Informacje

22.11.2016 15:20 Skrócą 518, wydłużą 134

Osiem linii do zmiany. Szykują komunikacyjną rewolucję na Białołęce

SERWISY:

Zarząd Transportu Miejskiego proponuje komunikacyjną rewolucję na Białołęce. W poniedziałek urzędnicy przedstawili propozycję zmian dotyczącą aż 18 linii autobusowych. Cel? Zachęcić do korzystania z powstającej trasy tramwajowej.

Na temat planów ZTM wypowiedzą się teraz mieszkańcy dzielnicy. W poniedziałek rozpoczęły się konsultacje społeczne. Uwagi można zgłaszać na trzy sposoby: drogą mailową – wysyłając wiadomość na adres białołęka@ztm.waw.pl, osobiście – na spotkaniu planowanym w urzędzie dzielnicy w najbliższy czwartek 24 listopada (godz. 18.00) albo biorąc udział w specjalnym czacie internetowym, który odbędzie się 7 grudnia.

Zmiany w komunikacji wiążą się z budową linii tramwajowej na Nowodwory. Pierwszy jej odcinek (od pętli Tarchomin Kościelny do tymczasowej zawrotki w rejonie pętli na Nowodworach) będzie gotowy w pierwszym kwartale przyszłego roku. W związku z tym, ZTM chce zastąpić część autobusów kursujących w zachodniej części dzielnicy właśnie przez tramwaje.

Nowa trasa dla "2"

Po oddaniu do użytku nowych torów trasa linii 2 zostanie wydłużona do tymczasowej zawrotki, która znajdzie się na wysokości pętli autobusowej Nowodwory. Tam tramwaje zmieniałyby kierunek ruchu. Po drodze do Nowodworów zatrzymywałyby się na nowych przystankach przy skrzyżowaniach z ulicami: Štefánika i Ordonówny.

Zatem zaproponowana przez ZTM trasa to: METRO MŁOCINY – Kasprowicza – Zgrupowania AK "Kampinos" – most Skłodowskiej-Curie – Płk. Kuklińskiego – Trakt Nadwiślański – Światowida – NOWODWORY. W godzinach szczytu miałyby kursować co cztery minuty.

Dodatkowo, dla pasażerów z Tarchomina, uruchomione zostałyby specjalne, skrócone kursy linii 2 na trasie: METRO MŁOCINY – TARCHOMIN KOŚCIELNY. Kursowałaby jedynie w godzinach szczytu, co osiem minut.

"Czas przejazdu linią 2 z Nowodworów do stacji metra Młociny, ze względu na zastosowany priorytet w sygnalizacji świetlnej, będzie wynosił 16 minut niezależnie od pory dnia i utrudnień na drogach" – zapewniają pracownicy ZTM.

Nie zmieni się za to trasa ani częstotliwość kursowania linii 17.

Z Tarchomina do zielonej Białołęki

Ważną zmianą jest uruchomienie nowej linii 214, która miałaby połączyć Tarchomin z tzw. zieloną Białołęką i zapewnić dojazd m.in. do urzędu dzielnicy i powstającej Galerii Północnej. Ma kursować co pół godziny.

Trasa: OS. DERBY – Skarbka z Gór – Berensona – Ostródzka – Toruńska (powrót: Toruńska – Głębocka – Toruńska – Ostródzka) – Łabiszyńska – Kondratowicza – Bazyliańska – Wysockiego – Toruńska – Modlińska  – Światowida – Świętosławskiego – TARCHOMIN (powrót: Świderska – Ćmielowska).

Spór o linię 518

Kolejna propozycja to połączenie linii 314 i 518 w jedną linię 518 kursującą z dużą częstotliwością na trasie: Nowodwory – Metro Marymont.

To jedna z ważniejszych zmian, która budzi duże kontrowersje wśród mieszkańców. Obecnie linia 518 łączy Nowodwory z samym centrum miasta (dojeżdża do ul. Emilii Plater). Część lokalnej społeczności chciałaby, aby pozostała w takiej formie. Przekonują, że linia cieszy się ogromną popularnością, o czym świadczy m.in. konieczność wprowadzenia na niej dłuższych autobusów.

Aby obronić trasę zmobilizowali się i napisali petycję do dyrektora ZTM Wiesława Witka.

Zarząd przekonuje z kolei, że aktualna długość trasy "negatywnie wpływa na punktualność i regularność jej kursowania". Utrudnienia występują zwłaszcza w godzinach szczytu.

"Przeprowadzone pomiary pokazują, że w szczycie porannym część pasażerów linii 518 przesiada się do metra na stacji Marymont i dalej autobus jedzie ze znaczną liczbą wolnych miejsc" – argumentują pracownicy ZTM.

Na nowej trasie autobusy mają kursować co 7,5 minuty w godzinach szczytu, co 10 minut – poza szczytem i co 15 minut w dni świąteczne.

511 przekształcona w 101

Nowa, wydłużona trasa linii 2 ma przejąć pasażerów linii autobusowych: E8 i 101. ZTM przekonuje, że autobusy tych linii poruszając się razem z samochodami i tak stoją w korkach. Linia E8 zostanie więc całkowicie zlikwidowana, linia 101 pojedzie nową trasą, zastępując obecną linię 511. Zacznie ona swoją trasę przy Metrze Młociny, następnie skieruje się mostem Północnym do Modlińskiej, a następnie wzdłuż Modlińskiej dojedzie do Dąbrówki Wiślanej.

Krótsze trasy 705 i 735

Ważne zmiany czekają linie 705 i 735. ZTM przewiduje skrócenie ich tras do najbliższego węzła przesiadkowego – Żerań FSO. Zapewnia też, że dzięki krótszej trasie będą "mniej narażone na opóźnienia", zaczną kursować bardziej punktualnie i regularnie.

Krótszą trasą pojedzie też 176. Linia zacznie bieg w Choszczówce i skończy w rejonie ul. Budowlanej. Nie będzie już dojeżdżać aż do pl. Hallera (tak jak obecnie).

Częstotliwość kursowania ma wynieść około 10 minut.

Podobnie, jak w przypadku np. linii 518, ZTM przekonuje, że aktualna długa trasa negatywnie wpływa na punktualność i regularność jej kursowania.

134 wydłużona do Marymontu

Wydłużona zostanie za to linia 134, która dojedzie aż do metra Marymont, ale jednocześnie zostanie wycofana z Bródna. ZTM chciałby też, aby jeździła częściej niż obecnie, czyli co 15 minut w godzinach szczytu, oraz co 20 minut poza szczytem i w dni świąteczne.

 

Nową trasą pojedzie linia 132, która jadąc (z metra Marymont) trasą Toruńską – skręci w ul. Głębocką (a nie jak do tej pory – w Ostródzką).

 

527 pojedzie do pętli w Grodzisku

Duże zmiany czekają pasażerów kursujących 527. ZTM planuje skierować tę linię do nowej pętli w rejonie Grodziska. Zastrzega jednak, że wprowadzenie zmiany jest uzależnione od wybudowania tej pętli w ramach planowanej przez Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych przebudowy ul. Głębockiej (w 2017 r.).

Zmiany na trasie E7 i E9

Nieco inaczej pojadą też obie linie ekspresowe do Os. Derby.

Proponowana trasa dla E7: JESIENNYCH LIŚCI Skarbka z Gór – Berensona – Kąty Grodziskie – Głębocka – Toruńska – Armii Krajowej – al. Piłsudskiego – Radzymińska – al. Solidarności – DW. WILEŃSKI

Proponowana trasa na E9: METRO MARYMONT (powrót: Włościańska – Żelazowska) – Trasa AK - most Grota-Roweckiego – Toruńska – Głębocka – Jesiennych Liści – Skarbka z Gór – BerensonaOstródzka – Toruńska – most Grota-Roweckiego – Trasa AK – Słowackiego – Włościańska – METRO MARYMONT (powrót: Włościańska – Żelazowska).

Częstotliwość kursowania pozostanie bez zmian.

Konsultacje do 11 stycznia

Niewielkie zmiany czekają też linie 120. Tak jak obecnie, autobus ten będzie jeździł od Dworca Wschodniego do Olesina, ale z pominięciem trzech ulic: Berensona, Oknickiej i Lewandów.

Bez zmian pozostawiona mają być linie 516, 211 i 204. Jedyna różnicą jest planowane zwiększenie częstotliwości ich kursowania.

Co ważne, wszystkie przedstawione wyżej zmiany nie są ostateczne, lecz proponowane. Teraz na temat tych propozycji wypowiedzą się mieszkańcy. Konsultacje społeczne trwają do 11 stycznia. Szczegółowe informacje na temat przebiegu poszczególnych tras można znaleźć na stronie internetowej Zarządu Transportu Miejskiego.

CZYTAJ WIĘCEJ O TRAMWAJU Z TARCHOMINA NA NOWODWORY:

kw/pm

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • err

    zgłoś naruszenie odpowiedz 10.12.2016 10:47 ~err

    Dziwi mnie lenistwo i niefrasobliwość moich znajomych...
    Mieszkam na Nowodworach.
    Brałem udział w konsultacjach. Zgłosiłem kilka - moim zdaniem - kompleksowych rozwiązań z rejonu Tarchomina i Nowodworów...
    Kilku moich znajomych planowało iść, ale nie poszło.
    Rozumiem jeszcze tych, zapracowanych, ganiających praca-sklep-przedszkole-szkoła-dom. Nie rozumiem natomiast tych spędzających leniwie czas na przyjemnościach i narzekających na komunikację. Nie przeczytają dobrze nawet propozycji zmian - nie znają szczegółów, mówią co im się wydaje, mieszają fakty. Mówią, że 'oni' jakoś to przecież wymyślą, że będzie dobrze. Dziwi mnie taka beztroska, lenistwo, a później narzekanie.

    Konsultacje w tym rejonie już się skończyły (trwają jeszcze tylko na Zielonej Białołęce), więc najwygodniejsza forma dialogu została przez nich nie wykorzystana...
    A konsultacje odbywały się i w dwóch miejscach, i w niedzielę, i w dzień powszedni wieczorem... Było kilku konsultantów, znających poszczególne rejony i trasy - ZTM się postarało.
    Ja jestem dość zadowolony z atmosfery współpracy z konsultantami. Zobaczymy co z nich ostatecznie wyniknie.

  • Ulubieniec 511

    zgłoś naruszenie odpowiedz 30.11.2016 09:11 ~Ulubieniec 511

    karolink~karolink

    511 to najlepsza linia na świecie, łapy precz !


    Zgadzam się w 100% :)

  • dsa

    zgłoś naruszenie odpowiedz 27.11.2016 19:48 ~dsa

    518 na plac piłsudzkiego

  • dytt

    zgłoś naruszenie odpowiedz 27.11.2016 19:35 ~dytt

    karolink~karolink

    511 to najlepsza linia na świecie, łapy precz !

    Racja!

  • kjhgs

    zgłoś naruszenie odpowiedz 27.11.2016 19:34 ~kjhgs

    nick~nick

    powinni pościć jeszcze jeden tramwaj z tarchomina na bemowo


    11-kę przedłużyć...

  • karolink

    zgłoś naruszenie odpowiedz 26.11.2016 14:50 ~karolink

    511 to najlepsza linia na świecie, łapy precz !

  • mon

    zgłoś naruszenie odpowiedz 23.11.2016 20:42 ~mon

    Ludziom starszym oraz rodzicom z dziećmi nie będzie się chciało ciągać z przesiadkami do ulubionych miejsc spacerowych na miasto. zawsze 518 i 503 to moja codzienna trasa dom-praca. Najpierw zmieniono najlepszą trasę tego autobusu w kierunku Placu Trzech Krzyży to wole zawsze pojazdy Tarchomin - plac trzech krzyży,dzieciom potrzebna trasa codzienna....

  • nick

    zgłoś naruszenie odpowiedz 23.11.2016 18:10 ~nick

    powinni puscic jeszcze jeden tramwaj z tarchomina na bemowo

  • Buntownik

    zgłoś naruszenie odpowiedz 23.11.2016 17:52 ~Buntownik

    Niepopularna wśród władzy i tzw. "społeczników" prawda jest taka, że dla większości pasażerów autobusy są najwygodniejszym i najpewniejszym środkiem transportu w mieście. Mimo to, od lat władza konsekwentnie odbiera ludziom dogodne połączenia autobusowe, zupełnie nie oglądając się na zdecydowany opór mieszkańców.

    W Warszawie triumfy święci całkiem obłąkana koncepcja, według której wszystkich trzeba na siłę wsadzić do tramwajów i do metra, nawet jeśli jest to ludziom zupełnie nie po drodze.

    Ta arogancja władzy musi zostać ukarana. Polityka transportowa tego miasta musi zostać zmieniona, tak żeby uwzględniała zdanie mieszkańców, a nie tylko interesy grupki "społeczników" i medialnych lobbystów, którzy uważają że pozjadali wszystkie rozumy i całkowicie stracili kontakt z tymi, którym komunikacja publiczna ma służyć.

    Czas powołać Warszawskie Towarzystwo Antytramwajowe, które pomoże zwrócić komunikację publiczną mieszkańcom miasta!

  • sen

    zgłoś naruszenie odpowiedz 23.11.2016 16:45 ~sen

    Ktoś postawił sobie za punkt honoru skasowanie linii 518 i systematycznie do tego dąży.Najpierw zmieniono najlepszą trasę tego autobusu w kierunku Placu Trzech Krzyży i skierowano go do Dworca Centralnego.
    Teraz celowo pcha się go do metra żeby za chwilę twierdzić że jest mało popularne.
    Dlaczego chce się pozbawić ludzi bezpośredniego dojazdu do Starego Miasta, Krakowskiego Przedmieścia.
    Ludziom starszym oraz rodzicom z dziećmi nie będzie się chciało ciągać z przesiadkami do ulubionych miejsc spacerowych.
    W dni wolne pozostanie do dyspozycji tylko galeria handlowa.

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »