Informacje

17.04.2014 09:19 wybrano wykonawcę

Nowe tory na Powstańców Śląskich.
W czerwcu pierwsze prace

SERWISY:

Tramwaje Warszawskie wybrały wykonawcę brakującego odcinka torów na ulicy Powstańców Śląskich. Po podpisaniu umowy, będzie miał 9 miesięcy na wszystkie prace. Inwestycja pochłonie prawie 79 mln złotych.

Przetarg wygrał polski oddział hiszpańskiej spółki Balzola. Do zbudowania jest w sumie ponad 5 kilometrów torów: 3,6 km nowych oraz 1,6 km do przebudowy na rozjazdach i przy skrzyżowaniach z Górczewską i Radiową.

Tramwaje czekają jeszcze na ostatnie dokumenty.

- W połowie maja spodziewamy się zgody na realizację inwestycji drogowej, którą wyda Biuro Architektury i Planowania Przestrzennego – informuje Michał Powałka, rzecznik Tramwajów Warszawskich.

Przetarg miał formę aukcji elektronicznej. Oferty wahały się od 78,8 mln do 88,2 mln zł.

Nie tylko tory

Balzola przebuduje ulicę Powstańców Śląskich od Czumy do Pirenejskiej. Zmienią się skrzyżowania z ulicami: Górczewską, Pełczyńskiego, Wrocławską i Radiową. Pomiędzy Wrocławską a Radiową zniknie wąskie gardło. Kierowcy pojadą to dwoma pasami w każdym kierunku. Powstaną też nowe chodniki i ścieżki rowerowe.

Drogowcy przebudują ulicę Radiową od Andyjskiej do Uniejowskiej. Tu również nie zapomną o pieszych i rowerzystach.

Torowisko będzie częściowo trawiaste. Przestrzeń pomiędzy szynami zostanie wyasfaltowana w miejscach gdzie będzie one wspólne z jezdnią i przy przystankach. Na wiadukcie pomad trasą S8 torowisko zostanie wypełnione tłuczniem.

Harmonogram prac

Budowa trasy tramwajowej na ul. Powstańców Śląskich podzielona została na etapy. W związku z pracami wyłączone będą z ruchu tramwajowego ulice Połczyńska, Powstańców Śląskich, Górczewska i Radiowa.

Od 1 czerwca do 13 lipca - budowa węzła rozjazdowego Powstańców Śląskich-Górczewska.
Wyłączenia nastąpią na ul. Połczyńskiej, Powstańców Śląskich i Górczewskiej na odcinku od pętli Wola do pętli Osiedle Górczewska.

Od 30 czerwca do 13 lipca - budowa skrzyżowania torowego ul. Dywizjonu 303-Powstańców Śląskich. Wyłączenia nastąpią na ulicach: Dywizjonu 303 i Kaliskiego- odcinek pętla Koło-pętla Boernerowo

Od 14 lipca do 31 sierpnia- budowa węzła rozjazdowego Powstańców Śląskich-Radiowa.
Wyłączenia nastąpią na ulicach: Radiowa i Powstańców Śląskich - odcinek ul. Dywizjonu 303-pętla Nowe Bemowo.

Po oddaniu torowiska składy pojadą nowymi trasami:

20 lat walki

Walka o tę linię trwa od około 20 lat. Pod koniec 2010 roku urzędnicy podawali, że jeśli dopisze pogoda, a inwestycji nie zatrzymają procedury, to pierwszy tramwaj pojedzie nowymi torami pod koniec 2011 roku. Później termin przesunięto na wiosnę 2012 ze względu na przedłużające się prace projektowe.

Potem Tramwaje Warszawskie czekały na drugą decyzję środowiskową, która wydana została 15 marca ubiegłego roku. Urzędnicy musieli starać się o kolejny dokument, bo swoje uwagi zgłosili urzędnicy bemowskiego ratusza i miejski inżynier ruchu. Wybrany w grudniu 2010 roku wykonawca, który miał zaprojektować i wybudować trasę - konsorcjum ZUE SA i TOR-KAR-SSON - chciał za to więcej pieniędzy. Na to jednak nie zgodzili się tramwajarze. W związku z tym przetarg na budowę trzeba było ogłosić na nowo.

Plany Tramwajów Warszawskich na 2014 rok:

wp/b

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • NIcK

    zgłoś naruszenie odpowiedz 28.04.2014 21:17 ~NIcK

    Matt Kobosko~Matt Kobosko

    FAKTY:

    1. Sieć tramwajowa jest droga, nie wystarczy pas asfaltu, potrzebna jest trakcja, tory, same tramwaje też są bardzo drogie.

    2. Tramwaje jeżdżą szybciej tylko i wyłącznie dlatego, że mają odrębne torowisko. Gdyby autobus miał odrębny pas, jechał by szybciej.

    3. Zepsutego tramwaju inne nie ominą, nie można puścić tramwaju objazdem.

    Wniosek: należałoby zlikwidować torowiska, zalać asfaltem i puścić tam autobusy. W dodatku mogłyby z nich korzystać karetki itp., ew. taksówki, może również motocykle?

    Upór miasta w budowie tramwajów pachnie skrajnym zaślepieniem, a wręcz przekrętem.


    W centrum tak, ale niekoniecznie na przedmieściach, gdzie miejsca jest więcej i odległości do rozpędzenia się większe. Gdyby było dokładnie tak, jak Pan pisze, to nie opłacałoby się budować metra, które ma jeszcze droższe torowisko i jeszcze gorzej siada przy awariach... Fajny pomysł jest np. w Hanowerze -- tam tramwaje w centrum wjezdzaja pod ziemie (to chyba podpada pod pojęcie "premetro"). Ale tam nawet w centrum jest dość luźno.

  • NIcK

    zgłoś naruszenie odpowiedz 28.04.2014 21:13 ~NIcK


    Jan~Jan

    A może by tak tory puścić z Ursynowa przez Powiśle na Żoliborz? Myśli ktoś o tym?
    topsyllelelele~topsyllelelele


    Którymi ulicami, misiu pysiu? Tak dokładnie. Bo tramwaj potrzebuje sporo miejsca.


    Proponuje sprawdzić sobie znaczenie słowa "ironia"...

  • jagoda

    zgłoś naruszenie odpowiedz 23.04.2014 17:51 ~jagoda

    może w końcu będzie można sprawnie dojechać z Włoch i południowych Jelonek na Bemowo, bo szlak mnie codziennie trafia jak trasę, którą można autobusem przejechać w 10 minut jedyny na tej trasie autobus 184 jedzie 25min i w dodatku kursuje co 20 minut w szczycie!

  • ablot

    zgłoś naruszenie odpowiedz 19.04.2014 08:10 ~ablot

    Czytam o planach zmian w komunikacji i ręce opadają. Kto tam wymyśla takie plany np zabrać wszystkie połączenia z Koła przez nowe Bemowo i puścić Powstań Śląskich żeby tylko się przesiadac BEZ SENSU. Opamiętajcie sie nie idźcie tą drogą

  • WY007

    zgłoś naruszenie odpowiedz 18.04.2014 21:48 ~WY007

    a gdzie jeździło 46 ?

    PS: przesiadki = wiekszy zarobek na bilecie i wiecej nerwow.

  • Kowal76

    zgłoś naruszenie odpowiedz 18.04.2014 15:15 ~Kowal76

    Może by tak przywrócić tramwaj 29 bezpośrednio z Młocin na Okęcie, a nie przesiadać się 10 razy.

  • Xavery

    zgłoś naruszenie odpowiedz 18.04.2014 10:05 ~Xavery


    Jan~Jan

    A może by tak tory puścić z Ursynowa przez Powiśle na Żoliborz? Myśli ktoś o tym?
    topsyllelelele~topsyllelelele


    Którymi ulicami, misiu pysiu? Tak dokładnie. Bo tramwaj potrzebuje sporo miejsca.


    Chyba pod ulicami ale to już jest i nazywa się metro:)

  • topsyllelelele

    zgłoś naruszenie odpowiedz 17.04.2014 23:19 ~topsyllelelele

    Jan~Jan

    A może by tak tory puścić z Ursynowa przez Powiśle na Żoliborz? Myśli ktoś o tym?


    Którymi ulicami, misiu pysiu? Tak dokładnie. Bo tramwaj potrzebuje sporo miejsca.

  • Jan

    zgłoś naruszenie odpowiedz 17.04.2014 22:12 ~Jan

    A może by tak tory puścić z Ursynowa przez Powiśle na Żoliborz? Myśli ktoś o tym?

  • Bogdan

    zgłoś naruszenie odpowiedz 17.04.2014 19:12 ~Bogdan

    Woow, wreszcie po tylu latach i różnych obietnicach będą tramwaje. Tylko po co likwidować linię numer 8? Bezpośredni tramwaj z Woli do samego centrum, który przejeżdza przez środek Warszawy i jedzie na pragę? Nawet jak po skończeniu budowy 2 nitki metra tramwaj numer 10 wróci na dawną trasę i będzie przejeżdzał tylko koło dworca Centralnego. Czyli przesiadki cdn...

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »