Informacje

11.09.2012 10:40 koniec prac w niedzielę

Ostatnie szlify na torach. Marszałkowska czeka na tramwaje

SERWISY:


Tramwajarze zmierzają ku końcowi prac na Marszałkowskiej. Asfaltują zabudowę torowiska, przygotowują krawężniki i odnawiają przystanki przy ul. Świętokrzyskiej. Prace mają zakończyć się w niedzielę.

- Asfaltujemy torowisko od ul. Waryńskiego do ronda Dmowskiego, ustawiamy też płyty między torami na odcinku od Widok do Sienkiewicza. Przygotowujemy również przystanek przy ul. Świętokrzyskiej - wylicza Michał Powałka, rzecznik Tramwajów Warszawskich.

Powrót w poniedziałek

To już końcówka prac. Zgodnie z ustalonym harmonogramem prace mają zakończyć się 16 września. - A 17 września tramwaje mają wrócić na ul. Marszałkowską – informuje Powałka.

Od poniedziałku kierowcy mogą przejechać przez skrzyżowanie ze Świętokrzyską. Drogowcy uporali się z ułożeniem nawierzchni tydzień przed zakładanym terminem.

CZYTAJ WIĘCEJ NA TEN TEMAT

Prace związane z modernizacją torowiska odbywają się przy wyłączeniu ruchu tramwajów na ciągu ul. Marszałkowskiej - Andersa  od pl. Zbawiciela do ul. Stawki. Przejazd został wstrzymany w związku z budową centralnego odcinka II linii metra na skrzyżowaniu ulic Marszałkowskiej i Świętokrzyskiej.

Zmiany w komunikacji miejskiej wprowadzono w maju. Linie tramwajowe wycofane z ul. Marszałkowskiej (4 i 15) zostały skierowane na trasy objazdowe al. Jana Pawła II. Dwie linie pozostają zawieszone – 18 i 35. W zamian uruchomiono linie zastępcze – 74 (zastępuje także zawieszoną na wakacje 14) oraz 40 (zastępującą linię 18 na Trasie W-Z oraz linię 35 na Nowym Bemowie).

ran//ec

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • bass

    zgłoś naruszenie odpowiedz 13.09.2012 16:17 ~bass

    Jak robią remont Marszałkowskiej, to mogli by zrobić rozjazdy tramwajowe, chodzby dla celów technicznych.Rondo Dmowskiego, to taki centralny węzeł,na którym dawniej skręcały linie np. 23.Ale to jest Polska, nikt zawczasu o tym nie myśli.

  • ktos

    zgłoś naruszenie odpowiedz 12.09.2012 18:52 ~ktos

    @wiesmak

    Skoro wiesz jaka jest roznica miedzy petla a zajezdnia to dlaczego piszesz zajednia? Wielu mieszkancow W-wy nie odroznia zajedni od petli poniewaz w ich rodzinnych miastach/miasteczkach nie ma petli ani zajezdni. Jesli Ty odrozniasz to znaczy ze piszesz niechlujnie. Myslisz petla - pisz petla - nie bedzie nieporozumien. A skoro juz sie tak przy..szam to jesli piszesz "Twoje" to pisz tez "Twojej" a nie "twojej".
    A wracajac do meritum to nie spodziewaj sie zbyt szybko decyzji srodowiskowej. Jaki by nie byl projekt to i tak beda protesty mieszkancow - jak nie jednych to drugich. Szkoda tylko dofinansowania ktore pewnie przepadnie a wtedy to juz na pewno nie powstanie trasa wzdluz Swiatowida do nowej petli.

  • NCL

    zgłoś naruszenie odpowiedz 12.09.2012 18:17 ~NCL

    MichalK~MichalK

    Standardowe warszawskie podejście - wybetonować wszystko. A później wielki lament przy każdym większym deszczu że nagle robi się półmetrowe jezioro. W każdym zachodnim kraju tory tramwajowe obsiewa się trawą. Ale skoro już zaplanowali wybetonowanie torów to mogli chociaż zrobić drugi trambuspas - spokojnie zaczynałby się na Pl. Konstytucji a kończył przed Królewską. No ale w naszym kraju włodarze nie myślą...

    Betonowanie torów to nie jest pomysł tramwajów, tylko wymóg ZTM-u, który zamierza systematycznie wprowadzać autobusy na torowiska.

    Autobusy będą stopniowo wypierać z torów pojazdy szynowe, ponieważ autobus na wydzielonym pasie jest w zasadzie równie szybki co tramwaj. Kiedy tramwaje zostaną już zastąpione autobusami, Warszawa zostanie w pełni zmotoryzowana a wydzielone torowiska tramwajowe zamienione na zwykłe buspasy. W niedługim czasie, prawo do poruszania się odzyskanymi od tramwajów buspasami otrzymają taksówki, rowerzyści, osoby niepełnosprawne, inwalidzi, matki z dziećmi i oczywiście pojazdy wszelkich służb miejskich. Następnie, z buspasów pozwoli się korzystać kierowcom samochodów, którzy wiozą przynajmniej jednego pasażera. Aż pewnego dnia, buspasy staną się po prostu kolejnym pasem ruchu, na którym autobusy będą grzęzły w korkach jak dawniej. Ponieważ nie będzie już tramwajów, które poruszając się po wydzielonym torowisku mają możliwość ominąć niekończący się sznur samochodów, ludzie zaczną masowo przesiadać się z komunikacji miejskiej do samochodów. A o to przecież chodzi!

  • wieśmak

    zgłoś naruszenie odpowiedz 12.09.2012 10:42 ~wieśmak

    @ktoś. Skupiasz się na mało istotnych szczególach ignorując główny wątek. Czyli po prostu przy..szasz się nie wnosząc nic w odpowiedź na proste pytanie. Ale ok - niech będzie Twoje na wierzchu choc poziom twojej odpowiedzi jest co tu dużo mówić ...żenujący. Nie chodzi o zajezdnie na Światowida a o budowę linii tramwajowej wzdłuż Swiatowida z pętlą przy Mehoffera jako planem awaryjnym wobec protestów Winnicy. Projekt Tramwaj na Tarchomin - czy ktoś wie czy znany jest status decyzji środowiskowej, który to miał być wiadowmy na początku września?????

  • piotrek z pragi

    zgłoś naruszenie odpowiedz 12.09.2012 10:19 ~piotrek z pragi

    MichalK~MichalK

    Standardowe warszawskie podejście - wybetonować wszystko. A później wielki lament przy każdym większym deszczu że nagle robi się półmetrowe jezioro. W każdym zachodnim kraju tory tramwajowe obsiewa się trawą. Ale skoro już zaplanowali wybetonowanie torów to mogli chociaż zrobić drugi trambuspas - spokojnie zaczynałby się na Pl. Konstytucji a kończył przed Królewską. No ale w naszym kraju włodarze nie myślą...

    po wyasfaltowanym torowisku może przejechać karetka

  • mmm

    zgłoś naruszenie odpowiedz 12.09.2012 08:48 ~mmm


    klient TESCO~klient TESCO

    tylko niech 35 nie wraca!
    skaut~skaut

    Tak, popieram, niech będzie tylko jedynka.

    może zauważcie, że 35 jedzie mnóstwo ludzi z bemowa i żoliborza do wieżowców na andersa?

  • dr_No

    zgłoś naruszenie odpowiedz 12.09.2012 01:18 ~dr_No

    MichalK~MichalK

    Standardowe warszawskie podejście - wybetonować wszystko. A później wielki lament przy każdym większym deszczu że nagle robi się półmetrowe jezioro. W każdym zachodnim kraju tory tramwajowe obsiewa się trawą. Ale skoro już zaplanowali wybetonowanie torów to mogli chociaż zrobić drugi trambuspas - spokojnie zaczynałby się na Pl. Konstytucji a kończył przed Królewską. No ale w naszym kraju włodarze nie myślą...

    Oczywiście lepiej, żeby karetki stały w korkach, bo jakiemuś malkotentowi na forum nie podoba się beton?

  • skaut

    zgłoś naruszenie odpowiedz 11.09.2012 18:45 ~skaut

    klient TESCO~klient TESCO

    tylko niech 35 nie wraca!

    Tak, popieram, niech będzie tylko jedynka.

  • MichalK

    zgłoś naruszenie odpowiedz 11.09.2012 17:31 ~MichalK

    Standardowe warszawskie podejście - wybetonować wszystko. A później wielki lament przy każdym większym deszczu że nagle robi się półmetrowe jezioro. W każdym zachodnim kraju tory tramwajowe obsiewa się trawą. Ale skoro już zaplanowali wybetonowanie torów to mogli chociaż zrobić drugi trambuspas - spokojnie zaczynałby się na Pl. Konstytucji a kończył przed Królewską. No ale w naszym kraju włodarze nie myślą...

  • klient TESCO

    zgłoś naruszenie odpowiedz 11.09.2012 16:54 ~klient TESCO

    tylko niech 35 nie wraca!

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »