Informacje

05.09.2016 10:09 Widok z drona

Obwodnica Marek zaczęła pachnieć masą bitumiczną. Zdjęcia lotnicze

SERWISY:

Na kilku fragmentach obwodnicy Marek drogowcy już położyli podbudowę bitumiczną. Trwa budowa nasypów, mostów, wiaduktów, przejść dla zwierząt, przepustów. Pokazujemy, jak "okiem" drona wygląda stan robót przy kluczowej inwestycji dla miasta zmagającego się dziś z potokiem nawet 70 tys. pojazdów na dobę.

Na te kilkanaście kilometrów drogi czekają zarówno mieszkańcy, jak i kierowcy. Marki są zakorkowane niemal o każdej porze dnia. Stoją w nich zmierzający z Radzymina czy Wyszkowa do pracy w stolicy. Utykają także kierowcy, próbujący się wydostać z Warszawy w stronę Białegostoku.

Wiosną na tvnwarszawa.pl pokazywaliśmy film nagrany kamerą drona z pierwszych przygotowań drogowców.

Dlatego mieszkańcy i samorządowcy bacznie obserwują ruchy inwestora – Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad oraz poczynania samych wykonawców. Termin oddania odcinka Marki-Kobyłka to 28 lipca 2017 roku (koszt 331,5 mln zł), natomiast zakończenie robót między Kobyłką a Radzyminem ma nastąpić cztery miesiące później (w tym cztery miesiące przeznaczono na remont DK8 -ul. Piłsudskiego w Markach). Koszt budowy tego odcinka to 405,9 mln zł. W sumie 15,4 km ekspresowej drogi S8.

Sytuacja jest pod kontrolą

- Na chwilę obecną te terminy nie są zagrożone. Decyzje ZRID umożliwiające rozpoczęcie robót uzyskaliśmy w styczniu i lutym bieżącego roku. Dlatego należy uznać, że tempo prac jest dobre – informuje Małgorzata Tarnowska, rzeczniczka prasowa GDDKiA.

Jak dodaje, te najbardziej widoczne są zaraz za węzłem w Markach przy centrum handlowym. Tam ułożono podbudowę mineralno-bitumiczną do ul. Szpitalnej i Ząbkowskiej, a także na wysokości ul. Mareckiej i rzeki Długa w Zielonce. Masa bitumiczna pojawiła się także na nowych odcinkach miejskich ul. Ceglanej i Mazurskiej w Zielonce oraz na 1,5-kilometrowym odcinku między Kobyłką a Radzyminem. - Trwa budowa nasypów, obiektów (mostów, wiaduktów, przejść dla zwierząt, przepustów), kanalizacji. Przebudowywane są również urządzenia podziemne, usuwane kolizje z infrastrukturą – wylicza Tarnowska.

Dodaje, że do zimy wykonawcy mają zakończyć budowę nasypów, zbiorników retencyjnych oraz ścieżek pieszo-rowerowych. Jedna już jest, przy nowym śladzie ul. Ceglanej. Wstrzymanie robót wiosną bieżącego roku spowodowane były pracami archeologicznymi. Te na całym odcinku zostały zakończone.

Władze Marek nie ukrywają, że pilnują harmonogramu powstawania obwodnicy i potwierdzają, że dzisiaj sytuacja wydaje się być pod kontrolą inwestora.

Jak pociąg złożony z tirów

- To inwestycja krytyczna dla mieszkańców Marek – mówi Szczepan Ostasz, wiceburmistrz Marek. - Teraz przez miasto przejeżdża w ciągu doby prawie 70 tys. pojazdów, w tym sznury ciężarówek. Prawy pas ul. Piłsudskiego wygląda jak stojący na bocznicy pociąg, składający się z tirów. Po oddaniu inwestycji natężenie ruchu może spaść do 16 tys. pojazdów na dobę. Wówczas aleja Piłsudskiego stanie ulicą miejską, a nie jak dziś, arterią tranzytową - dodaje.

Na razie jedyną sprawą sporną są ekrany akustyczne. Mieszkańcy za pośrednictwem samorządowców chcą, aby było ich więcej.

- Brakuje ich przy ul. Szpitalnej, gdzie stoi nieosłonięty blok oraz w okolicy węzła Drewnica. Tam są duże tereny zabudowy mieszkaniowej. Jako samorząd wyrażamy gotowość partycypowania w kosztach ich budowy. Optymalnie byłoby, aby te brakujące powstały w czasie budowy trasy - tłumaczy Ostasz.

GDDKiA jednak nie śpieszy się z „ekranowaniem” obwodnicy. Dopiero rok po zakończeniu inwestycji będzie przeprowadzona analiza poziomu hałasu. - W miejscach, gdzie będą jeszcze przekroczenia, zostaną podjęte działania naprawcze (podwyższenie ekranów, dostawienie nowych, itd.) - dodaje Tarnowska.

skw/mś

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • łomatko

    zgłoś naruszenie odpowiedz 28.10.2016 21:32 ~łomatko

    agul~agul

    Czemu ludzie narzekacie?!!! i tak będziecie z niej korzystać. Trzeba wspierać budowy dróg, nie bądźmy zawsze na szarym końcu. Oby do przodu kilometry pięknie się budowały :)


    Bo ludziska tu tak już mają, że napędza ich narzekanie.

  • highway

    zgłoś naruszenie odpowiedz 28.10.2016 21:30 ~highway

    Niech zabiorą część ekranów z A2. Tam nastawiali tego bez sensu od groma.

  • artur

    zgłoś naruszenie odpowiedz 18.10.2016 18:13 ~artur

    Zastanawiam sie, w przypadku slabej zimy czy drogowcy byliby wstanie oddac inwestycje wczesniej czy lipiec jest stalym terminem?

  • agul

    zgłoś naruszenie odpowiedz 26.09.2016 09:57 ~agul

    Czemu ludzie narzekacie?!!! i tak będziecie z niej korzystać. Trzeba wspierać budowy dróg, nie bądźmy zawsze na szarym końcu. Oby do przodu kilometry pięknie się budowały :)

  • Zły z Rembertowa

    zgłoś naruszenie odpowiedz 19.09.2016 08:57 ~Zły z Rembertowa

    Wschodnia obwodnica bzdura? To tak jakby chcieć zrobić koło i nie połączyć drucików! No błagam. Obwodnica jest ptrzebna, żeby wszyscy mieszkańcy Warszawy mogli w normalnych warunkach dojechać do pracy/domu/centrum. Obwodnica jest w planie od 30 lat, albo i dłużej, a jak sobie mieszkańcy Wesołej wille pobudowali to przepraszam, ale z pełną świadomością. I może oni będą mieli spokój, ale pozostałe dzielnice Warszawy jak choćby Rembertów nigdy połączenia normalnego z centrum mieć nie będą. A niestety prawo administracyjne tak jest skonstruowane, że taką budowę będą sobie oprotestowywać do końca świata i jeden dzień dłuzej. GENIUSZE ZBRODNI! P.S. straty dla środowiska! Phi, z całym szacunkiem, przestańcie jeździć samochodami, używać klimatyzacji, prądu, lodówek, pralek i innych zmywarek. Zamieszkajcie w lepiankach i już błagam nie chrzańcie głupot

  • Boom

    zgłoś naruszenie odpowiedz 06.09.2016 11:22 ~Boom




    obak~obak

    KIEDY ZACZNĄ BUDOWAĆ WSCHODNIĄ OBWODNICĘ? CZY ZNÓW KTOŚ JĄ BLOKUJE?

    Xyz~Xyz

    "Pińcet" plus coś ci mówi?
    Artur~Artur


    Obwodnica wschodnia Warszawy jest niepotrzebna obecnie proponowanym tym wariancie, jest totalną bzdurą, za duze straty dla środowiska i dal samych mieszkańców, zwłaszcza Wesołej.
    Jak chcemy dobrego rozwiązania to niech zmodernizują DK 50 do parametrów S
    Nick~Nick

    Ale gdzie jest DK50 a gdzie Warszawa. I z Pruszkowa mają jezdzic albo przez centrum Warszawy albo przez DK50? Rewelacja!


    DK50 to jest właśnie ta prawdziwa obwodnica poza aglomeracją którą ma się poruszać ciężki transport.

  • szatan667

    zgłoś naruszenie odpowiedz 06.09.2016 09:37 ~szatan667

    Litti~Litti
    po wpuszczeniu tych wszystkich TIRÓW z rejestracjami białoruskimi, litewskimi, łotewskimi i ruskimi wszystko stanie na wiele godzin.

    Przecież tiry już jeżdżą tamtędy, tylko najpierw stoją w Markach :)

  • Nick

    zgłoś naruszenie odpowiedz 06.09.2016 09:28 ~Nick



    obak~obak

    KIEDY ZACZNĄ BUDOWAĆ WSCHODNIĄ OBWODNICĘ? CZY ZNÓW KTOŚ JĄ BLOKUJE?

    Xyz~Xyz

    "Pińcet" plus coś ci mówi?
    Artur~Artur


    Obwodnica wschodnia Warszawy jest niepotrzebna obecnie proponowanym tym wariancie, jest totalną bzdurą, za duze straty dla środowiska i dal samych mieszkańców, zwłaszcza Wesołej.
    Jak chcemy dobrego rozwiązania to niech zmodernizują DK 50 do parametrów S

    Ale gdzie jest DK50 a gdzie Warszawa. I z Pruszkowa mają jezdzic albo przez centrum Warszawy albo przez DK50? Rewelacja!

  • Artur

    zgłoś naruszenie odpowiedz 06.09.2016 08:13 ~Artur


    obak~obak

    KIEDY ZACZNĄ BUDOWAĆ WSCHODNIĄ OBWODNICĘ? CZY ZNÓW KTOŚ JĄ BLOKUJE?

    Xyz~Xyz

    "Pińcet" plus coś ci mówi?


    Obwodnica wschodnia Warszawy w tym wariancie jest to totalna bzdura. Za duże straty dla środowiska i dla mieszkańcoiw Wesołej. Obwodnica powina omijać misato a nie przebiegać przez nie. Najlepszym rozwiązaniem była by przebudowa DK 50 do parametró drogi o standardzie S do A2 na wysokości Mińska. Tą drogę jeździ bardzo dużo TIRów.

  • Artur

    zgłoś naruszenie odpowiedz 06.09.2016 08:06 ~Artur


    obak~obak

    KIEDY ZACZNĄ BUDOWAĆ WSCHODNIĄ OBWODNICĘ? CZY ZNÓW KTOŚ JĄ BLOKUJE?

    Xyz~Xyz

    "Pińcet" plus coś ci mówi?


    Obwodnica wschodnia Warszawy jest niepotrzebna obecnie proponowanym tym wariancie, jest totalną bzdurą, za duze straty dla środowiska i dal samych mieszkańców, zwłaszcza Wesołej.
    Jak chcemy dobrego rozwiązania to niech zmodernizują DK 50 do parametrów S

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Samotne auto pośród błękitu. "Trudno komentować głupotę"

Samotne auto pośród błękitu. "Trudno komentować głupotę"

Elegancki samochód osobowy stojący samotnie pośrodku wielkiej plamy błękitu wypatrzył jeden z naszych czytelników. Wysłał zdjęcia na Kontakt 24. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »