Informacje

02.12.2016 17:16 w czwartek wypadek, dzisiaj zapowiedź zmian

Niebezpieczna Obozowa. Będzie pulsujące światło, nie będzie śluzy

SERWISY:


Po wypadku na przystanku tramwajowym przy ul. Obozowej, ratusz zapowiada zmiany w organizacji ruchu. Nie wiadomo jednak, kiedy je wprowadzi.

To było jak samospełniająca się przepowiednia. Inżynier ruchu w związku z budową II linii metra na Woli zawiesił działanie śluzy tramwajowej na Obozowej przy Deotymy. Robił to "z dużym niepokojem o bezpieczeństwo pieszych". Niepokój był uzasadniony. W czwartek wieczorem w tym miejscu kobieta została potrącona przez samochód. Została odwieziona do szpitala.

Trudno o bardziej wymowne potwierdzenie przewidywań. Życie kobiety nie jest zagrożone, ale nawet jedno takie zdarzenia daje do myślenia. Pogoda się pogarsza, a gdy zapada zmrok, na drogach robi się niebezpiecznie. Dlatego też można (a nawet trzeba) założyć, że może dojść do kolejnego wypadku.

A przecież to ratusz ma w swoich rękach wszelkie narzędzia, by temu zapobiec.

Inne rozwiązania?

Jak już pisaliśmy, inżynier ruchu zmienił organizację ruchu na wniosek między innymi Tramwajów Warszawskich. Przedstawiciele spółki prosili o zmiany z obawy o korki na torach, ale nie sugerowali, jak twierdzą, żadnego konkretnego rozwiązania.

Powtórzył to w piątek w rozmowie z nami Wojciech Bartelski, członek zarządu TW. - Nie wdrażaliśmy tych zmian, ale analizowaliśmy sytuację i zaproponujemy pewne rozwiązania. Można zastosować takie elementy, jak włączenie żółtego ostrzegawczego światła, zwężenia jezdni, czy zrobienie wysepki, która spełniałaby rolę quasi-peronu. Przedstawimy je wkrótce inżynierowi ruchu i Zarządowi Transportu Miejskiego – zapewnia Bartelski.

"Na razie bez śluzy"

Piłeczka w tej sprawie jest po stronie inżyniera ruchu, który decyduje o wprowadzeniu konkretnych rozwiązaniach na drogach. Zapytaliśmy urząd miasta, czy do poniedziałku uda się zmienić organizację ruchu, by zapewnić bezpieczeństwo pieszym.

- Na razie nie przywrócimy śluzy, nie chcemy działać zbyt pochopnie - zaznaczył na wstępie Tomasz Kunert z biura prasowego ratusza.

Zapowiedział jednak inne zmiany. - Zainstalowane zostanie pulsujące żółte światło dla kierowców, żeby uważali przed wjazdem w strefę przystanku. Poprosimy wykonawcę budowy metra, żeby to zrobił jak najszybciej - wyjaśnił Kunert.

Ale czy uda się to zrobić przed poniedziałkiem, kiedy na ulicach znów będzie więcej samochodów? Nie wiadomo.

DO POTRĄCENIA DOSZŁO 1 GRUDNIA WIECZOREM:

ran/pm

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Andre

    zgłoś naruszenie odpowiedz 04.12.2016 04:50 ~Andre

    Jedyne cywilizowane rozwiązanie tego problemu to wybudowanie ogrodzonych peronów tramwajowych wszędzie tam, gdzie są przystanki tego typu - nawet jeśli to spowoduje zwężenie drogi w tym miejscu. Pasażerowie mają prawo czuć się bezpiecznie, a trudno o to na ulicy między samochodami!

  • karolina

    zgłoś naruszenie odpowiedz 03.12.2016 20:55 ~karolina

    przez światła na obozowej linia tramwajowa traci sens ponieważ tramwaj stoi dłużej niż jedzie, szkoda pieniędzy na prąd i utrzymanie, przez to gmeranie ze światłami tj ich zamonotowanie a teraz czasowa likwidacja stali kierowcy są zdezorientowani co powoduje duże ryzyko dla pieszych

  • Piękny Roman

    zgłoś naruszenie odpowiedz 03.12.2016 13:50 ~Piękny Roman

    qweta~qweta

    Tak się kończy inwestowanie na siłę, obecnie w tramwaje, bo taka jest propaganda pseudoekolobbystów.
    Gdyby tam jeździł autobus, to ludzie wygodnie, kulturalnie i bezpiecznie wysiadaliby na chodnik.



    Może ktoś wreszcie ogarną tę kuwetę?
    Smród jest już niesamowity.

  • Toms

    zgłoś naruszenie odpowiedz 03.12.2016 13:19 ~Toms

    qweta~qweta

    Tak się kończy inwestowanie na siłę, obecnie w tramwaje, bo taka jest propaganda pseudoekolobbystów.
    Gdyby tam jeździł autobus, to ludzie wygodnie, kulturalnie i bezpiecznie wysiadaliby na chodnik.




    Jakie inwestowanie na siłę? Tam trasa tramwajowa jest przedwojenna, na zdjęciach w tle widać także przedwojenne osiedle tramwajarzy.
    Ty znowu z tymi bzdurami. Zrozum że nawet jak się paru was tam zbierze do kupy i sobie założy towarzycho anty-tramwajowe to i tak będziecie śmieszni jak te dziadki co broniły działek, Miasto ugnie się pod protestami tylko wtedy jak będzie mogło w ten sposób przyoszczędzić kasę jak w przypadku Mostu Krasińskiego, a ciemny lud to kupi i uwierzy w moc protestów.
    Likwidacja tramwajów na Obozowej nie jest rozwiązaniem na głupotę: na pierwszym miejscu kierowców, na drugim autorów organizacji ruchu a na trzecim pieszych.

  • Toms

    zgłoś naruszenie odpowiedz 03.12.2016 12:20 ~Toms

    MotoRowy~MotoRowy


    He he, jest nas więcej niż myślisz :)

    Nie każdy, kto ma serdecznie dość tramwajów to od razu qweta. Prawda jest taka, że większości ludzi zwyczajnie nie chce się pisać o tym na forach (choć zawsze zachęcam, żeby się ujawnili), ale czasem komuś się wyrwie.

    Próbujemy stworzyć Warszawskie Towarzystwo Antytramwajowe, bo liczba osób, którym TW spółka ZOO silnie działa na nerwy jest znaczna. Ciekawe, że chęć przystąpienia wyraziło nawet kilku pracowników TW :> W tej kwestii też nie jestem sam!

    Nie da się ukryć, że puszczenie Obozową zwykłego autobusu, rozwiązałoby problem śluzy i przystanku na Deotymy. A przy okazji reszty przystanków na tej ulicy. Rozwiązanie proste, tanie, bezpieczne, nieszkodliwe. Ale niepoprawne politycznie :( Pani prezydent uparła się wsadzić wszystkich do tramwajów i teraz nie wie jak się z tego idiotycznego pomysłu wycofać z twarzą. Ale ona wiecznie prezydentem nie będzie. Pan Śpiewak z Miasto Jest Wasze już poleciał a Zielone Mazowsze jest pod lupą CBA. Idą zmiany :)))



    Cały wasz problem anty-tramwajowi polega na tym że nawet PiS nie podniesie ręki na tramwaje, jakby jakimś kosmicznym cudem miał coś do powiedzenia w Warszawie. Ale mieć nie będzie bo warszawiacy rodowici i przybyli nie dopuszczą do tego aby Warszawą rządził despota który chciałby całe miasto zastawić pomnikami swojego brata i tyle w temacie. Za takie zmiany Warszawa dziękuje.
    A tego waszego towarzycha to mi nawet google nie znalazły. Oj słabo się staracie. :D

  • Pieszy Kierowca

    zgłoś naruszenie odpowiedz 03.12.2016 11:00 ~Pieszy Kierowca

    Na skrzyżowaniu DEOTYMY I GÓRCZEWSKIEJ korki likwiduje tylko włączenie migających pomarańczowych świateł. Warto spróbować! A piesi i kierowcy muszą się nauczyć ze sobą żyć i mieć do siebie ograniczone zaufanie!

  • qweta

    zgłoś naruszenie odpowiedz 03.12.2016 10:45 ~qweta

    Tak się kończy inwestowanie na siłę, obecnie w tramwaje, bo taka jest propaganda pseudoekolobbystów.
    Gdyby tam jeździł autobus, to ludzie wygodnie, kulturalnie i bezpiecznie wysiadaliby na chodnik.

  • MotoRowy

    zgłoś naruszenie odpowiedz 03.12.2016 09:31 ~MotoRowy


    asd~asd

    Rozwiązanie jest niezwykle proste: zlikwidować wszystkie niebezpieczne przystanki a dla ruchu lokalnego puścić autobusy. Przecież zdaniem ZDM Warszawiacy uwielbiają się przesiadać więc nikt nie powinien się sprzeciwiać...
    Bo za Walzowej i jej bandy na całkowitą likwidację tramwajów nie można liczyć. Choć to najwolniejszy, najbardziej zawodny i najbardziej upierdliwy środek transportu...
    Toms~Toms



    Kuweta? Nowy nick? Niestety równie beznadziejny co poprzedni, poglądy z resztą podobnie. Waltzową zastąpimy Trzaskowskim (bądź kimś z Nowoczesnej), a nie pacynką prezesika z Nowogrodzkiej. Tak mi przykro :D

    He he, jest nas więcej niż myślisz :)

    Nie każdy, kto ma serdecznie dość tramwajów to od razu qweta. Prawda jest taka, że większości ludzi zwyczajnie nie chce się pisać o tym na forach (choć zawsze zachęcam, żeby się ujawnili), ale czasem komuś się wyrwie.

    Próbujemy stworzyć Warszawskie Towarzystwo Antytramwajowe, bo liczba osób, którym TW spółka ZOO silnie działa na nerwy jest znaczna. Ciekawe, że chęć przystąpienia wyraziło nawet kilku pracowników TW :> W tej kwestii też nie jestem sam!

    Nie da się ukryć, że puszczenie Obozową zwykłego autobusu, rozwiązałoby problem śluzy i przystanku na Deotymy. A przy okazji reszty przystanków na tej ulicy. Rozwiązanie proste, tanie, bezpieczne, nieszkodliwe. Ale niepoprawne politycznie :( Pani prezydent uparła się wsadzić wszystkich do tramwajów i teraz nie wie jak się z tego idiotycznego pomysłu wycofać z twarzą. Ale ona wiecznie prezydentem nie będzie. Pan Śpiewak z Miasto Jest Wasze już poleciał a Zielone Mazowsze jest pod lupą CBA. Idą zmiany :)))

  • PKW

    zgłoś naruszenie odpowiedz 03.12.2016 08:07 ~PKW

    Sytuacja na tej jak i na wielu innych ulicach, świadczy, że inżynier ruchu nie radzi sobie ze swoją pracą. Zresztą czym się przejmować za chwilę zamkną nam w ogóle ulicę Obozową. Zacznie się "remont" Tramwajów Warszawskich to wtedy dopiero będzie ciekawie.

  • warszawa wola

    zgłoś naruszenie odpowiedz 03.12.2016 07:03 ~warszawa wola

    A dzielnicowy mecze legii zabezpiecza, zamiast swój rewir!!! skandal!!!

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »