Informacje

08.03.2016 17:25 potrzeba pół miliona złotych

Nowe podejście do Tempo-30.
Na celowniku Śródmieście Południowe

SERWISY:


Po nieudanej próbie wprowadzenia strefy Tempo-30 na Muranowie i Nowym Świecie, urzędnicy przymierzają się do wytyczenia jej w Śródmieściu Południowym. Cała operacja ma kosztować ok. pół miliona złotych.

Tempo-30 to rozwiązanie sprawdzone w centrach wielu europejskich i niektórych polskich miast. Polega na ograniczeniu prędkości, m.in. podniesienie skrzyżowań, wyspy dla pieszych i progi spowalniające. W Warszawie takie rozwiązanie próbowano wprowadzić dwa lata temu, na Muranowie i Nowym Mieście, ale zbuntowali się mieszkańcy Śródmieścia, "rozmyśliła się" też prezydent stolicy.

Inny rejon Śródmieścia

Urzędnicy znaleźli jednak inny rejon, gdzie można by uspokoić ruch. Chodzi o ulice pomiędzy kwartałem Al. Ujazdowskie, Trasa Łazienkowska, ul. Marszałkowska i Piękna.

Jak poinformowała „Gazeta Stołeczna”, śródmiejscy urzędnicy rozważali wprowadzenie tam Tempo-30 jeszcze pod koniec ubiegłego roku, ale na drodze stanęły koszty.

Miałyby to realizować wspólnie śródmiejski Zarząd Terenów Publicznych i Zarząd Dróg Miejskich. – Obecnie nie posiadamy środków finansowych na wdrożenie ww. projektu obszarowego. W planach ZDM na pierwsze półrocze są przede wszystkim zaplanowane pieniądze na inne cele, typu kładka pod m. Łazienkowskim, modernizacja oświetlenia na ul. Mickiewicza, dalsze doświetlania przejść naziemnych – informuje Karolina Gałecka, rzeczniczka ZDM. - W drugiej połowie roku oszacujemy, czy zaoszczędzone pieniądze (jeżeli takowe będą) w ramach przetargów pozwolą nam na wdrożenie projektu. Potrzebujemy ok. pół miliona złotych – dodaje.

Uliczki wewnętrzne

Na czym dokładnie miałoby polegać to rozwiązanie? Okazuje się, że zawiera cztery projekty. To przede wszystkim dopuszczenie ruchu pod prąd dla rowerzystów na ul. Koszykowej, od pl. Konstytucji do ul. Mokotowskiej – to zadanie ZDM. 

Po drugie w ramach budżetu partycypacyjnego ZTP – ruch dla jednośladów pod prąd na odc. od ul. Mokotowskiej do pl. Na Rozdrożu. Po trzecie dochodzi droga rowerowa na placu Na Rozdrożu.

Czwarty to wprowadzenie samej strefy Tempo-30. - Ograniczenie prędkości do 30 km na godz. nie dotyczyłoby granicznych ulic, lecz uliczek wewnątrz, czyli Chopina, al. Róż, Koszykowej, al. Wyzwolenia, Mokotowskiej - projekt na zlecenie.

We wtorek wiceprezydent Warszawy Jacek Wojciechowicz był pytany przez dziennikarzy, czy jest szansa, że strefy pojawią się też w innych rejonach. Jak zaznaczył, planowanie Tempo-30 w rejonie Śródmieścia Południowego to na razie próba.


ran/sk

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Jaco

    zgłoś naruszenie odpowiedz 09.03.2016 22:25 ~Jaco

    Chodzi tylko i wyłącznie o wydanie kasy. W tym, zaznaczonym na mapce rejonie bez strefy tempo 30 jaździ się może ze 20 lub wolniej.

  • fer

    zgłoś naruszenie odpowiedz 09.03.2016 17:05 ~fer

    i tak będą raczyć swoimi poronionymi pomysłami kolejne części naszego pięknego miasta :-( urzędnicy powinni służyć mieszkańcom, a nie nimi rządzić! ciekawe czy kiedyś się zmieni mentalność naszych wspaniałych urzędasów!

  • marek

    zgłoś naruszenie odpowiedz 09.03.2016 12:37 ~marek

    bzzz~bzzz

    Zamiast tego typu udziwnień wystarczyłoby przestrzeganie dotychczasowych przepisów i ograniczeń prędkości a pieniądze "wyrzucone" na nowomodne fanaberie lepiej zainwestować w doświetlenie przejść dla pieszych, stworzenie sygnalizacji w miejscach gdzie przejścia są na dwu, trzypasmowych jezdniach, ew. podniesienie przejść przy szkołach by samochody zwalniały. Czyż to nie proste? No tak, ale nie medialne!


    Tyle, że ludzie nie przestrzegają przepisów. Strefa tempo-30 to nie tylko znaki, ale też progi zwalniające bez ostrzeżenia i skrzyżowania równorzędne - wszysko po to, żeby przepisów po prostu nie dało się łamac i było bezpiecznie.

  • marek

    zgłoś naruszenie odpowiedz 09.03.2016 12:30 ~marek

    Mieszkaniec~Mieszkaniec

    Mam nadzieję że i wy obronić ie normalny ruch jak my Muranów istnieje. Nie dajcie się dr bilon z urzędu zwariować. Oni chcą jadę dla swoich wykonawców a nie dobra mieszkańców. Powodzenia.


    Normalny ruch na Muranowie? Muranów ma dzis jedne z najniebezpieczniejszych ulic w Warszawie! Po lokalnych uliczkach jeździ sie 70tką.

  • Wawka

    zgłoś naruszenie odpowiedz 09.03.2016 09:46 ~Wawka

    ~xyz
    czy Ty piszesz z Warszawy? Bo z Twojego tekstu wynika, że NIGDY nie byłeś w tym rejonie. Tam trzeba bardzo uważać (na tych wąskich uliczkach), by nie urwać lusterka.

  • Wawka

    zgłoś naruszenie odpowiedz 09.03.2016 09:42 ~Wawka

    Kolejny pomysł nieudaczników próbujących zaistnieć jako ci, co coś zrobili dla mieszkańców. Kolejna kasa wylana w błoto jak te wszechobecne słupki. W tym rejonie jakoś trudno spotkać jadące szybko samochody. Tam jest ciasno, a pomiędzy zaparkowanymi samochodami - jazda slalomem by nie urwać lusterka. Po co więc to TEMPO 30. Bo oficerowi rowerowemu ciągle się coś śni? Jakie są statystyki wypadków w tym rejonie?! Bo obcierek ze względu na ciasnotę pewnie trochę było. Niech sobie pan Wojciechowicz spróbuje porajdować na Wspólnej, Al. Róż, Hożej, Wilczej, Mokotowskiej, Nowogrodzkiej. Jak osiągnie średnią 30 to jest Kubicą :D Stawiam na 15 km/h

  • wrtsa

    zgłoś naruszenie odpowiedz 09.03.2016 09:29 ~wrtsa

    "Szaleństwem jest robić wciąż to samo i oczekiwać różnych rezultatów"

  • relu

    zgłoś naruszenie odpowiedz 09.03.2016 09:20 ~relu

    Czas zacząć zwalniać urzędników którzy zajmują się takimi bzdurami jak tempo 30 czy zwężanie ulic bądź utrudnianie komunikacji innymi sposobami. Tylko masowe zwolnienia każą im sięgnąć po rozum do głowy i robić wszystko żeby po mieście się jeździło sprawnie i przyjemnie. A jak się samochody nie podobają albo za szerokie wielopasmowe ulice to niech wracają tam skąd przybyli.

  • sdsdsd

    zgłoś naruszenie odpowiedz 09.03.2016 08:51 ~sdsdsd

    po nieudanej probie wprowadzenia w jednym miejscu urzednicy probuja w innym... jakżesz tępym trzeba być

  • Emeryt

    zgłoś naruszenie odpowiedz 09.03.2016 08:30 ~Emeryt

    Idiotyczny pomysł.
    Z gatunku "jest dobrze, ale zawsze możemy to jeszcze poprawić".
    Ja zapytam po jaką cholerę wydawać pieniądze na coś takiego? Mamy ich za dużo? To zbudujmy obwodnice miasta i dojazdówki. Albo ścieżki rowerowe tam, gdzie sa potrzebne.
    Poprawa bezpieczeństwa? Gówno prawda. Ile w zakreślonym rejonie było w ubiegłych latach wypadków drogowych związanych z nadmierną prędkością? Stawiam dolary przeciw orzechom, że do ich policzenia wystarczyły by palce jednej ręki.

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »