Informacje

22.05.2013 09:43 konsultacje ws. strefy Tempo-30

Ograniczenie do 30 km/h.
Co Ty na to?

SERWISY:


ZTM zaproponował, internauci byli raczej na "nie", krytyki nie szczędził też burmistrz Śródmieścia. Teraz pomysł wprowadzenia w części dzielnicy strefy uspokojonego ruchu będą mogli ocenić mieszkańcy.

O pomyśle wprowadzenia podniesionych skrzyżowań, wysp dla pieszych i progów spowalniających na Muranowie pisaliśmy na tvnwarszawa.pl. Według zapowiedzi Zarządu Transportu Miejskiego, Tempo-30 miałoby powstać już jesienią, ale nie wszyscy z tego powodu są zadowoleni.

Do omijania korków?

Chłodno pomysł ocenili internauci tvnwarszawa.pl, również burmistrz Śródmieścia nie był zadowolony.

- Organizacja ruchu na ulicach Muranowa nie leży w kompetencjach Zarządu Transportu Miejskiego, tylko moich. A ja nigdy nie zgodzę się na ograniczenie do 30 km/h na całym tym terenie – powiedział blisko miesiąc temu Wojciech Bartelski.

Teraz do głosu mają dojść jednak mieszkańcy, a urzędnicy rozszerzają potencjalną strefę, gdzie Tempo-30 miałoby obowiązywać. Do Muranowa dochodzi Nowe Miasto.

"Niestety część ulic Muranowa i Nowego Miasta służy kierowcom do omijania korków tworzących się na głównych ulicach tego obszaru (Jana Pawła II, Andersa, Bonifraterska). Konsekwencją tego zjawiska jest w praktyce zmiana charakteru części ulic z lokalnych na tranzytowe. W godzinach porannego i popołudniowego szczytu obserwujemy wzmożony ruch, a pojazdy poruszają się po wąskich ulicach z nadmierną prędkością, gdyż kierowcy próbują nadrobić stracony wcześniej czas. Dodatkowe samochody to dodatkowy hałas, spaliny, ale także pogorszenie bezpieczeństwa mieszkańców, w szczególności pieszych i rowerzystów" – argumentują urzędnicy w zapowiedzi konsultacji społecznych.

"Słabsi" uczestnicy ruchu

Według ratusza Tempo-30 ma poprawić bezpieczeństwo i komfort życia mieszkańców, w tym między innymi pieszych i rowerzystów.

"Wyniesione przejścia dla pieszych, progi zwalniające i uproszczone zasady na skrzyżowaniach spowodują, że bezpieczniej będą czuli się wszyscy, którzy są "słabszymi" uczestnikami ruchu, w szczególności seniorzy i dzieci. Obszar uspokojonego ruchu to miasto przyjazne, bezpieczne i nowoczesne" – twierdzą organizatorzy konsultacji.

Seria spotkań

Kiedy i jak będzie można wyrazić swoją opinię na temat spowolnienia ruchu?

W najbliższy poniedziałek (27 maja, godz. 17.30-19.30) w Stacji Muranów przy ul. Andersa 13 odbędzie się spotkanie, na którym mieszkańcy będą mogli wypowiedzieć się o pomyśle.

Ale nie tylko. Podyskutować o planowanych zmianach będziemy mogli również:

- 29 maja (środa) między 10.00 a 12.00 w siedzibie Rady Osiedla Muranów, Nowolipie 9/11;

- 4 czerwca (wtorek) między 17.00 a 19.00 – Teatr WARSawy (dawne Kino Wars), Rynek Nowego Miasta 5;

- 12 czerwca (środa), między 17.00 a 19.00 – siedziba Rady Osiedla Muranów, Nowolipie 9/11.

Spotkanie podsumowujące konsultacje odbędzie się z kolei 18 czerwca (wtorek), w godz. 18-20 w Stacji Muranów.

Więcej informacji o konsultacjach będzie można uzyskać także w dniach 23 maja-14 czerwca, pisząc na adres: konsultacje@um.warszawa.pl oraz pod numerem telefonu 22 569 81 46.

ran/mz

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • test

    zgłoś naruszenie odpowiedz 23.05.2013 16:25 ~test

    nikt~nikt

    Test.
    Dystans 12 km.
    Godzina wyjazdu 8.00.
    Czas przejazdu 24 minuty.
    Średnia prędkość 30 km/h.
    Trasa Ciszewskiego (Ursynów) - Puławska - Marszałkowska - Al.Jerozolimskie - Krucza - P.Powstańców Warszawy.
    Pojazd rower.




    Pora roku - styczen. Buahahaha

  • nikt

    zgłoś naruszenie odpowiedz 23.05.2013 15:33 ~nikt

    Test.
    Dystans 12 km.
    Godzina wyjazdu 8.00.
    Czas przejazdu 24 minuty.
    Średnia prędkość 30 km/h.
    Trasa Ciszewskiego (Ursynów) - Puławska - Marszałkowska - Al.Jerozolimskie - Krucza - P.Powstańców Warszawy.
    Pojazd rower.

  • prawda

    zgłoś naruszenie odpowiedz 23.05.2013 14:11 ~prawda

    tak tak szkoda wogole ze nie 5km/h kurde co sie tutaj dzieje boczna droga malo samochodow i jeszcze ograniczenie 30 i tak mysle ze kazdy jezdzi jak dana sytuacja wymaga ale 30 w miescie to troche przesada :/

  • Arghon

    zgłoś naruszenie odpowiedz 23.05.2013 13:27 ~Arghon

    Czyli będę teraz musiał na jednym I biegu jeździć tylko. Ciekawe jakie spalanie będzie w moim W201.

  • ronetl

    zgłoś naruszenie odpowiedz 23.05.2013 09:41 ~ronetl

    Wawka~Wawka

    Samochód stojący, na wolnych obrotach produkuje kilka razy więcej CO niż ten, który jedzie przy obrotach maxymalnego momentu obrotowego (bez turbo to ok. 2,5 - 3 tys obr., z turbo: ok. 2 -3 000 obr.). Możecie sprawdzić to na analizatorze spalin. Inny sposób: dlaczego na trasie samochód pali mniej? a w mieście więcej? A jak przy małych prędkościach i korkach pali więcej tzn. że produkuje więcej spalin. Argument, że samochody jadące 30 na godz to mniej spalin jest idiotyczny. Ten pan pracownik ZTM od Veturillo niech pompuje dętki a nie zajmuje się czymś, o czym nie ma pojęcia.


    30 km/h to nie obroty jałowe. To po pierwsze.
    Samochód na trasie pali mniej niż mieście dlatego, że jedzie. Cały czas. Bez cyklu: stop pod światłami, energiczne ruszenie - spalanie skacze pewnie wtedy do 40 l/100 - jazda, hamowanie - tu można zaoszczedzić hamując silnikiem. A w czasie jazdy głównym oporem do pokonania jest opór powietrza który rośnie wraz z prędkością. Więc PŁYNNA - to dla niektórych nieznane pojęcie - jazda powinna prowadzić do zmniejszenia zużycia paliwa i ilości Co2 w powietrzu. I sprawdziło się to "we Wiedniu" - zmienili tam 50tkę na 30tkę i uzyskano takie właśnie efekty.

  • kabaret

    zgłoś naruszenie odpowiedz 23.05.2013 07:36 ~kabaret

    eco ludek~eco ludek

    wprowadzić płatny wjazd do centrum. podnieść opłaty z parkowanie do 10pln z 15 min, powiększyć strefę płatnego parkowania w okolicach wszystkich biurowców w warszwie, wywozić wszystkie nie opłacone samochody, zaostrzyć badania techniczne aut, wprowadzic surowe normy eco i nie będzie problemu z korkami

    ...a głodni niech zjedzą bezrobotnych i kolejne dwa problemy rozwiązane...

  • wwx

    zgłoś naruszenie odpowiedz 23.05.2013 07:32 ~wwx

    najlepiej wycofać całkowicie samochody z miasta - wzrośnie bezpieczeństwo, nie trzeba będzie naprwaiać dróg,a zaoszczędzone pieniądze przeznaczyć na premie dla urzędasów no i czyste powietrze, brak hałasu SAME PLUSY DODATNIE TAK TRZYMAĆ

  • Jas mieszkaniec

    zgłoś naruszenie odpowiedz 23.05.2013 07:31 ~Jas mieszkaniec

    Niech oni nam na sile nie ulepszaja zycia. Przy ograniczeniu do 30 to tylko wiecej spalin bede wdychal. Lepiej niech pomakuja dobrze pasy dla pieszych i na tym terenie wiecej niech zrobia kopert do parkowania. Najgorsze chybs sa tzw. Spowalniacze nie tylko dla samochodu ale dla ludzi. To jest cos okropnego. Przejezdzajac kilka raxy dziennie odczuwam bole grrgoslupa. Czy chca na sile wydac kase. Jtos musi zarobic. Urzedasy kase przeznaczcie na naprawe drog a nie na takie glupoty.

  • Jerzy

    zgłoś naruszenie odpowiedz 23.05.2013 07:18 ~Jerzy

    Witam.
    W śródmieściu i tak jeździ się ok 30 km/h więc nie ma sensu wprowadzać dodatkowych ograniczeń aby wydać nasze pieniądze na kolejne znaki drogowe. Przy okazji dlaczego Zarząd Transportu Miejskiego zajmuje się nie swoimu sprawami, drogi należą do kompetencji Zarządu Dróg Miejskich,a nie swoimi sprawami np.zamknięcia stacji metra.Czyżby było to dla odwrócenia uwagi od innych ważnych tematów ?

  • WAWA

    zgłoś naruszenie odpowiedz 23.05.2013 05:31 ~WAWA

    A gdzie 3 wariant sondy STREFA30? A MOŻE WYMIENIMY NASZE WŁADZE POMYSŁOWE

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »