Informacje

26.03.2013 23:35 ZTM odpowiada internautom

"Nie wozimy tradycji, tylko pasażerów"

SERWISY:

Bilety drożeją, a miasto planuje od czerwca cięcia i duże zmiany w komunikacji miejskiej. Internauci tvnwarszawa.pl nie pozostawili na tym projekcie suchej nitki. Zarząd Transportu Miejskiego tłumaczy się: To konieczność.

Na pogorszenie warszawskiej komunikacji narzekają internauci na tvnwarszawa.pl.

ZTM szacuje, że na likwidacjach i roszadach w trasach miasto zaoszczędzi kilkadziesiąt milionów złotych i przekonuje, że tak trzeba.

- Nie mamy innego wyjścia, jesteśmy postawieni pod ścianą. Mamy dziurę w budżecie, którą musimy po prostu załatać i dostosować ofertę komunikacyjną do nowych wymagań finansowych - przekonuje w rozmowie z tvnwarszawa.pl Igor Krajnow, rzecznik Zarządu Transportu Miejskiego.

"W tym momencie to projekt ostateczny"

Czy to ostatnie słowo w temacie zmian? Czy ZTM dopuszcza jakąś korektę swoich planów? - dopytujemy.

- Uważamy, że ten projekt jest bardzo dobrze przygotowany, przemyślany i przeanalizowany. Traktujemy go w tym momencie jako ostateczny. Jeśli ktoś z pasażerów chciałby nam mimo wszystko swoje uwagi przekazać, to oczywiście może to zrobić. Wszystkie zostaną przeanalizowane i zapoznamy się z nimi bardzo dokładnie – odpowiada Krajnow.

Tłumaczy się też z konkretnych propozycji, które zostały źle przyjęte przez internautów tvnwarszawa.pl i podaje alternatywę dla dotychczasowych połączeń.

175? "Pociąg jest wygodniejszy"

Likwidacja autobusów na lotnisko budzi sprzeciw. Internauci tvnwarszawa.pl bronią tej znanej linii.

- 175?? Przecież to nie służy wyłącznie do transportu ludzi z lotniska, którzy sobie będą mogli wsiąść w pociąg. Co z wszystkimi mieszkającymi w ciągu Żwirki i Wigury? Przecież to jedyne sensowne połączenie do centrum - napisał mka.

Z kolei studenci idą już o krok dalej – wysyłali pisma do przewodniczących rad miasta i Śródmieścia.

"Szczególne zaniepokojenie budzi propozycja likwidacja linii 175, która zapewnia szybką komunikację pomiędzy Kampusem na Ochocie z Kampusem Centralnym oraz Biblioteką Uniwersytetu Warszawskiego. Oprócz Kampusów UW, wspomniana linia umożliwia szybki dojazd na/z Akademię Sztuk Pięknych oraz Uniwersytet Medyczny" - czytamy w piśmie organizacji Forum Młodej Warszawy.

Kliknij na obrazek, aby go powiększyć:

Przedstawiciel ZTM odpowiada:

- Jednym z założeń było to, że likwidujemy połączenia, które dublują komunikację szynową. Linia 175 jest tego bardzo dobrym przykładem, ponieważ jest to linia lotniskowa. Na lotnisko możemy bardzo szybko dojechać pociągiem - czy to Szybkiej Kolei Miejskiej czy też Kolei Mazowieckich. Jeśli ktoś chciałby poruszać się autobusem ulicą Żwirki i Wigury czy na lotnisko, to takie połączenia zostaną utrzymane. Będzie się trzeba przesiadać, ale połączenie będzie. Na przykład będzie można korzystać z linii 504 czy 188 - mówi Igor Krajnow.

Do korzystania z linii 128 zachęca z kolei Łukasz Oleszczuk, ekspert z SISKOM.

- Myślę, że z czasem wszyscy się przekonają, że pociąg jest najwygodniejszym środkiem transportu, ponieważ jest niezależny od potencjalnych utrudnień, które na drogach się pojawiają, zwłaszcza na ulicy Żwirki i Wigury. Tam korki nie należą do rzadkości - ocenia rzecznik.

- Można mówić o przyzwyczajeniu i tradycjach, ale my wychodzimy z założenia, że nie wozimy tradycji, tylko pasażerów - podsumowuje.

422 i 510? "Długie trasy, jest alternatywa"

Według planów, w czerwcu mają zniknąć 422 i 510. To również nie wszystkim się podoba.

- Chcą zlikwidować 422 i niby E2 ma przejąć trasę, ale wiadomo, że nie przejmie trasy od Hali Wola do centrum, bo będzie jeździło inną trasą. A jednak rano ledwo się wsiada do tego autobusu koło Ciepłowni Wola - przekonuje Paulina.

- Zamiast 510 będzie 17? A po których torach? Jedyne bezpośrednie połączenie Tarchomina z centrum na zabierzecie? Gratuluję! – kpi koszmarrek.

WIĘCEJ KOMENTARZY INTERNAUTÓW DOT. PLANOWANYCH ZMIAN.


- Linia 422 ma bardzo długą trasę i bardzo podatną na korki, a poza tym jest bardzo nierównomiernie przez pasażerów wykorzystywana. Jeśli chodzi o Wolę, Bemowo – to są akurat dzielnice, które nie mają powodów do narzekań. Są bardzo dobrze skomunikowane z centrum. Mają linie autobusowe 105, 109, 190. Mają też linie tramwajowe bezpośrednio do centrum. W związku z tym komunikacja w tej części Warszawy jest zapewniona - odpowiada rzecznik ZTM. - Również z drugiej strony linii są połączenia alternatywne, z których pasażerowie mogą korzystać. Likwidacja tej linii jest mniejszym złem – mówi Igor Krajnow.

A co z 510?

- Ta linia na długiej trasie dubluje komunikację szynową – w tym wypadku linie tramwajowej w al. Jana Pawła II. W związku z tym została przeznaczona do likwidacji. Obserwowaliśmy to, że w al. Jana Pawła II pasażerowie przesiadali się do tramwajów. Natomiast z Tarchomina uruchamiamy nową linię zamiast 510. Będzie to 518. Z tym, że będzie jechała przez Trakt Królewski - podaje Krajnow.

521? "Jedzie wzdłuż szyn"

- Chcą skrócić 521 do Wiatracznej. Będzie możliwość przesiadki. Tyle, że z pętli na Wiatracznej do przystanku tramwaju 9, 24 jest jakieś 500 metrów i 3 duże przejścia przez jezdnię. Może najpierw zmienić ogranizację na samym rondzie... – komentuje plany urzędników na forum tvnwarszawa.pl xXx.

- Ta linia na całej swojej trasie jedzie wzdłuż szyn. Najpierw wzdłuż kolejowych, potem tramwajowych, aż na Ochotę, co generuje straty rzędu 4 mln zł rocznie. To niemała kwota. O ile wzdłuż torów z Falenicy do Ronda Wiatraczna ją utrzymamy, to już dalej pasażerowie będą korzystali z linii tramwajowych, które tam bardzo często kursują i są w stanie zaoferować bardzo dużą podaż miejsc – przekonuje Krajnow.

117? "Podatna na utrudnienia"

- Gdzie uzasadnienie likwidacji 117 z odcinka Wilanów-Mokotów-Centrum? Jako jedyna linia nie otrzymała substytutów na tym odcinku trasy. A bardzo wielu mieszkańców Wilanowa pracuje na Mokotowie. Jak mają teraz jeździć do pracy? - pyta tom.

- Ta linia zostanie zastąpiona przez inne. Mimo tego, że pasażerowie będą musieli się przesiadać, to połączenia jako takiego nie stracą. Linia ma bardzo długą trasę, podatną na liczne utrudnienia. Zamiana pozwoli poprawić regularność jej kursowania i zaoszczędzić pieniądze - argumentuje Krajnow.

Pierwszy raz o planowanych oszczędnościach w komunikacji i cięciach pisaliśmy już na jesieni 2012 roku. Już wtedy dyrektor ZTM oceniał, że nie można ich łączyć z podwyżką cen biletów.

W grudniu oszczędności na komunikacji zaakceptowali radni.

ran/mz

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Maku

    zgłoś naruszenie odpowiedz 17.04.2013 19:52 ~Maku

    Ja uważam, że Ratusz może zrobić tak, żeby opłaty za parkowanie były wyższe a bilety za darmo ale z drobną dopłatą nawet 2zł na sterfę 2. I niech ludzie zaczną jeździć komunikacją.

  • RogaL

    zgłoś naruszenie odpowiedz 17.04.2013 19:48 ~RogaL

    Mieszkam na Białołęce(Miasteczko Regaty) i często wracając ze szkoły na Saskiej Kępie staram się jeździć 120 ponieważ kilka razy autobusy linni 326 nie przyjeżdżały. Problem w tym, że od pewnego czasu linia ta jeździ kursami skróconymi do Grodziska. Może ZTM stwierdzi,że skoro od ul. Płochocińskiej są autobusy 705;734;735 i 736 oraz jadący z tamtej strony na Olesin 326 nie ma sensu, żeby do tej pętli puszczać 120.! Uważam, że tak samo zabranie linni 510 jest bez sensu. A co z tymi, którzy potrzebują tej linni by dojechać do szkoły/pracy?? To że rano około godz. 6:30 na pętli Nowodwory brakuje miejsć to nie wina pasażerów tylko ZTM, które mogłoby jednak dopilnować aby kilka autobusów tej samej linni nie stało na pętli w tym czasie. Można ograniczyć ich ilość do 1-2 pojazdów.

  • hi hi

    zgłoś naruszenie odpowiedz 29.03.2013 20:30 ~hi hi

    ale po polsku to umiemy pisać, tak?

    legion~legion

    Ja proponuje zlikwidowac ztm jest nie potrzebny ratusz też będzie miał oszczędnosci.Oni wprowadzają tylko chaos w komunikacji. A co do likwidacji biletów dla pracowników to nie zgadzam się z osobami które sa za tym aby zabrac im pracowniką i rodziną tylko zabrac teściom, konkubinie i konkubentowi.Jak ktoś chce miec tak jak pracownicy to niech postara się o prace w MZA lub TW .Za ciężką prace coś się należy pracowniką.

  • Vitista

    zgłoś naruszenie odpowiedz 29.03.2013 13:40 ~Vitista

    W takim razie, skoro jedna linia zostanie zastąpiona dwiema innymi i trzeba będzie sie przesiąść nie ma sensu zakup biletów jednorazowych na dłuższą trasę. Tak urzędnikom zależy, żeby zamiast śniadania kupić dwa bilety? Przynajmniej powinni dobowe utrzymać w starej cenie (12,00 zł). Przecież nie każdy korzysta z WKM. Pensje i tak są skromne o ile ktoś ma pracę, a jeśli jej nie ma i żyje z zasiłku? To są GROSZE! Zmusić tych ludzi do poświęcenia pieniędzy na WKM, żeby móc się poruszać po mieście to barbarzyństwo w dzisiejszych, jakże drogich (!), czasach.
    Więcej takich pomysłów a ludzie wyjdą na ulice.

  • taki

    zgłoś naruszenie odpowiedz 29.03.2013 13:19 ~taki

    Kolego (jaki)a ja jestem nie zadowolony że policja i wojsko pracuje krucej niż ja.Ja też bym chciał w wieku 35/50 lat nie pracowac i co ty na to jest to nie sprawiedliwe a ty się do tego nie czepiasz,jest takich zawodów sporo.wszyscy tylko nażekają na Mza i tw a pomyśli ktoś tym jak oni wszyscy ciężko pracują/ile sie słyszy że kierowca dostał po twrzy albo zaliczył kosę.Zanim coś napiszecie o pracownikach Mza i Tw to trzeba trochę pomyślec.

  • legion

    zgłoś naruszenie odpowiedz 29.03.2013 13:08 ~legion

    Ja proponuje zlikwidowac ztm jest nie potrzebny ratusz też będzie miał oszczędnosci.Oni wprowadzają tylko chaos w komunikacji. A co do likwidacji biletów dla pracowników to nie zgadzam się z osobami które sa za tym aby zabrac im pracowniką i rodziną tylko zabrac teściom, konkubinie i konkubentowi.Jak ktoś chce miec tak jak pracownicy to niech postara się o prace w MZA lub TW .Za ciężką prace coś się należy pracowniką.

  • jamto

    zgłoś naruszenie odpowiedz 29.03.2013 09:31 ~jamto

    1 primo nie ma (na szczęście mzk)
    2 primo w każdej (no w prawie każdej) firmie są jakiegoś rodzaju przywileje, w ztm, mza,tw i metrze są to bilety dla pracowników i rodzin
    3 primo gorszy nie jesteś ale takich przywilejów nie masz

    jaki~jaki

    A może ktoś mi wytłumaczy dlaczego ktoś czytaj pracownik ZTM lub MZK ma być uprzywilowany i jego rodzina ? czy ja pracując w prywatnej firmie jestem gorszy ?

  • paweł

    zgłoś naruszenie odpowiedz 29.03.2013 06:47 ~paweł

    przesiąść się to nowy bilet

  • jaki

    zgłoś naruszenie odpowiedz 29.03.2013 02:36 ~jaki

    A może ktoś mi wytłumaczy dlaczego ktoś czytaj pracownik ZTM lub MZK ma być uprzywilowany i jego rodzina ? czy ja pracując w prywatnej firmie jestem gorszy ?

  • taki

    zgłoś naruszenie odpowiedz 29.03.2013 02:33 ~taki

    zagłosuję na każdego kto zmini decyzje Pani HGW....

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »