Informacje

03.10.2013 17:18 nowoczesne składy rozpoczynają kursowanie

Od niedzieli nowe pociągi w metrze

SERWISY:

Od najbliższej niedzieli warszawiacy pojadą nowymi wagonami metra. Na tory podziemnej kolejki wyjadą dwa pociągi Inspiro.

Pod koniec września Urząd Transportu Kolejowego wydał odpowiednie świadectwa, które otworzyły drzwi do wpuszczenia wyprodukowanych przez Siemensa pociągow na tory. Po raz pierwszy, w normalnym ruchu, pojadą w niedzielę. Jak informuje Bartosz Milczarczyk, rzecznik stołecznego ratusza, Inspiro ruszy z Kabat około godziny 12.00.

Najnowocześniejsze w Europie

Nowe pociągi wyróżnia brak podziału na poszczególne wagony. Pasażerowie będą mogli przejść 120 metrów od początku do końca Inspiro. Pociąg jest wyposażony w system automatycznej regulacji wentylacji, który dostosowuje się do ilości pasażerów, oświetlenie LED przedziału pasażerskiego, rampy ułatwiające wsiadanie do pojazdu osobom niepełnosprawnym, dodatkowe wyświetlacze z informacjami dla pasażerów i monitoring.

Jak informuje stołeczny ratusz, pociągi Inspiro są w tej chwili najnowocześniejszym taborem metra w Europie. Obowiązkowy przegląd techniczny będą przechodzić co 3 miesiące, podczas gdy pociągi rosyjskie wymagają przeglądu co 20 godzin, a Metropolis co 14 dni. Żywotność silników Inspiro jest szacowana na 2 mln km jazdy. Prędkość maksymalna wynosi 90 km/h. Pociągi będą obsługiwały zarówno I jaki II linię warszawskiego metra.

35 pociągów dla metra

Pierwszy pociąg Inspiro przyjechał do Warszawy w grudniu zeszłego roku, kolejny w kwietniu tego roku. Na razie w stolicy jest ich dziewięć.

W sumie zakupionych zostało 35 sześciowagonowych nowych pociągów. 20 składów będzie kursować na II linii metra, pozostałe na I linii. Wartość podpisanej w lutym 2011 r. umowy to 1 mld 69 mln zł netto.

Tak wyglądają nowe wagony:

wp//ec

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Oli

    zgłoś naruszenie odpowiedz 23.04.2014 17:38 ~Oli

    Bardzo fajnie bo jak póścili już pociąg Inspiro to na pewno się kiedyś przejade.

  • maluj123graffiti

    zgłoś naruszenie odpowiedz 06.10.2013 19:59 ~maluj123graffiti

    Będzie co malować :)

  • Katamaran

    zgłoś naruszenie odpowiedz 05.10.2013 09:30 ~Katamaran

    Zastanawia mnie, dlaczego podkreśla się jako atut pociągów Inspiro fakt, że brak w nich podziału na poszczególme wagony i można w nimi przejść z jednego końca na drugi ? Normalny człowiek wchodząc do metra zajmuje najbliższe siedzące lub stojące miejsce i jedzie do celu oczekując, aby jak najszybciej wydostać się z tego pudła. W jakim celu miałbym urządzać przechadzki po całym pociągu ? Będzie to raczej ułatwienie dla złodzieja, aby ze "skrojonym fantem" szybko oddalić się w bezpieczne odleglejsze miejsce.

  • fsgsdfsdfdsf

    zgłoś naruszenie odpowiedz 04.10.2013 22:36 ~fsgsdfsdfdsf

    Nie trzeba placic komus zeby prowadzil pociag metra. Nie mamy juz XIX wieku, na swiecie od dekad sa automatyczne pociagi. Patrz linie w Paryzu, Londynie, Singapurze...

  • Psychoza

    zgłoś naruszenie odpowiedz 04.10.2013 18:24 ~Psychoza

    Dziwnym trafem po 13.10.2013 pociągi zjadą z powrotem do STP, tak podejrzewam.

  • FAGO

    zgłoś naruszenie odpowiedz 04.10.2013 15:01 ~FAGO

    A czy pani HGW znów jako pierwsza pojedzie tym pociągiem z Kabat ;) ?? A na Młocinach dorwą ją dziennikarze prosząc o okazanie biletu ;) ?? hehehe.... ;))

  • oluś_r

    zgłoś naruszenie odpowiedz 04.10.2013 14:20 ~oluś_r

    Mokotowianin~Mokotowianin

    Obliczenia "z grubsza" poprawne, ale:
    1. Większość pasażerów nie ma biletów jednorazowych tylko okresowe
    2. Trzeba zapłacić komuś, żeby ten pociąg prowadził ;)
    3. Plus opłaty za prąd, sprzątanie itp.
    I już się z plusa robi minus.

    Jakiś profesor ekonomii - czy coś? Takie wyliczenia to możesz sobie robić w kuchni przy produkcji pierogów.

  • Mokotowianin

    zgłoś naruszenie odpowiedz 04.10.2013 11:58 ~Mokotowianin

    Obliczenia "z grubsza" poprawne, ale:
    1. Większość pasażerów nie ma biletów jednorazowych tylko okresowe
    2. Trzeba zapłacić komuś, żeby ten pociąg prowadził ;)
    3. Plus opłaty za prąd, sprzątanie itp.
    I już się z plusa robi minus.

    Tomsport~Tomsport

    2 mln km żywotność silnika, 23 km linia w jedną strone w eksploatacji, 500 tys - średnia liczba pasażerów. Dużo zaokrąglając liczę, że 60 km przejazd pociągu w dwie strony - to 33 tys kursów - x średnio 1000 osób na kurs to 33 mln i licząc po 2 zł bilet to 66 mln zł. Wg kontraktu jeden pociąg średnio 31 mln zł :) Reasumując na PLUS :)

  • Jola

    zgłoś naruszenie odpowiedz 04.10.2013 11:33 ~Jola

    I jak rozumiem, pierwszym pociągiem przejedzie uroczyście pani Prezydent Warszawy...

  • xyz

    zgłoś naruszenie odpowiedz 04.10.2013 10:31 ~xyz

    metro z kabat na mlociny jedzie ok 40-45 minut - czyli cala trasa to ok 90 minut + kilka min postoju na stacji koncowej.

    mama_fana_metra~mama_fana_metra

    Głupie pytanie ale czy ktoś wie ile czasu jeden skład metra robi "obrót" na całej trasie? Tzn co ile godzin można się spodziewać konkretnego pociągu na konkretnej stacji? Pytam bo mój 6-letni syn jest zafascynowany metrem i już nie może sie doczekać kiedy te nowe składy ruszą. Widział je jak były pokazy na Kabatach. A tersz zapowiada się, że spędzi z dziadkiem kilka godzin w metrze, żeby się nim przejechać. Zastanawiam się ile wałówki im przygotować na te wyprawę :-)

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »