Informacje

23.03.2019 19:08 jana kazimierza na woli

Niszczona przez ciężarówki ulica ma się zmienić. Mieszkańcy mają głos

SERWISY:


W przyszłym roku przebudowana ma zostać rozjeżdżana przez ciężarówki ulica Jana Kazimierza. Drogowcy pokazali właśnie wizualizację nowej drogi i zapraszają mieszkańców do konsultacji społecznych.

Dodatkowo na Odolanach powstają kolejne osiedla, więc Jana Kazimierza musi nabrać bardziej reprezentacyjnego charakteru.

Zieleń i rowery

Pełna śladów po oponach ciężkich aut ulica w ubiegłym roku przeszła doraźny remont. Docelowo ma jednak przejść głębsze zmiany, bo wiele do życzenia nie pozostawia sama jezdnia, ale także chodniki.

Drogowcy obiecują, że w przyszłym roku ruszą prace. Jezdnia będzie miała nadal po jednym pasie w każdym kierunku. Na całej długości powstanie ścieżka rowerowa, a miejsca postojowe znajdą się w zatoczkach parkingowych. Na przejściach przez jezdnię powstaną szerokie na 2,5 metra azyle.

"Przystanki autobusowe w jezdni ulicy (bez zatok) zostaną rozmieszczone za skrzyżowaniami z ulicami Sowińskiego, Goleszowską, Gizów, Ordona. Jezdnie i chodniki zostaną oświetlone nowymi latarniami wraz z doświetleniem przejść dla pieszych i przejazdów rowerowych. W pasach zieleni pojawi się atrakcyjna zieleń miejska: drzewa i krzewy" – zapewnia ZDM na swojej stronie internetowej.

Spotkania z mieszkańcami

Koncepcję przygotowały Urban Media i REM Projekt. Teraz trwają prace nad dokumentacją projektową, a o przygotowanej wizji będą mogli się wypowiedzieć mieszkańcy.

W sobotę 30 marca w godzinach 10 -13 w sali konferencyjnej Instytutu Podstaw Informatyki Polskiej Akademii Nauk przy Jana Kazimierza 5 będzie można porozmawiać o projekcie. W spotkaniu wezmą udział pracownicy Zarządu Dróg Miejskich oraz jednostek i biur opiniujących i zatwierdzających koncepcję.

"Dodatkowo 8 kwietnia (poniedziałek) projektanci będą pełnić dyżur w Kawiarni "Spotkanie" przy ul. Jana Kazimierza 33 a lokal U7 w godz. 15.00 – 19.00. Wówczas również będzie można zadać pytania i złożyć uwagi do projektu" – zapewniają drogowcy.

Dodatkowo uwagi można przesyłać na adres konsultacje@zdm.waw.pl do 14 kwietnia 2019 r.

Zobacz też materiał o absurdalnym efekcie remontu na Jana Kazimierza:

ran

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • turysta

    zgłoś naruszenie odpowiedz 29.03.2019 11:50 ~turysta

    henryk~henryk

    korkowanie miasta trwa
    dzięki, aktywiści!


    Tak, tak, Henryczku. Za wypadki odpowiadają głównie rowerzyści, piesi, drzewa, dziury wdrogach, a za korki aktywiści.

  • turysta

    zgłoś naruszenie odpowiedz 29.03.2019 11:47 ~turysta

    miasto ludzi~miasto ludzi

    Nie znosisz komunikacji indywidualnej? Żółć cię zalewa że ludzie pracują, przemieszczają się i stać ich na samochody?Wracaj na ojcowiznę, najlepiej tym swoim rowerkiem którym tu przyjechałeś.


    Jesuu.. Ktoś, kto jeszcze w dzisiejszych czasach używa argumentu "stać na samochód"
    musi mieć straszne kompleksy.. albo może pracuje tylko po to, żeby spłacić samochód..


  • henryk

    zgłoś naruszenie odpowiedz 28.03.2019 11:47 ~henryk

    korkowanie miasta trwa
    dzięki, aktywiści!

  • miasto ludzi

    zgłoś naruszenie odpowiedz 25.03.2019 17:28 ~miasto ludzi






    dol~dol

    Tu wcale nie chodzi o zieleń a jedynie o ścieżki rowerowe, które w rzeczywistości powstają nie uwzględniając pieszych i zmotoryzowanych
    rowerpower~rowerpower

    Ścieżki rowerowe są dla rowerzystów, więc powinny uwzględniać rowerzystów, a nie tych, którzy i tak nie mogą po nich jeździć.
    ndof~ndof

    Rowerzyści stanowią margines ogółu i jako tacy to oni mają się dostosować do całej reszty, a nie odwrotnie. Im szybciej rowerzyści to zrozumieją, tym szybciej reszta zacznie ich traktować poważnie.
    kierowca~kierowca

    Im szybciej kierowcy zrozumieją, że nie są większością, tym szybciej zaczniemy poważnie rozmawiać o odkorkowaniu tego miasta. Samochody osobowe odpowiadają za nieco ponad 30% podróży w całej Warszawie (wliczając takie miejsca jak Zielona Białołęka, czy wawerski Aleksandrów). Najwięcej ludzi korzysta z komunikacji miejskiej, a rowery to z punktu widzenia ratusza drugi najtańszy środek transportu, tańsze jest tylko chodzenie piechotą.
    rowerzysta~rowerzysta

    Czyli jeśli rowerzyści są mniejszą mniejszością niż kierowcy, to znaczy że powinniśmy ograniczać ich liczbę by w mieście było przyjemniej i bezpieczniej!
    kierowca~kierowca


    Przyjemniej? Co masz na myśli? Więcej samochodów? Hałas, smród, zniszczone chodniki i trawniki, korki i całe miasto zastawione samochodami? To znaczy przyjemniej?


    Nie znosisz komunikacji indywidualnej? Żółć cię zalewa że ludzie pracują, przemieszczają się i stać ich na samochody?Wracaj na ojcowiznę, najlepiej tym swoim rowerkiem którym tu przyjechałeś.

  • kierowca

    zgłoś naruszenie odpowiedz 25.03.2019 13:18 ~kierowca





    dol~dol

    Tu wcale nie chodzi o zieleń a jedynie o ścieżki rowerowe, które w rzeczywistości powstają nie uwzględniając pieszych i zmotoryzowanych
    rowerpower~rowerpower

    Ścieżki rowerowe są dla rowerzystów, więc powinny uwzględniać rowerzystów, a nie tych, którzy i tak nie mogą po nich jeździć.
    ndof~ndof

    Rowerzyści stanowią margines ogółu i jako tacy to oni mają się dostosować do całej reszty, a nie odwrotnie. Im szybciej rowerzyści to zrozumieją, tym szybciej reszta zacznie ich traktować poważnie.
    kierowca~kierowca

    Im szybciej kierowcy zrozumieją, że nie są większością, tym szybciej zaczniemy poważnie rozmawiać o odkorkowaniu tego miasta. Samochody osobowe odpowiadają za nieco ponad 30% podróży w całej Warszawie (wliczając takie miejsca jak Zielona Białołęka, czy wawerski Aleksandrów). Najwięcej ludzi korzysta z komunikacji miejskiej, a rowery to z punktu widzenia ratusza drugi najtańszy środek transportu, tańsze jest tylko chodzenie piechotą.
    rowerzysta~rowerzysta

    Czyli jeśli rowerzyści są mniejszą mniejszością niż kierowcy, to znaczy że powinniśmy ograniczać ich liczbę by w mieście było przyjemniej i bezpieczniej!


    Przyjemniej? Co masz na myśli? Więcej samochodów? Hałas, smród, zniszczone chodniki i trawniki, korki i całe miasto zastawione samochodami? To znaczy przyjemniej?

  • kirowca

    zgłoś naruszenie odpowiedz 25.03.2019 13:15 ~kirowca





    dol~dol

    Tu wcale nie chodzi o zieleń a jedynie o ścieżki rowerowe, które w rzeczywistości powstają nie uwzględniając pieszych i zmotoryzowanych
    rowerpower~rowerpower

    Ścieżki rowerowe są dla rowerzystów, więc powinny uwzględniać rowerzystów, a nie tych, którzy i tak nie mogą po nich jeździć.
    ndof~ndof

    Rowerzyści stanowią margines ogółu i jako tacy to oni mają się dostosować do całej reszty, a nie odwrotnie. Im szybciej rowerzyści to zrozumieją, tym szybciej reszta zacznie ich traktować poważnie.
    kierowca~kierowca

    Im szybciej kierowcy zrozumieją, że nie są większością, tym szybciej zaczniemy poważnie rozmawiać o odkorkowaniu tego miasta. Samochody osobowe odpowiadają za nieco ponad 30% podróży w całej Warszawie (wliczając takie miejsca jak Zielona Białołęka, czy wawerski Aleksandrów). Najwięcej ludzi korzysta z komunikacji miejskiej, a rowery to z punktu widzenia ratusza drugi najtańszy środek transportu, tańsze jest tylko chodzenie piechotą.
    korea północna~korea północna

    Fakt, samochody na jezdniach to jedynie 30% :)

    Widzisz jaki to nieefektywny środek transportu!

  • rowerzysta

    zgłoś naruszenie odpowiedz 25.03.2019 12:28 ~rowerzysta




    dol~dol

    Tu wcale nie chodzi o zieleń a jedynie o ścieżki rowerowe, które w rzeczywistości powstają nie uwzględniając pieszych i zmotoryzowanych
    rowerpower~rowerpower

    Ścieżki rowerowe są dla rowerzystów, więc powinny uwzględniać rowerzystów, a nie tych, którzy i tak nie mogą po nich jeździć.
    ndof~ndof

    Rowerzyści stanowią margines ogółu i jako tacy to oni mają się dostosować do całej reszty, a nie odwrotnie. Im szybciej rowerzyści to zrozumieją, tym szybciej reszta zacznie ich traktować poważnie.
    kierowca~kierowca

    Im szybciej kierowcy zrozumieją, że nie są większością, tym szybciej zaczniemy poważnie rozmawiać o odkorkowaniu tego miasta. Samochody osobowe odpowiadają za nieco ponad 30% podróży w całej Warszawie (wliczając takie miejsca jak Zielona Białołęka, czy wawerski Aleksandrów). Najwięcej ludzi korzysta z komunikacji miejskiej, a rowery to z punktu widzenia ratusza drugi najtańszy środek transportu, tańsze jest tylko chodzenie piechotą.

    Czyli jeśli rowerzyści są mniejszą mniejszością niż kierowcy, to znaczy że powinniśmy ograniczać ich liczbę by w mieście było przyjemniej i bezpieczniej!

  • korea północna

    zgłoś naruszenie odpowiedz 25.03.2019 12:25 ~korea północna




    dol~dol

    Tu wcale nie chodzi o zieleń a jedynie o ścieżki rowerowe, które w rzeczywistości powstają nie uwzględniając pieszych i zmotoryzowanych
    rowerpower~rowerpower

    Ścieżki rowerowe są dla rowerzystów, więc powinny uwzględniać rowerzystów, a nie tych, którzy i tak nie mogą po nich jeździć.
    ndof~ndof

    Rowerzyści stanowią margines ogółu i jako tacy to oni mają się dostosować do całej reszty, a nie odwrotnie. Im szybciej rowerzyści to zrozumieją, tym szybciej reszta zacznie ich traktować poważnie.
    kierowca~kierowca

    Im szybciej kierowcy zrozumieją, że nie są większością, tym szybciej zaczniemy poważnie rozmawiać o odkorkowaniu tego miasta. Samochody osobowe odpowiadają za nieco ponad 30% podróży w całej Warszawie (wliczając takie miejsca jak Zielona Białołęka, czy wawerski Aleksandrów). Najwięcej ludzi korzysta z komunikacji miejskiej, a rowery to z punktu widzenia ratusza drugi najtańszy środek transportu, tańsze jest tylko chodzenie piechotą.

    Fakt, samochody na jezdniach to jedynie 30% :)

  • rampek

    zgłoś naruszenie odpowiedz 25.03.2019 11:26 ~rampek

    qwerty~qwerty

    Tam od zawsze jeździły ciężarówki.
    słoiki się wprowadziły i afera.

    Widzisz słoików stać na ładne mieszkania nowoczesne przyjadą do miasta znajdą prace osiedlają się i przynajmniej zysk z takich jest a Ty musisz siedzieć w kamienicy po dziadkach na Kruczej i wiecznie narzekać jak to źle i do tego 20 lat miasto musi Cię utrzymywać.. bo nawet podatków nie płacisz;)

  • kierowca

    zgłoś naruszenie odpowiedz 25.03.2019 11:06 ~kierowca



    dol~dol

    Tu wcale nie chodzi o zieleń a jedynie o ścieżki rowerowe, które w rzeczywistości powstają nie uwzględniając pieszych i zmotoryzowanych
    rowerpower~rowerpower

    Ścieżki rowerowe są dla rowerzystów, więc powinny uwzględniać rowerzystów, a nie tych, którzy i tak nie mogą po nich jeździć.
    ndof~ndof

    Rowerzyści stanowią margines ogółu i jako tacy to oni mają się dostosować do całej reszty, a nie odwrotnie. Im szybciej rowerzyści to zrozumieją, tym szybciej reszta zacznie ich traktować poważnie.

    Im szybciej kierowcy zrozumieją, że nie są większością, tym szybciej zaczniemy poważnie rozmawiać o odkorkowaniu tego miasta. Samochody osobowe odpowiadają za nieco ponad 30% podróży w całej Warszawie (wliczając takie miejsca jak Zielona Białołęka, czy wawerski Aleksandrów). Najwięcej ludzi korzysta z komunikacji miejskiej, a rowery to z punktu widzenia ratusza drugi najtańszy środek transportu, tańsze jest tylko chodzenie piechotą.

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »