Informacje

21.04.2016 15:37 ambitne plany mza

Na Trakcie Królewskim tylko elektryczne autobusy? Miasto planuje duże zakupy

SERWISY:


Do 130 sztuk miasto chce powiększyć flotę ekologicznych autobusów. Mają kursować głównie reprezentacyjnym Traktem Królewskim. Niektóre będą nawet wyposażone w pantografy.

Pierwszych 10 autobusów elektrycznych Miejskie Zakłady Autobusowe kupiły już w ubiegłym roku. Obsługują linię 222. Ale do 2020 roku miasto planuje dokupić kolejnych 120 pojazdów.

Już na przełomie kwietnia i maja MZA chce rozpisać przetarg na 10 pierwszych z tej puli.

Zajezdnia na 100 elektrycznych

"Bezemisyjne pojazdy mają obsługiwać przede wszystkim trasy przebiegające przez Trakt Królewski, w tym najbardziej reprezentacyjną arterię stolicy Polski. Dla ułatwienia ich obsługi zostanie zmodernizowana zajezdnia Redutowa, w której znajdzie miejsce 100 elektrycznych autobusów przegubowych" - wyjaśniają Miejskie Zakłady Autobusowe na swojej stronie internetowej.

To nie koniec zmian – na ulicach Warszawy ma pojawić się łącznie 19 stacji do ładowania pojazdów elektrycznych obsługujących 12 linii, które jeżdżą Traktem Królewskim.

Na razie dwie ładowarki i pantografy

Miejskie Zakłady Autobusowe w Warszawie zamierzają także korzystać z programu
ZeEUS (Zero Emission Electric Bus System), który wspiera rozwój autobusów elektrycznych w Europie. 40 jego uczestników, w tym Barcelona, Londyn, Paryż, Sztokholm czy Cagliari otrzymuje dofinansowanie na konkretne działania w tym zakresie (zakup elektrobusów, ładowarek).

A jak ma zamiar to wykorzystać MZA? Chcą sfinansować dzięki programowi montaż pantografów na czterech z posiadanych już dziesięciu elektrobusów marki Solaris. W grę wchodzi także zakup dwóch ładowarek, które zostaną zamontowane na dwóch krańcach: przy Spartańskiej i Bielańskiej.

Autobus będą kursowały ze złożonymi pantografami. Gdy dojadą do jednego z dwóch krańców, rozłożą je pod ładowarką i będą zasilane.

Adam Stawicki, rzecznik MZA szacuje, że pierwsza ładowarek – przy Spartańskiej pojawi się na przełomie tego i przyszłego roku. Wtedy też w pantografy mają zostać wyposażone cztery autobusy.

MZA liczą, że z programu uzyskają kilkaset tysięcy złotych

TAK MA WYGLĄDAĆ ZAJEZDNIA PRZY REDUTOWEJ:



ran//ec

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • nick

    zgłoś naruszenie odpowiedz 22.04.2016 12:31 ~nick

    trra~trra

    Krakowskie z taka iloscia autobusow to jakas kpina. Smrod, zniszczona nawierzchnia i nadganianie opoznienia wzlgedem rozkladu. Powinno sie przywrocic tam tramwaj.

    Zlikwidować autobusy na Krakowskim Przedmieściu na stałe dopuścić tylko ruch pieszy rowerowy i dorożki

  • erdf

    zgłoś naruszenie odpowiedz 22.04.2016 11:10 ~erdf


    trra~trra

    Krakowskie z taka iloscia autobusow to jakas kpina. Smrod, zniszczona nawierzchnia i nadganianie opoznienia wzlgedem rozkladu. Powinno sie przywrocic tam tramwaj.
    Kierowca~Kierowca

    O nawierzchni już było, została źle zaprojektowana i nie wytrzymuje tego nacisku.

    Żeby nawierzchnia wytrzymywała nacisk dużej ilości autobusów to musi być zaprojektowana i zbudowana jak nawierzchnia autostrady a to kosztuje. Niestety nie da się tego osiągnąć przy zastosowaniu kostki brukowej a beton czy asfalt źle wyglądają na zabytkowych ulicach. Tramwaj może mieć natomiast szyny ułożone na betonie ale pokryte brukiem. Do tego obecnie coraz więcej tramwajów otrzymuje superkondensatory i moga pokonywać spore odcinki bez sieci trakcyjnej, więc odpada argument estetyczny. Na takich ulicach jak Krakowskie czy NŚ w wielu miastach buduje się tramwaje bo przy okazji można zamknąć ulice dla ruchu a torowiska są znacznie bardziej wytrzymałe. Niestety my nadal tkwimy mentalnie w latach 70 uważając autobusy za najnowocześniejszą formę transportu a tramwaj na deptaku dla pieszych to forma komunikacji, która jest dla wielu kompletnie nie zrozumiała. Urzędnicy powinni odwiedzić parę cywilizowanych miast za naszą zachodnią czy południową granicą a jak chcą taniej to mogą zawsze odwiedzić Katowice.
    Tramwaje wyszły by też taniej niż te elektryki, które za kilka lat trafią na złom bo zakup nowych akumulatorów będzie nieopłacalny.

  • Pan Cerowany

    zgłoś naruszenie odpowiedz 22.04.2016 10:39 ~Pan Cerowany


    lupus71~lupus71

    czysty idiotyzm!!!

    Co ze 116 111 180 175, które mają długie trasy i na pewno na akumulatorach tego nie pociągną?


    najpierw myśle potem pisze~najpierw myśle potem pisze

    Wydaje mi się że więcej jak 200km w jedną stronę nie mają więc się podładują na krańcach

    Sa przegubowe, 18 metrów.Elektryki to solówki 12-tki.

  • Kierowca

    zgłoś naruszenie odpowiedz 22.04.2016 10:37 ~Kierowca

    trra~trra

    Krakowskie z taka iloscia autobusow to jakas kpina. Smrod, zniszczona nawierzchnia i nadganianie opoznienia wzlgedem rozkladu. Powinno sie przywrocic tam tramwaj.

    O nawierzchni już było, została źle zaprojektowana i nie wytrzymuje tego nacisku.

  • mariolka

    zgłoś naruszenie odpowiedz 22.04.2016 10:30 ~mariolka

    Kiedyś były tam już takie autobusy z pantografami. Nazywały się trolejbusy. Ale najwyraźniej komuś przeszkadzały.

  • karol

    zgłoś naruszenie odpowiedz 22.04.2016 10:07 ~karol

    co za bzdura. czemu nie na gaz? chyba tylko zeby wiecej kasy wydac.

  • najpierw myśle potem pisze

    zgłoś naruszenie odpowiedz 22.04.2016 07:33 ~najpierw…

    lupus71~lupus71

    czysty idiotyzm!!!

    Co ze 116 111 180 175, które mają długie trasy i na pewno na akumulatorach tego nie pociągną?



    Wydaje mi się że więcej jak 200km w jedną stronę nie mają więc się podładują na krańcach

  • obs

    zgłoś naruszenie odpowiedz 22.04.2016 06:35 ~obs

    Gdzie Redutowa, a gdzie Krakowskie? I pewnie Świętokrzyska pełna przejazdów technicznych?

  • Piękny Roman

    zgłoś naruszenie odpowiedz 22.04.2016 00:17 ~Piękny Roman

    TGK~TGK

    Genialny pomysł! Nie ma to tamto! ;)
    Pierwsze co mi przyszło do głowy to pytanie o ile taki autobus jest cięższy od "normalnego"?. Chwila googlowania i można znaleźć, że takie autobusy posiadają zazwyczaj baterie o wadze ok 1,5 tony... ...Na wspaniałą nawierzchnię Traktu Królewskiego w sam raz! Będzie można robić remont co dwa tygodnie ;)

    Ale przecież o to chodzi, szybciej się popsuje, szybciej trzeba będzie zrobić remont (znowu dziadowski), szybciej ktoś zarobi.

  • Tuwim

    zgłoś naruszenie odpowiedz 21.04.2016 23:44 ~Tuwim

    Jako zasłużony poeta Polski Ludowej Julian Tuwim otrzymał w latach pięćdziesiątych przydział na piękne mieszkanie na Nowym Świecie. Wytrzymał tak tylko parę miesięcy, ruch i hałas za oknami przeszkadzał mu w pracy i odpoczynku. Poeta wyprowadził się w spokojniejsze miejsce. Pomyślcie, ile było samochodów i autobusów wtedy, a ile ma być teraz ?



  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »