Informacje

18.01.2016 15:20 nowa koncepcja placu narutowicza

Nie chcą "autostrady"
przez serce Ochoty

SERWISY:

Mieszkańcy Ochoty boją się, że przebudowa placu Narutowicza oznacza same kłopoty: wycinkę drzew, dodatkową zabudowę, a przede wszystkim wytyczenie 3-pasmowej "autostrady". W środę zostanie zaprezentowana koncepcja nowego serca Ochoty, a my już dzisiaj zapytaliśmy projektanta o planowane zmiany.

Dyskusja na temat przebudowy placu trwa od jakiegoś czasu, a już w środę pracownia Dawos zaprezentuje swoją koncepcję podczas sesji rady dzielnicy.

Chcą placu z prawdziwego zdarzenia

Tymczasem już pojawiają się obawy co do kierunku planowanych zmian. "Nasze zastrzeżenia budzi przede wszystkim pomysł poprowadzenia trzech pasów ruchu w każdą stronę – z jednoczesnym wyprostowaniem łuku Grójeckiej – i odejście od planów uspokojenia ruchu na tej ulicy. Uczynienie z Grójeckiej szerokiej, lokalnej "autostrady" przyczyni się do zlikwidowania 60 miejsc parkingowych i wycinki 10 drzew w rejonie placu. Uniemożliwi też stworzenia z tego miejsca prawdziwego placu miejskiego" – alarmują na Facebooku członkowie stowarzyszenia Ochocianie.

I apelują do mieszkańców o wzięcie udziału w sesji rady dzielnicy, która odbędzie się w środę 20 stycznia o godz. 16 w urzędzie przy ulicy Grójeckiej 17a. My jednak już teraz postanowiliśmy zapytać projektantów, co zaprezentują na spotkaniu.

Dwa pasy zamiast trzech

Dawos przyznaje, że w 2013 w ramach konkursu na wygląd placu przygotowało wizję, która zakładała wyprostowanie jezdni ulicy Grójeckiej z zachowaniem trzech pasów w obu kierunkach. Wówczas pracownia zajęła II miejsce w konkursie, najwyższe, bo pierwszego nie przyznano.

Kilka miesięcy temu miasto zleciło architektom z Dawos przygotowanie koncepcji, na podstawie której ma powstać ostateczny projekt. - Podczas ostatnich rozmów z urzędnikami ustaliliśmy, że koncepcja idzie w kierunku dwóch pasów w obu kierunkach na ulicy Grójeckiej pomiędzy ul. Niemcewicza a Wawelską – mówi tvnwarszawa.pl Marek Sawicki z Dawos.

Ale dodaje, że bez wycinki drzew (głównie klonów) i tak się nie obejdzie. Przy opcji z dwoma pasami w każdą stronę trzeba będzie pozbyć się siedmiu sztuk. Przy takim rozwiązaniu zmieszczą się również miejsca parkingowe, a na wysokości placu ma powstać strefa pieszo-rowerowa.

Na razie bez pawilonów

Osobna kwestia to sprawa likwidacji pętli tramwajowej, która znajduje się na samym środku placu. Architekci proponują teraz zbudowanie torów odstawczych (na dwa składy) pomiędzy torami wzdłuż Grójeckiej. Dzięki temu całkowicie zwolniłaby się przestrzeń w głównej części pl. Narutowicza.

Architekci umieścili również w koncepcji pawilony parterowe, które mogą sięgać pierwszego piętra, w miejscu istniejącej aktualnie wygiętej nitki jezdni ulicy Grójeckiej. Zaznaczają jednak, że jest to jeszcze kwestia otwarta - do omówienia. A urzędnicy z Ochoty informują, że plac ma być przebudowany w latach 2017-18 roku za 25 milionów złotych, na razie bez pawilonów.

Ostateczna koncepcja w lutym

Sawicki podkreśla, że w środę zostanie przedstawiona robocza koncepcja nowego placu Narutowicza. Potem mają odbyć się kolejne spotkania z mieszkańcami, na których będzie omawiana. Ostateczną wersję powinniśmy poznać pod koniec lutego.

TAK WYGLĄDA WIZJA PRACOWNI DAWOS Z 2013 ROKU:

ran/b

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • nik

    zgłoś naruszenie odpowiedz 19.01.2016 11:43 ~nik

    czy zmiana zakłada powsyanie brakujących przejsc dla pieszych - przy sklepie carefour, przy urzedzie gminy ktore byloby jednoczesnie obustronnym dojsciem do przystanku tramwajowego?

  • fonderal

    zgłoś naruszenie odpowiedz 19.01.2016 11:15 fonderal

    Gość~Gość

    Poczytaj więc o Korpusie Drogownictwa Królestwa Polskiego, o stosowanych najnowocześniejszych wówczas metodach odwadniania, o systemie zarządzania dróg (np. rozmieszczone co kolkanaście wiorst koszary drogowe), o pracach związanych z wyznaczeniem prostych długich odcinków i łączącą się z tym niwelacją terenu.
    Tak, to były supernowoczene drogi, takie ówczesne autostrady.
    I pamiętaj, że większość dróg w Polsce była nieprzejezdna wiosną i jesienią.

    Hmm, rys historyczny przerabiałem niemal cztery dekady temu, ucząc się budować drogi. Kopał się z koniem nie będę, dla mnie każdy może sobie tworzyć definicje jakie chce, nic mi do tego. Ja wciąż twierdzę, że to, jak powstawały i wyglądały drogi 100 z okładem lat temu ma się nijak do obecnych czasów, porównanie jest nadużyciem. Jedyny wspólny mianownik to lokalizacja części szlaków, nic ponadto.

    Zresztą to nieważne, odnieś się proszę do drugiej części mojego posta, to jest o wiele istotniejszy problem. Każdy sam wybiera sobie miejsce do życia, czy to na Ursynowie czy przy pl. Narutowicza. Wylewanie żali, że ktoś ma lepiej ode mnie w sytuacji, gdy sam nic nie robię aby i mi się poprawiło jest wybacz, poniżej wszelkiego poziomu.

  • stonka

    zgłoś naruszenie odpowiedz 19.01.2016 10:22 ~stonka

    xara~xara

    zwężają ulice sadzą drzewa źle, teraz chcą poszerzyć też źle.. i nie sposób warszawiakowi dogodzić.. zawsze będzie źle.. ach to marudy największe w kraju..

    3/4 nawet nie wie o co chodzi, wystarczy przeczytać komentarze poniżej. Zobaczył jeden z drugim w tytule słowo "autostrada" i piszą o rowerach, Ursynowie czy Nowym Jorku...

  • Wojtek

    zgłoś naruszenie odpowiedz 19.01.2016 10:21 ~Wojtek

    Zlitujcie się, potrzebne są wygodne ciągi komunikacyjne. A spokojne uliczki dla pieszych, to właśnie boczne ulice.

    Nie chcę w Warszawie USA, czyli betonowej pustyni, ale też muszę czasem przez miasto przejechać coś załatwić i chcę to robić szybciej niż w jakimś Bangladeszu czy innej stolicy korków.

    A komunikacja miejska to masakra. Z wyjątkiem ludzi mieszkających przy metrze (szkoda, że SKM nie jeździ co 10 minut, sam bym wtedy korzystał, gdyby był parking P&R przy stacji PKP Włochy.).

  • Rurex

    zgłoś naruszenie odpowiedz 19.01.2016 10:15 ~Rurex

    Powiedzcie jeszcze o próbie wyrzucenia pętli tramwajowej z placu pomimo sprzeciwu mieszkańców wyrażonego w konsultacjach Ochockiego Modelu Dialogu Obywatelskiego.

  • Boom

    zgłoś naruszenie odpowiedz 19.01.2016 09:45 ~Boom

    aga~aga

    My też nie chcemy autostrady przez serce Ursynowa i co? Możemy sobie nie chcieć... Metropolie na świecie likwidują ulice, zwężają je a my rozbudowujemy. Taka to nasza wrodzona durnota. Bo Polacy muszą mieć po 2 samochody, nie ważne , że każdy to złom, ale ważne, że dupę wożą nawet do kiosku po gazetę.


    Co za bełkot. Jak to dobrze że człowiek może swobodnie podróżować po świecie to wie że jest inaczej.

  • krupa27

    zgłoś naruszenie odpowiedz 19.01.2016 08:49 ~krupa27

    Jak wam nie pasuje to się przeprowadźcie na wieś! I co - nie łaska wsiąść na rowerek? ja jeżdżę i sobie chwalę. Ostatnio nawet dostałem własny pokoik w firmie aby spokojnie ochłonąć po zejściu z roweru.

  • woj

    zgłoś naruszenie odpowiedz 19.01.2016 08:45 ~woj

    Jakies prowincjaly zachlysniete "wielkim swiatem" chca z warszawy zrobic nowy jork. Tyle tylko ze tym molochem moga sie zachwycic -na chwile bo mieszkac nie- tylko wielkie zakompleksione prowincjaly.

  • vAv

    zgłoś naruszenie odpowiedz 19.01.2016 08:27 ~vAv

    A co z ekranami? Teraz jest cisza, a w ostatniej chwili okaże się że są niezbędne.

  • Krzysztof

    zgłoś naruszenie odpowiedz 19.01.2016 08:16 ~Krzysztof

    Dwa pasy do centrum? W tym jeden buspas? Gratulacje!

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »