Informacje

10.09.2015 06:29 drogowcy czekają na pozwolenie na użytkowanie

Nowolazurowa czeka na otwarcie

SERWISY:


Dobiegają końca prace na ulicy Nowolazurowej. Drogowcy wystąpili właśnie o pozwolenia na użytkowanie tej ważnej dla Włoch i Ursusa inwestycji.

Obecnie ulica Nowolazurowa prowadzi od węzła Salomea (skrzyżowanie z Al. Jerozolimskimi) do ul. Chrościckiego. Drogowcy wybudowali już nowy fragment do ul. Połczyńskiej, którego częściami są wiadukt nad torami PKP oraz rondo.

Czekają na pozwolenie

- Trwają prace wykończeniowe - informuje Małgorzata Gajewska, rzeczniczka Zarządu Miejskich Inwestycji Drogowych. - Na rondzie (skrzyżowanie Nowolazurowej i Połczyńskiej - red.) montowane są sygnalizatory, brakuje także poziomego oznakowania - wymienia rzeczniczka.

Pomimo wykonywanych prac, drogowcy wystąpili już z wnioskiem o pozwolenia na użytkowanie. - W związku z tym, że były wydane trzy pozwolenia na budowę, we wtorek wystąpiliśmy o trzy pozwolenia na użytkowanie. Wnioski dotyczą wiaduktu oraz fragmentu przy ul. Połczyńskiej i ul. Chrościckiego - tłumaczy Gajewska.

Oznacza to, że jak tylko nadzór budowlany wyda zgodę, arteria zostanie udostępniona kierowcom. Kiedy to się stanie? - Trudno powiedzieć. Wszystko zależy między innymi od tego, czy nadzór będzie miał jakieś wątpliwości - odpowiada Gajewska.

Według kontraktu, inwestycja miała być gotowa w październiku.

Jak już pisaliśmy, nie odbyło się bez problemów w czasie prac .

Połączenie Ursusa z Bemowem

Budowa odcinka do ul. Połczyńskiej to bardzo dobra informacja dla kierowców podróżujących między Ursusem a Bemowem. Obecnie do ich dyspozycji jest mocno uczęszczana ulica Dźwigowa oraz wybudowany przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad wiadukt w ciągu ul. Gierdziejewskiego. Kierowcy mogą z niego korzystać od grudnia 2013 roku.

W tym roku gotowy ma być także odcinek od ul. Połczyńskiej do Lazurowej. W lipcu została podpisana umowa, w której wyłoniony wykonawca - firma Strabag, zobowiązał się do wybudowania do końca 2015 roku tego 400-metrowego fragmentu.

Ulica, tak jak poprzednie jej odcinki, będzie miała dwie jezdnie po dwa pasy ruchu każdy, chodniki i ścieżki rowerowe. Prace pochłoną 8,6 mln złotych.

Docelowo poszerzona ulica ma połączyć się z trasą S8.

Obecnie do dyspozycji kierowców jest odcinek ulicy od Al. Jerozolimskich (węzeł Salomea) do ul. Chrościckiego. W sumie 2600 metrów.

Tak budowano wiadukt w listopadzie 2014 roku:


su/ran

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • sam

    zgłoś naruszenie odpowiedz 08.10.2015 08:02 ~sam

    Za uwarzyłem bardzo niepokojące działanie ze strony budowniczych dróg. Nowo powstałe
    drogi są coraz węższe . Podejrzewam , że dwa samochody ciężarowe , jadące obok siebie mogą mieć problem , aby nie pourywać sobie lusterek. Za to chodniki i ścieżki rowerowe są coraz szersze

  • Bemowiak

    zgłoś naruszenie odpowiedz 01.10.2015 20:33 ~Bemowiak

    toja1974~toja1974

    kiedy ją do cholery otworzą, czy ktoś wie moze ?!!!!!!!!!!



    Tak, podobno maja termin do konca pazdziernika, z uwGi na wybory i tempo prac jakie obserwuje mysle ze moze nawet wczesniej.
    Zreszta dzis juz widzialem ze pojedyncze auta jezdzily pomimo niedzialajacych jeszcze swiatel na skrzyzowaniu.

  • toja1974

    zgłoś naruszenie odpowiedz 01.10.2015 07:27 ~toja1974

    kiedy ją do cholery otworzą, czy ktoś wie moze ?!!!!!!!!!!

  • Jeden z tysiecy wyborcow

    zgłoś naruszenie odpowiedz 30.09.2015 23:50 ~Jeden z…

    Droga jest BARDZO potrzebna widze korki cpdziennie od godz. 7 rano na Dzwodowej i Populranej zadne objazdy Cegielniana i Technikow juz nie dziala . Z powrotem po godz. 16 jest jeszcze gorzej bo ludzie o lidla i biedronke zachaczaja przed powrotem do domu. Z kolei na Popularnej jest przejscie gdzie w tej chwili przechodza dzieci do szkoly na Cietrzewia w tum roku (1100 dzieci !) wiec to normalne ze bedzie sie blokowac. ZADEN zdrowo myslacy nie pcha sie przez Popularna ani przez Dzwigowa tylko jesdzie Nowolazurowa a przy Factory skreca i jedzie przez Gierdziejewskiego jest moze 2 km dluzej ale sie jedzie non-stop = oszczednosc czasu, paliwa i nerwow. Fajnie ze niedlugo bedzie mozna dojechac Prosto Nowolazurowa do konca ! Oby jak najszybciej !

  • Daxon

    zgłoś naruszenie odpowiedz 18.09.2015 14:25 ~Daxon


    Wojtek~Wojtek

    A za zmianę Nowolazurowej na 4 czerwca 1989 ktoś powinen beknąć. Nienawidzę tej długiej nazwy, wpisywanie jej gdziekolwiek jest uciążliwe. Poprzednia była logiczna, a ta zwyczajnie irytuje na każdym kroku.

    Ale widać była wola polityczna, żeby obniżyć sobie notowania tanią propagandą, to się im rzeczywiście udało.
    III~III


    Oj tam oj tam. Będzie jak z Północnym, tabliczki i radni swoje, a ludzie swoje. A władza i tak liczy pieniądze tylko jak trzeba nieswoim dać.


    Popieram - i prosze o oddanie nazwy NOWOLAZUROWA a kosztami zmiany obcjążyć tych co ta zmianę wprowadzili

  • Okapi

    zgłoś naruszenie odpowiedz 10.09.2015 23:26 ~Okapi

    Z tego, co słyszałem przy okazji remontu Dźwigowej, pojawiła się kwestia remontu znajdujących się nad nią wiaduktów kolejowych. Tak więc w ciągu najbliższych kilku lat ponownie zamkną ją na dłuższy czas. Tak więc Nowolazurowa jest potrzebna.

  • Slupi

    zgłoś naruszenie odpowiedz 10.09.2015 23:12 ~Slupi

    Super, że jest kolejna przeprawa w stronę Bemowa, trzeba się cieszyć a nie marudzić. Osoby które się wypowiadają negatywnie widać zamieszkują okolice Włoch, Ursusa od kilku lat. Rodowici mieszkańcy tych rejonów pamietają ,że jedyna przeprawą była Dzwigowa. Jeszcze 10 lat temu stały całe Włochy bo kazdy próbował się przebić przez Dzwgiwą.Stala permanentnie Dzwigowa,Chrobrego,Popularna,Techników ,Wałowicka i wszystkie boczne, dodam ,że w tamtych czasach jeździł cały tranzyt ciężarowy (przed wprowadzeniem ograniczenia 10t.).Do tych marudzacych ,zadajcie sobie jedno podstawowe pytanie ,jak jest teraz a jak było kilka lat temu!

  • tubylec

    zgłoś naruszenie odpowiedz 10.09.2015 17:54 ~tubylec

    Dojazd Nowolazurową do Połczyńskiej najbardziej się przyda strażakom z Jednostki Ratowniczo-Gaśniczej nr 2 z Chrościckiego co może komuś uratować życie.

  • stonka

    zgłoś naruszenie odpowiedz 10.09.2015 15:06 ~stonka


    mike~mike

    No i się zaczyna tragedia dla wyjeżdżających z Ursusa w stronę Centrum, teraz już jest ciężko się wydostać z dzielnicy[...]
    nick~nick

    Problem tkwi w tej nieszczęsnej estakadzie, która łączy ciąg Al. Jerozolimskich z kierunkiem na centrum. Estakada rozdwaja się na pas do Centrum i na Mokotów. Niestety jest wysoki poziom i dosyć stromy wierzchołek wystrasza wielu kierowców.

    Znam ten węzeł jak własną kieszeń i przyczyny korkowania się są zupełnie inne. Mamy tam odcinek przeplatania: jadący łącznicą z Ursusa chcąc zjechać do Centrum muszą przebić się przez dwa pasy: pas prawy w kier. Mokotowa i włączyć na lewy w stronę Centrum. Przyczyną wtórną jest natężenie ruchu z Pruszkowa. Zwróćcie uwagę, że jadący od Pruszkowa mogą do Zachodniego dojechać bezkolizyjnie: wystarczy wjechać na POW a na węźle Opacz zjechać na węzeł Salomea... A co robią? Stoją na światłach przy Spisaka, Bodycha, CH Skorosze i Ryżowej. Dwa: na wiadukcie do Centrum można dojechać przez rondo, ale kto by chciał tracić czas na rondzie skoro się wystał w korku i może zjechać bezpośrednio. Powyższe dotyczy sytuacji kiedy od Zachodniego korek nie sięga Łopuszańskiej. W innym wypadku pozostaje stać jak reszta.

  • fonderal

    zgłoś naruszenie odpowiedz 10.09.2015 14:56 fonderal




    pepe~pepe


    Wcale nie jest potrzebna. Między Ursusem a Bemowem jest kilka dobrych połączeń. Wiadukt na Morach, Dźwigowa, wiadukt w Broniszach.

    Wiesław~Wiesław

    W Grodzisku też jest wiadukt, którym można przez te tory przejechać...Chyba komuś tu olej z głowy wyparował. Jeżeli jadę z Bemowa (os. Jelonki) do Ursusa, to po co mam jechać aż na Mory czy Bronisze, czy stać w korach na Dźwigowej jak przez ostatnie 20 lat?
    Jola_Skorosze~Jola_Skorosze


    A po co masz sie pchac do Ursusa? Siedz na swoich zasyfialych Jelonkach i podziwiaj krajobrazy styropianowej wielkiej płyty.
    WZ1~WZ1

    Jola! A kredycik na ile lat na Skoroszach. Czy może "łojce" kupili :)

    Ja tylko dodam, że paskudne blokowiska na Skoroszach znaczącao obniżyły jakość życia w Ursusie. No i urbanistycznie Jelonki biją Skorosze na głowę. Tak, mieszkam w Ursusie. Starym. Od ponad pół wieku.

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »