Informacje

06.05.2015 13:30 na razie bez ważnej estakady

Od 155 do 201 mln złotych.
18 chętnych na przebudowę Marsa

SERWISY:

18 firm zgłosiło się do przebudowy ulic Marsa i Żołnierskiej. Najtańszą ofertę - prawie 155 mln złotych - przedstawił Metrostav a.s., najdroższą - około 201 mln złotych konsorcjum firm: Przedsiębiorstwo Inżynieryjne „IMB-Podbeskidzie” Sp. z o.o oraz Ekonova S.A. Inwestycja ma być gotowa w nieco ponad dwa lata.

Na przebudowę ulic miasto przeznaczyło 275 milionów złotych. Koperty Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych otworzył 27 kwietnia. Obecnie trwa weryfikacja zgłoszeń. - Na wybór wykonawcy w 70 procentach wpływ ma cena, natomiast 30 proc. to okres rękojmi - wyjaśnia Małgorzata Gajewska, rzeczniczka ZMID.

Jak dodaje, po podpisaniu umowy, wykonawca będzie miał 26 miesięcy na wykonanie prac.

Bez ważnej estakady

Inwestycja, to kolejny etap przebudowy ulicy Marsa wraz z ul. Żołnierską. W ramach prac zbudowane zostaną pozostałe dwa (wewnętrzne) wiadukty nad torami kolejowymi w ciągu jezdni głównej ul. Marsa. Ponadto bezkolizyjnie kierowcy przejadą przez skrzyżowanie z ulicami Chełmżyńską i Okularową, ale tylko w kierunku ul. Żołnierskiej. Wszystko za sprawą jednej długiej estakady, która powstanie w ciągu ulicy Marsa nad wymienionym skrzyżowaniem i prowadzić będzie także nad skrzyżowaniem z ul. Żołnierską w kierunku Zielonki. Na niej do dyspozycji oddane zostaną dwa pasy ruchu.

Początkowo planowano wybudować dwie estakady (drugą w przeciwnym kierunku) jednakże, nie udało się miastu wykupić działki pod filar przeprawy.

- Nie oznacza to jednak, że zamknie to możliwość wybudowania w przyszłości drugiej estakady. Miasto nie zrezygnowało z rozmów z Instytutem Prymasa Wyszyńskiego, dotyczących wykupu działki niezbędnej do ustawienia jednej z podpór drugiej estakady. Gdyby w wyniku tych rozmów Instytut przedstawił rozsądną cenę, estakada będzie mogła być wybudowana w późniejszym czasie - informuje Gajewska.

Na razie do dyspozycji kierowców do skrętu w prawo z ul. Żołnierskiej w ul. Marsa zostanie oddany tylko jeden pas. Kłopotów kierowców więc to nie rozwiąże.

Co jeszcze obejmie inwestycja? -  Budowę wiaduktów w ciągu ul. Żołnierskiej nad skrzyżowaniem z ul. Czwartaków oraz węzła z tą ulicą, budowę dwujezdniowej ul. Żołnierskiej z dwoma pasami ruchu w każdym kierunku, chodnikami i ścieżką rowerową - wymienia Gajewska.

Ponadto, wybudowana zostanie kładka dla pieszych i rowerzystów nad ul. Żołnierską pomiędzy rezerwatem Kawęczyn a osiedlem Wygoda oraz rozebrane i zbudowane od nowa zostaną wiadukty nad torami kolejowymi w ciągu ul. Żołnierskiej.

18 chętnych

O to wszystkie oferty złożone w przetargu:

- Skanska S. A. - 158 590 433,75 zł;
- Konsorcjum firm: Przedsiębiorstwo Inżynieryjne „IMB-Podbeskidzie” Sp. z o.o. - Lider oraz Ekonova S.A. - 201 034 606,70 zł;

- POLAQUA Sp. z o.o. - 164 399 433,89 zł;
- Konsorcjum firm: Trakcja PRKiL S.A. – Lider oraz Intop Warszawa Sp. z o.o. -  165 011 374,47 zł;
- Konsorcjum firm: Przedsiębiorstwo Usług Technicznych INTERCOR Sp. z o.o. – Lider wraz z Planeta Sp. z.o.o. - 179 595 250,74 zł;
- Konsorcjum firm: Przedsiębiorstwo Robót Mostowych „Mosty-Łódź” S. A. - Lider oraz Firma „Gotowski” Budownictwo Komunikacyjne i Przemysłowe Sp. z o.o. i Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów Sp. z o.o. - 183 064 987,38 zł;
- Obrascón Huarte Lain S.A. - 160 660 724,25 zł;
- Mostostal Warszawa S.A. - 191 951 866,69 zł;                                                                                - Konsorcjum firm: Aldesa Construcciones Polska Sp. z.o.o. – Lider oraz Aldesa Construcciones S.A. - 158 744 680,53 zł;

- Budimex S.A. - 161 654 072,25 zł;
- Coprosa Polska Sp. z o.o. - 159 664 616,13 zł;

- Konsorcjum firm: PORR S. A. – Lider oraz PORR BAU GMBH - 182 520 068,99 zł;

- Metrostav a. s. - 154 675 492,13 zł;
- Warbud S.A. - 184 391 557,22 zł;

- Mota –Engil Central Europe S.A. - 188 737 551,67 zł;

- Konsorcjum firm: IDS-BUD S.A. - Lider oraz Przedsiębiorstwo Wielobranżowe BANIMEX Sp. z o.o. - 180 687 000,00 zł;

- Konsorcjum firm: Bilfinger Infrastructure S.A. oraz Vistal Gdynia S. A. - 182 715 632,60 zł;
- Strabag Sp. z o.o. - 183 971 100,00 zł.

Na skrzyżowaniu powstanie na razie tylko jeden wiadukt:

su

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • piegus

    zgłoś naruszenie odpowiedz 07.05.2015 15:16 ~piegus

    Czarna mafia, to najwieksza sekta w polsce.Księża na księzyc. Zakonnice do do zaprzegów.

  • alojzo

    zgłoś naruszenie odpowiedz 07.05.2015 14:04 ~alojzo

    ares28~ares28

    No i wszystko było by ok gdyby nie to że, te wiadukty nie mają tam racji bytu ponieważ wpadają na wąskie gardło jakim jest skrzyżowanie marsa z chełmżyńską. Gdyby były bezpośrednio połączone z juz istniejącymi przejazdami bezkolizyjnymi wiaduktem oraz rądem które łączą marsa z grochowską, trasą siekierkowską oraz ostrobramską, miało by sens . To o czym napisałem nie jest tworem mojej wyobrazni bądz wymysłem ale pierwotną koncepcją budowy trasy siekierkowskiej z bezkolizyjnymi dojazdami aż od ulicy zołnierkiej z pozostawieniem skrzyżowania marsa-chełmzyńska dla ruchu lokalnego lecz jak zwykle wszysko co dobre przegrywa z brakiem pieniędzy i bezmyślnościa urzędników

    No przecież estakada ma prowadzić od wiaduktów nad torami do Żołnierskiej.

  • Krzychu

    zgłoś naruszenie odpowiedz 07.05.2015 13:47 ~Krzychu

    ares28~ares28

    No i wszystko było by ok gdyby nie to że, te wiadukty nie mają tam racji bytu ponieważ wpadają na wąskie gardło jakim jest skrzyżowanie marsa z chełmżyńską. Gdyby były bezpośrednio połączone z juz istniejącymi przejazdami bezkolizyjnymi wiaduktem oraz rądem które łączą marsa z grochowską, trasą siekierkowską oraz ostrobramską, miało by sens . To o czym napisałem nie jest tworem mojej wyobrazni bądz wymysłem ale pierwotną koncepcją budowy trasy siekierkowskiej z bezkolizyjnymi dojazdami aż od ulicy zołnierkiej z pozostawieniem skrzyżowania marsa-chełmzyńska dla ruchu lokalnego lecz jak zwykle wszysko co dobre przegrywa z brakiem pieniędzy i bezmyślnościa urzędników


    Od strony centrum bezkolizyjnie będzie można przejechać do Żołmierskiej.

    Przeczytaj jeszcze raz:

    "Inwestycja, to kolejny etap przebudowy ulicy Marsa wraz z ul. Żołnierską. W ramach prac zbudowane zostaną pozostałe dwa (wewnętrzne) wiadukty nad torami kolejowymi w ciągu jezdni głównej ul. Marsa. Ponadto bezkolizyjnie kierowcy przejadą przez skrzyżowanie z ulicami Chełmżyńską i Okularową, ale tylko w kierunku ul. Żołnierskiej. "

  • ares28

    zgłoś naruszenie odpowiedz 07.05.2015 12:43 ~ares28

    No i wszystko było by ok gdyby nie to że, te wiadukty nie mają tam racji bytu ponieważ wpadają na wąskie gardło jakim jest skrzyżowanie marsa z chełmżyńską. Gdyby były bezpośrednio połączone z juz istniejącymi przejazdami bezkolizyjnymi wiaduktem oraz rądem które łączą marsa z grochowską, trasą siekierkowską oraz ostrobramską, miało by sens . To o czym napisałem nie jest tworem mojej wyobrazni bądz wymysłem ale pierwotną koncepcją budowy trasy siekierkowskiej z bezkolizyjnymi dojazdami aż od ulicy zołnierkiej z pozostawieniem skrzyżowania marsa-chełmzyńska dla ruchu lokalnego lecz jak zwykle wszysko co dobre przegrywa z brakiem pieniędzy i bezmyślnościa urzędników

  • Lester Burnham

    zgłoś naruszenie odpowiedz 07.05.2015 08:13 ~Lester Burnham

    Liberałowie, którzy boją się czarnych...welcome to Bolanda
    A jak tam sprawa Bogdan Car, czy własciciel też konsultował z władzami przebieg rozbudowy trasy siekierkowskiej?

  • miki

    zgłoś naruszenie odpowiedz 07.05.2015 03:02 ~miki

    To zabytek czy cena nie ta

  • DarceLi

    zgłoś naruszenie odpowiedz 06.05.2015 23:17 ~DarceLi

    wrzucic pare granatów i po sprawie!!!co to za zabytek o którym nikt nic nie słyszał do momentu checi wybudowania wiaduktów
    jak kler dostanie odpowiednia wedle nich kase to nagle przestanie byc to zabytek????
    chciwe darmozjady wyzyskiwacze społeczenstwa!!!!
    odciąc powinni im kranik z kasa państwową, opodatkowac i wprowadzic kasy fiskalne!!!

  • qwerty

    zgłoś naruszenie odpowiedz 06.05.2015 21:49 ~qwerty

    Grzcie2083Grzcie2083

    "

    Dlaczego do kościelnej mafii nie stosuje się specustawy, a do zwykłych szaraczków tak"

    Bo w tym kraju obowiązuje konkordat i czarni mogą więcej.
    A kaczusia w piątek na masełku.


    konkordat z tego co wiem to umowa międzynarodowa więc powinna być ratyfikowana w drodze referendum. Referendum nie było więc konkordat jest nieważny.
    Wasze małżeństwa zawarte przed czarnymi tym sposobem także.

  • Andrzej123

    zgłoś naruszenie odpowiedz 06.05.2015 20:48 ~Andrzej123

    zgadzam sie , prosze zapytac dlaczego nie mozna przesuwac wiadukt o nawet 10 metrow w kierunku Rembertow i po sprawie - czy nikt nie mysli w Polsce??

  • beja44

    zgłoś naruszenie odpowiedz 06.05.2015 20:31 ~beja44

    Uważam, że można wybudować dwa wiadukty przesuwając lokalizację o 20 metrów w kierunku Rembertowa wcinając się w las.

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »