Informacje

08.09.2015 10:10 nadal będą korki?

Nie poszerzą Głębockiej, ale przebudują

SERWISY:

Ulica Głębocka, jedna z najważniejszych na Zielonej Białołęce, mimo planowanego remontu nadal będzie tylko jednojezdniową drogą lokalną. Urzędnicy tłumaczą, że szeroka arteria w tym miejscu nie jest potrzebna, gdyż w przyszłości tuż obok wyrośnie Trasa Olszynki Grochowskiej. Jednak termin rozpoczęcia jej budowy nadal pozostaje nieznany.

W okolicach Głębockiej stawia się coraz więcej osiedli mieszkalnych. Choć ludzi przybywa, to często nie mają się oni jak wydostać ze swoich domów. Aby z osiedli mieszkaniowych na Zielonej Białołęce dojechać np. do Trasy Toruńskiej, trzeba korzystać tylko z wąskich i lokalnych dróg.

Jedną z nich jest jednojezdniowa północna część Głębockiej. Codziennie kierowcy „przepychają się nią” w stronę Trasy Toruńskiej, by przedostać się na drugą stronę Wisły. Warto zauważyć, że kursują tamtędy też autobusy, którym trudno wyminąć się na wąskiej ulicy.

Choć dzielnica i Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych planują przebudować Głębocką od Berensona do fragmentu wyremontowanego przy okazji budowy Trasy Toruńskiej, to nie będzie ona szersza. – Między Magiczną a Kartograficzną w stronę Toruńskiej będą dwa pasy ruchu, w odwrotnym kierunku jeden. Od Kartograficznej do Berensona Głębocka będzie miała jedną jezdnię po jednym pasie ruchu w każdą stronę. Oprócz tego zaplanowano obustronne chodniki, ścieżkę rowerową oraz zatoki autobusowe na całej długości drogi – mówi Piotr Smoczyński, wiceburmistrz Białołęki.

Przy okazji remontu, na największych skrzyżowaniach powstaną ronda, a przy pozostałych skrzyżowaniach - dodatkowe pasy do włączania i wyłączania się z ruchu.

W odległej perspektywie

Dlaczego władze nie zdecydowały się jednak na próbę poszerzenia ulicy na całej długości przy przebudowie? - Głębocka w założeniach jest drogą pomocniczą o zasięgu lokalnym i ograniczonej przepustowości. Główną arterią  jest planowana Trasa Olszynki Grochowskiej (od mostu Północnego do Trasy Siekierkowskiej – red.), która ma biec równolegle do Głębockiej w niedużej odległości od niej. Pod budowę TOG zabezpieczono rezerwę terenu, parametry tej drogi są porównywalne do Modlińskiej czy Jagiellońskiej – wyjaśnia Smoczyński i dodaje, że przy budowie trasy można pomyśleć też o tramwaju.

Co ciekawe, dzielnica twierdzi, że taki kształt nowej Głębockiej jest akceptowany przez mieszkańców. – Projekt jest jeszcze dopracowywany, ale koncepcja została wybrana w oparciu o wnioski zgłoszone przez mieszkańców na specjalnym spotkaniu – mówi wiceburmistrz.

Szkopuł w tym, że Trasa Olszynki Grochowskiej zupełnie wypadła z orbity zainteresowań ratusza. – Tej drogi nie ma w wieloletniej perspektywie finansowej miasta do 2023 roku. Trudno powiedzieć, kiedy może powstać – przyznaje Małgorzata Gajewska, rzeczniczka ZMID-u i dodaje, że nawet mimo tego nie ma większych szans, by Głębocka mogła być szersza.

Za trzy lata

Terminu dla Trasy Olszynki nie ma, za to są wstępne terminy dotyczące remontu Głębockiej. Projekt ma być gotowy w marcu przyszłego roku.

Potem czas na budowę.- Z naszych informacji wynika, że najwcześniejszym terminem rozpoczęcia prac jest III kwartał 2016 roku. Jest to optymistyczny wariant, zakładający bardzo sprawne uzyskiwanie wszelkich pozwoleń na budowę oraz brak odwołań właścicieli gruntów, o które zostanie poszerzona droga – mówi Smoczyński i dodaje, że łączny czas trwania prac może zająć nawet 18 miesięcy.

jb/sk

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • ech

    zgłoś naruszenie odpowiedz 04.05.2016 11:35 ~ech

    asd~asd

    Za burdel na Białołęce odpowiedzialność ponosi Walzowa i jej banda, która zgadza się na budowę bloków bez rozwoju dróg. Na takim terenie powinny być domy jednorodzinne a pod bloki należałoby przeznaczyć tereny bez sensu zajmowane przez ogródki działkowe (np. przy Rakowieckiej czy Kinowej). Po za tym, Walzowa i jej banda swoją "polityką" schlebiania odszczepieńcom stopniowo prowadzi do wyludniania Śródmieścia, bo kto chce mieszkać w okolicy terroryzowanej co miesiąc przez jakiś pedalarzy, stalkerów czy galaretomózgich biegaczy. Ostatnio ta zaraza przedostała się na Pragę, bo jedynym trwałym efektem zamykania Ząbkowskiej będą puste mieszkania.



    Plan zagospodarowania Grodziska ustalono ponad 10 lat temu.... czyli przez HGW!!!

  • Mych

    zgłoś naruszenie odpowiedz 25.09.2015 01:16 ~Mych

    Szkoda że jak zamknęli dwukrotnie głębocką bo robili kanalizację to wtedy nie zrobili drog, która juz jest pełna dziur i nierówności.

  • Darek

    zgłoś naruszenie odpowiedz 14.09.2015 20:22 ~Darek

    Do "Wudicom"

    Słabe szkoły miałeś na tym Muranowie skoro nauczyli cię pisać spokuj a nie spokój.

  • Wudicom

    zgłoś naruszenie odpowiedz 08.09.2015 22:07 ~Wudicom

    Do Real

    Drogi "warszawiaku"

    Nie stać cię na dom w tej okolicy ,więc wyzywasz nas od "słoków". Ja jestem warszawianinem w 4 pokoleniu i przeniosłem sie tutaj z Muranowa, gdzie się wychowałem. Stać mnie było na zakup działki i budowę domu. Bardzo sobie cenie ciszę , spokuj tej okolicy. 10 lat temu było tu jak na wsi. Niestety miasto wydaje pozwolenia na budowę bloków które są coraz bliżej! Ilość mieszkańców wzrasta, "wsi" juz niema a dróg brak :(. Mimo to wolę żyć i wychowywać dziecko tu niż w centrum warszawy wśród takich takich obesrańców i ignorantów jak Ty.
    Życzę wszytkieo dobrego drogi "warszawiaku"

  • waw

    zgłoś naruszenie odpowiedz 08.09.2015 20:54 ~waw


    MWt~MWt

    Ja proponowałabym naszym włodarzom aby pojeździli sobie przez miesiąc, albo dłużej o 7 rano tą trasą autobusem np.527 lub e-7.Wtedy szybko znalazły by się pieniądze pomysł i chęci aby zbudować trasę OG i inne ulice które usprawniły by dojazd do pracy. Jak wiemy w każdym pasażerowie jak śledzie w puszce upchani po same drzwi. Przez korki na osiedlu Derby Głębockiej Radzymińskiej i przy dworcu wileńskim podróż wydłuża się do godziny.( W wakacje można było przejechać w 30 min) Dla wielu podróż tymi liniami to dopiero połowa podróży do pracy.

    mmm~mmm

    a co nie wiedzieli gdzie kupują mieszkanie? Miło się kupowało za nieduże pieniądze, a teraz się narzeka

    Mieszkańcom Świętokrzyskiej też to napiszesz?

  • asd

    zgłoś naruszenie odpowiedz 08.09.2015 20:29 ~asd

    Za burdel na Białołęce odpowiedzialność ponosi Walzowa i jej banda, która zgadza się na budowę bloków bez rozwoju dróg. Na takim terenie powinny być domy jednorodzinne a pod bloki należałoby przeznaczyć tereny bez sensu zajmowane przez ogródki działkowe (np. przy Rakowieckiej czy Kinowej). Po za tym, Walzowa i jej banda swoją "polityką" schlebiania odszczepieńcom stopniowo prowadzi do wyludniania Śródmieścia, bo kto chce mieszkać w okolicy terroryzowanej co miesiąc przez jakiś pedalarzy, stalkerów czy galaretomózgich biegaczy. Ostatnio ta zaraza przedostała się na Pragę, bo jedynym trwałym efektem zamykania Ząbkowskiej będą puste mieszkania.

  • xpAsd

    zgłoś naruszenie odpowiedz 08.09.2015 20:16 ~xpAsd

    most krasinski dla warszawwiakow a trasa dla sloikow

  • boleks

    zgłoś naruszenie odpowiedz 08.09.2015 20:08 ~boleks

    Mark~Mark

    Zielona Białołęka oparta jes na dwóch ulicach - Ostródzka i Głębocka. Przy takiej dynamice przyrostu mieszkańców i braku w miarę sprawnej komunikacji zbiorowej za chwilę wszystko się zatka i boję się, że przed 2017 rokiem. Miasto powinno szybko próbować ten problem rozwiązać. Rower tutaj jest idealnym środkiem komunikacji, ale wewnątrz tej części dzielnicy. Poza tym od listopada do marca drastycznie spada zainteresowanie. Autobusy tego nie przejmą, zresztą jakimi trasami mają jeździć ? Drogi jednopasowe. Ok. 200.000 mieszkańców to ma Ursynów a jaką ma infrastrukture komunikacyjna.

    Do tych dwóch ulic trzeba jeszcze dodać Białołęcką, która również zapewnia dobry dojazd do TT.

  • janiewiem

    zgłoś naruszenie odpowiedz 08.09.2015 19:47 ~janiewiem

    Jak widze, ze pisze kto o tym iz urzednicy cos zdecydowali to juz sie boje. Niech sami tu przyjada o 8:00 w dni powszednie i wtedy zdecyduja czy jest potrzebna. Co do przyszlosci "hej mlody junaku slutek zwalcz i strach...... tramwaj albo metro niech zrobia a nie wypisuja glupoty typu przesiadz sie na komunikacje, zapominaja dopisac "i stoj w korku"

  • sss

    zgłoś naruszenie odpowiedz 08.09.2015 19:32 ~sss

    Przebudowa za HGW.
    Czyli betonowe deptaki, jeden pas samochodowy i autobusowy (wahadłowy), zimowe autostrady rowerowe i DONICE!

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »