Informacje

26.07.2012 15:00 rzecznik ZDM komentuje jakość barier

Na Trasę Siekierkowską wrócą takie same bariery

SERWISY:

Po środowym wypadku na Trasie Siekierkowskiej wróciły pytania, czy bariery oddzielające jezdnie są bezpieczne dla kierowców. Drogowcy zapewniają, że tak i na dowód ustawią takie same.

- W miejsce wyciętych elementów po wypadku, wrócą takie same - informuje Adam Sobieraj, rzecznik Zarządu Dróg Miejskich i dodaje: - Musimy wziąć pod uwagę całą barierę. W związku z tym, że tylko część elementów została zniszczona, musimy dobrać taki produkt, który będzie się składał z takich samych komponentów. Uderzenie przyjmuje cała bariera, więc całość musi współgrać.

Bariery są najlepsze, to wina prędkości

Pytania o jakość i bezpieczeństwo barier wróciły po groźnym wypadku, do którego doszło w środę. Internauci pytają na forum tvnwarszawa.pl, czy to na pewno bezpieczne rozwiązanie. Zwracają także uwagę, że to kolejny już taki wypadek.

- No strasznie bezpieczne te nasze ochronne, ratujące życie, barierki - pisze kubek. - Dlaczego "ochronne barierki" kolejny raz zamiast pod samochód, wędrują do kabiny pasażerskiej? Chyba coś jest nie tak? - pyta z kolei Robert.

Drogowcy odpierają zarzuty i poraz kolejny zapewniają, że bariery są bezpieczne.

- Nie mam nic do zarzucenia barierom na Trasie Siekierkowskiej. Jeżeli ktoś przekracza prędkość to musi się liczyć z tym, że nie wychodzi bez szwanku - uważa Sobieraj.

Rzecznik ZDM w rozmowie z tvnwarszawa.pl podkreśla, że bariery dostosowane są do m.in. prędkości obowiązującej na danej drodze. – Na Trasie Siekierkowskiej kierowcy mogą jechać 80 kilometrów na godzinę. Bariera przystosowana jest jednak do 100 kilometrów dla samochodów osobowych i 70 dla autobusów - wyjaśnia. Sobieraj podkreśla jednak, że wcale nie oznacza to, że kierowcy po zderzeniu z barierą z taką prędkością nie mogą zrobić sobie krzywdy.

- Nie produkujemy barier na prędkość brawurową tylko dozwoloną – zaznacza rzecznik ZDM.

Sobieraj zapewnia też, że niedawno odbyła się kontrola barier na Trasie Siekierkowskiej, w trakcie której nie stwierdzono żadnych zniszczeń.

JAK PRODUKOWANE SĄ BARIERY ENERGOCHŁONNE?

Firmy produkujące elementy tego typu nie chcą zwykle zdradzać swoich tajemnic. Nam udało się przed kilkoma miesiącami odwiedzić krakowską fabrykę barier energochłonnych.

ZOBACZ JAK WYGLĄDAJĄ CRASH TESTY

OBEJRZYJ REPORTAŻ DARIUSZA ŁAPIŃSKIEGO, REPORTERA PROGRAMU FAKTY TVN:

- Produkujemy bariery od 20 lat. Obserwujemy systematyczny wzrost bezpieczeństwa - mówił wówczas Józef Ryszka, członek zarządu, dyrektor marketingu firmy Stalprodukt S.A., firmy która stworzyła około 60 proc. barier znajdujących się na polskich drogach szybkiego ruchu.

Kiedy wrócą nowe?

Po środowym wypadku cześć barier na trasie przy zjeździe na Puławy jest wycięta. Kiedy zostaną postawione nowe? – Zrobimy to jak najszybciej, kiedy będziemy mieli informacje od policji, że zakończyli oni swoje czynności - zapowiadają drogowcy.

su/par

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • MAX

    zgłoś naruszenie odpowiedz 19.10.2012 19:59 ~MAX

    ROZWALIĆ SIĘ KOLEJNYCH 10 SAMOCHDÓW ZGINIE JAKIŚ KIEROWCA ALBO PASAŻER A PAN ADAM SOBIERAJ DALEJ W POCZUCIU DOBRZE SPEŁNINEGO OBOWIĄZKU BĘDZIE OPOWIADAŁ, ŻE WSZYSTKO JEST DOBRZE TYLKO LUDZIE NIE DOROŚLI. FACETOWI NIE JEST GŁUPIO !!! NIE WIEM JAK TRZEBA MIEĆ SKONSTRUOWANY MÓZG ŻEBY TAK FUNKCJONOWAĆ?

  • Cypis

    zgłoś naruszenie odpowiedz 28.07.2012 14:36 ~Cypis

    xxx~xxx

    Czyli autobus jadący 80km/h (dozwolona prędkość), powoduje w istocie fakt, że bariery NIE SĄ DOSTOSOWANE DO OBOWIĄZUJĄCEJ PRĘDKOŚCI.

    Dozwolona prędkość dla autobusu wynosi tam 60km/h, coś bredzisz.

  • toms

    zgłoś naruszenie odpowiedz 27.07.2012 17:07 ~toms

    Ten facet co to tak "mądrze" mówi o barierach jeszcze pracuje ???

  • xxx

    zgłoś naruszenie odpowiedz 27.07.2012 16:19 ~xxx

    Cytat:

    "Na Trasie Siekierkowskiej kierowcy mogą jechać 80 kilometrów na godzinę. Bariera przystosowana jest jednak do 100 kilometrów dla samochodów osobowych i 70 dla autobusów - wyjaśnia"

    Czyli autobus jadący 80km/h (dozwolona prędkość), powoduje w istocie fakt, że bariery NIE SĄ DOSTOSOWANE DO OBOWIĄZUJĄCEJ PRĘDKOŚCI.

    A co za tym idzie, ktoś zapłacił niezłą łapówę tej kontroli co ponoć ostatnio miała miejsce.

  • ssfs

    zgłoś naruszenie odpowiedz 27.07.2012 15:40 ~ssfs

    problemem nie są bariery, tylko idiotki, które w nie wjeżdżają... bariery są ok., ale niestety nie każdy powinien jeździć samochodem

  • Bat

    zgłoś naruszenie odpowiedz 27.07.2012 12:02 Bat

    >Zwracają także uwagę, że to kolejny już taki wypadek.<
    Bo to zawsze te barierki lub drzewa, gwałtownie wbiegają na jezdnię, tuż przed grzecznie i spokojnie jadącym autem. :-(

  • Asyt

    zgłoś naruszenie odpowiedz 27.07.2012 09:26 ~Asyt

    Zgodnie z pokraczna dedukcją rzecznika ZDM: maksymalne obciążenie windy powinno być dopuszczalnej masie, silnik powinien rozpadać się po przekroczeniu maksymalnej ilość obrotów, pasy lotnicze powinny być nie większej długości niż droga kołowania danego samolotu. Genialnie ...

  • kom

    zgłoś naruszenie odpowiedz 27.07.2012 09:25 ~kom

    Jak ktoś dobrze zauważył, bariera nie chroni (pochłania energii) w przypadku najechania na nią w ten sposób. Są 3 opcje - auto wbije się pod nią, bariera wbije się w auto, auto wyskoczy do góry na barierce.

    Ciekawe czemu nikt w ZDM nawet nie rozważa ustawienia beczek plastikowych wypełnionych, wodą/piaskiem - typowe rozwiązanie z rozjazdów autostradowych w USA gdzie dopuszczalne prędkości zazwyczaj są znacznie niżej niż 80km/h

    http://www.angelcityart.com/405_101_barrel-5979.jpg

  • Misha

    zgłoś naruszenie odpowiedz 27.07.2012 09:21 ~Misha

    arturkarol~arturkarol

    Już to pisałem w innym artykule.
    Piszesz o barierach skierowanych w dół. Pomyśl jak zachowałby się ten Opel gdyby przy nawet 80 km/h wjechał na taką barierę.

    Jak myślisz jak wysoko i daleko by poleciał ? O tym w jakiej pozycji i gdzie by wylądował już nie mówię.

    Żadne, nawet najlepsze, najbardziej bezpieczne i przemyślane zabezpieczenia nie gwarantują bezpieczeństwa jeśli przekracza się normy na jakie są ( te urządzenia ) przygotowane.

    W tym miejscu wypadki były i będą. Bo albo "lepsi" próbują w ostatniej chwili wcisnąć się w stronę zjazdu na Bora lub Wał albo nie patrzą na znaki i nie mogąc się zdecydować gdzie mają jechać, lecą prosto.


    Amen.

    Ale są równiez inne rozwiązania jak np beczki z wodą czy piaskiem które spowalniają samochód przed barierą, więc dlaczego nie można zastosowac takiego rozwiazania??
    Ktoś mądrze napisał, że w tym kierunku bariera nie pochłania energii a pan rzecznik celowo wprowadza wszystkich w błąd mówiąc o ich przystosowaniu do prędkości. Moze są one przystosowane przy uderzeniu z boku kiedy samochód się prześliźnie po nich ale nie przy uderzeniu czołowym, gdzie cała siła skupia się na łączniku bariery o wielkości 20x20 chyba już lepiej i bezpiecznieć przywalić w drzewo albo latarnię bo powierzchnia na którą działa siła uderzenia jest większa...

  • filozof

    zgłoś naruszenie odpowiedz 27.07.2012 09:19 ~filozof

    @ttttt
    Samochód by musiałby mieć sprężyny ze starego tapczanu żeby jakoś znaczą co przód się obniżył przy hamowaniu - w przeciętnym sprawnym samochodzie przy mocnym hamowaniu z 100 km/h to jest ok. 5 cm. W przeciętnym samochodzie osobowym (nie suvy i nie vany) maska zaczyna się nieco poniżej linii bariery, czyli bariera zawsze pójdzie wierzchem w przednią szybę.

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »