Informacje

21.11.2016 12:20 zebra wróci

Oddadzą to, co kiedyś zabrali. Piesi górą przy pl. Bankowym

SERWISY:

Kończy się budowa przejścia dla pieszych przy pl. Bankowym, na wysokości kina Muranów.

Prace rozpoczęły się w połowie listopada, robotnicy wymalowali już pasy, ale póki co nie można z nich korzystać (są zaklejone żołtą taśmą).

- Nie są jeszcze usunięte bariery odgradzajace przystanek tramwajowy od ulicy. Nie działaja również światła, pracownicy właśnie je regulują - relacjonuje reporter tvnwarszawa.pl Lech Marcinczak.

Naziemne przejście będzie dużym ułatwieniem dla osób przechodzących przez ul. Andersa po północnej stronie skrzyżowania z al. "Solidarności". Piesi korzystali z zebry w tym miejscu już kiedyś, ale zlikwidowano ją w czasie budowy metra. Po oddaniu stacji Ratusz Arsenal nie wróciła. Ci, którzy chcieli się przedostać na drugą stronę ul. Andersa byli skazani na przejście podziemne albo obchodzenie skrzyżowania.

Narzekali przede wszystkim niepełnosprawni oraz rodzice z wózkami dziecięcymi, bo - jak to w Warszawie - windy często się psuły.

Pomysł przyszłego rzecznika

Projekt odtworzenia przejścia naziemnego jest realizowany w ramach budżetu partycypacyjnego. Zagłosowało na niego 1017 warszawiaków. Co ciekawe, wniosek zgłosił Mikołaj Pieńkos, dzisiejszy rzecznik Zarządu Dróg Miejskich. - Wtedy nie pracowałem jeszcze w ZDM. Pomysł zgłosiłem jako przedstawiciel Forum Rozwoju Warszawy - zatrzega w rozmowie z tvnwarszawa.pl Pieńkos.

"Pasy w tym miejscu znacznie ułatwią dostanie się na drugą stronę ulicy - obecnie w tym celu trzeba nadłożyć 500 m. Realizacja projektu nie pogarsza sytuacji kierowców samochodów ani komunikacji publicznej" – przekonywał w uzasadnieniu.

Koszt: ponad pół miliona złotych

Początkowo koszt budowy szacowano na ponad milion złotych, jednak za wszystkie prace trzeba będzie zapłacić mniej - 578 tys. zł brutto. Na tę kwotę składa się usunięcie barierek, obniżenie krawężników, malowanie pasów, montaż sygnaizacji i znaków drogowych. Z zebry powinniśmy skorzystać na dniach.

kz/b

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • ehe

    zgłoś naruszenie odpowiedz 24.11.2016 14:55 ~ehe

    WARSZAWA PRAGA PŁNWARSZAWA PRAGA PŁN

    Pseudo piesi to mają w nosie przepisy,które ich obowiązują (ciekawe,ilu z nich zdałoby "egzamin" z tych przepisów?),bo gdy tylko zobaczą tramwaj i/lub autobus,to zapierniczają do pojazdu komunikacji miejskiej na świetle czerwonym lub przez środek jezdni/ulicy/skrzyżowania,ale na "kierowców" narzekają.Kiedy w końcu takie "osoby" zaczną być surowo karane,bez żadnego pobłażania ????


    Bycie pieszym nie wymaga posiadania uprawnień. Pieszym może być osoba chora, niewidoma, stara, dziecko, niezrównoważony itd. To TY jako kierowca zdajesz egzamin i dostajesz do łapy niebezpieczne narzędzie, jakim jest samochód. I to TY masz uważać na słabszych, którzy nie są chronieni karoserią. W cywilizowanych krajach to rozumieją, ale Polska do nich nie należy i ty tylko to potwierdzasz.

  • WARSZAWA PRAGA PŁN

    zgłoś naruszenie odpowiedz 22.11.2016 12:35 WARSZAWA…

    Majk~Majk

    W tą niedzielę w tamtym miejscu byłem świadkiem jak dwie kobiety wbiegły na czerwonym prosto pod samochód (na szczęście jechał wolno przed skrzyżowaniem i z piskiem ale wyhamował) bo biegły na tramwaj który stał już na przystanku. W takich miejscach gdzie jest duży ruch nie powinny powstawać przejścia naziemne a tylko i wyłącznie podziemne.

    Pseudo piesi to mają w nosie przepisy,które ich obowiązują (ciekawe,ilu z nich zdałoby "egzamin" z tych przepisów?),bo gdy tylko zobaczą tramwaj i/lub autobus,to zapierniczają do pojazdu komunikacji miejskiej na świetle czerwonym lub przez środek jezdni/ulicy/skrzyżowania,ale na "kierowców" narzekają.Kiedy w końcu takie "osoby" zaczną być surowo karane,bez żadnego pobłażania ????

  • edek

    zgłoś naruszenie odpowiedz 22.11.2016 11:56 ~edek

    skręt na trasę W-Z z Andersa by się przydał ...tylko czemu to kosztuje tak horrendalnie drogo ? montaż świateł (które kiedyś były więc instalacje są) namalowanie pasów , usunięcie barierek generuje takie koszty ???
    koszmar .. a rzecznik ZDM powinien zając się nadmiarem słupków blokujących możliwość parkowania choćby samochodów dostawczych do firm i sklepów w mieście oraz wyszukaniem i budowaniem dodatkowych miejsc na parkingi w mieście a nie ich likwidacją na rzecz dorabiania firm słupkarskich !!1 słupki po 500 zł plus montaż !!!

  • a najlepiej na wieś

    zgłoś naruszenie odpowiedz 22.11.2016 10:35 ~a…



    Marian~Marian

    Więcej przejść, większe korki, większy smog.
    kierowca HGW~kierowca HGW

    ...więcej ofiar.
    Mark~Mark


    A może inaczej - łatwiej pieszo, to mniej samochodem, mniej korków, mniej smogu, mniej ofiar!

    Łatwiej również mieszkać w namiocie lub jaskini. Mniej wszystkiego.

  • Mark

    zgłoś naruszenie odpowiedz 22.11.2016 09:51 ~Mark


    Marian~Marian

    Więcej przejść, większe korki, większy smog.
    kierowca HGW~kierowca HGW

    ...więcej ofiar.


    A może inaczej - łatwiej pieszo, to mniej samochodem, mniej korków, mniej smogu, mniej ofiar!

  • kierowca HGW

    zgłoś naruszenie odpowiedz 22.11.2016 08:28 ~kierowca HGW

    Marian~Marian

    Więcej przejść, większe korki, większy smog.

    ...więcej ofiar.

  • kkk

    zgłoś naruszenie odpowiedz 22.11.2016 01:01 ~kkk

    to może jeszcze oddajcie kierowcom skręt w lewo na WZ-tkę, wtedy wszyscy będą zadowoleni; a może to za trudne dla profesorów ruchu drogowego od ustawiania świateł?

  • WARSZAWA PRAGA PŁN

    zgłoś naruszenie odpowiedz 21.11.2016 23:30 WARSZAWA…


    zyski ~zyski

    No tak, miejsce to nie spełniało wyśrubowanych norm ofiar na skrzyżowaniach. Ustanowionych przez Cesarzową Hannę.

    Jak zbyt mało wypadków jest w stolicy, to trudniej walczyć o bezpieczeństwo, i mniej kasy można wyrwać na tą walkę.
    qwerty~qwerty


    Nie można utrudniać życia pieszym, tylko dlatego, że część kierowców jeździ niebezpiecznie.
    Jeśli nie potrafisz prowadzić spokojnie to nie powinieneś mieć prawa jazdy.


    czemu nie piszesz nic o pseudo pieszych,którzy będą mieli kolejny powód do tego,aby przechodzić i/lub biegać na czerwonym do tramwaju,a w dodatku nikt ich za to karał nie będzie,chyba,że ktoś wpadnie pod samochód,autobus lub tramwaj.

  • Marian

    zgłoś naruszenie odpowiedz 21.11.2016 22:58 ~Marian

    Więcej przejść, większe korki, większy smog.

  • Majk

    zgłoś naruszenie odpowiedz 21.11.2016 22:54 ~Majk

    W tą niedzielę w tamtym miejscu byłem świadkiem jak dwie kobiety wbiegły na czerwonym prosto pod samochód (na szczęście jechał wolno przed skrzyżowaniem i z piskiem ale wyhamował) bo biegły na tramwaj który stał już na przystanku. W takich miejscach gdzie jest duży ruch nie powinny powstawać przejścia naziemne a tylko i wyłącznie podziemne.

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »