Informacje

29.01.2018 19:53 Inżynier się zgodził

Na Odolanach tylko "30", a nocą
bez ciężarówek. Znaki już zamówione

SERWISY:

Miejski inżynier ruchu zatwierdził nową organizację ruchu dla Odolan. Strefa ograniczenia prędkości do 30 kilometrów na godzinę i zakaz poruszania się ciężarówek między godziną 20 a 8 rano. Zmiany mają być wdrożone w ciągu dwóch tygodni.

- Zamówiliśmy już ponad 60 znaków drogowych, które w ciągu półtora tygodnia pojawią się na ulicach Odolan - zapowiedział Krzysztof Strzałkowski, burmistrz Woli.

O nowej organizacji powiadomiła na Twitterze też wiceprezydent Renata Kaznowska. "Organizacja ruchu na #Odolany zatwierdzona. Produkcja znaków zlecona, wdrożenie w ciągu dwóch tygodni" - napisała.

 

 

Co się zmieni?

Po wdrożeniu nowej organizacji kluczową zmianą dla mieszkańców i osób przejeżdżających przez Odolany będzie strefa Tempo 30.

Ograniczenie prędkości do 30 kilometrów na godzinę będzie obowiązywało na obszarze objętym ulicami: Połczyńską, Wolską, Ordona i terenami kolejowymi. Konkretniej - będzie dotyczyło takich ulic jak: Studzienna, Hubalczyków, Sieradzka, Bodzanty, Karlińskiego, Sowińskiego (od Wolskiej do Grodziskiej), Goleszowska, Gizów, Wschowska, Warneńczyka, Worcela, Boguszewska, Sztuk Pięknych, Grodziska, Przyce (od Jana Kazimierza do terenów PKP), Radzanowska, Jana Kazimierza.

Drugą ważną zmianą będzie zakaz poruszania się samochodów ciężarowych w nocy, od godziny 20 do 8 rano. Będzie obowiązywał w tym samym obszarze co Tempo 30. Ale, co ważne, nie obejmie ulicy Ordona, na której też - zgodnie ze wcześniejszymi zapowiedziami władz dzielnicy - zakaz miał obowiązywać.

- Pojawia się zmiana w stosunku do projektów złożonych przez dzielnicę. Inżynier ruchu wyłączył z nowej organizacji ulicę Ordona - przyznaje burmistrz Strzałkowski. I dodaje, że zamiast klasycznego ograniczenia na Ordona ma pojawić się punkt elektronicznego nadzoru nad ruchem drogowym.

- W tym miejscu mają pojawić się kamery z rejestratorem tak, by tą drogą walczyć z ciężarówkami łamiącymi przepisy ruchu drogowego. Każdy tego typu przypadek będziemy starali się niezwłocznie zgłaszać policji. Policja posiadając dowód w postaci nagrania będzie musiała podjąć odpowiednie czynności - wyjaśnia Strzałkowski.

Ważą ciężarówki

W ubiegłym tygodniu na Odolanach pojawiła się specjalna waga dla pojazdów ciężarowych. Tymczasowy sprzęt został ustawiony na parkingu w rejonie skrzyżowania Jana Kazimierza z Boguszewską. Drogowcy razem z policją zaczęli przeprowadzać kontrole ciężkości. Już dzień po zamontowaniu urządzenia jedna z ciężarówek przekraczała dopuszczalną normę o blisko pięć ton - powinna ważyć maksymalnie 32 tony, ważyła jednak 36,6.

Wszystkie działania władz dzielnicy, drogowców i policji prowadzone są po to, aby zniwelować uciążliwy dla mieszkańców ruch dużych pojazdów ciężarowych. Te przejeżdżają przez Odolany niemal non stop, aby dojechać do znajdujących się w pobliżu zakładów przemysłowych.

Mieszkańcy odolańskich osiedli skarżą się w pierwszej kolejności na hałas i pył. W drugiej - na kiepską jakość tamtejszych ulic. Organizowali w tej sprawie protesty, pisali petycje. Ich starania, jak pokazują ostatnie zmiany, nie poszły na marne.

Linia 255

Wiele wskazuje na to, że nowa organizacja ruchu to nie koniec komunikacyjnych nowości na Odolanach. W poniedziałek wieczorem Strzałkowski zapowiedział na Twitterze uruchomienie nowej (i pierwszej) linii autobusowej do tej części Woli.

Jak wynika z zamieszczonej przez burmistrza mapki, linia 255 miałaby jeździć od ronda Daszyńskiego, następnie Kasprzaka do Ordona i Jana Kazimierza. Skończy trasę na pętli Cmentarz Wolski.

 

 

kw/pm

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Staruch

    zgłoś naruszenie odpowiedz 07.02.2018 07:02 ~Staruch

    Podobno w okolicach Okęcia ma być podobnie, samoloty będą mogły latać do 30 km/h i tylko w dzień, bo mieszkańcy...

  • Alek

    zgłoś naruszenie odpowiedz 30.01.2018 22:26 ~Alek

    autobus będzie hitem, teraz jest korek, nie da się skręcić w lewo z JK osobówką, a autobus śmignie niczym sarna haha..

  • Emar

    zgłoś naruszenie odpowiedz 30.01.2018 21:46 ~Emar

    fonderal~fonderal

    Żadne bicie piany, chodzi o piętnowanie kłamstw powtarzanych przez nowych mieszkańców Odolan. Jest nimi powtarzanie, ze pięć lat temu na Odolanach nie było przemysłu, nie jeździły ciężarówki itd. Kolej i przemysł nie BYŁY a SĄ na Odolanach nieprzerwanie od lat.
    Dla co mniej bystrych: nie, nie pracuję na Odolanach.


    Sam piszesz bzdury. Tam, gdzie obecnie są zniszczone nieprzejezdne ulice i rozładownie kruszywa były kiedyś całkiem przyzwoite drogi, domy i działki, na które jeździło się po owoce. Jeszcze z 10 lat temu drogę w kierunku szubienicy dało się pokonać na rowerze. Obecnie miejsce, które pamiętam z dzieciństwa jest zniszczone i rozjechane. Tam, gdzie były działki są betoniarnie. Na Odolanach były zakłady, na ich miejscu są teraz bloki. Te zakłady wcześniej nie były bardzo uciążliwe. Pamiętam też żwirownie czy coś podobnego, ale na małą skalę. Po drugiej stronie torów wychodziło się na budynki niemal biurowe - stały tam panie na papierosie. Były też jakieś drobne zakłady i usługi, też magazyny, śmietnisko. Podobnie wyglądała wtedy duża część Woli, Służew, Powiśle, Siekierki. Na Odolanach były dodatkowo tory i kładka z widokiem na pałac kultury. To była też mekka kolejarzy. Zdarzało mi się być tam codziennie w wakacje i na pewno nie jeździły betoniarki jedna za drugą. Można za to było iść na mirabelki, jabłka, poszwędać się.

  • vfrvbgfrgvbf

    zgłoś naruszenie odpowiedz 30.01.2018 20:33 ~vfrvbgfrgvbf

    Na ordona można wozić do oporu towaru na cierzarówkach hura

  • kierowca

    zgłoś naruszenie odpowiedz 30.01.2018 19:28 ~kierowca

    Tiry na Odolany!!!

  • fonderal

    zgłoś naruszenie odpowiedz 30.01.2018 17:44 ~fonderal

    ktos~ktos

    a co było w 1800?
    a może cofniemy się jeszcze dalej?
    teren cały czas się zmienia, wczoraj było to, dzisiaj jest to, a jutro ... nie wiadomo. Po co bić niepotrzebnie piane.

    Żadne bicie piany, chodzi o piętnowanie kłamstw powtarzanych przez nowych mieszkańców Odolan. Jest nimi powtarzanie, ze pięć lat temu na Odolanach nie było przemysłu, nie jeździły ciężarówki itd. Kolej i przemysł nie BYŁY a SĄ na Odolanach nieprzerwanie od lat. Kolej raczej nie, przynajmniej nie cała, ale z czasem przemysł pewnie się wyniesie. Jednak nie zaprzeczysz, że dzisiejsza postawa nowych lokatorów odolańskich blokowisk jest zwykłym pieniactwem, buractwem i świadczy o nich jak najgorzej? Każdy rozumie, że komuś może przeszkadzać przemysł, bo takie podejście jest całkiem naturalne. Ale w takim razie po kiego ktoś go sobie wybiera za sąsiada? No litości, zmuszał ktoś kogoś? Lufę do głowy przystawiał? Dlaczego jedni ludzie mają tracić pracę, bo inni nie potrafili przemyśleć swoich decyzji?

    Dla co mniej bystrych: nie, nie pracuję na Odolanach.

  • Piękny Roman

    zgłoś naruszenie odpowiedz 30.01.2018 16:58 ~Piękny Roman


    kretyni~kretyni

    co było tam wcześniej? ciężarówki czy osiedla?
    Ktoś kupując mieszkanie nie wiedział w jakiej okolicy kupuje?
    ktos~ktos


    Pierwsze były pola, a może nawet i las.
    Teren przechodzi cały czas przemiany. To takie trudne do zrozumienia?


    Dawaj adres, otworzymy tam jakiś śmierdzący biznes i jak coś powiesz to zacytujemy Twoje słowa "teren się zmienia, to takei trudne do zrozumienia?" :D

    Wleźli na teren przemysłowy, a teraz płacz.
    Kupują przy lotnisku - płacz.
    Kupują przy torowisku - płacz.

    Może czas zacząć myśleć, a nie potem zwalać na innych konsekwencja własnej ignorancji.

  • ktos

    zgłoś naruszenie odpowiedz 30.01.2018 15:39 ~ktos

    Dzielnica przemysłowa tak?
    Kiedyś po warszawie jeździły zaprzęgi konne, dlaczego teraz są znaki zakazu dla tego typów pojazdów? One tutaj były pierwsze.
    Zwięrzęta też były tutaj pierwsze i co?
    Wiele zostało wygnanych dalej, a teraz mamy spacery dzików i innych.
    po co takie bicie piany, że coś było pierwsze. Podąrzając tą drogą, Warszawa by się nie rozwijała.

  • ktos

    zgłoś naruszenie odpowiedz 30.01.2018 15:33 ~ktos




    Mieszkaniec~Mieszkaniec

    Ale betoniarek i kruszyw nie było.
    fonderal~fonderal

    Następny...
    Kruszywa były na Odolanach od końca lat czterdziestych ubiegłego wieku. Być może również przed wojną, ale tego nie jestem w stanie potwierdzić w stu procentach. Na jakiś czas wyniosły się do Jeziorek (nie wszystkie, ale większość), żeby wrócić na Odolany na początku lat dwutysięcznych, po zlikwidowaniu tamtejszej przesypowni. Za kruszywami wędrowały betoniarnie, to zjawisko jak najbardziej naturalne. Natomiast najstarsi mieszkańcy odolańskich blokowisk mieszkają tam jakieś 7 czy 8 lat. Możesz zaklinać rzeczywistość, ale ona się od tego nie zmieni.
    Tubylec~Tubylec
    To był węgiel, a nie kruszywa.

    fonderal~fonderal

    Węgiel to jedno a kruszywa drugie.
    Pierwsze tory w okolicy pojawiły się w 1845 roku, kolej na dobre ulokowała się na Odolanach 110 lat temu, natomiast po wojnie kruszywa zaczęły tam przyjeżdżać już w 1947 roku.

    Zresztą kruszywa to tylko chłopiec do bicia, w rzeczywistości mieszkańcy nowych osiedli na Odolanach mieszkają na placu budowy nowych bloków. Z różnych zapowiedzi (rząd, kolej) wynika, że taki stan potrwa jeszcze długo.


    a co było w 1800?
    a może cofniemy się jeszcze dalej?
    teren cały czas się zmienia, wczoraj było to, dzisiaj jest to, a jutro ... nie wiadomo. Po co bić niepotrzebnie piane.

  • ktos

    zgłoś naruszenie odpowiedz 30.01.2018 15:31 ~ktos

    kretyni~kretyni

    co było tam wcześniej? ciężarówki czy osiedla?
    Ktoś kupując mieszkanie nie wiedział w jakiej okolicy kupuje?


    Pierwsze były pola, a może nawet i las.
    Teren przechodzi cały czas przemiany. To takie trudne do zrozumienia?

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »