Informacje

04.12.2017 06:41 przy bażantarni

Nie chcieli zwężenia ulicy,
teraz walczą o światła

SERWISY:

Zamiast uspokojenia ruchu na całej długości, na Stryjeńskich pojawi się sygnalizacja. Poprawi bezpieczeństwo tylko na jednym skrzyżowaniu i pochłonie około miliona złotych.

To kolejna odsłona sporu o uspokajania ruchu na ursynowskich ulicach. A raczej gorzka - i kosztowna - puenta.

Przypomnijmy: po licznych wypadkach w tym rejonie, w zeszłorocznym budżecie obywatelskim mieszkańcy dzielnicy wybrali do realizacji projekt, który zakładał wytyczenie pasów rowerowych i ujednolicenie szerokości jezdni - do jednego pasa. Miało być bezpieczniej.

Projekt zdobył blisko 1400 głosów i wygrał. Ale wtedy wybuchł konflikt, który trwał kilka miesięcy. Jedni domagali się realizacji projektu, inni - wstrzymania do zakończenia budowy obwodnicy, ale nie brakowało takich, którzy niech chcieli realizować go wcale. Petycję podpisało się prawie 2 tysiące osób.

Dzielnica ogłosiła wówczas wstrzymanie realizacji zwycięskiego projektu, przynajmniej do zakończenia budowy obwodnicy.

Kolejne wypadki, kolejne interpelacje

Jak można się domyślić, bezpieczeństwo w tym rejonie wciąż jest problemem. Ostatnio na tvnwarszawa.pl po raz kolejny informowaliśmy o wypadkach w tym miejscu. O poprawę sytuacji zaczęli upominać się lokalni radni.

"Każdego dnia może zdarzyć się tragedia, Szanowny Dyrektorze Łukaszu Puchalski, nie doprowadźmy do tego" – pisał Krystian Malesa (PO).

Zarząd Dróg Miejskich odpowiedział. W piśmie czytamy, że rozwiązaniem jest budowa sygnalizacji świetlnej, która została wpisana do Wieloletniej Prognozy Finansowej na lata 2019 - 20. Jednak dyrektor ZDM zastrzegł: z uwagi na trudne warunki ruchu i utrzymujące się zagrożenie wystąpimy do Biura Funduszy Europejskich i Polityki Rozwoju o wpisanie sygnalizacji do planu na lata 2017 - 18 i przyznanie środków finansowych na jego realizację.

Decyzję drogowców przyśpieszyły wnioski z audytu bezpieczeństwa na przejściach, z którego wynikło, że na Stryjeńskich światła są wskazane. Nie wiadomo jeszcze dokładnie, ile będą kosztować, ale przy podobnej wielkości skrzyżowaniach to zwykle około miliona złotych. Utrącony projekt z budżetu partycypacyjnego był wyceniony na 109 tysięcy złotych.

DYSKUSJA W SPRAWIE STRYJEŃSKICH:

kz/r

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Teza

    zgłoś naruszenie odpowiedz 07.12.2017 09:21 ~Teza

    Przede wszystkim lokalizacja sklepu Lidll przy skrzyżowaniu Stryjeńskich/Przy Bażantarni jest BARDZO NIEFORTUNNA, powinien zostać przeniesiony w inne miejsce.

  • sołtys

    zgłoś naruszenie odpowiedz 05.12.2017 17:01 ~sołtys


    Zet~Zet

    Nieprawda. Kabaty są jedną z najlepiej skomunikowanych dzielnic. I to bardzo wygodnie, bo na końcowej stacji metra zawsze można usiąść. Problem mają tylko zakompleksione wsiochy które muszą koniecznie wozić swe tyłki w blachosmrodach, jednocześnie trując spalinami dzieci.
    Boom~Boom


    To spróbuj wyjechać z Kabat w każdym innym kierunku poza północnym. Powodzenia.

    A dlaczego miałby wyjeżdżać w innym kierunku? Żeby się zgubić???

  • Boom

    zgłoś naruszenie odpowiedz 04.12.2017 20:17 ~Boom

    Zet~Zet

    Nieprawda. Kabaty są jedną z najlepiej skomunikowanych dzielnic. I to bardzo wygodnie, bo na końcowej stacji metra zawsze można usiąść. Problem mają tylko zakompleksione wsiochy które muszą koniecznie wozić swe tyłki w blachosmrodach, jednocześnie trując spalinami dzieci.


    To spróbuj wyjechać z Kabat w każdym innym kierunku poza północnym. Powodzenia.

  • AAA

    zgłoś naruszenie odpowiedz 04.12.2017 18:25 ~AAA

    Rączy Lejeniu, na Wełnianą się nie da bo właściciel kultywuje tam jeszcze zawód rolnika. Twój pomysł duplikuje problem o następne skrzyżowanie: Wąwozowa/Stryjeńskich. W mojej opinii sygnalizacja przy Lidlu jest niezbędna i wcale nie musi kosztować tak dużo.

  • Mrożek

    zgłoś naruszenie odpowiedz 04.12.2017 17:26 ~Mrożek





    Słoik~Słoik

    Czy ktoś z Czytelników może mi wyjaśnić dlaczego kilka słupków i kilkanaście lampek kosztuje ok. MILION zł ?
    Nick~Nick

    Wskazówka do samodzielnego myślenia: nie są zasilane z paneli słonecznych i sterowane bezprzewodowo.
    Ros~Ros

    Zrob prosty przekop pod droga z pelna infrastruktura. Przepust raczej nie da rady wiec trzeba rozwalic skrzyzowanie, zrobic kilka nowych tymczasowych organizacji ruchu. Przy tym koszt materialow jest raczej znikomy.
    litości~litości

    A czym są zasilane pobliskie latarnie? Świetlikami w wiaderkach???
    Nick~Nick

    Czyli sygnalizacja ma działać tylko w nocy? Trzeba poprowadzić nowe przewody/kable w wykopie a praca fizyczna jest pracą najdroższą. Drugą to atesty, zezwolenia i pozwolenia.

    "testy, zezwolenia i pozwolenia" Czyli co. Urzędnicy płacą milion złotych urzędnikom? Z kasy urzędu do kasy urzędu, By urzędnicy mieli na opłacenie urzędników?????
    To znaczy, że za każde postawione światła, urzędnicy zarabiają, dla miasta, milion złotych :)
    A im będzie więcej bezpiecznych świateł, tym miasto, a więc i obywatele, będą bogatsi :)

  • Zeus

    zgłoś naruszenie odpowiedz 04.12.2017 17:26 ~Zeus

    Jak jeszcze do tego będą to modne obecnie światła dla niedojd z oddzielnymi cyklami do skrętu w każdą stronę, to korki do Wąwozowej zapewnione, i to mimo iż większość ludzi korzysta tam z metra.

  • Zet

    zgłoś naruszenie odpowiedz 04.12.2017 17:23 ~Zet

    Rączy Lejeń~Rączy Lejeń

    "Uspokojenie ruchu" stało się jakimś zaklęciem, mantrą mieloną w kółko przez niby-fachowców (na ruchu znają się przecież wszyscy, którzy się ruszają). A "uspokaja" się dławiąc ulice do rozmiarów polnej drogi. Małe, a krzykliwe lobby bicyklowe, nadreprezentowane w mediach, aż przebiera nogami, by zwęzić kolejne ulice.
    A tymczasem Kabaty są kiepsko skomunikowane z resztą miasta - Rosoła, KEN i Stryjeńskich zatykają się co rano i co popołudnie. Może być tylko gorzej, bo cały czas trwa intensywna budowa nowych mieszkań, przy braku prac nad usprawnieniem komunikacji.
    A z Lidla na Stryjeńskich, oprócz dodatkowych pasów na tej ulicy do wjazdu i wyjazdu, powinien być wyjazd z tyłu, na Wełnianą. Rozumie, gdzie jesteś?

    Nieprawda. Kabaty są jedną z najlepiej skomunikowanych dzielnic. I to bardzo wygodnie, bo na końcowej stacji metra zawsze można usiąść. Problem mają tylko zakompleksione wsiochy które muszą koniecznie wozić swe tyłki w blachosmrodach, jednocześnie trując spalinami dzieci.

  • Adam

    zgłoś naruszenie odpowiedz 04.12.2017 16:19 ~Adam

    Może czas pozamykać ludzi odpowiedzialnych za korki w Warszawie,którzy za wszelką cenę zwierzają ulice nie patrząc na sprzeciw mieszkańców stolicy.

  • Rączy Lejeń

    zgłoś naruszenie odpowiedz 04.12.2017 15:56 ~Rączy Lejeń

    "Uspokojenie ruchu" stało się jakimś zaklęciem, mantrą mieloną w kółko przez niby-fachowców (na ruchu znają się przecież wszyscy, którzy się ruszają). A "uspokaja" się dławiąc ulice do rozmiarów polnej drogi. Małe, a krzykliwe lobby bicyklowe, nadreprezentowane w mediach, aż przebiera nogami, by zwęzić kolejne ulice.
    A tymczasem Kabaty są kiepsko skomunikowane z resztą miasta - Rosoła, KEN i Stryjeńskich zatykają się co rano i co popołudnie. Może być tylko gorzej, bo cały czas trwa intensywna budowa nowych mieszkań, przy braku prac nad usprawnieniem komunikacji.
    A z Lidla na Stryjeńskich, oprócz dodatkowych pasów na tej ulicy do wjazdu i wyjazdu, powinien być wyjazd z tyłu, na Wełnianą. Rozumie, gdzie jesteś?

  • Nick

    zgłoś naruszenie odpowiedz 04.12.2017 15:13 ~Nick




    Słoik~Słoik

    Czy ktoś z Czytelników może mi wyjaśnić dlaczego kilka słupków i kilkanaście lampek kosztuje ok. MILION zł ?
    Nick~Nick

    Wskazówka do samodzielnego myślenia: nie są zasilane z paneli słonecznych i sterowane bezprzewodowo.
    Ros~Ros

    Zrob prosty przekop pod droga z pelna infrastruktura. Przepust raczej nie da rady wiec trzeba rozwalic skrzyzowanie, zrobic kilka nowych tymczasowych organizacji ruchu. Przy tym koszt materialow jest raczej znikomy.
    litości~litości

    A czym są zasilane pobliskie latarnie? Świetlikami w wiaderkach???

    Czyli sygnalizacja ma działać tylko w nocy? Trzeba poprowadzić nowe przewody/kable w wykopie a praca fizyczna jest pracą najdroższą. Drugą to atesty, zezwolenia i pozwolenia.

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Ustawili słupki na środku chodnika

Ustawili słupki na środku chodnika

Dzielnica chciała pozbyć się zaparkowanych na chodnikach samochodów, tymczasem pozbyła się z niego... pieszych. A przynajmniej poważnie utrudniła życie tym z... WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »