Informacje

06.04.2019 09:16 trasa świętokrzyska

Najpierw ekrany, teraz formalności. Łącznik nadal nie łączy

SERWISY:


Długo oczekiwany i od dawna gotowy łącznik Zamoyskiego z Targową znów ugrzązł. Tym razem - w procedurach. Sprawa dopuszczenia jezdni do ruchu waży się aktualnie w zaciszu nadzoru budowlanego.

Przedłużenie Sokolej między Zamoyskiego i Targową to fragment powstającej na raty Trasy Świętokrzyskiej, który zbudowała firma Balzola Polska za 11,5 miliona złotych. Jezdnia jest gotowa co najmniej od stycznia ubiegłego roku, ale kierowcy wciąż nie mogą korzystać z tego stumetrowego odcinka.

Jak już pisaliśmy, najpierw zmieniał się pomysł na ekrany akustyczne. Gdy zostały wybudowane - rok temu - nadzór budowlany stwierdził, że prace "zostały wykonane wadliwie".

Spór o zarządcę

Jak podaje Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych, po poprawkach inwestycja gotowa była już w listopadzie ubiegłego roku. W grudniu ZMID złożył wniosek o pozwolenie na użytkowanie, ale barierki nadal uniemożliwiają przejazd.

- Wojewódzki Inspektorat Nadzoru Budowlanego odmówił wydania pozwolenia. Najpierw uzupełniliśmy dokumentację, ale chciał też protokół odbioru przez Zarząd Dróg Miejskich, jako zarządcy drogi. Z tym się nie zgodziliśmy – mówi Małgorzata Gajewska, rzeczniczka ZMID. - Zarządcą drogi jest prezydent Warszawy. Powierzył nam tę funkcję na czas budowy - dodaje.

Wniosek o przedstawienie protokołu od ZDM może dziwić.

ZMID nie zarządza drogami, więc za każdym razem, gdy prowadzi inwestycje, uzyskuje pełnomocnictwo prezydenta na zarządzanie terenem w czasie prac. Gajewska zaznacza, że przy wcześniejszych inwestycjach Wojewódzki Nadzór Budowlany nie oczekiwał protokołu ZDM. - Dopiero teraz się to dzieje: przy Trasie Świętokrzyskiej i budowie Marsa - Żołnierskiej - wyjaśnia Gajewska.

Drogowcy złożyli odwołanie od tej decyzji do organu nadrzędnego, czyli Głównego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego. W ubiegłym tygodniu GINB nakazał swojemu wojewódzkiemu odpowiednikowi ponownie rozpatrzyć sprawę. Efekt jest taki, że trasa wciąż nie może być otwarta i teraz znów oczekuje na decyzję WINB.

W czwartek Małgorzata Gajewska poinformowała nas, że wojewódzki nadzór budowlany wyznaczył termin kontroli na budowie na 18 kwietnia.

"Odchylanie się ekranów"

O same prace i wykonanie ekranów zapytaliśmy również wykonawcę, czyli firmę Balzola Polska.W sekretariacie podano nam numer do dyrektora Andrzeja Rogińskiego. W rozmowie potwierdził, że firma prace zakończyła. O szczegółowe pytania poprosił drogą mailową.

"Przyczyna odchylania się ekranu (co było kwestionowane przez inspektora z ramienia inwestora) była przedmiotem ekspertyzy zleconej przez inwestora. W ekspertyzie jest poruszona kwestia między innymi warunków gruntowych. W konsekwencji tej ekspertyzy wojewódzki inspektorat budowlany nakazał inwestorowi uzupełnić projekt budowlany oraz wykonać szereg prac" - odpowiedział dyrektor.

I zaznaczył, że pomiędzy 15 maja a 10 października 2018 trwały działania administracyjne wojewódzkiego nadzoru budowlanego związane ze wstrzymaniem robót, wykonywanie ekspertyzy przez ZMID oraz zatwierdzenie programu naprawczego.

Trasa w kawałkach

Do tej pory drogowcy oddali do użytku dwa odcinki Trasy Świętokrzyskiej. 30 września 2014 roku kierowcy dostali do dyspozycji 700-metrowy odcinek pomiędzy Wybrzeżem Szczecińskim, a ulicą Zamoyskiego. Pod koniec października 2017 roku udostępniono kolejny od dworca Wschodniego do ulicy Zabranieckiej.

W planach jest budowa ostatniego odcinka trasy między ulicą Targową a dworcem Wschodnim. Jak mówi Gajewska, nadal jest przygotowywana dokumentacja projektowa. – Planujemy rozpoczęcie robót w przyszłym roku – podkreśla rzeczniczka.

ran/r

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • pocopoco

    zgłoś naruszenie odpowiedz 09.04.2019 07:44 ~pocopoco

    iza~iza

    a po co komu ten łącznik?

    A po co komu trasa świętokrzyska?

  • skatepark

    zgłoś naruszenie odpowiedz 08.04.2019 15:12 ~skatepark

    Zamknąć na zawsze i zrobić skatepark i pumptrack. Wystarczy dobudować hopki skręty.

  • iza

    zgłoś naruszenie odpowiedz 08.04.2019 07:42 ~iza

    a po co komu ten łącznik?

  • Piękny Roman

    zgłoś naruszenie odpowiedz 07.04.2019 19:27 ~Piękny Roman

    slo~slo

    "06.04.2019 12:04 ~marunio
    W stronę Kijowskiej droga do nikąd" Jak to do nikąd, wyskakuje się koło Obi i całe korki na Targowej z Solidarności się omija.

    No fajnie, a jak z Sokolej wjedziesz w Kijowską?

  • slo

    zgłoś naruszenie odpowiedz 07.04.2019 13:56 ~slo

    "06.04.2019 12:04 ~marunio
    W stronę Kijowskiej droga do nikąd" Jak to do nikąd, wyskakuje się koło Obi i całe korki na Targowej z Solidarności się omija.

  • rowerowowowowow

    zgłoś naruszenie odpowiedz 07.04.2019 09:43 ~rowerowowowowow

    Piszecie o nieoddanym łączniku Sokolej z Targową. Łącznik nie tylko nie łączy, ale jeszcze rozłącza. Na już oddanej części (tj. skrzyżowanie Zamoyskiego z częścią Sokolej, która zawsze była) już dawno został przywrócony dawny ruch pieszy i samochodowy. Natomiast ruch rowerowy, nawet na przejazdach rowerowych, które istniały już przed remontem, ciągle nie jest przywrócony. Sygnalizatory (działające zresztą) dla rowerzystów są zwyczajnie owinięte workami, a przejazdy rowerowe zastawiane regularnie barierkami (które rowerzyści regularnie przestawiają). I płacimy za tą ciuciubabkę wszyscy.

    Sytuację komplikuje fakt, że na drogach rowerowych w okolicy (wzdłuż Sokolej i Zamoyskiego) wciąż stoją znaki nakazu i nie zostały wyznaczone żadne rowerowe objazdy. Teoretycznie rowerzysta ma obowiązek jechać tymi ślepymi uliczkami donikąd i tak to często widzą kierowcy.

  • stadionowy

    zgłoś naruszenie odpowiedz 07.04.2019 07:55 ~stadionowy

    Ten łączik jest kompletnie od czapy. Uruchomienie go spowoduje na Targowej Armagedon , przecież wszyscy jadący Targową w kierunku wschodnim, będą stali. Tan łącznik miałby sens gdyby "wchodził" w Kijowską i miał lewoskręt w Targową.

  • chesterdb

    zgłoś naruszenie odpowiedz 07.04.2019 01:20 ~chesterdb

    Bareja wiecznie żywy. Chciałbym usłyszeć kto podjął decyzję o budowie ekranu akustycznego skoro tak naprawdę nikt za tym ekranem nie mieszka, kilka metrów nad ekranem znajdują się tory kolejowe, a kilkanaście metrów obok tory tramwajowe. Pociągi i tramwaje dużo bardziej hałasują niż samochody jeżdżące tym 100-metrowym kawałkiem jezdni. Kpina i przekręt jakiego dawno nie było.

  • warszawiak

    zgłoś naruszenie odpowiedz 06.04.2019 20:06 ~warszawiak

    Może P Trzaskowski zajmie sie tym odcinkiem a anie LGBJ

  • Grochowianin

    zgłoś naruszenie odpowiedz 06.04.2019 18:32 ~Grochowianin

    To Praga Północ, granicą jest linia kolejowa. Poza tym skoro można wyrzucić w tym mieście na bruk tysiące ludzi, zabrać im mieszkania, to czym tu się jeszcze dziwić :(

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »