Informacje

27.04.2012 18:10 rozstrzygnięcie przetargu

Najpierw projektowali metro,
teraz oznaczenia

SERWISY:

Firma ILF Consulting Engineers Group Polska zaprojektuje oznakowanie dla II linii metra. W przetargu wystartowały cztery firmy, ale tylko dwie spełniły wymogi formalne.

Decydującym kryterium przetargu była zaproponowana cena. ILF Consulting Engineers Polska zaproponował 147,6 tys. zł. Drożej swój projekt wyceniła firma BGGA. Oferty Diagramu i MAMASTUDIO nie były brane pod uwagę, ponieważ nie spełniły wymogów formalnych jakie postawiono startującym w przetargu.

- Teraz zwycięska firma ma miesiąc na złożenie projektu systemu informacji wizualnej. Jeżeli go nie zaakceptujemy, zostanie odesłany do poprawki – zapowiada Krzysztof Malawko, rzecznik Metra Warszawskiego – Projekt musi być kompatybilny z oznakowaniem I linii, ale nie może naruszać praw autorskich jego twórcy – dodaje.

ILF Consulting Engineers Polska to doskonale znana w metrze. Na zlecenie konsorcjum AGP wykonała projekt centralnego odcinka II linii metra.

2 linie, 2 systemy oznaczeń

Przetarg na oznakowanie II linii wzbudził protest środowiska plastycznego i architektonicznego, które domagały się rozszerzenia istniejącego systemu zaprojektowanego dla I linii metra.

bako/mz

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • max

    zgłoś naruszenie odpowiedz 09.06.2012 22:01 ~max

    To jedna z największych bzdur tego przetargu: zachowanie spójności z oznaczeniami I linii, bez naruszania praw autorskich twórcy.

  • Crazy_Iwan

    zgłoś naruszenie odpowiedz 28.04.2012 15:49 ~Crazy_Iwan

    Obecny schemat oznaczania linii metra jest dla mnie ohydny (zawsze taki był). Abstrakcyjne i absolutnie niekartometryczne przedstawienie Wwy. Dobrze że nosi nazwę "schemat" bo bliżej mu do Picassa niż do przedmiotu uzyteczności dla mas. Ciekawe co teraz wymyślą...

  • OlekII

    zgłoś naruszenie odpowiedz 28.04.2012 12:44 ~OlekII

    Po co na schemacie I linii metra zaznaczono tory kolejowe po których nie jeżdżą pociągi pasażerskie?

  • metro

    zgłoś naruszenie odpowiedz 27.04.2012 19:36 ~metro

    Dlaczego zawsze wyobrażenia dużych firm projektanckich nie idą w parze z odczuciami i oczekiwaniami mieszkańców? Bo, podobno one wiedzą lepiej czego oni oczekują. Wyobrażam sobie już te protesty ludzi, bo projekt pewnie będzie sztuczny i napuszony i niezgodny z odczuciem użytkowników.

  • WAW

    zgłoś naruszenie odpowiedz 27.04.2012 19:23 ~WAW

    I tak o to sie urzednicy bawią w wydawanie bez sensowne publicznych pieniedzy;/

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Zablokował montaż słupków, służby nie mogą usunąć auta

Zablokował montaż słupków, służby nie mogą usunąć auta

Na chodniku przy Andersa zaczęły pojawiać się słupki. Znalazł się jednak kierowca, który zaparkował auto w taki sposób, że pokrzyżował drogowcom plany.... WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »