Informacje

21.11.2016 21:48 PRZEGLĄD PRASY

Opóźnienie na linii średnicowej.
Do tego odchudzony Dworzec Gdański

SERWISY:

Kolejarze rezygnują z budowy betonowej platformy, która miała powstać nad peronami na nowym Dworcu Gdańskim. I zapowiadają... dwuletnie opóźnienie remontu linii średnicowej.

O zmianach w planach PKP napisała "Gazeta Stołeczna". Remont linii średnicowej przeciągany jest od dekady. Zapowiadano nowe stacje, wiadukty nad ul. Targową i Powiślem, tunele w Śródmieściu, a nawet nowy most przez Wisłę. Ostatni deklarowany termin zakładał oddanie inwestycji na przełomie 2018-2019.

Jak pisze "Gazeta", data jest już jednak nieaktualna. Kolejarze ponownie przesunęli oddanie linii średnicowej.

- Remont podzieliliśmy na dwa etapy. Pierwszy rozpocznie się już w 2019 roku i zakłada przebudowę stacji Warszawa Zachodnia, co potrwa do 2021 roku. Drugi etap to modernizacja torów między Warszawą Zachodnią i Wschodnią - zacznie się w 2020 i potrwa do 2024. Tutaj zmienił się termin, bo początkowo informowaliśmy, że remont całej linii średnicowej zakończy się w 2023 roku - mówi tvnwarszawa.pl Karol Jakubowski, rzecznik PKP Polskie Linie Kolejowe.

Właśnie ogłoszono przetarg na projekt remontu. Zakłada on przeprowadzenie prac w 25 miesięcy od podpisania umowy. Jednocześnie kolejarze muszą wybrać wykonawcę.

Remont dworca za 3 lata

Oprócz tego, PKP ma w planach przebudowę Dworca Gdańskiego, co według planów ma nastąpić w latach 2019-2021. To ważna inwestycja, bo podczas remontu na linii średnicowej i Dworcu Zachodnim, główny ruch kolejowy w stolicy ma przejąć właśnie Gdański.

- Staramy się o pozwolenia dla pierwszej fazy prac. W miejscu obecnego dworca stanie 14-kondygnacyjny budynek o powierzchni 26 tys. m kw. – powiedział "Stołecznej" Jarosław Zagórski, przedstawiciel firmy Ghelamco, która realizuje dworzec razem z PKP.

Ważną informacją jest jednak rezygnacja z betonowej platformy, przebiegającej nad torami i peronami. Ta miała liczyć 300 metrów długości i budziła duży sprzeciw władz Żoliborza.

Wizualizacje nowego Dworca Gdańskiego prezentowaliśmy na tvnwarszawa.pl już w kwietniu 2014 roku. Ghelamco planuje w pobliżu również budowę nowych biur. Wszystkie budynki mają być przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych.

Zobacz też wirtualny spacer po nowym Dworcu Gdańskim:

kw/r

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Obserwator

    zgłoś naruszenie odpowiedz 14.01.2017 13:36 ~Obserwator

    To w końcu wirtualny spacer po nowym dworcu Gdańskim, czy Zachodnim?

  • AS1

    zgłoś naruszenie odpowiedz 23.11.2016 18:20 ~AS1




    AS1~AS1

    a co z kolejowym mostem Gdańskim? ponoć jeden most się sypie!
    Jacu~Jacu

    Most jest wyremontowany.
    mfmm~mfmm


    Guzik prawda - tylko jedną część udało się zrobić.
    ech~ech


    Remontowany był cały most. Po zakończeniu remontu nagle 1 czerwca zamknięto dla ruchu tor południowy.

    Nie wyobrażam sobie, żeby ruch podmiejski i dalekobieżny (w sumie 2 pary torów) miał zostać przeniesiony na jednotorowy (obecnie) most gdański...

    Szopka na kolei ma się w najlepsze. Od 10 lat marnowane są unijne pieniądze (np. remont Kraków-Katowice też niedługo zajmie dekadę).

    4 lata, żeby wymienić 6km torów od wschodniej do zachodniej?



    Jedna część została wyremontowana... A druga nie.... więc robimy dworzec a co z dojazdem????

  • ech

    zgłoś naruszenie odpowiedz 23.11.2016 08:57 ~ech



    AS1~AS1

    a co z kolejowym mostem Gdańskim? ponoć jeden most się sypie!
    Jacu~Jacu

    Most jest wyremontowany.
    mfmm~mfmm


    Guzik prawda - tylko jedną część udało się zrobić.


    Remontowany był cały most. Po zakończeniu remontu nagle 1 czerwca zamknięto dla ruchu tor południowy.

    Nie wyobrażam sobie, żeby ruch podmiejski i dalekobieżny (w sumie 2 pary torów) miał zostać przeniesiony na jednotorowy (obecnie) most gdański...

    Szopka na kolei ma się w najlepsze. Od 10 lat marnowane są unijne pieniądze (np. remont Kraków-Katowice też niedługo zajmie dekadę).

    4 lata, żeby wymienić 6km torów od wschodniej do zachodniej?

  • Gość

    zgłoś naruszenie odpowiedz 22.11.2016 19:11 ~Gość

    Leon~Leon

    Kolejarze są 25 lat za murzynami z wiedzą i technologią, tak się hoduje potwora, jak się go karmi darmowymi rządowymi dotacjami. Będzie tylko gorzej, bo wiedzy tutaj żadnej nie znajdziesz...

    To jest bardzo skrajna opinia. Ja tak ostro tej sprawy nie stawiam. Gdzie jest zacofanie to jest a gdzie go nie ma albo jest niewielkie to też prawda.
    Poprzedni zarząd za poprzedniego Rządu próbował coś robić i unowocześniać chociażby zarządzanie firmą, no ale doły kolejowe są zabetonowane...

  • Leon

    zgłoś naruszenie odpowiedz 22.11.2016 15:55 ~Leon

    Kolejarze są 25 lat za murzynami z wiedzą i technologią, tak się hoduje potwora, jak się go karmi darmowymi rządowymi dotacjami. Będzie tylko gorzej, bo wiedzy tutaj żadnej nie znajdziesz...

  • mfmm

    zgłoś naruszenie odpowiedz 22.11.2016 12:03 ~mfmm


    AS1~AS1

    a co z kolejowym mostem Gdańskim? ponoć jeden most się sypie!
    Jacu~Jacu

    Most jest wyremontowany.


    Guzik prawda - tylko jedną część udało się zrobić.

  • nick

    zgłoś naruszenie odpowiedz 22.11.2016 11:59 ~nick


    AS1~AS1

    a co z kolejowym mostem Gdańskim? ponoć jeden most się sypie!
    Jacu~Jacu

    Most jest wyremontowany.


    Niestety mylisz się.

  • Gość

    zgłoś naruszenie odpowiedz 22.11.2016 11:29 ~Gość


    Analityk kolejowy~Analityk kolejowy
    W roku 2020 to już będzie inny rząd (i zarząd) i kto inny będzie się martwił..
    Xavery~Xavery

    Tytułem dygresji - rząd to może i będzie inny ale martwić za rząd nadal się będzie Prezes Tysiąclecia. Raz zdobytej władzy nie oddamy...

    Będąc całkowicie neutralny światopoglądowo i politycznie - i zgodnie z powiedzeniem: "nie moje małpy - nie mój cyrk", stwierdzam, że dla mnie Twoja wypowiedź jest mało merytoryczna (wiem, że dygresja) ale kompletnie niepotrzebna. Nie wnosząca nic nowego do wątku.
    Ad rem: rząd będzie inny i kto inny będzie przy "władzi". Tak myślę.

  • Kukiz15 Wola

    zgłoś naruszenie odpowiedz 22.11.2016 11:03 ~Kukiz15 Wola

    To bardzo dobre wieści dla Woli i Bemowa. Oznacza to, że nie przeszkód w wykorzystaniu tzw. Linii Obwodowej dużej jako alternatywy komunikacyjnej dla Woli i Bemowa. Pod petycją w tej sprawie trwa aktualnie zbieranie podpisów mieszkańców Warszawy. http://www.petycje.pl/petycja/12125/

  • Xavery

    zgłoś naruszenie odpowiedz 22.11.2016 10:03 ~Xavery

    Analityk kolejowy~Analityk kolejowy
    W roku 2020 to już będzie inny rząd (i zarząd) i kto inny będzie się martwił..

    Tytułem dygresji - rząd to może i będzie inny ale martwić za rząd nadal się będzie Prezes Tysiąclecia. Raz zdobytej władzy nie oddamy...

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »