Informacje

17.08.2017 12:28 29 km trasy podzielono na trzy zadania

Nowa wylotówka na Kraków w 2021 roku. Podpisano umowy na kolejny odcinek S7

Dobra wiadomość dla kierowców. W czwartek podpisano umowy na budowę drogi ekspresowej - S7 pomiędzy węzłem Lotnisko a obwodnicą Grójca. Prace przy budowie tych 29 km trasy zakończyć się mają w kwietniu 2021 roku.

- Droga ekspresowa S7 jest uzupełnieniem sieci w centralnej Polsce, dzięki której łączymy w sposób bardzo bezpieczny, komfortowy porty Trójmiasta, Północną Polskę, Bałtyk z południem Europy - powiedział w czwartek na konferencji prasowej Andrzej Adamczyk, minister infrastruktury i budownictwa.

Dzięki tej inwestycji Warszawa zyska nową wylotówkę w stronę Krakowa. Droga nie tylko ułatwi wyjazd z miasta w kierunku południowym, ale też odciąży ciągle zakorkowaną Puławską.

W czerwcu minister infrastruktury przyznał dodatkowe pieniądze na tę inwestycję.

Przebieg trasy

Budowa nowej trasy została podzielona na trzy odcinki.

Zadanie A: odcinek: węzeł Lotnisko (bez węzła, który jest już gotowy) do węzła Lesznowola (z węzłem), długość: ok. 6,64 km; wykonawca robót: Konsorcjum firm Rubau Polska Sp. z o.o, Construcciones Rubau S.A.; wartość kontraktu: 221,4 mln zł brutto;

Zadanie B: odcinek: węzła Lesznowola (bez węzła) do węzła Tarczyn Północ (z węzłem); długość: ok. 14,8 km; wykonawca Robót: IDS-BUD S.A.; wartość kontraktu: 388,7 mln zł brutto

Zadanie C: odcinek: węzeł Tarczyn Północ (bez węzła) do początku obwodnicy Grójca; długość: ok. 7,9 km; wykonawca Robót: Mota-Engil Central Europe S.A.; wartość kontraktu: 203,4 mln zł brutto.

11 mostów, 43 przejścia dla zwierząt

Na odcinku od węzła „Lotnisko” - do węzła Lesznowola trasa będzie mieć dwie jezdnie po 3 pasy ruchu, a od węzła Lesznowola dwie jezdnie po 2 pasy ruchu.

W ramach prac powstanie 26 wiaduktów, 11 mostów, 2 kładki dla pieszych, 43 przejść dla małych zwierząt, zbiorniki retencyjne, urządzenia podczyszczające ścieki przed odprowadzeniem do odbiornika, ekrany akustyczne.

Do 2021 roku

Jak informuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowcy i Autostrad, prace projektowe i roboty będą trwać 34 miesiące (z wyłączeniem miesięcy zimowych) od daty rozpoczęcia, tj. od 17.08.2017 r. 16 miesięcy ma potrwać projektowanie i uzyskanie decyzji ZRID, kolejnych 18 miesięcy - realizacja robót (od marca 2019 do marca 2021).

W trakcie czwartkowej uroczystości minister wyraził jednak nadzieję, że ten termin zostanie przyspieszony. -Jeżeli tak by się udało, to każdy miesiąc jest miesiącem, w którym będzie mniej wypadków drogowych, i łatwiej mieszkańcom będzie dojechać do Warszawy - powiedział.

 

Zobacz także budowę ważnej trasy S8- obwodnicy Marek:

PAP/su/pm

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Szemot

    zgłoś naruszenie odpowiedz 18.08.2017 11:26 ~Szemot

    skbart~skbart

    Nie rozumiem idei budowy tej drogi. Po pierwsze prawdopodobieństwo że z niej skorzystam jest dość małe. I tak do Krakowa lepiej jest jechać przez Katowice.
    Po drugie chłopaki z Grójca oszaleją, wie drogi do wyboru ... nie wiem czy ich nawigacja to ogarnie.


    No własnie w tym rzecz. Teraz jest lepiej nadkładać 80km bo jest taka infrastruktura. natomiast jak ukończony będzie ten fragment 300km to połączy kolejne 70km do Radomia a tam już trwa budowa ekpresówki do Skarżyska która częściowo już jest oddana a tam trwa budowa do Kielc i tak dalej. Do 2021 z Warszawy do krakowa przez Kielce będziesz miał niemalże samą ekspresówkę.

  • Xavery

    zgłoś naruszenie odpowiedz 18.08.2017 10:51 ~Xavery

    skbart~skbart

    Nie rozumiem idei budowy tej drogi. Po pierwsze prawdopodobieństwo że z niej skorzystam jest dość małe. I tak do Krakowa lepiej jest jechać przez Katowice.

    Bo tak ci podpowiada nawigacja? Bo zbudowaniu S7 na odcinku W-wa - Kraków, a to chyba nastąpi szybciej niż skompletowanie brakującego odcinka A1, jeżdżenie przez Katowice będzie miało sens jedynie chyba krajoznawczy.

  • kgkgkg

    zgłoś naruszenie odpowiedz 18.08.2017 10:01 ~kgkgkg

    skbart~skbart

    Nie rozumiem idei budowy tej drogi. Po pierwsze prawdopodobieństwo że z niej skorzystam jest dość małe. I tak do Krakowa lepiej jest jechać przez Katowice.
    Po drugie chłopaki z Grójca oszaleją, wie drogi do wyboru ... nie wiem czy ich nawigacja to ogarnie.


    bo nie jesteś mieszańcem Zielonego Ursynowa i nie jeździsz Puławską, którą de facto można się normalnie poruszać po 22 dopiero.

    tak jak Raszyn odżył po wybudowaniu Krakowskiej BIS, tak wszyscy od lat czekają na Puławską BIS.

  • skbart

    zgłoś naruszenie odpowiedz 18.08.2017 08:44 ~skbart

    Nie rozumiem idei budowy tej drogi. Po pierwsze prawdopodobieństwo że z niej skorzystam jest dość małe. I tak do Krakowa lepiej jest jechać przez Katowice.
    Po drugie chłopaki z Grójca oszaleją, wie drogi do wyboru ... nie wiem czy ich nawigacja to ogarnie.

  • QAZ

    zgłoś naruszenie odpowiedz 17.08.2017 21:51 ~QAZ



    stonka~stonka

    "Droga ekspresowa S7 jest uzupełnieniem sieci w centralnej Polsce, dzięki której łączymy w sposób bardzo bezpieczny, komfortowy porty Trójmiasta, Północną Polskę, Bałtyk z południem Europy - powiedział w czwartek na konferencji prasowej Andrzej Adamczyk, minister infrastruktury i budownictwa." Może ktoś w GDDKiA dał by pierwszemu kierownikowi budowy MAPĘ, z zaznaczoną siecią drogową? Albo przynajmniej wyjaśnił, że Warszawa nie leży w centrum Polski i pies z kulawą nogą jadąc od "Bałtyku" na południu Europy do Warszawy nawet nie zajrzy...
    QAZ~QAZ

    Warszawa leży raptem 100 km na wschód w linii prostej od geometrycznego środka Polski, więc nie tak daleko i jadąc przez Warszawę nie nadkłada się wiele drogi. Poza tym jestem pewien, że po wybudowaniu całej S7 wielu kierowców z niej skorzysta ze względu na koszty podróży. Za przejazd A1 przez całą Polskę trzeba będzie zapłacić pewnie ponad 100 PLN w jedną stronę, czyli ok. 50 Euro w obie strony. Przejazd ekspresówką będzie darmowy
    stonka~stonka

    Gdańsk-Katowice, przez W-wa, Kielce to nadłożenie około 170km, czyli około 60-70 zł w jedną stronę za dodatkowe paliwo i dwie godziny dłużej (dodatkowe kilometry i mniejsza dopuszczalna prędkość). Jak ktoś nie liczy swojego czasu to faktycznie, warto objechać bramki...

    Katowice - Gdańsk? To głównie dla tranzytu ciężarowego - w takim wypadku wybór A1 jest oczywisty. W przypadku indywidualnego ruchu turystycznego darmowa S7 łącząca Kraków z Gdańskiem przez Warszawę będzie o wiele bardziej atrakcyjna. Dla turystów z południa Europy Bałtyk rzadko bywa celem wyjazdu wakacyjnego, więc wybierając się do Polski chcą jak najwięcej zwiedzić i podróż S7 zdecydowanie bardziej to umożliwi niż A1.

  • Nick

    zgłoś naruszenie odpowiedz 17.08.2017 21:05 ~Nick

    AdamGrodziskAdamGrodzisk

    bardzo mi się podoba początek artykułu.... połaczymy bałtyk z południem europy no i to na tyle dobrej wiadomości bo więcej takich nie będzie .... po 1 AUTOSTRADA za miliardy i po 2 pasy to jakaś KPINA !!! to zwykła ekspresówka tyle ze bez skrzyzowań po oddaniu tej że "autostrady " powstana znaki drogowe ograniczające prędkość do 100kmh ( bo zakrety zle zaprojektowane haha ) no i na koniec z trójmiasta do krakowa pojedziemy bagatela za hmmm 250 zl w jedna strone?? bo coś mi sie wydaje ze z torunia do gdyni juz kosztuje coś ok 100 zl :):) mówi się ze we Włoszech czy Francji autostrady sa drogie :):) to żeby było dalej ze polska to piękna kraj to i autostrady ceny z kosmosu:) płasisz za A4 i co dostajesz?? codzienny dzwon jak nie dwa i korki po 15 km a w gratisie ograniczenie do 70kmh bo własnie maluja pasy ew łataja mega dziury ... a pozatym A4 to autostrada dla czołgów plomby z zębów wypadaja powyżej 120kmh heheeh

    Ale czy te dzwony to od operatora czy też ludzie się sami organizują?

  • stonka

    zgłoś naruszenie odpowiedz 17.08.2017 20:57 ~stonka


    stonka~stonka

    "Droga ekspresowa S7 jest uzupełnieniem sieci w centralnej Polsce, dzięki której łączymy w sposób bardzo bezpieczny, komfortowy porty Trójmiasta, Północną Polskę, Bałtyk z południem Europy - powiedział w czwartek na konferencji prasowej Andrzej Adamczyk, minister infrastruktury i budownictwa." Może ktoś w GDDKiA dał by pierwszemu kierownikowi budowy MAPĘ, z zaznaczoną siecią drogową? Albo przynajmniej wyjaśnił, że Warszawa nie leży w centrum Polski i pies z kulawą nogą jadąc od "Bałtyku" na południu Europy do Warszawy nawet nie zajrzy...
    QAZ~QAZ

    Warszawa leży raptem 100 km na wschód w linii prostej od geometrycznego środka Polski, więc nie tak daleko i jadąc przez Warszawę nie nadkłada się wiele drogi. Poza tym jestem pewien, że po wybudowaniu całej S7 wielu kierowców z niej skorzysta ze względu na koszty podróży. Za przejazd A1 przez całą Polskę trzeba będzie zapłacić pewnie ponad 100 PLN w jedną stronę, czyli ok. 50 Euro w obie strony. Przejazd ekspresówką będzie darmowy

    Gdańsk-Katowice, przez W-wa, Kielce to nadłożenie około 170km, czyli około 60-70 zł w jedną stronę za dodatkowe paliwo i dwie godziny dłużej (dodatkowe kilometry i mniejsza dopuszczalna prędkość). Jak ktoś nie liczy swojego czasu to faktycznie, warto objechać bramki...

  • ffff

    zgłoś naruszenie odpowiedz 17.08.2017 19:45 ~ffff


    Bialoleczan~Bialoleczan

    A kiedy przedluzenie Trasy Mostu Polnocnego do trasy Olszynki Grochowskiej ?
    anka~anka



    Nigdy.

    To nie dobrze, pół Warszawy by odżyło gdyby trasę mostu północnego zrobić całą. Nie wspominając o tranzytowej Toruńskiej która by była luźniejsza.
    To jest bardzo dobry pomysł no ale nie ma co spodziewać się w ciągu kilku lat..

  • AdamGrodzisk

    zgłoś naruszenie odpowiedz 17.08.2017 18:25 AdamGrodzisk

    bardzo mi się podoba początek artykułu.... połaczymy bałtyk z południem europy no i to na tyle dobrej wiadomości bo więcej takich nie będzie .... po 1 AUTOSTRADA za miliardy i po 2 pasy to jakaś KPINA !!! to zwykła ekspresówka tyle ze bez skrzyzowań po oddaniu tej że "autostrady " powstana znaki drogowe ograniczające prędkość do 100kmh ( bo zakrety zle zaprojektowane haha ) no i na koniec z trójmiasta do krakowa pojedziemy bagatela za hmmm 250 zl w jedna strone?? bo coś mi sie wydaje ze z torunia do gdyni juz kosztuje coś ok 100 zl :):) mówi się ze we Włoszech czy Francji autostrady sa drogie :):) to żeby było dalej ze polska to piękna kraj to i autostrady ceny z kosmosu:) płasisz za A4 i co dostajesz?? codzienny dzwon jak nie dwa i korki po 15 km a w gratisie ograniczenie do 70kmh bo własnie maluja pasy ew łataja mega dziury ... a pozatym A4 to autostrada dla czołgów plomby z zębów wypadaja powyżej 120kmh heheeh

  • prof dr hab

    zgłoś naruszenie odpowiedz 17.08.2017 18:03 ~prof dr hab

    Na jakiego grzyba budują tylko 2 pasy skoro A2 już się zatyka często? koszt przebudowy będzie wielokrotnie wyższy niż gdyby od razu budować porządnie.

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Porzucone audi blokuje chodnik na Jagiellońskiej

Porzucone audi blokuje chodnik na Jagiellońskiej

"Od około tygodnia auto stoi na środku chodnika na Jagiellońskiej, w okolicy numeru 74" - napisała na Kontakt 24 jedna z Reporterek. Dziwi się, dlaczego... WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »