Informacje

27.07.2016 06:31 NOWA TRASA

Nie będzie tramwajowego mostu
na Gocław. Ale będą... konsultacje

SERWISY:

 

Nowego mostu tramwajowego nie będzie przed 2023 rokiem – odpowiadają na postulaty mieszkańców Gocławia Tramwaje Warszawskie. Spółka zaznacza, że jest gotowa na dialog, chociaż przygotowania do niego są na etapie "konsultacji na temat konsultacji".

Planowana inwestycja – budowa trasy tramwajowej łączącej Gocław i Saską Kępę ze Śródmieściem - dzieli mieszkańców. Tych niezadowolonych z jej przebiegu jest na pewno około pięciu tysięcy, bo tyle podpisów zebrali członkowie inicjatywy "Tramwaj przez Wisłę - nie przez działki". Nie chcą poprowadzenia torowiska wzdłuż Kanału Wystawowego, co wiązałoby się z likwidacją jednego rzędu ogrodów działkowych. Informowaliśmy o tym czytelników na tvnwarszawa.pl.

Nie chcą także dodatkowego obłożenia kursami tramwajów i tak już obciążonego mostu Poniatowskiego. W zamian proponują budowę nowego mostu tramwajowego przez Wisłę – do Gocławia - i powrót do koncepcji wytyczenia trasy wzdłuż ul. Fieldorfa. Oprócz tego domagają się m.in. utworzenia "trambuspasa" na północnym torze al. Waszyngtona, a także połączenia autobusowego pętli Gocław z liniami tramwajowymi.

Jednocześnie skarżą się, że władze miasta nie podejmują z nimi dialogu, który skutkowałby powstaniem kompleksowego planu rozwiązującego problemy komunikacyjne Pragi Południe.

Konsultacje na temat konsultacji

- Ze smutkiem i zdziwieniem czytamy informacje o braku "odpowiedniego dialogu", tym bardziej, iż on już trwa – odpowiada Michał Powałka, rzecznik prasowy Tramwajów Warszawskich, wyliczając odbyte spotkania z radami osiedli, wspólnotami, przedstawicielami dzielnicy, aktywistami. - 13 lipca zwróciliśmy się również z prośbą o spotkanie do inicjatywy "Tramwaj przez Wisłę – nie przez działki" - dodaje.

Jak zaznacza, spotkania realizowane są w ramach diagnozy społecznej, pozwalającej przygotować konsultacje społeczne z mieszkańcami. - Etap ten można nazwać "konsultacjami na temat konsultacji", w który staramy się zaangażować w ten proces wszystkich zainteresowanych. Działania te wymagają od nas przede wszystkim skupienia się na potrzebach, opiniach i wnioskach artykułowanych przez poszczególne osoby, grupy, organizacje czy jednostki pomocnicze - tłumaczy rzecznik.

Most jest tylko analizowany

Prawdziwe konsultacje jeszcze przed mieszkańcami, jednak już wiadomo, że nie wszystkie propozycje aktywistów z "Tramwaj przez Wisłę - nie przez działki" zostaną uwzględnione. Jak informują Tramwaje Warszawskie, pod koniec czerwca odbyło się spotkanie przedstawicieli spółki z radą osiedla Saska Kępa, podczas którego częściowo odpowiedziano na postulaty mieszkańców, m.in. budowę nowego mostu przez Wisłę, łączącego Gocław z Sielcami i Siekierkami.

- Most jest rozwiązaniem analizowanym przez spółkę, jednakże nie można traktować go jako alternatywy względem trasy tramwajowej przez Saską Kępę i Gocław – tłumaczy Powałka. - Przedstawiliśmy również nasze szacunkowe wyliczenia kosztów budowy trasy Gocław – Sielce i wskazaliśmy istotne uwarunkowania środowiskowe, tj. przekroczenie Wisły w rejonie cennym przyrodniczo (obszar Natura 2000) i trudnym pod kątem technicznym (szerokość międzywala w obszarze tarasu zalewowego wynosi ok 900 – 1000 m).

Powałka dodaje, że inwestycja nie powstanie do 2023 roku ze względu na brak środków. Jednak będzie rozpatrywana jako odrębne przedsięwzięcie.

Jak informują Tramwaje Warszawskie, konsultacje w sprawie rozwiązań komunikacyjnych odbędą się na jesieni. Jednak przedstawiciele spółki spotkają się z przeciwnikami poprowadzenia trasy tramwajowej przy Kanale Wystawowym jeszcze w sierpniu.

Zobacz, jak Hanna Gronkiewicz-Waltz zapowiadała linię na Gocław i inne inwestycje tramwajowe:


skw/mś

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • maciek

    zgłoś naruszenie odpowiedz 23.10.2016 22:40 ~maciek

    Potrzebny jest tramwaj ale jednak przez nowy most a nie przez Poniatowskiego. Południowa część Warszawy musi mieć most tramwajowy podobnie jak Tarchomin

  • Andre

    zgłoś naruszenie odpowiedz 19.09.2016 18:24 ~Andre

    Zamiast mostu tramwajowego lepszy byłby tunel tramwajowy pod Wisłą, wykonany przez TBM-y bezczynne pomiędzy kolejnymi etapami budowy metra. Co ważne, nie trzeba byłoby budować kosztownych podziemnych stacji.
    Taki tunel mógłby też służyć jako schron i trudne do zniszczenia połączenie lewo i prawobrzeżnej Warszawy.

  • rad

    zgłoś naruszenie odpowiedz 19.09.2016 13:28 ~rad

    Szanowni,
    tu chodzi o hektary działek, żeby je przekształcić w blokowiska.

    Miasto dużo zainwestowało w wiertła do metra, i jak słucham, że linia na gocław będzie za 30 lat to, chyba łopatami te tunele będą kopać.

    HGW tak zadłużyła Warszawę, że kasa jest tylko z developerki, z resztą ile ta Pani jeszcze będzie w tym ratuszu?

  • MDW

    zgłoś naruszenie odpowiedz 01.08.2016 16:19 ~MDW

    Bo ta linia nie powinna być żadnym skrajem ogródków działkowych prowadzona tylko w ulicy Saskiej! tak się obecnie projektuje tramwaj żeby jechał ciągami komunikacyjnymi a nie skrajem

  • pesa

    zgłoś naruszenie odpowiedz 30.07.2016 18:14 ~pesa

    edus~edus

    Most Poniatowskiego ma jeszcze rezerwy przepustowości (gdy Łazienkowski był spalony jeździło dużo więcej tramwajów). Tym bardziej, że do 2023 będzie metro z Bródna do Centrum i prawdopodobnie 25, które jeździ w tej relacji zmieni trasę.
    Zapraszam w dzień powszedni i niewakacyjny rano pod Muzeum Narodowe. Zobaczysz te "rezerwy przepustowości" (a raczej ich brak!). Tak to teoria, że "dałoby się więcej" przegrywa z praktyką dnia codziennego.

  • edus

    zgłoś naruszenie odpowiedz 30.07.2016 14:12 ~edus

    Most Poniatowskiego ma jeszcze rezerwy przepustowości (gdy Łazienkowski był spalony jeździło dużo więcej tramwajów). Tym bardziej, że do 2023 będzie metro z Bródna do Centrum i prawdopodobnie 25, które jeździ w tej relacji zmieni trasę.

  • mieszkanka Gocławia

    zgłoś naruszenie odpowiedz 28.07.2016 08:23 ~mieszkanka…

    Ja również jestem przeciwna tramwajom na Gocław. Połączenia autobusowe można poprawić, a przede wszystkim czekamy na metro. Będzie ciszej i wygodniej. I zgadzam się że most Poniatowskiego i tak jest obciążony a chcą dołożyć jeszcze kolejne tramwaje.

  • XYZ

    zgłoś naruszenie odpowiedz 27.07.2016 20:05 ~XYZ

    A ja jestem za tym aby w Warszawie jeździły autobusy, trolejbusy i tramwaje. Tam gdzie nie ma miejsc na tramwaj, to trolejbusy i autobusy.

  • pantograf

    zgłoś naruszenie odpowiedz 27.07.2016 19:25 ~pantograf

    awerba~awerba

    Tramwaj na Gocław jest po prostu koniecznością, tak jak będzie koniecznością zbudowanie trzeciej linii metra. Jest aż nadto argumentów: np. konieczność lokowania transportu szynowego ze względu na zanieczyszczone środowisko miejskie, korki uliczne, ograniczone możliwości przewozowe autobusów, planowany rozwój Warszawy w kierunku południowym i konieczność skomunikowania nowych osiedli z centrum etc.etc.
    Tiaaa... "możliwości przewozowe" tramwajów na moście Poniatowskiego już są tak "ograniczone", że więcej przewieźć się nie da. I na pusto te tramwaje nie jeżdżą. Kogo wyrzucisz z tych tramwajów, żeby zrobić miejsce dla tych z Gocławia?

  • awerba

    zgłoś naruszenie odpowiedz 27.07.2016 17:06 ~awerba

    Tramwaj na Gocław jest po prostu koniecznością, tak jak będzie koniecznością zbudowanie trzeciej linii metra. Jest aż nadto argumentów: np. konieczność lokowania transportu szynowego ze względu na zanieczyszczone środowisko miejskie, korki uliczne, ograniczone możliwości przewozowe autobusów, planowany rozwój Warszawy w kierunku południowym i konieczność skomunikowania nowych osiedli z centrum etc.etc.

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »