Informacje

13.03.2013 18:23 PRZETARG NA PROJEKT BUDOWLANY

Modernizacja torów do Grodziska:
do 2020 roku pociągi przyspieszą

SERWISY:


Kolejarze chcą zmodernizować tory linii podmiejskiej pomiędzy Włochami, a Grodziskiem Mazowieckim. Na razie ogłosili przetarg na projekt budowlany, który wskaże, jakie prace są konieczne, by na tym odcinku pociągi jeździły szybciej.

- Dwa tory są zaplanowane do modernizacji w unijnej perspektywie budżetowej 2014 - 20. Chcielibyśmy, żeby prace zakończyły się przed 2020 rokiem, więc teraz ogłosiliśmy przetarg na dokumentację projektu budowlanego - wyjaśnia Krzysztof Łańcucki, rzecznik PKP PLK.

Mają jeździć szybciej

Wybrana firma będzie musiała przygotować szczegółowe rozwiązania, na podstawie których przeprowadzone zostaną prace modernizacyjne. Co dokładnie chcą zmienić kolejarze na linii podmiejskiej pomiędzy stacją Warszawa-Włochy a Grodziskiem Mazowieckim, z której krozystają Koleje Mazowieckie i Szybka Kolej Miejska?

- Po modernizacji pociągi będą mogły szybciej jeździć na tej ważnej linii w układzie podmiejskim. Ruch może być płynniejszy, większą będzie mogła być też częstotliwość kursowania pociągów, nie będzie też ograniczeń szybkości na tym odcinku - wylicza rzecznik.

Szczegółowe rozwiązania zawarte będą w projekcie budowlanym. Jak zaznacza Łańcucki, na razie nie wiadomo, ile prace mogą kosztować. To będzie wynikać z przygotowanego projektu.

ran/roody

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • ddominoo

    zgłoś naruszenie odpowiedz 14.03.2013 14:54 ~ddominoo

    Wennavia~Wennavia

    Co ty bredzisz? Jakie 22 sekudny? Przystanek jest oddalony 1.0-1.1 km od przedmiotowego przystanku W-wa Ursus. Pociagi jadace od strony Piastowa przejezdzaja przez teren powstajacego przystanku na Niedzwiadku z predkoscia 60-80 km/h (w zaleznosci od mechanika). Daje to 45-66 sekund czasu przejazdu. Jest jeszcze jedena aspekt na ktory nie zwrociles uwagi, mianowicie potoki pasazerskie. Niedzwiadek bedzie generowal spore potoki pasazerow odciazajac jednoczesnie przystanek W-wa Ursus. Usprawni to proces wymiany pasazerow na obydwu stacjach i w efekcie czas przejazdu nie wydluzy sie. Obecnie pasazerowie wsiadajacy na przystnaku W-wa Ursus w porannym szczycie "wstrzymuja" pociag czasem az na 2.0-2.5 minuty (bo jasnie panstwo z Piastowa, Pruszkowa nie racza przemieszczac sie w glab jednostki, tylko okupuja z luboscia przestrzen przydrzwiowa). Do "aborygenow" ze stacji za Grodziskiem nie mam zadnych uwag, gdyz to towarzystwo zajmuje wygodne miejsca siedzace i raczy sie poranna drzemka by wywietrzyc ostatnie promile spozytego alkoholu.



    proponuję spojrzeć na to realnie:
    Aktualnie pociąg nabiera prędkości (piastów), wytraca (ursus) i nabiera (ursus). Z niedźwiadkiem będzie to troche inaczej - nabiera (piastów), wytraca (niedźwiadek), nabiera (niedźwiadek), wytraca (ursus), nabiera (ursus). dodatkowo na trasie niedźwiadek - ursus pociąg nie nabierze takiej prędkości, jak teraz na trasie piastów ursus. łączny czas załadunku może być tak naprawdę równoważny w obu przypadkach. Wytracanie i nabieranie prędkości dadzą łącznie ponad minutę poślizgu, więc akurat brednie to są tutaj Twoim udziałem.

  • ada

    zgłoś naruszenie odpowiedz 14.03.2013 13:54 ~ada


    ddominoo~ddominoo

    Raz chcą przyspieszyć pociagi do Grodziska, innym razem budują stację ursus niedźwiadek, idiotyzm... stacja, która jest 22 sekundy jazdy od "normalnego" ursusa jest bardzo potrzebna, bo oczywiście wpierw wybudowali P+R 22 sekundy od starej stacji. Czyli tak naprawdę podróż do/z warszawy się po raz KOLEJNY wydłuży. Choć w sumie nie ma co narzekać, dłuższa możliwość przebywania w luksusowych składach KM za tą samą cenę.
    Wennavia~Wennavia


    Co ty bredzisz? Jakie 22 sekudny? Przystanek jest oddalony 1.0-1.1 km od przedmiotowego przystanku W-wa Ursus. Pociagi jadace od strony Piastowa przejezdzaja przez teren powstajacego przystanku na Niedzwiadku z predkoscia 60-80 km/h (w zaleznosci od mechanika). Daje to 45-66 sekund czasu przejazdu. Jest jeszcze jedena aspekt na ktory nie zwrociles uwagi, mianowicie potoki pasazerskie. Niedzwiadek bedzie generowal spore potoki pasazerow odciazajac jednoczesnie przystanek W-wa Ursus. Usprawni to proces wymiany pasazerow na obydwu stacjach i w efekcie czas przejazdu nie wydluzy sie. Obecnie pasazerowie wsiadajacy na przystnaku W-wa Ursus w porannym szczycie "wstrzymuja" pociag czasem az na 2.0-2.5 minuty (bo jasnie panstwo z Piastowa, Pruszkowa nie racza przemieszczac sie w glab jednostki, tylko okupuja z luboscia przestrzen przydrzwiowa). Do "aborygenow" ze stacji za Grodziskiem nie mam zadnych uwag, gdyz to towarzystwo zajmuje wygodne miejsca siedzace i raczy sie poranna drzemka by wywietrzyc ostatnie promile spozytego alkoholu.


    Do "aborygenow" ze stacji za Grodziskiem nie mam zadnych uwag, gdyz to towarzystwo zajmuje wygodne miejsca siedzace i raczy sie poranna drzemka by wywietrzyc ostatnie promile spozytego alkoholu.
    10/10 Zawsze wydawało mi się że za Grodziskiem (Jaktorów, Międzyborów, Żyrardów) to inny jest świat.

  • Wennavia

    zgłoś naruszenie odpowiedz 14.03.2013 13:09 ~Wennavia

    ddominoo~ddominoo

    Raz chcą przyspieszyć pociagi do Grodziska, innym razem budują stację ursus niedźwiadek, idiotyzm... stacja, która jest 22 sekundy jazdy od "normalnego" ursusa jest bardzo potrzebna, bo oczywiście wpierw wybudowali P+R 22 sekundy od starej stacji. Czyli tak naprawdę podróż do/z warszawy się po raz KOLEJNY wydłuży. Choć w sumie nie ma co narzekać, dłuższa możliwość przebywania w luksusowych składach KM za tą samą cenę.


    Co ty bredzisz? Jakie 22 sekudny? Przystanek jest oddalony 1.0-1.1 km od przedmiotowego przystanku W-wa Ursus. Pociagi jadace od strony Piastowa przejezdzaja przez teren powstajacego przystanku na Niedzwiadku z predkoscia 60-80 km/h (w zaleznosci od mechanika). Daje to 45-66 sekund czasu przejazdu. Jest jeszcze jedena aspekt na ktory nie zwrociles uwagi, mianowicie potoki pasazerskie. Niedzwiadek bedzie generowal spore potoki pasazerow odciazajac jednoczesnie przystanek W-wa Ursus. Usprawni to proces wymiany pasazerow na obydwu stacjach i w efekcie czas przejazdu nie wydluzy sie. Obecnie pasazerowie wsiadajacy na przystnaku W-wa Ursus w porannym szczycie "wstrzymuja" pociag czasem az na 2.0-2.5 minuty (bo jasnie panstwo z Piastowa, Pruszkowa nie racza przemieszczac sie w glab jednostki, tylko okupuja z luboscia przestrzen przydrzwiowa). Do "aborygenow" ze stacji za Grodziskiem nie mam zadnych uwag, gdyz to towarzystwo zajmuje wygodne miejsca siedzace i raczy sie poranna drzemka by wywietrzyc ostatnie promile spozytego alkoholu.

  • Xavery

    zgłoś naruszenie odpowiedz 14.03.2013 12:17 ~Xavery

    kolejarz~kolejarz

    pociąg od włoch jedzie z prędkością do 40 km/h do pierwszej Tarczy Ostrzegawczo Przejazdowej (TOP) a potem z rozkładową sześćdziesiątką..


    Pomijając całkiem nowatorski sposób ustalania prędkości pociągu to cóż to jest Tarcza Ostrzegawczo-Przejazdowa?:) Są tarcze ostrzegawcze i są tarcze przejazdowe ale łączącej w sobie te dwie funkcje jeszcze nie widziałem.

  • zombi

    zgłoś naruszenie odpowiedz 14.03.2013 12:12 ~zombi

    Kolejarze chcą ogłosić przetarg, aby dowiedzieć się jakie prace są potrzebne, żeby pociągi jeździły szybciej. Czy to nie zakrawa na absurd? To co oni tam robią, że nie wiedzą o co chodzi? Może ja im powiem bez przetargu co trzeba zrobić za połowę tej ceny, którą zapłacą. Rodzi się we mnie podejrzenie, że to po prostu kupa kolesi przyniesionych w plecaku od HGW i nie mających pojęcia o robocie. A kolej wygląda jak wygląda. Przy okazji, odcinek Zachodni-Wwa Włochy pociągi pokonują skandalicznie wolno.

  • naszka

    zgłoś naruszenie odpowiedz 14.03.2013 10:33 ~naszka

    to zycze im powodzenia

  • ddominoo

    zgłoś naruszenie odpowiedz 14.03.2013 10:30 ~ddominoo

    Raz chcą przyspieszyć pociagi do Grodziska, innym razem budują stację ursus niedźwiadek, idiotyzm... stacja, która jest 22 sekundy jazdy od "normalnego" ursusa jest bardzo potrzebna, bo oczywiście wpierw wybudowali P+R 22 sekundy od starej stacji. Czyli tak naprawdę podróż do/z warszawy się po raz KOLEJNY wydłuży. Choć w sumie nie ma co narzekać, dłuższa możliwość przebywania w luksusowych składach KM za tą samą cenę.

  • karol

    zgłoś naruszenie odpowiedz 14.03.2013 10:12 ~karol

    od wschodniego do goclawka tory wyremontowane w obie strony a pociagi smigaja 30km/h. gdzie tu jeszcze cos bez sensu wyremontowac zeby tylko unijna kase wydac.

  • xx2

    zgłoś naruszenie odpowiedz 14.03.2013 10:07 ~xx2

    Diagnoza przypadku: najbardziej bezmuzgie istoty zasilają młodzieżówki partyjne (nie ważne którego gangu) przecież piszesz o polskiej rzeczywistości POd rządami innego gangu niż PIS.
    I uwaga natury ogólnej niezależnie od sympatii politycznych rzerabianie głowy orła na strugę moczu świadczy o bardzo niskim poziomie umysłowym autora takiej przeróbki Mam nadzieję że twoja złagodzona bardzo charakterystyka zostanie przez moderatora przepuszczona...

  • Ursusiak

    zgłoś naruszenie odpowiedz 14.03.2013 09:48 ~Ursusiak

    Nareszcie!!! Ktoś racjonalnie myślący podjął od dawna konieczną decyzję o naprawie tragicznego stanu torów. Trochę dziwi jedynie tak długi czas inwestycji ale cóż przy obecnej biurokracji sama dokumentacja projektowa i pozwolenia to kilkanaście miesięcy. Mam nadzieję, że rozpoczną od strony Włoch. Tu nie tylko chodzi o prędkość ale i o bezpieczeństwo. Nie czuję się bezpiecznie jadąc codziennie z Ursusa do Włoch na odcinku od Osiedla Solipska do ul Łamanej czyli kilkaset metrów przed stacją Włochy. Tam są nawet 3 centymetrowe przerwy w łączeniach torów, a czy maszyniści przestrzegają obowiązujące tam ograniczenia prędkości proponuję samemu sprawdzić – wystarczy odpalić GPS w smart fonie, żeby to zrobić. Ponadto dziwię się okolicznym mieszkańcom, że nie oskarżyli PKP o doprowadzenie do tak złego stanu torowiska, bo hałas łomocących kół grubo wykracza poza obowiązujące normy i jest szkodliwy dla ludzi i zwierząt - bez problemu uzyskaliby grube odszkodowania.

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »