Informacje

27.03.2018 18:00 OD MAJA

Motocykle wjadą na buspasy.
Na razie testowo

SERWISY:

Najprawdopodobniej od początku maja motocykliści w ramach testów będą mogli jeździć dwoma stołecznymi buspasami - takie ustalenia zapadły na wtorkowym spotkaniu motocyklistów z urzędnikami ratusza i warszawską policją. Testy będą prowadzone przez rok.

Spotkanie motocyklistów z inicjatywy "Tak dla motocykli na buspasach" z urzędnikami stołecznego ratusza oraz policją odbyło się w Biurze Polityki Mobilności i Transportu. Jak ustalono, w ramach testów - najprawdopodobniej od długiego weekendu majowego - motocykle pojadą buspasem w ul. Radzymińskiej i Trasą Łazienkowską. Miasto przygotowuje się do zmiany organizacji ruchu i "dużej" kampanii informacyjnej.

Będą monitorować sytuację

- Mam nadzieję, że kierowców samochodów osobowych również ucieszy ta informacja, ponieważ jednym z argumentów używanym dzisiaj jest to, że motocykliści poruszając się po różnych pasach stwarzają zagrożenie, przeskakując pomiędzy samochodami - mówiła w rozmowie z dziennikarzami wiceprezydent Renata Kaznowska.

Kaznowska zaznaczyła, że miasto będzie monitorować sytuację na dwóch testowych odcinkach, którymi pojadą motocykliści. - Jeżeli ten test się nie powiedzie, rozstajemy się zgodzie, motocykliści po buspasach jeździć nie będą - mówiła.

Stołeczny radny i jeden z członków inicjatywy "Tak dla motocykli na buspasach" Paweł Lenarczyk, podkreślił w rozmowie z dziennikarzami, że jednym z argumentów, które przekonały zarówno miasto i policję do rozpoczęcia testów, był argument bezpieczeństwa.

Bezpieczeństwo i edukacja

- Walczymy o bezpieczeństwo dla motocyklistów, którzy dzisiaj albo jeżdżą nielegalnie na buspasach, albo przeciskają się pomiędzy samochodami, ale też o bezpieczeństwo dla kierujących samochodami, tak żeby oni nie musieli ciągle rozglądać się w lusterka i żeby mieli pewność, że właśnie ta grupa poruszających się jednośladami będzie jeździła na tych dwóch buspasach - mówił Lenarczyk.

Przyznał, że wynik testów będzie w dużej mierze zależał od tego, jak będą zachowywać się motocykliści. Dodał również, że chciałby, aby docelowo mogli oni korzystać ze wszystkich stołecznych buspasów.

- Bardzo dużo zależy od kwestii edukacji, w jaki sposób przekażemy te informacje motocyklistom, w jaki sposób oni się będą czuli odpowiedzialni, żeby w sposób odpowiedzialny i zgodny z przepisami prawa korzystać z tych buspasów - mówił Lenarczyk.

Z kolei Mariusz Mrozek z Komendy Stołecznej Policji podkreślił, że wpuszczenie motocyklistów na dwa warszawskie buspasy będzie robione na zasadzie badania. Dodał, że przed przeprowadzeniem testów konieczne jest m.in. wprowadzenie nowego oznakowania.

Mogą przerwać w każdej chwili

- Chcemy współpracować ze środowiskiem motocyklistów, bo my nie jesteśmy ich wrogami, natomiast zależy nam na bezpieczeństwie w ruchu - wskazał Mrozek. Zaznaczył także, że policja nie chce doprowadzić do sytuacji, że "ułatwiając życie jednym użytkownikom" dróg, pogorszy się je innym.

- Stanowczo podkreślaliśmy, że w momencie kiedy efekt tych badań, bez względu na to czy byłoby to w maju, czy za kilka tygodni, czy miesięcy wskazywałby jednoznacznie na to, że pogarsza się bezpieczeństwo użytkowników dróg na trasach, gdzie zmiany wprowadzono, to będziemy robić wszystko, aby ten eksperyment został przerwany - zaznaczył Mrozek.

Wcześniej Komenda Stołeczna Policji wydała negatywną opinię w sprawie wpuszczenia motocykli na buspasy. Podkreślono m.in. że buspasy zostały utworzone i zaprojektowane w celu przejazdu komunikacji miejskiej zbiorowej, oraz że znajdują się tam przystanki autobusowe bez zatoczek, co mogłoby skutkować tym, że motocykliści będą tam wyprzedzać autobusy, a aby to zrobić kierujący motocyklami byliby zmuszeni do przekroczenia linii ciągłej, a co za tym idzie do złamania przepisów. Zaznaczono jednocześnie, że opinia policji nie jest dla miasta wiążąca.

W sierpniu 2017 roku motocykliści przekazali prezydent Warszawy petycję w sprawie wpuszczenia ich na buspasy:

PAP/md/ec

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Maly

    zgłoś naruszenie odpowiedz 07.05.2018 09:40 ~Maly

    Cieszy mnie to. Mój skuter zajmuje 1.5m2 drogi przewozi mnie paląc ok 2.5l na 100km. Dla porównania mega SUV z jedna panią w środku zajmuje ponad 15m2 i pali lekko 8 l i nie benzyny a diesla. Ten skuterek do 70km/h przyspiesza lepiej większość aut i gwarantuje widoczność i płynność ruchu nie osiągalna dla auta. Nie da się tez jadać nim robić selfie, pisać na fb, malować lub gadać przez telefon zamoponajac o Bożym świecie. Wiec nie denerwujmy się i szanujmy a wszystko będzie dobrze.

  • wawa

    zgłoś naruszenie odpowiedz 30.03.2018 11:40 ~wawa

    I teraz autobus z 150 pasażerami ruszając z przystanku będzie musiał zaczekać aż panisko na motorku sobie przejedzie.
    Brawo. To niewątpliwy sukces PO w promowaniu komunikacji publicznej.

  • erntolomolor

    zgłoś naruszenie odpowiedz 28.03.2018 18:45 ~erntolomolor


    tomek4~tomek4

    "Zaznaczył także, że policja nie chce doprowadzić do sytuacji, że "ułatwiając życie jednym użytkownikom" dróg, pogorszy się je innym."
    No bardzo ciekawe. Tylko dlaczego likwiduje się zielone strzałki do warunkowego skrętu w prawo tam gdzie jednia krzyżuje się ze ścieżką rowerową. Czyżby to nie było kosztem kierowców?
    Przykład. Proszę bardzo. Zlikwidowano strzałki do warunkowego skrętu w prawo w Al. Rzeczypospolitej-skrzyżowanie z Klimczaka i Osią Królewską. Nie ma pana który by się do tego przyznał. Czekam ponad miesiąc na odpowiedź z Urzędu Wilanów.
    abc~abc

    może dlatego, że nie umiecie z nich korzystać? dla wielu oznacza to zielone światło, a tak nie jest.


    10/10

    I kierunkowskazów. Służą do sygnalizowania ZAMIARU zmiany kierunku lub pasa, a część włącza je kiedy już skręca - myślą że nie widać że skręcają?

  • bortekzmalnalu

    zgłoś naruszenie odpowiedz 28.03.2018 18:41 ~bortekzmalnalu



    Mietek~Mietek

    Dlaczego akurat motocyklisci maja byc uprzywilejowani? Niech stoja w korkach solidarnie z reszta. Dodatkowo niech nie przeciskaja sie pomiedzy samochodami i nie wysuwaja roszczeniowych żądań bym się przesunął, bo jaśnie pan w kasku chce przejechać dalej.
    Wprost~Wprost

    Motocykl zajmuje niewiele więcej miejsca niż jego kierowca. Po prostu lepiej wykorzystuje przestrzeń miejska, że tak to ujmę. Poza tym motocykliści prześlizgują się między autami i "znikają", więc nie wiem czemu wolałbyś za nimi stać...

    Wolisz, żeby przed tobą stało 10 motocykli, żebyś przegapił cykl zielonego światła albo po prostu musiał za nimi czekać? Ja sądzę, że lepiej jest dla wszystkich jak przefiltrują się i pojadą dalej. To jest nawet bezpieczniejsze rozwiązanie.

    I tak - jestem motocyklistą. Od 18 lat. Zdecydowanie więcej jeżdżę autem ale mam dobry wgląd w sytuacje kierowców A i B.
    ABC~ABC

    zdecydowanie lepiej... nagminnie przekraczając znacznie ograniczenia czy powodując znacznie więcej hałasu...


    Nigdy nie widziałeś auta z rurą kanalizacyjną zamiast wydechu? Zadziwiające. Hałasuje nawet gorzej od motocykla.

  • smrodniedozniesienia

    zgłoś naruszenie odpowiedz 28.03.2018 18:38 ~smrodniedo…




    Mietek~Mietek

    Dlaczego akurat motocyklisci maja byc uprzywilejowani? Niech stoja w korkach solidarnie z reszta. Dodatkowo niech nie przeciskaja sie pomiedzy samochodami i nie wysuwaja roszczeniowych żądań bym się przesunął, bo jaśnie pan w kasku chce przejechać dalej.
    Wprost~Wprost

    Motocykl zajmuje niewiele więcej miejsca niż jego kierowca. Po prostu lepiej wykorzystuje przestrzeń miejska, że tak to ujmę. Poza tym motocykliści prześlizgują się między autami i "znikają", więc nie wiem czemu wolałbyś za nimi stać...

    Wolisz, żeby przed tobą stało 10 motocykli, żebyś przegapił cykl zielonego światła albo po prostu musiał za nimi czekać? Ja sądzę, że lepiej jest dla wszystkich jak przefiltrują się i pojadą dalej. To jest nawet bezpieczniejsze rozwiązanie.

    I tak - jestem motocyklistą. Od 18 lat. Zdecydowanie więcej jeżdżę autem ale mam dobry wgląd w sytuacje kierowców A i B.
    ABC~ABC

    zdecydowanie lepiej... nagminnie przekraczając znacznie ograniczenia czy powodując znacznie więcej hałasu...
    zenon~zenon

    To samo możesz powiedzić o autach, nagminnie przekraczaja predkosc, pełno zdezelowanych TDI ktore przekraczaja wszystko..


    Głównie normę smrodu.

  • paszczelarz

    zgłoś naruszenie odpowiedz 28.03.2018 18:36 ~paszczelarz



    toja~toja

    Obstawiamy kiedy pierwszy wypadek na wjeździe z Szucha na TS? Tu nie ma pasa do włączenia się do ruchu (jego rolę pełni de facto odcinek buspasa, autobusy zatrzymują się na przystanku wcześniej, więc nie ma ryzyka, motocyklista jadący hipotetycznie nawet z dozwoloną prędkością 80 km/h na na kolizyjnym pasie z tym wjazdem będzie stanowił ogromne ryzyko.)
    tomek~tomek

    Jestem tego samego zdania. Ten pomysł z motocyklami na buspasach spowoduje większe korki(gorsze warunki właczania się do ruchu), znacznie zmniejszy bezpieczeństwo i motocyklistow i kierowców.
    oo2~oo2


    tu tez zawsze sie korkuje wiec nie ma co plakać motocykliści zwalniaja by slalomem ominac zawalidrogi


    Dokładnie tak. Cały poprzedni sezon tamtędy jeździłem i jakoś nic się nie stało. Co korkowania - motocykl omija zawalidrogę i jedzie dalej, a auto i tam się nigdzie nie włączy, bo tam na środkowym pasie jedzie sznurek aut.
    Swoją drogą to nie do pojęcia jak na odcinku od Rozdroża do zjazdu na wał Miedzeszyński może powstać korek mimo że nie ma tam żadnych świateł...

  • oo2

    zgłoś naruszenie odpowiedz 28.03.2018 16:57 ~oo2


    toja~toja

    Obstawiamy kiedy pierwszy wypadek na wjeździe z Szucha na TS? Tu nie ma pasa do włączenia się do ruchu (jego rolę pełni de facto odcinek buspasa, autobusy zatrzymują się na przystanku wcześniej, więc nie ma ryzyka, motocyklista jadący hipotetycznie nawet z dozwoloną prędkością 80 km/h na na kolizyjnym pasie z tym wjazdem będzie stanowił ogromne ryzyko.)
    tomek~tomek

    Jestem tego samego zdania. Ten pomysł z motocyklami na buspasach spowoduje większe korki(gorsze warunki właczania się do ruchu), znacznie zmniejszy bezpieczeństwo i motocyklistow i kierowców.


    tu tez zawsze sie korkuje wiec nie ma co plakać motocykliści zwalniaja by slalomem ominac zawalidrogi

  • tomek

    zgłoś naruszenie odpowiedz 28.03.2018 15:16 ~tomek

    toja~toja

    Obstawiamy kiedy pierwszy wypadek na wjeździe z Szucha na TS? Tu nie ma pasa do włączenia się do ruchu (jego rolę pełni de facto odcinek buspasa, autobusy zatrzymują się na przystanku wcześniej, więc nie ma ryzyka, motocyklista jadący hipotetycznie nawet z dozwoloną prędkością 80 km/h na na kolizyjnym pasie z tym wjazdem będzie stanowił ogromne ryzyko.)

    Jestem tego samego zdania. Ten pomysł z motocyklami na buspasach spowoduje większe korki(gorsze warunki właczania się do ruchu), znacznie zmniejszy bezpieczeństwo i motocyklistow i kierowców.

  • zenon

    zgłoś naruszenie odpowiedz 28.03.2018 14:02 ~zenon



    Mietek~Mietek

    Dlaczego akurat motocyklisci maja byc uprzywilejowani? Niech stoja w korkach solidarnie z reszta. Dodatkowo niech nie przeciskaja sie pomiedzy samochodami i nie wysuwaja roszczeniowych żądań bym się przesunął, bo jaśnie pan w kasku chce przejechać dalej.
    Wprost~Wprost

    Motocykl zajmuje niewiele więcej miejsca niż jego kierowca. Po prostu lepiej wykorzystuje przestrzeń miejska, że tak to ujmę. Poza tym motocykliści prześlizgują się między autami i "znikają", więc nie wiem czemu wolałbyś za nimi stać...

    Wolisz, żeby przed tobą stało 10 motocykli, żebyś przegapił cykl zielonego światła albo po prostu musiał za nimi czekać? Ja sądzę, że lepiej jest dla wszystkich jak przefiltrują się i pojadą dalej. To jest nawet bezpieczniejsze rozwiązanie.

    I tak - jestem motocyklistą. Od 18 lat. Zdecydowanie więcej jeżdżę autem ale mam dobry wgląd w sytuacje kierowców A i B.
    ABC~ABC

    zdecydowanie lepiej... nagminnie przekraczając znacznie ograniczenia czy powodując znacznie więcej hałasu...

    To samo możesz powiedzić o autach, nagminnie przekraczaja predkosc, pełno zdezelowanych TDI ktore przekraczaja wszystko..

  • zenon

    zgłoś naruszenie odpowiedz 28.03.2018 14:00 ~zenon

    toja~toja

    Obstawiamy kiedy pierwszy wypadek na wjeździe z Szucha na TS? Tu nie ma pasa do włączenia się do ruchu (jego rolę pełni de facto odcinek buspasa, autobusy zatrzymują się na przystanku wcześniej, więc nie ma ryzyka, motocyklista jadący hipotetycznie nawet z dozwoloną prędkością 80 km/h na na kolizyjnym pasie z tym wjazdem będzie stanowił ogromne ryzyko.)

    Chcesz powiedzieć ze nie umiesz sie włczyc do ruchu nie powodujc wypadku?

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Wyborczy uścisk dłoni nad błędem ortograficznym

Wyborczy uścisk dłoni nad błędem ortograficznym

Język polski - wiadomo - do łatwych nie należy. Nie dość, że te wszystkie deklinacje i koniugacje, to jeszcze ortografia. W brzmieniu się nie różni, a zapis... WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »