Informacje

28.09.2016 13:55 nowe rozdanie, nowa filozofia

Nowa strategia miejskich inwestycji:
dużo małych zamiast kilku dużych

SERWISY:


Coraz wyraźniej widać, że personalne roszady w ratuszu wpłyną na filozofię inwestycyjną miasta. Zamiast kilku spektakularnych inwestycji miasto stawia na drobne, ale odczuwalne przez mieszkańców. "Ofiarą" takiego podejścia może paść most Krasińskiego, choć oficjalnie nikt tego nie potwierdza.

Spekulacje o przesunięciu budowy przeprawy między Żoliborzem a Targówkiem na odległą przyszłość krążą po Warszawie od kilkunastu dni. Zaczęło się po tym, jak w jednym z wywiadów wiceprezydent Michał Olszewski zapowiedział korektę Wieloletniej Prognozie Finansowej, dotyczącą kluczowych inwestycji m.in. właśnie mostu. Oszczędzone pieniądze miałyby zostać przesunięte na dokończenie budowy drugiej linii metra wraz ze stacja techniczno-postojową Mory do 2022 roku. Żoliborscy przeciwnicy tej inwestycji podchwycili tę deklarację przyjmując, że dni projektu są policzone.

- Taka decyzja nie jest na razie podjęta, to spekulacje – zastrzegł w środę Michał Olszewski. Ale też nie wykluczył takiego scenariusza. - Za tydzień podamy szczegóły dotyczące sposobu sfinansowania zadań, które zamierzamy zrealizować w najbliższym czasie. We wtorek pani prezydent ogłosi plan, który rekomendujemy jej wraz z wiceprezydent Renata Kaznowską. Ten plan będzie potem przedstawiony Radzie Warszawy – zapowiedział zastępca Hanny Gronkiewicz-Waltz.

Podkreślił też, że głównym celem będzie "poprawa jakości życia mieszkańców w ich najbliższym otoczeniu". - Postawienie sobie jako priorytetu zadań z zakresu transportu publicznego, o czym pani prezydent mówi od początku pierwszej kadencji, wymusza pewne zmiany w budżecie, także przesunięcia dużych inwestycji drogowych – powtórzył.

Duże zmiany w inwestycjach

Te słowa zdają się dowodzić, że inwestycyjna wajcha, którą Michał Olszewski przejął niedawno po zwolnionym Jacku Wojciechowiczu, zostanie przełożona: z dużych, twardych pozycji, które były priorytetem na szereg miękkich, mniejszych, bliższych strategii zrównoważonego transportu. Elementem tych zmian jest reorganizacja miejskich jednostek, które zajmują się inwestycjami - w miejsce kilku, mają pozostać dwie. Za kluczowe inwestycje komunikacyjne (metro, tramwaje, parkingi P+R) odpowiadać będzie Zarząd Transportu Miejskiego.

- Za drugą część kluczowych inwestycji odpowiadać będzie nowa jednostka, która powstanie z przekształcenia Stołecznego Zarządu Rozbudowy Miasta. Ona przejmie także funkcje zlikwidowanego Zarządu Miejskich Inwestycji Drogowych – oświadczył wiceprezydent Olszewski.

- Po latach bumu inwestycji drogowych, które ZMID wykonał bardzo rzetelnie, dziś mamy niższe tempo, a jednocześnie potrzebujemy ludzi do innych, mniejszych projektów. Będziemy rekomendować radzie miasta, by zwiększyć elastyczność zarządzania portfelem projektów – tłumaczył.

Kładka ma być ikoną

Nowa jednostka przejmie także inwestycyjną działkę Zarządu Mienia, w którym koncentrują się sprawy związane z Wisłą, m.in. budowa bulwarów (konkurs na ich dokończenie ma być ogłoszony jeszcze w tym roku). Prawdopodobnie także to ciało odpowiadać będzie za budowę kładki przez Wisłę.

- Most pieszo-rowerowy to bardzo ważne zdanie. Liczymy, że będzie to most, który stanie się ikoną Warszawy i dlatego zdecydowaliśmy się, że wykonawcę chcemy wybrać w trybie konkursowym, który rzadko stosowany jest do tego typu obiektów. Konkurs zostanie ogłoszony w połowie października i mamy nadzieję, że jeszcze w tym roku będziemy wiedzieli, jak ten most będzie wyglądać. Na przełomie 2016 i 2017 roku powinniśmy mieć decyzje jury – zdradził Michał Olszewski.

Zmiany szykują się także w Biurze Architektury, którym nie będzie kierował już Marek Mikos. Pozostanie jednak w urzędzie i odpowiadać będzie za to, za co był najbardziej krytykowany, czyli plany miejscowe. W konkursie na nowego dyrektora biura startują trzy osoby. Nazwisko, tej którą wybrano, mamy poznać już w przyszłym tygodniu.

b/r

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • lewak cyklista

    zgłoś naruszenie odpowiedz 30.09.2016 13:53 ~lewak cyklista

    miwinka~miwinka

    Przykro mi gdy czytam takie rzeczy, bo sama na nich głosowałam. Czemu miasto za wszelką cenę karze kierowców? Osobiście mnie to irytuje, że rowerzyści i inne lewackie grupki mają masę praw, a zwykli warszawiacy są nękani bo mają samochód. Więcej na PO nie zagłosuję, a po tych aferach pani HGW powinna podać się do dymisji.

  • lewak cyklista

    zgłoś naruszenie odpowiedz 30.09.2016 13:51 ~lewak cyklista

    miwinka~miwinka

    Przykro mi gdy czytam takie rzeczy, bo sama na nich głosowałam. Czemu miasto za wszelką cenę karze kierowców? Osobiście mnie to irytuje, że rowerzyści i inne lewackie grupki mają masę praw, a zwykli warszawiacy są nękani bo mają samochód. Więcej na PO nie zagłosuję, a po tych aferach pani HGW powinna podać się do dymisji.

  • Rycho

    zgłoś naruszenie odpowiedz 29.09.2016 07:21 ~Rycho

    adel~adel

    Mam nadzieję, że ta "nowa filozofia" nie potrwa długo. Czekam na referendum...

    Taa, znowu będą apele, żeby nie iść na referendum oraz zawoalowane groźby, że listy obecności w referendum będą sprawdzane. Więc słoikowe urzędasy ze strachu o stołki nie pójdą, a jest ich w Warszawie najwięcej.

  • krzychp

    zgłoś naruszenie odpowiedz 28.09.2016 20:38 ~krzychp

    adel~adel

    Mam nadzieję, że ta "nowa filozofia" nie potrwa długo. Czekam na referendum...

    Ja mam podobnie. HGW od początku swojej prezydentury lekceważyła potrzeby prawobrzeżnej Warszawy. I nic się w tej kwestii nie zmieniło. Wybudowanie raptem dwóch stacji metra to po prostu kpina z ludzi. Podziękujemy w referendum, już niedługo..

  • bvc

    zgłoś naruszenie odpowiedz 28.09.2016 18:59 ~bvc

    gdzie HGW płaci podatki? Czy w ogóle cokolwiek płaci!?

  • miwinka

    zgłoś naruszenie odpowiedz 28.09.2016 18:40 ~miwinka

    Przykro mi gdy czytam takie rzeczy, bo sama na nich głosowałam. Czemu miasto za wszelką cenę karze kierowców? Osobiście mnie to irytuje, że rowerzyści i inne lewackie grupki mają masę praw, a zwykli warszawiacy są nękani bo mają samochód. Więcej na PO nie zagłosuję, a po tych aferach pani HGW powinna podać się do dymisji.

  • adel

    zgłoś naruszenie odpowiedz 28.09.2016 18:32 ~adel

    Mam nadzieję, że ta "nowa filozofia" nie potrwa długo. Czekam na referendum...

  • podeha

    zgłoś naruszenie odpowiedz 28.09.2016 18:01 ~podeha

    I bardzo dobrze. Dosc przerosnietych arterii rodem z PRLu, ktore sluza tylko 700 tys. kierowcow spod Warszawy, ktorzy nie placa tu podatkow.

  • kolarz zenek

    zgłoś naruszenie odpowiedz 28.09.2016 17:36 ~kolarz zenek


    Robi~Robi

    Kładki to bardzo wazne rzeczy, szczególenie w miescie gdzie nie ma prawie toalet i turyści zmuszeni są oddawać swoje potrzeby w bramach i na ulicy - co oczywiście wspaniale świadczy o europejskim charakterze miasta i świetnym zarzadzaniu przez HGW
    HGW~HGW

    można będzie sikać z kładki do Wisły!

    ... nie zatrzymując nawet roweru :)

  • ornitolog

    zgłoś naruszenie odpowiedz 28.09.2016 17:25 ~ornitolog

    dużo małych ptaków, zamiast kilku wielkich.

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »