, od ul. Kościuszki do ul. Lalki. Kolejarze zapowiadali, że utrudnienia potrwają do marca 2014 roku, a inwestycja obejmie zburzenie starej przeprawy, budowę nowej, a także przebudowę konstrukcji wiaduktu wraz z podporami.

Zmodernizowane miały zostać także przęsła pod torem w kierunku Grodziska Mazowieckiego i ściany oporowe. Obiekt miał otrzymać również nowy system odwodnienia.

Jeszcze tu wrócą

Kolejarze, chwaląc się o miesiąc wcześniejszym otwarciem ulicy, informują zarazem, że nie wszystkie prace na wiadukcie zostały wykonane.

Tłumaczą też, że zrobiono wszystko, co zostało wcześniej zaplanowane.

- Przebudowaliśmy konstrukcję kolejową wiaduktu wraz z podporami - wyjaśnił Dutkiewicz.

Jak tłumaczył rzecznik, prace trzeba było podzielić na etapy, gdyż nie można było wyłączyć wszystkich torów z użytkowania. W listopadzie jednak o tym nie wspominał.

Kiedy rozpoczęcie kolejnych prac?

- W sierpniu. Wtedy będziemy wykonywać modernizację ścian oporowych oraz przęseł pod torem w kierunku Grodziska Mazowieckiego. Obiekt otrzyma również nowy system odwodnieniowy - odpowiedział rzecznik.

Jak powiedział, kierowcy będą musieli liczyć się z podobnymi utrudnieniami, jak w trakcie ostatnich dwóch miesięcy.

Kolejarze przymierzają się także do przebudowy drugiego wiaduktu nad ulicą - dla linii podmiejskich. Na razie jednak inwestycja jest na etapie projektowania.

Szybciej do Łodzi

Odcinek Warszawa Zachodnia - Grodzisk Mazowiecki ma zostać przebudowany do końca 2014 roku. Prace przy wiadukcie są częścią modernizacji linii kolejowej Warszawa - Łódź na odcinku Warszawa Zachodnia - Skierniewice (Miedniewice), który ma być zakończony w połowie 2015 roku. Koszt modernizacji tego odcinka wynosi ponad miliard złotych.

Pociągi będą mogły poruszać się z prędkością 160 km/h, co pozwoli dostać się ze stolicy do Łodzi nawet w 70 minut.

Zmiany tras

Wraz z otwarciem ulicy w nocy z piątku na sobotę, część autobusów wróciło na swoje stare trasy. Uruchomiona została nowa linia 307.

Linie dzienne 401 i 517 oraz nocne N35 i N85 wróciły na trasy obowiązujące przed zamknięciem ulicy Cierlickiej.

Z-7 – uruchomiona na czas utrudnień związanych z remontem wiaduktu kolejowego nad ulicą Cierlicką – została zlikwidowana.

Autobusy 129, 177 i 187 kursują zmienionymi trasami:

129 - KOŁO – … – Ryżowa – Dzieci Warszawy – Sławka – Bohaterów Warszawy – Kościuszki – Spisaka (powrót: Sosnkowskiego) – PKP URSUS

177 - P+R AL. KRAKOWSKA – … – Al. Jerozolimskie – Bodycha (powrót: Spisaka – Al. Jerozolimskie) – Spisaka – Kompanii Kordian – Pużaka – Bohaterów Warszawy – Kościuszki – Cierlicka – Gierdziejewskiego – Warszawska – Orłów Piastowskich – Czerwona Droga – Posag 7 Panien – Szamoty – Traktorzystów – URSUS-RATUSZ

187- STEGNY – … – Nowolazurowa – Poczty Gdańskiej – Sławka – Bohaterów Warszawy – Kościuszki – Cierlicka – Lalki – Jagiełły – … – URSUS-NIEDŹWIADEK.

Linia 206 kursuje na trasie,wprowadzonej 30 listopada 2013-  NOWE WŁOCHY – ODOLANY.

Nowe 307

Ponadto Zarząd Transportu Miejskiego uruchomił autobusy o numerze 307, które połączą WKD OPACZ z URSUSEM-SANKTUARIUM.

Trasa: WKD OPACZ – Bodycha (powrót: Ryżowa) – Al. Jerozolimskie – Starodęby – Składkowskiego – Prystora – Skoroszewska – Dzieci Warszawy – Poczty Gdańskiej – Nowolazurowa – Traktorzystów – Wojciechowskiego – Keniga – Zagłoby – URSUS-SANKTUARIUM (powrót: Orląt Lwowskich – Warszawska – Keniga – Wojciechowskiego).

Tu przeczytasz więcej o zmianach w komunikacji miejskiej.

Prace rozpoczęły w listopadzie 2013 r.

su/mz

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • ursusanka

    zgłoś naruszenie odpowiedz 12.02.2014 12:56 ~ursusanka

    Cierlicką mogliby zamnknąć dla samochodów na zawsze, zwłaszcza, że objazdy się sprawdziły. Nie było korków, w domu można było okno otworzyć... same plusy

  • toro

    zgłoś naruszenie odpowiedz 10.02.2014 12:08 ~toro

    Rzecznikowi chyba chodziło o tory dla pociągów pośpiesznych w kierunku Warszawy, bo Grodzisk jest już wykonany.

    Na szczęście już praktycznie po zimie i mozna zrezygnować w busów na rzecz kolejki, ale tak jak wspominacie, wszystkie remonty objazdy sa tylko po to żeby skrócić, zmniejszyć, oszczędzić, zmienić na niefektywne trasy autobusów żeby mieć wymówkę do skasowania. Gdyby odjeli odrazu podniósłby się raban, tak samo jak w przypadku gdyby nagle podnieśli podatki o 50%. A tak powoli, a społeczność wszystko łyknie.

    PS. Trzeba do redakcji podesłać jakiś normalny obrazek na front, bo jak się wchodzi na zakładkę Ursus, to pokazuje się obrazek rodem z bocznicy na Odolanach, tak jakby poza torami dzielnica nie miała nic do zaoferowania.

  • orzech55

    zgłoś naruszenie odpowiedz 09.02.2014 13:15 orzech55

    Czemu zamkniecie nie jest planowane na lipiec tak zeby w wakacje sie wyrobic z robota??

  • Tadek

    zgłoś naruszenie odpowiedz 09.02.2014 10:48 ~Tadek

    4 kursy na dzień by wystarczyły.

  • kolejorz

    zgłoś naruszenie odpowiedz 08.02.2014 21:58 ~kolejorz

    Uzupełnienie: każdy tor musi być robiony oddzielnie. Po to, aby pociągi mogły funkcjonować w miarę normalnie. Aby zachować ciągłość dowozu pasażerów i towarów.

  • Kolejorz

    zgłoś naruszenie odpowiedz 08.02.2014 21:51 ~Kolejorz

    Odpowiedź: czy po jednym torze możnaby puścić wszystkie pociągi podmiejscie (powolne) i dalekobieżne (szybkie), jeżdzące w obie strony? Oczywiście, że można tak to skoordynować. Np do południa jeździmy tylko do Warszawy. Na początku pociagi dalekobieżne, później, aby tamtych nie spowalniać, lokalne. Po dojechaniu ostatniego pociagu np. ze Skierniewc do Warszawy Zachodniej ruszamy z Zachodniej w odwrotnym kierunku. W takich Skierniewicach nic nie pojawiłoby się na peronie przez około 3 godziny.

    Najlepiej byłoby zamknąć wszystkie cztery tory... Przy obecnym wyłączeniu JEDNEGO toru już są znaczące utrudnienia w komunikacji. To są tory, a nie drogi, gdzie można zrobić objazd.

  • Pablito

    zgłoś naruszenie odpowiedz 08.02.2014 18:59 ~Pablito

    Pytanie: czy nie można wszystkich prac (dla 3 wiaduktów) skoordynować w jednym czasie?

    po co zamykać 3 razy po 2 miesiące?

  • marcel

    zgłoś naruszenie odpowiedz 08.02.2014 16:29 ~marcel

    Mam nadzieje, ze na Poczty Gdanskiej zostanie utrzymany zakaz zatrzymywania i droga z pierwszenstwem. Poprzednie rozwiązanie, zważywszy na powstanie Nowolazurowej, było idiotyczne i niebezpieczne.

  • ursus

    zgłoś naruszenie odpowiedz 08.02.2014 12:54 ~ursus

    Man1234~Man1234

    Patrzyłem ostatnio jak będzie jeździć te nowe 307 i 129 które dotychczas jeździło do Ursus-Sanktuarium.Jedno co zauważyłem że jak będę chciał się przesiąść na Szancera z 307 do 129 to muszę czekać ok 28 minut :>
    Moim zdaniem nie przemyślana nowa linia :)

    i o to chodzi. po co nam z niedźwiadka jeździć ze skoroszami. wystarczy ,że zapychają 517.

  • ursus

    zgłoś naruszenie odpowiedz 08.02.2014 12:51 ~ursus

    Gdzie jest mój komentarz dodany po 10 ??

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »