Informacje

25.08.2014 07:37 15 linii autobusowych na objazdach

Na tydzień zamknęli skrzyżowanie. "Część kierowców łamie przepisy"

SERWISY:

Budowniczowie metra na tydzień zamknęli skrzyżowanie Nowego Światu i Świętokrzyskiej. Część kierowców ignoruje ustawione znaki zakazu oraz bariery i korzysta z przejazdu. Autobusy kursują objazdami.

W poniedziałek rano skrzyżowanie było już zamknięte. Ustawiono znaki oraz barierki.

- Część kierowców nic sobie z tego nie robi i przecina ulicę Świętokrzyską, jadąc Nowym Światem- mówi Tomasz Zieliński, reporter tvnwarszawa.pl. - Niektórzy oczywiście dojeżdżają do barierek i widząc zamknięte skrzyżowanie,  zawracają - relacjonuje reporter.

Utrudnienia wynikają z prac związanych z budową centralnego odcinka II linii metra. Jak tłumaczą budowniczowie, do końca sierpnia zaplanowane zostały prace przy "korygowaniu geometrii jezdni skrzyżowania".

Na czas prac wprowadzono objazd ulicami: Książęcą, Kruczkowskiego i Browarną, lub Szpitalną i Mazowiecką, lub też Marszałkowską.

Do siedziby Polskiej Akademii Nauk w Pałacu Staszica i do Szpitala Dziecięcego można dojechać od ulicy Tamka i od Oboźnej.

Autobusy na objazdach

Zamknięcie skrzyżowania spowodowały zmiany w komunikacji miejskiej. Lnie: E-2, N14, N64, 102, 105, 107, 111, 116, 128, 175, 180, 222, 444, 503 i 518. kursują objazdami:

E-2

W kierunku krańca NOWE BEMOWO od ronda de Gaulle’a: Al. Jerozolimskie – Krucza – Szpitalna – pl. Powstańców Warszawy – Mazowiecka – Królewska i dalej swoją trasą.

W kierunku krańca WILANÓW od skrzyżowania Królewska/Mazowiecka: Mazowiecka – Kredytowa – Jasna – Zgoda – Krucza – Al. Jerozolimskie – rondo de Gaulle’a i dalej swoją trasą.

102

W kierunku krańca MŁYNÓW od skrzyżowania Tamka/Kruczkowskiego: Kruczkowskiego – Książęca – Nowy Świat – Al. Jerozolimskie – Marszałkowska – Królewska i dalej swoją trasą.

W kierunku krańca PKP OLSZYNKA GROCHOWSKA od skrzyżowania Królewska/Marszałkowska: Marszałkowska – Al. Jerozolimskie – Nowy Świat – pl. Trzech Krzyży – Książęca – Kruczkowskiego – Tamka i dalej swoją trasą.

105

W kierunku krańca OS.GÓRCZEWSKA od skrzyżowania Tamka/Kruczkowskiego: Kruczkowskiego – Książęca – Nowy Świat – Al. Jerozolimskie – Krucza – Szpitalna – pl. Powstańców Warszawy – Mazowiecka – Królewska i dalej swoją trasą.

W kierunku krańca BROWARNA od skrzyżowania Królewska/Mazowiecka: Mazowiecka – Kredytowa – Jasna – Zgoda – Krucza – Al. Jerozolimskie – Nowy Świat – pl. Trzech Krzyży – Książęca – Kruczkowskiego – Tamka i dalej swoją trasą.

111

W kierunku krańca ESPERANTO od ronda de Gaulle’a: Al. Jerozolimskie – Krucza – Szpitalna – pl. Powstańców Warszawy – Mazowiecka – Królewska – pl. Piłsudskiego i dalej swoją trasą.

W kierunku krańca GOCŁAW od skrzyżowania pl. Piłsudskiego/Królewska: Królewska – Mazowiecka – Kredytowa – Jasna – Zgoda – Krucza – Al. Jerozolimskie i dalej swoją trasą.

116, 180, 222, 503

W kierunku krańców CHOMICZÓWKA, BIELAŃSKA, KONWIKTORSKA od ronda de Gaulle’a: Al. Jerozolimskie – Krucza – Szpitalna – pl. Powstańców Warszawy – Mazowiecka – Królewska – Krakowskie Przedmieście i dalej swoimi trasami

W kierunku krańców WILANÓW, SPARTAŃSKA, NATOLIN PŁN. od skrzyżowania Krakowskie Przedmieście/Królewska: Królewska – Mazowiecka – Kredytowa – Jasna – Zgoda – Krucza – Al. Jerozolimskie – rondo de Gaulle’a i dalej swoimi trasami.

128, 175

W kierunku krańca PL.PIŁSUDSKIEGO od ronda Dmowskiego: Marszałkowska – Królewska – pl. Piłsudskiego i dalej swoimi trasami.

W kierunku krańców SZCZĘŚLIWICE, LOTNISKO CHOPINA od skrzyżowania Krakowskie Przedmieście/Królewska: Królewska – Mazowiecka – Kredytowa – Jasna – Zgoda – Krucza – Al. Jerozolimskie i dalej swoimi trasami.

518

W kierunku krańca NOWODWORY od ronda Dmowskiego: Marszałkowska – Królewska – Krakowskie Przedmieście i dalej swoja trasą.

W kierunku krańca EMILII PLATER od skrzyżowania Krakowskie Przedmieście/Królewska: Królewska – Mazowiecka – Kredytowa – Jasna – Zgoda – Krucza – Al. Jerozolimskie i dalej swoją trasą.

N14, N64

W kierunku krańca DW.CENTRALNY od skrzyżowania Tamka/Kruczkowskiego: Kruczkowskiego – Książęca – Nowy Świat – Al. Jerozolimskie i dalej swoimi trasami.

W kierunku krańców OLESIN/CHOSZCZÓWKA od ul. Emilii Plater: zawrotka na wysokości ul. Śliskiej – Emilii Plater – Al. Jerozolimskie – Nowy Świat – pl. Trzech Krzyży – Książęca – Kruczkowskiego – Tamka i dalej swoimi trasami.

Zmiany na objeździe

W soboty i niedziele zamykana dla ruchu jest ulica Krakowskie Przedmieście. W związku z pracami zmienią się zmienione już trasy linii 116, 128, 175, 180, 222, 503 i 518:

116, 180, 222, 503

W kierunku krańców CHOMICZÓWKA, BIELAŃSKA, KONWIKTORSKA od ronda de Gaulle’a: Al. Jerozolimskie – Krucza – Szpitalna – pl. Powstańców Warszawy – Mazowiecka – Królewska – pl. Piłsudskiego i dalej swoimi trasami.

W kierunku krańców WILANÓW, SPARTAŃSKA, NATOLIN PŁN. od skrzyżowania pl. Piłsudskiego/Królewska: Królewska – Mazowiecka – Kredytowa – Jasna – Zgoda – Krucza – Al. Jerozolimskie – rondo de Gaulle’a i dalej swoimi trasami.

128, 175

W kierunku krańca PL.PIŁSUDSKIEGO od ronda Dmowskiego: Marszałkowska – Królewska – pl. Piłsudskiego i dalej swoimi trasami.

W kierunku krańców SZCZĘŚLIWICE, LOTNISKO CHOPINA od skrzyżowania pl. Piłsudskiego/Królewska: Królewska – Mazowiecka – Kredytowa – Jasna – Zgoda – Krucza – Al. Jerozolimskie i dalej swoimi trasami.

518

W kierunku krańca NOWODWORY od ronda Dmowskiego: Marszałkowska – Królewska – pl. Piłsudskiego i dalej swoja trasą.

W kierunku krańca EMILII PLATER od skrzyżowania pl. Piłsudskiego/Królewska: Królewska – Mazowiecka – Kredytowa – Jasna – Zgoda – Krucza – Al. Jerozolimskie i dalej swoją trasą.

444

W kierunku krańca ZOO od skrzyżowania Królewska/Marszałkowska: Marszałkowska – Al. Jerozolimskie – Nowy Świat – pl. Trzech Krzyży – Książęca – Kruczkowskiego – Tamka i dalej swoją trasą.

W kierunku krańca DW.CENTRALNY od skrzyżowania Tamka/Kruczkowskiego: Kruczkowskiego – Książęca – Nowy Świat – Al. Jerozolimskie i dalej swoją trasą.

ZMIANY CZEKAJĄ W NAJBLIŻSZYM CZASIE TEZ PLAC TRZECH KRZYŻY:

wp/r/su/b

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • PRZECINAK_149

    zgłoś naruszenie odpowiedz 25.08.2014 18:28 PRZECINAK_149

    Jak zwykle "kierowcy' mają w głebokim poważaniu przepisy itd.,bo przeciez jedno z drugim ma samochód,więc im wszystko wolno. Cwaniactwo i tyle. Za małe kary są,chociaz powątpiewam,aby ich wysokość wpłynęła na dyscyplinę mistrzów kierownicy.

  • Braciszek Tuck

    zgłoś naruszenie odpowiedz 25.08.2014 14:15 ~Braciszek Tuck


    Braciszek Tuck~Braciszek Tuck

    Umiejętność czytania ze zrozumieniem trudną sztuką być, co, @ludź? W zgadywankach też jesteś kiepski. Ja piszę o mieście NORMALNYM, a nie wyłącznie dla samochodów, wyłącznie dla pieszych czy wyłącznie dla wiecznych dzieciaków. A ty, @kilovolt masz trudności ze zrozumieniem, czym różni się trakt komunikacyjny dla wszystkich, od ulicy zamkniętej dla zwykłych kierowców. Mały wysiłek umysłowy i zrozumiesz.
    kilovolt~kilovolt

    To ty nie rozumiesz, że jest to normalny trakt komunikacyjny i napewno nie jest tu mniejszy ruch jak wówczas gdy go wybudowano, bo jak słusznie zauważyłeś pierwotnie był przeznaczony dla pojazdów konnych, karet omnibusow itp. tj. dla określonego natężenia ruchu i nadal zachowuje swój charakter, a to ty chciałbyś ten charakter zmienić. Tylko nie ma to najmniejszego sensu, dla pojazdów prywatnych jest Marszłkowska i nie ma żadnego powodu aby jadąc z Mokotowa na Żoliborz jechać akurat traktem a nie ulicą przystosowaną do określonego natężenia ruchu. Nie rozumiesz tego, że ulica ta może być normalnym traktem komunikacyjnym bez konieczności wpuszczania tam samochodów prywatnych. Ale nie sądzę, że z jakimkolwiek wysiłkiem umysłowym to zrozumiesz.

    Kilovolt, dobry bracie. Na wycieczki osobiste jestem odporny. A dyskutować lubię z kimś kto ma choćby blade pojęcie na temat, o którym się wypowiada. Tobie jak widzę brakuje elementarnej wiedzy w tej kwestii, więc pozostawiam cię w błogiej nieświadomości.

  • kilovolt

    zgłoś naruszenie odpowiedz 25.08.2014 12:30 ~kilovolt

    Braciszek Tuck~Braciszek Tuck

    Umiejętność czytania ze zrozumieniem trudną sztuką być, co, @ludź? W zgadywankach też jesteś kiepski. Ja piszę o mieście NORMALNYM, a nie wyłącznie dla samochodów, wyłącznie dla pieszych czy wyłącznie dla wiecznych dzieciaków. A ty, @kilovolt masz trudności ze zrozumieniem, czym różni się trakt komunikacyjny dla wszystkich, od ulicy zamkniętej dla zwykłych kierowców. Mały wysiłek umysłowy i zrozumiesz.

    To ty nie rozumiesz, że jest to normalny trakt komunikacyjny i napewno nie jest tu mniejszy ruch jak wówczas gdy go wybudowano, bo jak słusznie zauważyłeś pierwotnie był przeznaczony dla pojazdów konnych, karet omnibusow itp. tj. dla określonego natężenia ruchu i nadal zachowuje swój charakter, a to ty chciałbyś ten charakter zmienić. Tylko nie ma to najmniejszego sensu, dla pojazdów prywatnych jest Marszłkowska i nie ma żadnego powodu aby jadąc z Mokotowa na Żoliborz jechać akurat traktem a nie ulicą przystosowaną do określonego natężenia ruchu. Nie rozumiesz tego, że ulica ta może być normalnym traktem komunikacyjnym bez konieczności wpuszczania tam samochodów prywatnych. Ale nie sądzę, że z jakimkolwiek wysiłkiem umysłowym to zrozumiesz.

  • odolanny

    zgłoś naruszenie odpowiedz 25.08.2014 11:56 ~odolanny

    Ja uważam,że w okresie wakacyjnym Krakowskie(bez Nowego Świata/u) powinno być zamykane dla samochodów z wyłączeniem mieszkańców czy komunikacji miejskiej. Krakowskie Przedmieście i Nowy Świat są ulicami, które nie należą w sensie stricte do Starego Miasta, dlatego tam komunikacja miejska może być obecna.Dlatego niegdyś poprowadzono tramwaje ulicami podwale/miodowa-krakowskie przedmieście by ominąć okolice rynków Starego i Nowego Miasta oraz nie zagracać wąskich uliczek transportem miejskim. Trakt Królewski był drogą wyjazdową z miasta i nie ma powodu by bezwzględnie usuwać stamtąd ruch kołowy.Jeśli w przyszłości powrócą tam tramwaje, nie mam nic przeciwko.

  • bran

    zgłoś naruszenie odpowiedz 25.08.2014 11:31 ~bran

    Obecnie zamknięta z powodu remontu jest także ulica Kadetów na odcinku od Traktu Lubelskiego do Poprawnej. Kierowcy jednak nadal tam jeżdżą. Widziałem na własne oczy jak jeden z nich nadjechał, wysiadł z samochodu, odsunął zagradzającą wjazd barierkę ze znakiem B-1 i spokojnie wjechał. Inne samochody ruszył w ślad za nim. To jest właśnie polska mentalność.

  • Dreptak Warszawski

    zgłoś naruszenie odpowiedz 25.08.2014 11:03 ~Dreptak Warszawski

    Wypada trochę orientować się w tradycji miasta, w którym się żyje. Trakty komunikacyjne Warszawy nie powstały przypadkowo. A narastająca wzdłuż nich tkanka miejska stanowiła z nimi logiczną całość. Zamiana ruchliwych ciągów ulicznych w deptaki przewraca ten układ na opak, bo samochody, które muszą się po mieście poruszać, przenoszą się na boczne, spokojne dotąd uliczki, przystosowane jedynie do ruchu lokalnego. Szerokie chodniki Krakowskiego Przedmieścia od zawsze wystarczyły dla spokojnej koegzystencji pieszych i kierowców, a pojazdy mogły się przemieszczać szybko zamiast tarasować wąskie uliczki. Teraz ktoś próbuje zachwiać tę logikę. Nie warto.
    Dreptak Warszawski

  • lili

    zgłoś naruszenie odpowiedz 25.08.2014 10:47 ~lili

    szkoda ze tych informacji nie powieszono w autobusach, ktore zmienily swoja trase przez ten objazd, ja nie wiem do czego to zmierza, bo juz po raz kolejny ztm nie przejmuje sie pasazerami, robi co chce, da info na swojej stronie i uwaza sie jest ok. A ty wsiadasz do autobusu chcesz dojechac do pracy i autobus wywozi cie kilometr dalej, ale to nic ze przez to nie zdazysz na pociag :)

  • Braciszek Tuck

    zgłoś naruszenie odpowiedz 25.08.2014 09:51 ~Braciszek Tuck



    Braciszek Tuck~Braciszek Tuck

    Ulice Nowy Świat, Krakowskie Przedmieście, od lat, od czasu ich budowy, były traktami KOMUNIKACYJNYMI. Najpierw dla pojazdów konnych, karet, dorozek, potem także dla omnibusów, a na koniec dla tych nowych wynalazków, samochodów i motocykli. Zgodnie współżyli w tym układzie Warszawiacy. Do czasu. Aż pojawili się zieloni. Bez wiedzy o tym Mieście, za to pełni zapału, by to Miasto zmienić w jeden wielki deptak, jak u nich, na ojcowiżnie. I po co to komu? Miasto musi żyć. Być nie tylko dla próżniakow szwendajacych się po ulicach, ale i dla tych co pracują albo uczą się. To oni są solą tego miasta. Muszą gdzieś dojechać, szybko, nie objazdami. Muszą wrócić do domu niekoniecznie taksówką. Dla nich są ulice, parkingi, chodniki. Dla pragnących dreptania po deptakach są miejskie parki, których w Stolicy nie brak.
    kilovolt~kilovolt

    Ale przecież nadal są to trakty komunikacyjne nic się nie zmieniło, przecież te ulice służą pojazdom komunikacji miejskiej a w deptak zamieniają się tylko w weekendy i tylko w części. Bywasz tam? Naprawdę nie zauważyłeś, że jeździ nimi komunikacja miejska? Tak jak było kiedyś tak jest i teraz.
    Ludź~Ludź


    Jemu marzy się jeden wielki parking na Krakowskim, już sobie wyobrażam te poparkowane wszędzie autach, tych, którzy wybrali się na sobotni "spacer".

    Umiejętność czytania ze zrozumieniem trudną sztuką być, co, @ludź? W zgadywankach też jesteś kiepski. Ja piszę o mieście NORMALNYM, a nie wyłącznie dla samochodów, wyłącznie dla pieszych czy wyłącznie dla wiecznych dzieciaków. A ty, @kilovolt masz trudności ze zrozumieniem, czym różni się trakt komunikacyjny dla wszystkich, od ulicy zamkniętej dla zwykłych kierowców. Mały wysiłek umysłowy i zrozumiesz.

  • Ludź

    zgłoś naruszenie odpowiedz 25.08.2014 09:32 ~Ludź


    Braciszek Tuck~Braciszek Tuck

    Ulice Nowy Świat, Krakowskie Przedmieście, od lat, od czasu ich budowy, były traktami KOMUNIKACYJNYMI. Najpierw dla pojazdów konnych, karet, dorozek, potem także dla omnibusów, a na koniec dla tych nowych wynalazków, samochodów i motocykli. Zgodnie współżyli w tym układzie Warszawiacy. Do czasu. Aż pojawili się zieloni. Bez wiedzy o tym Mieście, za to pełni zapału, by to Miasto zmienić w jeden wielki deptak, jak u nich, na ojcowiżnie. I po co to komu? Miasto musi żyć. Być nie tylko dla próżniakow szwendajacych się po ulicach, ale i dla tych co pracują albo uczą się. To oni są solą tego miasta. Muszą gdzieś dojechać, szybko, nie objazdami. Muszą wrócić do domu niekoniecznie taksówką. Dla nich są ulice, parkingi, chodniki. Dla pragnących dreptania po deptakach są miejskie parki, których w Stolicy nie brak.
    kilovolt~kilovolt

    Ale przecież nadal są to trakty komunikacyjne nic się nie zmieniło, przecież te ulice służą pojazdom komunikacji miejskiej a w deptak zamieniają się tylko w weekendy i tylko w części. Bywasz tam? Naprawdę nie zauważyłeś, że jeździ nimi komunikacja miejska? Tak jak było kiedyś tak jest i teraz.


    Jemu marzy się jeden wielki parking na Krakowskim, już sobie wyobrażam te poparkowane wszędzie autach, tych, którzy wybrali się na sobotni "spacer".

  • Kudłaty

    zgłoś naruszenie odpowiedz 25.08.2014 09:13 ~Kudłaty




    Braciszek Tuck~Braciszek Tuck

    Ulice Nowy Świat, Krakowskie Przedmieście, od lat, od czasu ich budowy, były traktami KOMUNIKACYJNYMI. Najpierw dla pojazdów konnych, karet, dorozek, potem także dla omnibusów, a na koniec dla tych nowych wynalazków, samochodów i motocykli. Zgodnie współżyli w tym układzie Warszawiacy. Do czasu. Aż pojawili się zieloni. Bez wiedzy o tym Mieście, za to pełni zapału, by to Miasto zmienić w jeden wielki deptak, jak u nich, na ojcowiżnie. I po co to komu? Miasto musi żyć. Być nie tylko dla próżniakow szwendajacych się po ulicach, ale i dla tych co pracują albo uczą się. To oni są solą tego miasta. Muszą gdzieś dojechać, szybko, nie objazdami. Muszą wrócić do domu niekoniecznie taksówką. Dla nich są ulice, parkingi, chodniki. Dla pragnących dreptania po deptakach są miejskie parki, których w Stolicy nie brak.
    odolannny~odolannny


    Były na Trakcie kiedyś i tramwaje.

    szmoku~szmoku

    Na Placu Zamkowym też. Poza tym do 1976 na Placu Zamkowym miały swoją pętle dwie linie autobusowe 107 i 144
    qwe~qwe


    W końcurozsądne komentarze. Też popieram ruch kołowy na ulicach.


    Taaa już sobie wyobrażam Krakowskie z popakowanymi wszędzie autami, masakra. Fajnie, że przypomnieliście tym, którzy nie znają historii tego miasta o tym jak wyglądał Trakt Królewski, ja bym jeszcze dodał, że za Księcia Mazowieckiego jeździły tamtędy konie. Proszę was, piszecie o czasach w których samochodów było o 70% mniej niż jest obecnie.
    Zamiast jęczeć, przyjrzyjcie się na największe metropolie na świecie, wszystkie stoją w korkach a najszybszym środkiem transportu jest metro/tramwaj/rower, duże miasta nie są dla samochodów, tym bardziej ich centra, pogódźcie się z tym bo na 100% nic się nie zmieni na lepsze, będzie tylko gorzej.

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »