Informacje

26.06.2018 20:41 na kijowskiej

Nowy buspas już za tydzień

SERWISY:

Już w przyszłym tygodniu autobusy na Kijowskiej pojadą buspasem. W tym roku przyjdzie też czas na wytyczenie drogi tylko dla autobusów między innymi na Raszyńskiej - pomiędzy Filtrową a Koszykową.

– W poniedziałek ogłosiliśmy powstanie kolejnego buspasa. Już za tydzień zostanie on uruchomiony na Pradze-Północ, na ulicy Kijowskiej. Nie jest to jednak ostatni wydzielony pas dla autobusów, jaki planujemy uruchomić w tym roku. Już teraz mogę zapowiedzieć, że buspas na pewno pojawi się na Raszyńskiej. Wytyczenie kolejnych poprzedzą szczegółowe analizy, które pomogą nam podjąć ostateczne decyzje – powiedziała Renata Kaznowska, wiceprezydent Warszawy.

Buspas na Raszyńskiej

Na Raszyńskiej buspas powstanie pomiędzy Filtrową a Koszykową, czyli w kierunku pl. Zawiszy. Według informacji podanych przez miasto, będzie działać w szczycie komunikacyjnym, czyli w godzinach 7.00-10.00 i 14.00-19.00. Autobusy poruszać się będą wydzielonym pasem niemal do samego skrzyżowania z Koszykową.

"Przeprogramowana zostanie również sygnalizacja świetlna na skrzyżowaniu z Filtrową. Według analiz funkcjonowanie buspasa skróci czas jazdy autobusów o ok. 100 sekund, czyli o około 40 procent" -informuje miasto.

Wdrożenie zmian planowane jest jeszcze w wakacje.

Kolejne plany

W dalszej kolejności miasto sprawdzi możliwość wprowadzenia pasów dla autobusów na Bitwy Warszawskiej 1920 r., na odcinku od Grójeckiej do ronda Zesłańców Syberyjskich. Tę inwestycję zaplanowano na 2019 rok.

Rok później ratusz sprawdzi, czy utworzenie buspasa możliwe jest w alei Prymasa Tysiąclecia, na odcinku od Wolskiej do ronda Zesłańców Syberyjskich.

Urząd miasta pod rozwagę weźmie też wyznaczenie pasów dla autobusów na Puławskiej od Południowej Obwodnicy Warszawy do alei Wilanowskiej oraz z Dolinie Służewieckiej między Rodowicza "Anody" i aleją Wilanowską.

Jednak na te inwestycje warszawiacy będą musieli poczekać. Planowane są one po zakończeniu budowy Południowej Obwodnicy Warszawy.

Najpierw analizy

Miasto zapewnia, że każdorazowo wprowadzenie buspasa poprzedzają szczegółowe analizy, które pozwalają ocenić faktyczną skuteczność jego działania. Specjaliści zwracają uwagę na takie czynniki jak: natężenie ruchu pojazdów transportu zbiorowego, godziny, w jakich funkcjonuje buspas, straty czasowe w ruchu komunikacji miejskiej występujące przed wprowadzeniem usprawnienia, liczbę skrzyżowań oraz długość odcinków prostych (od skrzyżowania do skrzyżowania).

Na razie 33 buspasy w Warszawie liczą niespełna 66 km. Jak przypomina miasto, najdłuższa taka trasa to ciąg ulic Radzymińska - alei "Solidarności" od Krynoliny na Zaciszu do Andersa na Muranowie. Klasyczny buspas jest do Targowej, dalej torowisko tramwajowo-autobusowe. Ma on w sumie 7775 m.

Najkrótszy ma z kolei zaledwie 95 m. Został wytyczony na Targowej, na odcinku od Zamoyskiego do Mackiewicza. Ponad połowa buspasów obowiązuje całodobowo przez cały tydzień. Pozostałe funkcjonują zazwyczaj w godzinach szczytu komunikacyjnego w dni robocze.

Pisaliśmy też o wpuszczeniu na buspasy motocyklistów:

kz/pm

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • gość

    zgłoś naruszenie odpowiedz 28.06.2018 08:48 ~gość



    Biały~Biały

    Jeżeli komuś przeszkadzają buspasy w Warszawie, to przecież można skorzystać z okazji i wyjechać do swojej rodzinnej wsi. Nik tu nikogo na siłę nie trzyma.
    iver~iver

    Drogi człowieku Warszawa jest moim miastem od urodzenia. Buspasy wszędzie to pomyłka. Nowych Dróg się nie buduje a obwodnic nie ma.
    Buspasy permanentne powinny być zakazane. Przeszkadzają mi dopłaty do transportu miejskiego i brak miejsc parkingowych!
    Warszawiak~Warszawiak


    Czy Ty aby na pewno mieszkasz w Warszawie? Akurat w Warszawie buduje się całkiem sporo nowych dróg, czego nie można powiedzieć np. o liniach tramwajowych. A może Ty z tych opolskich Warszawiaków, tak jak niejaki Jaki?

    Warszawa nie powinna budować nowych linii tramwajowych tylko kolejne linie metra. Tramwaj to przeżytek. Nic dziwnego, że ludzie wolą jeździć samochodami. Spróbuj dojechać z Mokotowa na Bielany metrem i porównaj to z tramwajem.

  • ola

    zgłoś naruszenie odpowiedz 27.06.2018 16:08 ~ola



    Biały~Biały

    Jeżeli komuś przeszkadzają buspasy w Warszawie, to przecież można skorzystać z okazji i wyjechać do swojej rodzinnej wsi. Nik tu nikogo na siłę nie trzyma.
    iver~iver

    Drogi człowieku Warszawa jest moim miastem od urodzenia. Buspasy wszędzie to pomyłka. Nowych Dróg się nie buduje a obwodnic nie ma.
    Buspasy permanentne powinny być zakazane. Przeszkadzają mi dopłaty do transportu miejskiego i brak miejsc parkingowych!
    Warszawiak~Warszawiak


    Czy Ty aby na pewno mieszkasz w Warszawie? Akurat w Warszawie buduje się całkiem sporo nowych dróg, czego nie można powiedzieć np. o liniach tramwajowych. A może Ty z tych opolskich Warszawiaków, tak jak niejaki Jaki?


    Chyba nie buduje tylko ciągle remontuje i modyfikuje bo jakoś w obrębie dzielnic gdzie się poruszam nie widziałam nic nowego tylko remonty i modyfikacje, a jeśli jakieś nowe są to rodzyneczki. Za to widzę dużo nowych ścieżek rowerowych, buspasów itp. tylko po Warszawie nie poruszają się tylko rowerami i komunikacją, ale też kierowcy, dostawcy, ludzie dla których auto jest narzędziem pracy i którzy de facto najwięcej płacą na te drogi bo tak jak wszyscy w podatkach,a dodatkowo jeszcze w cenie benzyny. Trzeba myśleć o wszystkich, a nie polepszać jednym kosztem drugich. Wszędzie buspasów nie ma, są odcinki gdzie nie da rady ich wytyczyć, a jak nieprzemyślanymi zostaną zablokowane ważne to stworzą się korki, które dotkną też tych jeżdżących autobusami bo też w nich utkną na tych odcinkach i może jeszcze być gorzej niż jest. Zgadzam się z tym, że najlepiej byłoby rozbudowywać linie tramwajowe gdyż to chyba najszybszy środek aktualnie (nie mówię o metrze bo ilość naszych linii i połączenia to żenada).

  • kris

    zgłoś naruszenie odpowiedz 27.06.2018 15:55 ~kris



    tg3178~tg3178

    to skandal! ludzie nie chcą jeździć autobusami! kto tym jeździ? chcemy jeździć samochodami!! szczególnie jak ktoś mieszka poza Warszawą
    Marius~Marius

    Kto tym jeździ? Jakieś 70% mieszkańców Warszawy.
    gość~gość


    Jakie 70% mieszkańców? Pomyśl zanim coś napiszesz, a ludzie poruszający się z racji obowiązków służbowymi autami, a ludzie dowożący w drodze do pracy dzieci do szkół, przedszkoli, żłobków,robiący zakupy - Ci wszyscy też autobusami jeżdżą?


    Coś Ci się chłopie pomyliło. Miałeś na myśli chyba 7,0%

  • kris

    zgłoś naruszenie odpowiedz 27.06.2018 15:53 ~kris

    Myślę, że wielkimi krokami zbliża się czas likwidacji buspasów...

  • Marius

    zgłoś naruszenie odpowiedz 27.06.2018 15:53 ~Marius



    tg3178~tg3178

    to skandal! ludzie nie chcą jeździć autobusami! kto tym jeździ? chcemy jeździć samochodami!! szczególnie jak ktoś mieszka poza Warszawą
    Marius~Marius

    Kto tym jeździ? Jakieś 70% mieszkańców Warszawy.
    gość~gość


    Jakie 70% mieszkańców? Pomyśl zanim coś napiszesz, a ludzie poruszający się z racji obowiązków służbowymi autami, a ludzie dowożący w drodze do pracy dzieci do szkół, przedszkoli, żłobków,robiący zakupy - Ci wszyscy też autobusami jeżdżą?


    Wydaje Ci się, że 50 osób w jednym autobusie, to mniej, niż 30 osób w 25 autach.

  • Warszawiak

    zgłoś naruszenie odpowiedz 27.06.2018 13:56 ~Warszawiak


    Biały~Biały

    Jeżeli komuś przeszkadzają buspasy w Warszawie, to przecież można skorzystać z okazji i wyjechać do swojej rodzinnej wsi. Nik tu nikogo na siłę nie trzyma.
    iver~iver

    Drogi człowieku Warszawa jest moim miastem od urodzenia. Buspasy wszędzie to pomyłka. Nowych Dróg się nie buduje a obwodnic nie ma.
    Buspasy permanentne powinny być zakazane. Przeszkadzają mi dopłaty do transportu miejskiego i brak miejsc parkingowych!


    Czy Ty aby na pewno mieszkasz w Warszawie? Akurat w Warszawie buduje się całkiem sporo nowych dróg, czego nie można powiedzieć np. o liniach tramwajowych. A może Ty z tych opolskich Warszawiaków, tak jak niejaki Jaki?

  • xyz

    zgłoś naruszenie odpowiedz 27.06.2018 13:46 ~xyz

    Biały~Biały

    Jeżeli komuś przeszkadzają buspasy w Warszawie, to przecież można skorzystać z okazji i wyjechać do swojej rodzinnej wsi. Nik tu nikogo na siłę nie trzyma.


    No prosze, przyjechał chłopina ze wsi i poucza warszawiaków, żeby się wyprowadzili, jeśli im się nie podoba jak inni przyjezdni meblują miasto na swoją modłę. Nie koleżko, coś ci się pomyliło, to ty wracaj na swoją wieś.

  • ech

    zgłoś naruszenie odpowiedz 27.06.2018 13:05 ~ech

    sceptyk poznawczy~sceptyk poznawczy

    Gdyby to ode mnie zależało zakazałbym stałego parkowania samochodów prywatnych w Centrum mieszkańcom Centrum. Po co im samochody skoro mają relatywnie najlepszą komunikację. Dostają oni dodatkowy bonus społeczny w postaci karty parkingowej. Logicznie rzecz biorąc nie wiem po co. Żeby miasto było przejezdne, to właściciele samochodów nie muszą ich używać- mogą wsiąść do komunikacji miejskiej i wtedy nie będzie korków, a autobusy i tramwaje będą optymalnie wykorzystane. W samochodzie jedzie w 90% przypadków 1 osoba i blokuje teren 1/5 autobusu, w którym jedzie kilkunastu pasażerów co najmniej. I dlatego żadna władza miasta nie powinna myśleć o samochodach prywatnych, a głównie o sprawności ruchu w mieście. Ale dziwnym trafem w zarządzie miasta są właściciele samochodów i jestem pewien, że będą bronić swojego interesu.



    Autobus jedzie jeden raz na 10-15 minut. I w tym czasie jego trasą przejedzie setka samochodów!
    Jako rodzic jestem często zmuszony do jazdy samochodem i też połowę trasy pokonuję sam, ale pozostałą z dziećmi i/lub z bagażnikiem wyładowanym zakupami!

    Do tego auta dostawcze - palety z zaopatrzeniem i kurierzy też mają jeździć autobusami?

    I nie jestem przeciwnikiem komunikacji - jeżdżę nią 15-20 dni w miesiącu ale twierdzę, że buspasy często nie działają - zwłaszcza na Radzymińskiej zaś na trasie Łazienkowskiej doprowadziły do paraliżu tej arterii.

  • Gulasz

    zgłoś naruszenie odpowiedz 27.06.2018 12:58 ~Gulasz

    wkurzony~wkurzony

    I trudno się dziwić warszawiakom że poprą P.Jakiego !
    Ten przynajmniej nie zakorkuje stolicy i ma mądre pomysły a pani HGW to tylko zwęża ulice i nie buduje mostów...!

    I 20gr więcej za kolejny wpis :-)

  • ola

    zgłoś naruszenie odpowiedz 27.06.2018 11:33 ~ola

    lola~lola

    super im więcej bus pasów tym lepiej, mam nadzieję że wprowadzą opłatę za wjazd do centrum

    Sama mieszkam w Centrum i jak chcę gdzieś się dostać w Centrum to zostawiam auto pod domem i poruszam się komunikacją bo tak szybciej i wygodniej, ale tylko w Centrum tak jest. W innych dzielnicach czy pomiędzy dzielnicami komunikacja to tragedia i wytyczanie tylko buspasów nie robiąc poza tym nic aby polepszyć połączenia, ilość połączyć, zgrać dogodne przesiadki jest idiotyzmem bo to tylko pogorszy sytuację. Poza tym do pracy poruszam się autem bo dojeżdżam na obrzeża Warszawy po drodze zawożąc jeszcze jedno dziecko do przedszkola, drugie do szkoły i wracając robiąc zakupy i odbierając dzieci. I nie realne jest zrobienie togo dla mnie komunikacją miejską (dwoje dzieci w tym małe i zakupy). W ten sposób utrudnia się życie dużej liczbie pracujących rodziców bo w ten sposób podróż do i z będzie zajmowała mi jeszcze więcej czasu.

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »