Informacje

07.07.2018 07:15 Przebudowa na Grochowie

Najpierw milczeli, teraz protestują. Zamieszanie z lewoskrętem

SERWISY:

Trwa walka o grochowski lewoskręt. Radny zarzuca drogowcom, że nie słuchają głosu mieszkańców. Zarząd Dróg Miejskich udowadnia, że w konsultacjach nikt nie poruszył tematu lewoskrętu, który dziś budzi kontrowersje. Pokazuje nam badania przeprowadzone przed podjęciem decyzji o likwidacji pasa do skrętu.

O pomyśle drogowców pisaliśmy już w ubiegłym tygodniu. Przy okazji budowy ścieżki rowerowej, z ulicy Dwernickiego ma zniknąć pas do skrętu w lewo, w ulicę Podskarbińską.

Konsultacje społeczne

Radny Marek Borkowski (PiS) uważa, że usunięcie pasa to skandal. Jak twierdzi, inwestorzy organizowali konsultacje społeczne w sprawie przebudowy ulicy, ale "nic nie wynikło". Drogowcy mieli, według radnego, zignorować uwagi mieszkańców.

W odpowiedzi na ten zarzut radnego, rzeczniczka prasowa Zarządu Dróg Miejskich Karolina Gałecka twierdzi, że mieszkańcy podczas konsultacji nie zgłaszali żadnych zastrzeżeń do lewoskrętu na Dwernickiego. Dodaje, że "teraz, gdy już na skrzyżowaniu trwają prace modernizacyjne, dopiero mieszkańcy zgłaszają sprzeciw".

Poprosiliśmy rzeczniczkę o udostępnienie nam raportu z owych konsultacji. Dokładnie go analizując, potwierdziliśmy stwierdzenie Gałeckiej. Mieszkańcy zgłaszali bardzo wiele różnych wniosków, takich jak ustawienie słupków zapobiegających parkowaniu na chodniku przy ulicy Szaserów czy zbudowanie łącznika rowerowego na styku ulic Mińskiej i Stanisławowskiej. Likwidacja lewoskrętu była od początku w projekcie przedstawianym mieszkańcom. Nikt z nich jednak nie poruszył tej sprawy na konsultacjach. Jak twierdzi Gałecka, wszystkie wnioski były dogłębnie analizowane i w miarę możliwości uwzględniane.

Petycja widmo

Teraz mieszkańcy napisali petycję przeciwko usunięciu lewoskrętu, pod którą podpisało się blisko 150 osób – informuje radny Marek Borkowski. Przesłał nam zdjęcia, na których widać pieczątki pocztowe, potwierdzające wysłanie petycji do prezydenta m.st. Warszawy jak i burmistrza dzielnicy Praga-Południe oraz zdjęcie dokumentu z pieczątką kancelarii ZDM potwierdzające, że petycja dotarła do adresata.

Wcześniej rzeczniczka ZDM twierdziła, że żadna petycja do nich nie dotarła. Na przedstawione przez radnego dowody odpowiada, że dokument mógł trafić do sekretariatu, ale nie dotrzeć jeszcze do żadnej osoby decyzyjnej. Zapewnia, że na wszystkie przysyłane uwagi jak i petycje ZDM stara się odpowiadać na bieżąco.

Bezproblemowe skrzyżowanie

Rzeczniczka ZDM twierdziła, że decyzję o usunięciu pasa do skrętu w lewo podjęto w oparciu o badania i symulacje ruchu na skrzyżowaniu. Podkreślała też, że powstał projekt kompleksowej modernizacji sygnalizacji świetlnej, która ma dostosowywać się do natężenia ruchu. Gałecka przesłała nam zarówno raport z badań, jak i projekt nowego systemu świateł zamówione przez urząd. W obu przypadkach naukowcy wyliczają, że na skrzyżowaniu nie będzie dochodzić do zatorów, a nowa technologia sygnalizacji świetlnej będzie pomagać kierowcom płynnie pokonać skrzyżowanie.

mn/mś

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • jo7i

    zgłoś naruszenie odpowiedz 08.07.2018 11:36 ~jo7i

    caracale~caracale

    lewoskręt tam jest niepotrzebny.

    Lewoskręty generalnie są niepotrzebne. Powodują tylko kolizje i są niebezpieczne. Zawsze można je zastąpić 3-krotnym skrętem w prawo. Co prawda wydłuży się podróż ale za to ile ścieżek rowerowych da się upchnąć na tak zwężonych ulicach.

  • będzie piknie

    zgłoś naruszenie odpowiedz 08.07.2018 10:24 ~będzie piknie


    nik~nik

    Popieram modernizację ulic ale zadaje sobie zawsze pytanie po jakiejś przebudowie dlaczego jest gorzej niż było? Dla czego są korki? Jest zawsze tylko ładniej.
    Konrad~Konrad


    ano ,modernizacje są po to żeby utrudnić poruszanie się po mieście samochochodziarzom. Żeby przyjezdni nie zatruwali spalinami, żeby zostawiali samochody , a jeżdżili komunikacją miejską. Przyjezdni, płacić podatek od spalin!!!!!!!!!

    Masz rację, należy wywalić wszystkie pojazdy z miasta i wyburzyć wszystkie budynki które mają więcej niż 1 piętro!

  • salowa

    zgłoś naruszenie odpowiedz 08.07.2018 10:21 ~salowa


    nik~nik

    Popieram modernizację ulic ale zadaje sobie zawsze pytanie po jakiejś przebudowie dlaczego jest gorzej niż było? Dla czego są korki? Jest zawsze tylko ładniej.
    Konrad~Konrad


    ano ,modernizacje są po to żeby utrudnić poruszanie się po mieście samochochodziarzom. Żeby przyjezdni nie zatruwali spalinami, żeby zostawiali samochody , a jeżdżili komunikacją miejską. Przyjezdni, płacić podatek od spalin!!!!!!!!!

    Weź leki.

  • Konrad

    zgłoś naruszenie odpowiedz 08.07.2018 09:58 ~Konrad

    nik~nik

    Popieram modernizację ulic ale zadaje sobie zawsze pytanie po jakiejś przebudowie dlaczego jest gorzej niż było? Dla czego są korki? Jest zawsze tylko ładniej.


    ano ,modernizacje są po to żeby utrudnić poruszanie się po mieście samochochodziarzom. Żeby przyjezdni nie zatruwali spalinami, żeby zostawiali samochody , a jeżdżili komunikacją miejską. Przyjezdni, płacić podatek od spalin!!!!!!!!!

  • abcde

    zgłoś naruszenie odpowiedz 08.07.2018 00:23 ~abcde

    Konsultacje społeczne?
    Pewni informacja była w gablocie z siedzibie ZDM, termin w środku dnia.
    I przyszło tylko tatałajstwo z czerwonego mazowsza.

  • nik

    zgłoś naruszenie odpowiedz 07.07.2018 20:23 ~nik

    Popieram modernizację ulic ale zadaje sobie zawsze pytanie po jakiejś przebudowie dlaczego jest gorzej niż było? Dla czego są korki? Jest zawsze tylko ładniej.

  • ściema

    zgłoś naruszenie odpowiedz 07.07.2018 18:51 ~ściema




    Marek~Marek

    To już zakrawa na absurd.
    Od kiedy mieszkańcy muszą się znać na czytaniu projektów? Od kiedy mieszkańcy muszą znać specjalistyczne słownictwo? Od kiedy mieszkańcy mają wyręczać urzędników?

    Jeśli mieszkańcy teraz protestują, oznacza to, że ZDM z rowerzystą na czele, nie potrafił przedstawić projektów czytelnie dla lekarzy, piekarzy, informatyków, pisarzy... mieszkających w tym rejonie. Przecież mieszkańcy opiniujący projekty nie zniknęli a na ich miejsce nie zjawili się nowi.

    I to kolejny raz dowodzi faktu, że "konsultacje społeczne" są jedynie idiotyczną przykrywką samowoli urzędników i dup.chronem ich szemranych interesów.
    Piękny Roman~Piękny Roman

    Plany spokojnie odczyta wiele osób, ale problemem jest coś innego.
    Problemem są konsultacje ogłaszane w taki sposób aby JAK NAJMNIEJ osób o nich wiedziało.
    Gdyby naprawdę im zależało na opinii mieszkańców to na KAŻDYM przystanku wzdłuż modernizowanej trasy wystarczy przykleić kartkę z informacją.
    ściema~ściema

    Ale co to w ogóle jest "konsultacje społeczne"?
    Dlaczego nie organizują takich konsultacji, gdy oddają teren deweloperowi? Gdy likwidują miejsca parkingowe? Gdy zwężają ulice? Gdy na chodnikach budują Autostrady rowerowe?
    Gdy chcą dać służbowe samochody i nagrody urzędnikom?
    Ciekawe dlaczego, wtedy nie potrzebują "zgody mieszkańców".
    Piękny Roman~Piękny Roman

    Ooooo widzę nadgodziny w ratuszu znowu wyrabiane LD
    Skoro już poruszyłeś ten temat to ja jestem jak najbardziej za konsultacjami w sprawie aut dla urzędników.... szkoda, że już seicento nie produkują.

    Natomiast co do reszty.... no skoro się wpływa bezpośrednio na poziom życia mieszkańców danego terenu, to chyba wypada z tymi ludźmi pogadać, szczególnie jak COŚ SIĘ ZABIERA.


    Przeczytaj jeszcze raz

  • bajos

    zgłoś naruszenie odpowiedz 07.07.2018 17:39 ~bajos

    Ja przeprowadziłem konsultacje, na które wypowiedziała sie setka osób. I finał tych konsultacji brzmi: Puchalski i HGW won, oczywiście razem z tymi waszymi aktywglistami.
    Oczywiście, nie ma pani HGW teraz nic do powiedzenia. Info o konsultacjach widniało na facebooku, wtedy był czas, zeby się wypowiedzieć. Teraz to już po ptokach.

  • caracale

    zgłoś naruszenie odpowiedz 07.07.2018 16:55 ~caracale

    lewoskręt tam jest niepotrzebny.

  • Adam Lisiecki

    zgłoś naruszenie odpowiedz 07.07.2018 16:28 ~Adam Lisiecki

    o fantastycznej pracy dla odmiany ZTM swidaczy wydawanie co miesięczne za ciężką kasę biuletynu ZTM. Ciężka kasa. ostatnio cały numer poświęcony udogodnieniom dla niepełnosprawnych. Jednocześnie coraz większa awaryjność wind i schodów ruchomych. Windy niektore nie myte od nowości (p. metro Politechnika od strony Trasy Ł

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »