Informacje

14.11.2011 17:32 Modernizacja linii

Nowe przystanki na Pradze? Najwcześniej w 2013 roku

SERWISY:

Tramwaje Warszawskie przymierzają się do modernizacji linii pomiędzy ul. Targową i pętlą Żerań. W przyszłym roku ma powstać koncepcja wraz z dokumentacją potrzebną do przeprowadzenia inwestycji, w 2013 roku ruszy przebudowa.

Tramwaje Warszawskie właśnie ogłosiły przetarg na projekt koncepcyjny modernizacji linii tramwajowej.

W planach jest m.in. przebudowa wszystkich przystanków położonych na trasie od Targowej, przez ul. 11 Listopada, Odrowąża, Budowlaną, Rembielińską, Annopol. Rozbudowana ma być również pętla tramwajowa Żerań, co pozwoli na dołożenie w tym miejscu nowych linii.

Realizacja w 2013

– Na razie przygotowujemy tę inwestycję, samą realizację planujemy po w 2013 roku – tłumaczy Michał Powałka, rzecznik TW. – Firma wyłoniona w przetargu będzie miała za zadanie przygotować dokumentację potrzebną do przebudowy przystanków, modernizacji rozjazdów, wprowadzenia priorytetu dla tramwajów na trasie Dworzec Wileński-Żerań Wschodni – dodaje.

mjc/par

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • ttt

    zgłoś naruszenie odpowiedz 29.03.2012 14:21 ~ttt

    obywatel~obywatel

    Koncepcja połączenia Wilanowa i Białołęki szybkim tramwajem powstanie przy okazji następnych wyborów. Oczywiście linia przebiegać będzie Mostem Południowym nie kolidując z obwodnicą biegnącą przez Ursynów. I całość uda się zrealizować w ciągu 2 lat dzięki wspraciu środowisk ekologicznych! Dobrytm przykładem wykorzystania środków unijnych, planistów miejskich i przedsiębiorstw są doświadczenia zdobyte na Modlińskiej ( linia tamwajowa nad kanałem Żerańskim) , Moście Północnym. A wszytko to pod patronatem polityków wszystkich możliwych opcki łącznie z tymi którzy zostali wyrzuceni z partii do której jeszcze się nie zapisali.

  • xxx

    zgłoś naruszenie odpowiedz 15.11.2011 12:04 ~xxx

    Proponuję tramwaje z Warszawy do Gdańska, Krakowa i Zakopanego - może będzie szybciej niż koleją... BUAHAHA!

  • optymista

    zgłoś naruszenie odpowiedz 15.11.2011 08:55 ~optymista

    aaa napisał/a"Poza tym jak za kilka lat metro dotrze do bródna to cała rozbudowa pętli na zeraniu wschodnim okaże się niepotrzebna. Czy warto robić coś na kilka lat?"

    Twój optymizm to aż poraża.
    Za kilka lat to może skończy się budowa tego co jest już teraz od roku rozgrzebane.Jeszcze nawet metra tunelu tego metra nie wydrążyli a ty o dotarciu na Bródno.
    To jest projekt bródnowskiej wersji metra co najmniej na następne 30 lat. Do Targowej metrem(od 2017roku-mój realny termin uruchomienia/tylko 5-6 lat zostało do otwarcia) a dalej na Bródno tramwajem przez nowe przystanki.

  • Mieszkaniec

    zgłoś naruszenie odpowiedz 15.11.2011 07:32 ~Mieszkaniec

    Ciekawe jak, żeś wyliczył, że tramwaje przewożą więcej pasażerów niż autobusy???

  • Motorman

    zgłoś naruszenie odpowiedz 14.11.2011 23:07 ~Motorman

    @Kosi:
    Możliwość wyboru jest dobra :)

    To bardzo ważne, że możesz wybrać środek transportu, który Ci najbardziej odpowiada. Nie wszyscy i nie wszędzie mają taki komfort! W USA jeśli nie masz samochodu... idziesz do pracy na piechotę albo łapiesz stopa. Na Białołęce jeśli nie masz prywatnego helikoptera, codziennie tracisz czas i nerwy w kilometrowych korkach, bo w tej dzielnicy nie ma tramwajów, które ominęłyby blokadę samochodową po wydzielonym torowisku.

    Śmiejesz się z nas, a my na dwudziestu czterech liniach przewozimy ponad 900 tysięcy pasażerów dziennie - ponad połowę tego co wszystkie autobusy, które obsługują aż 200 linii!

    Pan Galas też wiecznie Miejskim Inżynierem Ruchu nie będzie, więc i tramwaje kiedyś w końcu przestaną zapuszczać korzenie przed każdym skrzyżowaniem. Tramwaje przetrwały Alfreda Sloan’a, przetrwają i Janusza Galasa ;)

  • Kosi

    zgłoś naruszenie odpowiedz 14.11.2011 22:33 ~Kosi

    tak będziecie wozić dopóki, któryś z nich nie rozkraczy się na na torach i postoją sobie świetne tramwaje w kolejce haha :)))

  • Kosi

    zgłoś naruszenie odpowiedz 14.11.2011 22:29 ~Kosi

    Ja tam nie jeżdżę samochodem, ale do tramwaju nie wsiądę za żadne skarby, po co aby tłuc się godzinami, stojąc po 5 minut na skrzyżowaniach oraz mając przystanek co 50metrów? Zawsze wybieram autobus, bądź metro, to najszybszy środek transportu, szkoda życia na tramwaje ;)

  • Motorman

    zgłoś naruszenie odpowiedz 14.11.2011 21:35 ~Motorman

    @Kosi: Haha, oto przemówił z za grobu głos General Motors :)))

    Alfred Sloan umarł! Przegraliście!!! Kiedy to do was dotrze? Bedziemy wozić pasażerów po szynach na długo po tym jak ostatni samochód zostanie pocięty na żyletki :)

  • obywatel

    zgłoś naruszenie odpowiedz 14.11.2011 21:15 ~obywatel

    Koncepcja połączenia Wilanowa i Białołęki szybkim tramwajem powstanie przy okazji następnych wyborów. Oczywiście linia przebiegać będzie Mostem Południowym nie kolidując z obwodnicą biegnącą przez Ursynów. I całość uda się zrealizować w ciągu 2 lat dzięki wspraciu środowisk ekologicznych! Dobrytm przykładem wykorzystania środków unijnych, planistów miejskich i przedsiębiorstw są doświadczenia zdobyte na Modlińskiej ( linia tamwajowa nad kanałem Żerańskim) , Moście Północnym. A wszytko to pod patronatem polityków wszystkich możliwych opcki łącznie z tymi którzy zostali wyrzuceni z partii do której jeszcze się nie zapisali.

  • aaa

    zgłoś naruszenie odpowiedz 14.11.2011 21:14 ~aaa

    "Rozbudowana ma być również pętla tramwajowa Żerań, co pozwoli na dołożenie w tym miejscu nowych linii."

    W Warszawie są dwie pętle tramwajowe posiadające w nazwie człon Żerań. Warto by było doprecyzować, szanowni państwo redaktorzy.

    Rozbudowa żerania wschodniego może i spowoduje, że więcej tramwajów tam się zmieści, ale od annopolu do niego jest dosyć długi odcinek, potrzeba więcej taboru by zapewnić określoną częstotliwość. Kolejna linia tak naprawdę jest tam niepotrzebna, bo nie ma aż tylu ludzi, którzy by tam jeździli, potrzebny jest jedynie kraniec. W związku z tym, jeśli nie ma możliwości zbudowania go wcześniej, będa tam musiały krańcować krótsze linie bo zwyczajnie zabraknie pojazdów albo częstotliwości kursowania będą niewystarczające. Taboru jak wiadomo nie przybędzie w najbliższej przyszłości znacząco, bo przybywające swingi zastępują głównie stare parówki, a po takim dużym przetargu trudno oczekiwać by zaraz był następny. Wydaje mi się, że przydało by się bliżej przyjrzeć tramwajowym liniom, lepiej wyznaczyć trasy i rozkłady by nie jeździły stadami. Rozbudowa tras to powinien być dopiero kolejny krok.
    Poza tym jak za kilka lat metro dotrze do bródna to cała rozbudowa pętli na zeraniu wschodnim okaże się niepotrzebna. Czy warto robić coś na kilka lat? Już lepiej tramwajarze by zajęli się linią z żerania fso na tarchomin.

    Sama modernizacja trasy i przystanków jest jak najbardziej w porządku.

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »