Informacje

06.02.2014 21:07 Straż miejska podsumowuje

Mniej wypadków, niższa prędkość, zero ofiar. "Fotoradary spełniają swoją rolę"

SERWISY:


Brak ofiar śmiertelnych, mniejsza liczba wypadków i spadająca średnia prędkość. To według warszawskiej straży miejskiej największe sukcesy działania fotoradarów. - Spełniają swoją rolę, dyscyplinują kierowców, poprawiają bezpieczeństwo w miejscach, gdzie zostały ustawione – przekonują strażnicy i zapowiadają ustawienie kolejnych urządzeń.

Efektami działania systemu fotoradarowego stołeczna straż miejska chwaliła się podczas czwartkowej konferencji prasowej zorganizowanej przez Zarząd Dróg Miejskich.

W 2013 roku stacjonarne i mobilne fotoradary zarejestrowały ok. 165 tys. wykroczeń. Dzięki nim 90 tysięcy kierowców ukarano na kwotę ok. 29 mln. zł. 70 procent wszystkich postępowań kończy się mandatem.

Koło fotoradarów jeżdżą wolniej

Jak podaje straż miejska, w miejscach które zostały objęte kontrolą nie odnotowano wypadków śmiertelnych, ograniczono liczbę zdarzeń drogowych. Obecność urządzeń wyhamowała również prędkość. Średnia prędkość w kontrolowanych punktach w styczniu 2012 r. wynosiła ok. 100 km/h, w grudniu 2013 r. spadła do 84 km/h.

- Na różnych punktach jest różnie, przykładowo na ulicy Dickensa spadła o 10 km/h, na Sobieskiego spadła o 5 km/h. Jak wiemy prędkość jest główną przyczyna śmierci i nieszczęśliwych zdarzeń, więc wyhamowanie prędkości uważam za nasz sukces – mówił Zbigniew Kąkol, zastępca naczelnika warszawskiej straży miejskiej.

Skrzyżowanie Grójecka/Dickensa było miejscem, gdzie kierowcy nagminnie wjeżdżali na skrzyżowanie na czerwonym. Po trzech miesiącach kontroli liczba kierowców decydujących się na wjazd na skrzyżowanie na czerwonym spadła o połowę.

"Piraci drogowi przenieśli się"

Niestety, globalnie wypadków jest więcej. Z czego to wynika? - Wypadki przeniosły się poza system kontroli radarowej, czyli kierujący, którzy do tej pory omijają punkty kontroli, piraci drogowi kierują się gdzie indziej i tam dochodzi do zdarzeń – tłumaczył Kąkol. - Nasze działania na 2014 przewidują kontrolę tych rejonów – dodał.

W 16 tysiącach przypadków straż miejska podejmowała czynności wobec pojazdów, których kierujący naruszyli przepisy ruchu drogowego, więcej niż raz. Rekordziści łamali je nawet kilkunastokrotnie.

W najbliższym czasie straż miejska planuje rozbudowę systemu fotoradarowego o trzy kolejne skrzyżowania. Pisaliśmy o tym już w styczniu na tvnwarszawa.pl.

Kamera i wirtualna pętla

Straż miejska zapowiadana pewne innowacje. – Tam będą dwa niezależne systemy, kamera monitorująca, śledząca pojazd, który porusza się, oraz wirtualne pętle indukcyjne, niewtopione w asfalt. Będą one zabezpieczały przejścia dla pieszych, ścieżki rowerowe i buspasy – tłumaczy zastępca naczelnika.

Prowadzone są również analizy mające na celu wytypowanie kolejnych odcinków kontrolami mobilnymi.




b//ec

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • andrzej

    zgłoś naruszenie odpowiedz 18.03.2014 23:43 ~andrzej

    nie dajmy się łapac radarom, antyradary w naszych smartfonach sa darmowe. iCoyote działa super, bardzo łatwy w użyciu, wyszystko czytelne i jasne. apka jest do sciagniecia za free, wiec nie ma na co czekac

  • robsik_79

    zgłoś naruszenie odpowiedz 12.03.2014 19:36 robsik_79

    Kiedy wysokość mandatów będzie 10x obecna, to bezpieczeństwo się poprawi. Tylko i wyłącznie wysokie kary finansowe zmuszą bandziorów drogowych do przestrzegania przepisów.

  • walor

    zgłoś naruszenie odpowiedz 12.02.2014 10:07 ~walor

    myślę, że nie spełniają swojej roli, głupoty ludzkiej nie zatrzyma fotoradar, a jedynie zagląda do portfela przeciętnego kowalskiego, dlatego wole jeździć z yanosikiem.

  • warsawstreet

    zgłoś naruszenie odpowiedz 11.02.2014 19:38 ~warsawstreet

    Zawsze jak widzę taki wywiad zastanawiam sie co czuje się taki urzędnik, ktory musi mówić jedno a myśli drugie:)
    Jak wykazują dane gddkia tylko bezkolizyjność na najważniejszych i najgorszych skrzyżowaniach, rondo lub inne rozwiązanie spowalaniające dało efekty.
    Dlatego al. jerozolimskie są bezkolizyjne a ruch pieszych na dole odbywa się nareszcie bezpiecznie. to samo powinno być z Sobieskiego.

  • wrona

    zgłoś naruszenie odpowiedz 10.02.2014 08:31 ~wrona

    Myślę, że do poprawy bezpieczeństwa można podjąć inne działania, a jeżeli umieszczanie fotoradarów. Niektóre są tak schowane, że nie wiem jak mają poprawiać sytuację na drodze, gdyby nie yanosik w aucie to bym za cholere nie wiedział, że śmietnik przy czyimś domku to fotoradar..

  • manana

    zgłoś naruszenie odpowiedz 09.02.2014 02:18 ~manana

    Kala~Kala

    Trochę w tym obłudy, bo skoro nowe fotoradary będą niewidoczne dla kierowców (tak jak np. te ukryte w koszach na śmieci) to jak się przyczynią do zmniejszenia prędkości? Nikt nie zdejmie w tym miejscu nogi z gazu dopóki nie dostanie mandatu.Jak zwykle chodzi o to żeby przede wszystkim "zedrzeć kasę".


    W tym momencie kierowcy zwalniają jak widzą ostrzeżenie o radarze, a za radarem znowu gaz w podłogę.

    Jak by radary były nieoznaczone to kierowcy na wszelki wypadek jeździliby wolniej, bo wiedzieliby, że mogą zostać zdjęci przez radar zawsze i wszędzie, a nie tylko tam gdzie zanczek stoi.

    Nie chodzi o to, żeby kierowcy zdejmowali nogę z gazu "w tym miejscu", tylko w każdym.

  • asd

    zgłoś naruszenie odpowiedz 08.02.2014 22:56 ~asd

    Marian~Marian

    Kiedy będą sekundniki przy światłach? Jeśli HGW chce naprawdę bezpieczeństwa a nie kasy to niech je zamontuje.

    ogarnij się i włącz myslenie

  • Kala

    zgłoś naruszenie odpowiedz 08.02.2014 21:27 ~Kala

    Trochę w tym obłudy, bo skoro nowe fotoradary będą niewidoczne dla kierowców (tak jak np. te ukryte w koszach na śmieci) to jak się przyczynią do zmniejszenia prędkości? Nikt nie zdejmie w tym miejscu nogi z gazu dopóki nie dostanie mandatu.Jak zwykle chodzi o to żeby przede wszystkim "zedrzeć kasę".

  • jar

    zgłoś naruszenie odpowiedz 08.02.2014 19:12 ~jar

    społecznik~społecznik

    czytając te wszystkie artykuły, nasuwa mi się jeszcze jedno, bardzo ważne pytanie: czy ktoś może mi odpowiedzieć, na co idą pieniądze z fotoradarów??
    "(...)kierowców ukarano na kwotę ok. 29 mln. zł(...)"

    6 BANIEK POSZŁO NA ŚOB...

  • Marian

    zgłoś naruszenie odpowiedz 08.02.2014 17:21 ~Marian

    Kiedy będą sekundniki przy światłach? Jeśli HGW chce naprawdę bezpieczeństwa a nie kasy to niech je zamontuje.

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »