Informacje

29.06.2012 19:42 projekt Tramwajów Warszawskich

Obozowa z priorytetem
dla tramwajów i rowerów

SERWISY:

Pasażerowie wysiadający z tramwajów wprost pod nadjeżdżające samochody - ten wpisany w krajobraz ul. Obozowej obrazek ma zniknąć. - Tramwaje Warszawskie chcą przeprowadzić gruntowną modernizację torów między Płocką, a pętlą Koło - informuje Rynek Kolejowy.

Dziś ulica Obozowa to chaos: szeroka na "1,5 pasa", przystanki tramwajowe bez wysepek, nieuregulowane parkowanie, brak szerokich chodników, o ścieżkach rowerowych nie mówiąc. To ma się zmienić.

Ulica ma być zwężona do jednego pasa ruchu w każdą stronę. Dzięki temu znajdzie się miejsce na wysepki przystankowe i pasy rowerowe. - Modernizację odcinka chcemy przeprowadzić jak najszybciej. Przetarg na projekt ogłosimy jeszcze w tym roku - powiedział Rynkowi Kolejowemu Krzysztof Karos, prezes Tramwajów Warszawskich.

- Przygotowanie projektu może potrwać nawet do końca przyszłego roku - zastrzegł.

Tramwaje szybciej o 4 minuty

Projekt zakłada wprowadzenie na modernizowanym odcinku sygnalizacji dla tramwajów. Jak wyliczył SISKOM, skróci to czas podróży tramwajem z 14 do 10 minut od trasy S8 do ulicy Wolskiej. Po zmianach, na Obozowej znajdzie się też miejsce na oddzielne pasy dla rowerów.

as/roody

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Zielony

    zgłoś naruszenie odpowiedz 09.06.2014 19:38 ~Zielony

    Obozowa NIE jest ulicą lokalną.

  • Zielony

    zgłoś naruszenie odpowiedz 09.06.2014 19:37 ~Zielony

    mieszkaniec Koła~mieszkaniec Koła

    . M.in. zlikwidowanie lewoskrętów na całej długości Obozowej

    Ależ to jest nieprawda. Lewoskręty pozostaną na Prymasa (dojazd na Koło przez Czorsztyńską), na Ciołka i na Księcia Janusza (dzięki rondu) - dobrze jest jednak pooglądać projekt, który się wrzuca.

  • mieszkaniec Koła

    zgłoś naruszenie odpowiedz 29.04.2014 07:41 ~mieszkaniec Koła

    Planowane zmiany mają za zadanie ułatwić przejazd trawajów i rowerów, aby skomunikować Bemowo lepiej ze Śródmieściem. Plany dostały pozytywną opinię zielonych i siskomu, ale negatywną od radnych Woli. Głównie dlatego, że dzieje się to kosztem mieszkańców Koła. M.in. zlikwidowanie lewoskrętów na całej długości Obozowej zwiększy ruch objazdowy bocznymi ulicami np. aby dostać się do Hali Koło z od strony Bemowa trzeba będzie wjechać najpierw w osiedle a potem próbować się przebić przez Obozową z Magistrackiej lub zrobić zakręt na wysokości Wawrzyszewskiej. Inne zmiany to np. przyspieszenie tramwajów które ma odbyć się przez zlikwidowanie jednego z przystanków.
    Teoretycznie polepszy się bezpieczeństwo na Obozowej, ale na bocznych uliczkach pogorszy się.

    Dla zainteresowanych link do planu:
    mpan.pl/pub/projekt-tw-obozowa-20140326.7z

  • pasażer komunikacji miejskiej

    zgłoś naruszenie odpowiedz 03.07.2012 21:46 ~pasażer…

    nic nie zrobią. przykład nie wykonanie połączenia tramwajowego po między górczewską i radiową, co było hucznie ogłaszane przez władze.

  • juras

    zgłoś naruszenie odpowiedz 02.07.2012 21:09 ~juras

    Jedyne pochrzanione światła na tym odcinku są przy Deotymy, bo tam rzeczywiście długo czekają i tramwaje i samochody. Pozostałe { przy Prymasa i przy pętli} to normalne światła i nic tu się raczej nie zmieni {można jeszcze stworzyć dla pieszych znak "nakaz przebiegania".Acha można jeszcze skasować lewoskręty przy wjeździe i zjeździe z "trasy", a co za tym idzie nie potrzebne światła przy Prymasa i tramwaj "lata" {żeby jeszcze nie te cholerne przystanki}

  • art

    zgłoś naruszenie odpowiedz 02.07.2012 14:46 ~art

    jak bus pas na gorczewskiej niczego nie nauczyl ZTM to teraz to juz rece opadaja!!, sa 2 pasy, jest ciezko przejechac, a to zrobmy 1, tramwaj szybciej pojedzie, o co chdzie w tym miescie??? czy ktos moze zrobic cos dla mieszkanicow, a nie dla statystyki dlugosci oddanych bus pasow i sciezek rowerowych!!!

  • motorniczy

    zgłoś naruszenie odpowiedz 01.07.2012 17:51 ~motorniczy

    @~Zenon piszesz "To nie chodzi o to, ile tramwaje mają "latać". Tutaj bardziej chodzi o to, ile mają stać (na światłach, przystankach). Odpowiednie dostosowanie do komunikacji publicznej może spowodować, że tramwaje będą szybciej przejeżdżały trasę, nie zwiększając przy tym prędkości jazdy. Pozdrawiam " ale powiedz mi czy ty kiedykolwiek jechałeś po Obozowej??? Z kontekstu widze że niestety nie... Dziś też tam bede jeździł i woził ludzi i uwierz mi że wiem co piszę. W Alejach nic się nie zmieniło poza obcięciem czasu z rozkładu jazdy tak naprawde i tu bedzie to samo na bank. Pozdro.

  • kongres

    zgłoś naruszenie odpowiedz 01.07.2012 17:10 ~kongres

    Spokojnie można zabrać część chodnika na rzecz pełnowymiarowych dwóch pasów ruchu. Przepisy RD przewidują sytuację, że pieszy wysiada na ulicę. Po to są namalowane pasy zatrzymujące auta. A co do ścieżki rowerowej ... hmmmm ... a musi tam być ?. Moim zdaniem popadamy w jakąś paranoję z tymi ścieżkami !!. I tak rowerzyści jeżdżą gdzie chcą !!!. A ,że chodnika będzie mniej ???.... tak !!! .. już widzę te tłumy mieszkańców szendających się po deptaku szerokości sporego parkingu dla Tir-ów.

  • tomione

    zgłoś naruszenie odpowiedz 01.07.2012 16:18 ~tomione

    ścieżka rowerowa tak, ale nie kosztem parkowania i płynnośći ruchu

  • Andrzej

    zgłoś naruszenie odpowiedz 01.07.2012 15:30 ~Andrzej

    scandinavus~scandinavus

    @ kierowca
    "Rozchodzi" się o to,ze nawet nie znasz definicji pasa ruchu i nie dociera do ciebie,że pasy ruchu jak i oś jezdni nie muszą być oznakowane liniami,istnieje cos takiego jak oś optyczna.Wiele lokalnych dróg dwukierunkowych ma nie większą szerokość niż jednokierunkowe jezdnie Obozowej.Polecam lekturę słownika poprawnej polszczyzny i jesli jesteś kierowcą przypomnienie przepisów RD(aczkolwiek jeśli masz prawo jazdy na taczkę z hamulcem to nie musisz)


    a ja polecam lekturę Rozporządzenia Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej w sprawie warunków wechnicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich sytuowanie.

    minimalna szerokość pasa ruchu dla drogi lokalnej wynosi 2,5 metra, tak więc w przypadku obozowej, która ma szerokość poniżej 5 metrów dla każdej jezdni możemy mówić o drodze dwujezdniowej posiadającej po JEDNYM pasie ruchu w każdą stronę.

    to tak w sprawie znajomości przepisów ;)

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Porzucone audi blokuje chodnik na Jagiellońskiej

Porzucone audi blokuje chodnik na Jagiellońskiej

"Od około tygodnia auto stoi na środku chodnika na Jagiellońskiej, w okolicy numeru 74" - napisała na Kontakt 24 jedna z Reporterek. Dziwi się, dlaczego... WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »