Informacje

07.07.2017 06:34 ZAMKNĘLI MOST

Most zamknięty, startuje remont.
Powstaną bezpieczne przystanki

SERWISY:

Na trasie W-Z, na wysokości Starego Miasta, powstaną nowe, bezpieczniejsze przystanki - wiedeńskie, czyli wyniesione ponad poziom jezdni. Początek prac w piątek. Wiążą się one z zamknięciem mostu dla ruchu.

Ratusz długo twierdził, że budowa przystanków wiedeńskich na trasie W-Z jest niemożliwa. Zmienił zdanie pod koniec ubiegłego roku i wkrótce wspólne dla tramwajów i autobusów przystanki zostaną przebudowane.

Jezdnia, na którą muszą wyjść pasażerowie, zostanie wyniesiona do poziomu chodnika. Dla pasażerów będzie wygodniej, a samochody przejeżdżając przez przystanek będą musiały zwolnić, pokonując lekkie wzniesienie.

Rozwiązanie ma być bezpieczniejsze. Zdaniem ratusza, wymusi to uważniejszą jazdę oraz zmniejszenie prędkości.

 

O jeden most mniej

Roboty są połączone z remontem trambuspasa na moście. Wymagają jednak zamknięcia dla ruchu wiaduktu i mostu Śląsko-Dąbrowskiego od wylotu tunelu do ulicy Sierakowskiego.

Według planów ten odcinek Trasy W-Z ma być nieprzejezdny od 7 do 20 lipca.

Na Pradze samochody będą kierowane na objazd w ulicę Sierakowskiego.

Na lewym brzegu Wisły możliwy będzie dojazd aleją Solidarności do ulicy Nowy Zjazd i do Wisłostrady oraz wjazd Grodzką na Solidarności w kierunku placu Bankowego. Nie będzie można wjechać na most z Wisłostrady.

Objazdy zostaną poprowadzone do mostu Świętokrzyskiego i mostu Gdańskiego.

- 21 lipca przywrócony zostanie ruch samochodowy, tramwaje wrócą na Trasę W-Z w końcu lipca - zapowiada ratusz. Most cały czas będzie dostępny dla pieszych.

Zmiany w komunikacji miejskiej

Od piątku w związku z całkowitym zamknięciem tego odcinka Trasy W-Z, zmienią się trasy linii autobusowych: 160, 190, 527 oraz Z-3, a także linii nocnych: N11, N16, N21, N61, N66, N71.

"Proponujemy skorzystanie z pociągów drugiej linii metra, które kursują według przedwakacyjnego rozkładu jazdy, co oznacza, że w godzinach szczytu podjeżdżają co 2:50 minuty" - czytamy w komunikacie ZTM.

W rejonie inwestycji pojawią się informatorzy, a na przystankach rozwieszone zostaną plakaty informacyjne.

Linie 160, 190, 527 i Z-3 zostaną skierowane na następujące trasy objazdowe:

160: WITEBSKA - … - Radzymińska - al. Solidarności - Sierakowskiego - Kłopotowskiego - Wybrzeże Szczecińskie (powrót: Wybrzeże Szczecińskie - Okrzei - Sierakowskiego) - most Świętokrzyski - Zajęcza - Dobra - Tamka (powrót: Tamka - most Świętokrzyski) - Kopernika - Świętokrzyska - al. Jana Pawła II - tunel pod al. Jana Pawła II - DW. CENTRALNY (powrót: Emilii Plater - Świętokrzyska)

190: OS. GÓRCZEWSKA - … - Kasprzaka - Prosta - RONDO DASZYŃSKIEGO

Na praskim odcinku linię 190 zastąpi autobus Z90

527: OS. DERBY - … - Radzymińska - al. Solidarności - Targowa - Kijowska - DW. WSCHODNI (KIJOWSKA)

Z-3 w dniach 7-9 lipca: MŁYNÓW - Obozowa - Młynarska (powrót: Młynarska - Górczewska - Płocka - Obozowa - MŁYNÓW) - al. Solidarności - METRO RATUSZ ARSENAŁ

Skrócenie trasy wynika z prac prowadzonych na Obozowej.

od 10 lipca: WAWRZYSZEWSKA - Obozowa - Młynarska - al. Solidarności - METRO RATUSZ ARSENAŁ

Dodatkowe linie zastępcze

Ponadto, zostaną uruchomione autobusowe linie zastępcze:

Z-7 (kursująca na trasie: z Dworca Wileńskiego przez Most Świętokrzyski i Trakt Królewski do pętli Esperanto)

Z90 (kursująca na trasie: CH Marki – Dw. Wileński – Dw. Wschodni)

Jak ostrzega ZTM, w zespole PARK PRASKI przystanki linii 160 i Z-7 będą zlokalizowane przy jezdniach al. Solidarności, a nie na torowisku.

Zmiany w liniach nocnych

Linie nocne zostaną skierowane na następującą trasę objazdową:

Od/do przystanku Park Praski - Sierakowskiego - Kłopotowskiego - Wybrzeże Szczecińskie (powrót: Wybrzeże Szczecińskie - Okrzei - Sierakowskiego) - most Świętokrzyski - Zajęcza - Dobra - Tamka - Kopernika - Świętokrzyska - Emilii Plater - DW. CENTRALNY.

jr/mś/jb

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • zatarasowany

    zgłoś naruszenie odpowiedz 12.07.2017 16:52 ~zatarasowany

    Na stronie ZDM warszawa istnieje coś takiego jak zgłaszanie awarii i interwencji:

    https://warszawa19115.pl/web/portal/zgloszenie-awarii-lub-interwencji

    Każdego kto liczył na szybki przejazd rowerem, a musiał tracić czas na omijanie tej absurdalnej blokady - zachęcam do wypełnienia zgłoszenia na powyższej stronie. Aktualnie to chyba najszybsza legalna i kulturalna metoda rozwiązania tego problemu.

  • zatarasowany

    zgłoś naruszenie odpowiedz 12.07.2017 15:39 ~zatarasowany

    Skandaliczne jest całkowite zamknięcie odcinka pomiędzy tunelem, a mostem - nawet dla ruchu pieszego i rowerów.
    To przejaw bezmyślności i elementarnego braku planowania lub gorzej nie liczenia się z ludźmi. W czasie budowy metra koło Wileniaka dało się to zrobić (kiepsko, ale przynajmniej w ogóle) mimo napiętych terminów, a tu ... szkoda gadać więcej by nie bluzgać.

  • ati

    zgłoś naruszenie odpowiedz 12.07.2017 12:49 ~ati

    Dlaczego rowery tez nie mogą jeździć? :(

  • warszawiak

    zgłoś naruszenie odpowiedz 08.07.2017 19:36 ~warszawiak

    Przez KILKANAŚCIE LAT jeździłem tamtędy CODZIENNIE i oświadczam, że obecne przystanki były i są bezpieczne. Jakaś wsiowa idiota w Ratuszu wymyśliła sobie "niebezpieczeństwo" i wywija cuda-wianki, żeby udowodnić ich rzekome niebezpieczeństwo! Ponosimy tylko wielkie koszty, aby finansować ten KOLEJNY WYGŁUP Ratusza!

  • sss

    zgłoś naruszenie odpowiedz 07.07.2017 20:22 ~sss


    Kolejny sukces Puchalskiego~Kolejny sukces Puchalskiego

    Jeśli to są "bezpieczne przystanki" to ciekawe jak wyglądają te niebezpieczne :)

    aaa~aaa

    Bezpieczne były by gdyby przed wjazdem tramwaju jezdnia zabezpieczana była szlabanem z kolczatką.

    A wiesz że wymyślono już prąd i sygnalizację świetlną?
    Puchalski musi jeszcze się douczyć :)

  • Piękny Roman

    zgłoś naruszenie odpowiedz 07.07.2017 20:18 ~Piękny Roman




    Rozbawiony~Rozbawiony

    Czyli: wydamy pieniądze i nic się nie zmieni. Pasażerowie nadal będą wsiadać z jezdni.
    Bo oczywiście przesunąć torów tramwajowych pod przystanek "niedasie"
    Andre~Andre

    Zamiast przesuwać tory lepiej zamienić miejscami wysepki tramwajowe i jezdnie. Aby zrobić na nie miejsce wystarczyłoby zamiast tego trawiastego zbocza wybudować mur oporowy.
    Piękny Roman~Piękny Roman

    I rozumiem kładziesz kasę na te mury i inne wymysły?
    Marek~Marek

    Akurat kasa jest. Niewydane jakieś 800 000 000 zł zostało z ubiegłorocznego budżetu.
    A jak widać w mieście, jakoś nie ma kwestii braku kasy jeśli chodzi o przychylanie nieba cyklistom. Przy DDRze pod Łazienkowskim jakoś nikt się nawet słowem nie zająknął czy nas na to stać, i czy warto. A nagle dla bezpieczeństwie pieszych, i żeby otworzyć, dla normalnego ruchu jeden z niewielu mostów w mieście, nie ma pieniędzy???
    Widocznie Hance zależy na tym, by ten most był w dalszym ciągu nieczynny, dla warszawiaków.

    Nie dorabiaj tutaj ideologii, bo pomysł sam w sobie jest durny ze względu na organizację ruchu. Zbędne zawijasy i dodatkowe przejście dla pieszych. To wszystko bardziej zwiększy zagrożenie niż podniesienie terenu.Byle tylko profil wjazdu był łagodny i podniesienie na tyle wysokie, że będzie miało sens (ułatwi wsiadanie/wysiadanie).

    Dodatkowo Most jest zabytkiem, więc o ile dodanie wyspy jakoś przejdzie, to zmiana układu ruchu już raczej nie.

  • Lisek

    zgłoś naruszenie odpowiedz 07.07.2017 20:17 ~Lisek


    Kolejny sukces Puchalskiego~Kolejny sukces Puchalskiego

    Jeśli to są "bezpieczne przystanki" to ciekawe jak wyglądają te niebezpieczne :)

    aaa~aaa

    Bezpieczne były by gdyby przed wjazdem tramwaju jezdnia zabezpieczana była szlabanem z kolczatką.

    Nie, bezpieczne by były, gdyby ludzie nie musieli wysiadać na jezdnię, lecz na przystanek. Jak w 97 % przystanków w mieście.
    A ty zamiast wymyślać głupoty, podszepnij Puchalskiemu wśród świństewek, klasyczne rozwiązanie.

  • Piękny Roman

    zgłoś naruszenie odpowiedz 07.07.2017 20:10 ~Piękny Roman




    Rozbawiony~Rozbawiony

    Czyli: wydamy pieniądze i nic się nie zmieni. Pasażerowie nadal będą wsiadać z jezdni.
    Bo oczywiście przesunąć torów tramwajowych pod przystanek "niedasie"
    Andre~Andre

    Zamiast przesuwać tory lepiej zamienić miejscami wysepki tramwajowe i jezdnie. Aby zrobić na nie miejsce wystarczyłoby zamiast tego trawiastego zbocza wybudować mur oporowy.
    Piękny Roman~Piękny Roman

    I rozumiem kładziesz kasę na te mury i inne wymysły?
    bezpieczeństwo nieopłacalne~bezpieczeństwo nieopłacalne

    Ile kosztowały "Bulwary"?

    Masz rację, to tak samo durny pomysł jak bulwary.

  • aaa

    zgłoś naruszenie odpowiedz 07.07.2017 18:45 ~aaa

    Kolejny sukces Puchalskiego~Kolejny sukces Puchalskiego

    Jeśli to są "bezpieczne przystanki" to ciekawe jak wyglądają te niebezpieczne :)


    Bezpieczne były by gdyby przed wjazdem tramwaju jezdnia zabezpieczana była szlabanem z kolczatką.

  • benek

    zgłoś naruszenie odpowiedz 07.07.2017 18:05 ~benek

    Nie lepiej zamknąć most dla osobówek? Przecież tyle mostów mają w Warszawie do dyspozycji.

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »