Informacje

03.06.2013 06:33 oszczędności w praktyce

Mniej autobusów, zmiany tras

SERWISY:


Niekorzystne dla pasażerów zmiany w komunikacji miejskiej weszły w życie w sobotę. Część linii nie wyjedzie już na stołeczne ulice. Inne jadą zmienionymi trasami. Cięcia mają przynieść oszczędności i są związane z obniżeniem budżetu ZTM na ten rok o 190 mln zł.

Pierwszą informację o dużych zmianach w układzie linii autobusowych Zarząd Transportu Miejskiego przedstawił w marcu. Zaraz po niej wybuchły protesty nie tylko mieszkańców, ale również urzędników.

Dotyczyły one między innymi linii 175, która początkowo miała zostać zlikwidowana oraz linii 521, której zmieniono trasę.

Ostateczne zmiany w komunikacji przedstawiono w maju. Jak przekonywali urzędnicy, uwzględniono najczęściej powtarzające się postulaty pasażerów.

Poniżej prezentujemy wszystkie zmiany komunikacyjne jakie weszły w życie 1 czerwca:

Linia 102

Została połączona z linią 151 i będzie kursowała na trasie: PKP OLSZYNKA GROCHOWSKA - … - Królewska – Grzybowska – Siedmiogrodzka – Skierniewicka – Wolska – Płocka - MŁYNÓW

Linia 115

Jej trasa została skorygowana. Została połączona z linią 215, wycofana z Pragi Południe i skierowanie do Rembertowa. Na odcinku Marysin Wawerski – Praga -Południe zostanie zastąpiona

przez linie 173 i 315.

Jej nowa trasa: ALEKSANDRÓW - … - Kościuszkowców - Korkowa - Wspólna - zawrotka przy ul. Brata Alberta - Wspólna - Szosowa - Grzybowa - al. Komandosów - Ilskiego - Marsa - Cyrulików - al. Chruściela - al. Sztandarów - MOKRY ŁUG

Linia 117

Wycofana z Mokotowa i Wilanowa i skrócona do relacji Gocław – Dw. Centralny. Pozwoli to wyeliminowanie nieregularności kursowania na obecnej długiej trasie. Zmieni również trasę na os. Gocław gdzie zastąpi linię 151. Na Mokotowie zostanie zastąpiona przez linię 168 a w Wilanowie przez 317.

Jej nowa trasa: GOCŁAW – Jugosłowiańska – Meissnera – Bora–Komorowskiego - … - Al. Jerozolimskie – Emilii Plater – DW. CENTRALNY.

Linia 119

Jej trasa pozostaje bez zmian.

Linia 121

Linia w dalszym ciągu będzie kursowała we wszystkie dni tygodnia w ograniczonych godzinach.

Linia 127

Jej trasa została wydłużona i skierowana na Powiśle (w zamian za wycofaną stamtąd linię 128). Pozwoli to na poprawę komunikacji na Solcu.

Nowa trasa linii: NOWE WŁOCHY - … - pl. Trzech Krzyży - Książęca - Ludna - Solec - Dobra -

MARIENSZTAT (powrót: Dobra - Nowy Zjazd - Wybrzeże Kościuszkowskie - Karowa - Dobra).

Linia 128

Jej trasa została zmieniona. Linia zostaa wycofana z Powiśla i Mariensztatu, gdzie zostanie zastąpiona przez linię 127 i skierowana na Trakt Królewski. Dzięki temu będzie uzupełniała linię 175 w Centrum i na Ochocie.

Jej nowa trasa: SZCZĘŚLIWICE - … - Aleje Jerozolimskie - Nowy Świat - Krakowskie Przedmieście - Królewska - pl. Piłsudskiego - Focha - PL. PIŁSUDSKIEGO (powrót: Moliera - Senatorska - Miodowa - Krakowskie Przedmieście).

Linia 129

Linia w dalszym ciągu będzie kursowała we wszystkie dni tygodnia.

Linia 130

Z powodu małego wykorzystania na całej trasie linia została zlikwidowana. W zamian, na Górny Mokotów zostanie skierowana linia 195.

Linia 138

Jej trasa pozostanie bez zmian.

Linia 139

Jej trasa pozostanie bez zmian.

Linia 140

Została połączona z linią 156 w jedną linię (o numerze 156) kursującą między stacją metra Młociny a Dworcem Wschodnim.

Linia 147

Rozważana jest (ostateczna decyzja nie została jeszcze podjęta) korekta jej trasy na Saskiej Kępie. Dzięki temu linia mogłaby przejąć relację lokalną na Saskiej Kępie obsługiwaną dotąd przez linię 151.

Rozważana trasa linii: WIŚNIOWA GÓRA - … - Saska – Zwycięzców – pl. Przymierza – Francuska – rondo Waszyngtona - … - DW. WSCHODNI (KIJOWSKA)

Linia 151

Linia została zlikwidowana, gdyż jest bardzo słabo wykorzystywana na całej swojej trasie. Relacje obsługiwane przez linie zostaną zastąpione przez linie: 102, 117 oraz 147 (po podjęciu decyzji w sprawie korekty jej trasy).

Linia 154

W wybranych kursach (poza godzinami kursowania nowej linii 320) linia będzie podjeżdżała do pętli FORT RADIOWO.

Linia 156

Została połączona z linią 140 i będzie kursowała w relacji: Metro Młociny – Dw. Wschodni/Kijowska z częstotliwością co 30 minut.

Nowa trasa linii: METRO MŁOCINY – … – św. Wincentego – Borzymowska – trocka – Pratulińska – Handlowa – Ossowskiego – Barkocińska – Myszkowska – Gorzykowska – Radzymińska – gen. Rozwadowskiego – Księcia Ziemowita – Naczelnikowska – Radzymińska – Ząbkowska – Targowa – Kijowska – DW. WSCHODNI (KIJOWSKA)

Linia 168

Została skierowana do pętli Spartańska. Tym samym na Mokotowie zastąpi linię 117. Zastąpi także linię 318 w relacji lokalnej (połączenie Instytutu Reumatologii z linią metra).

Jej nowa trasa: WITOLIN - ... – Rakowiecka – al. Niepodległości – Madalińskiego – Wołoska – Woronicza – SPARTAŃSKA

Linia 175

W związku z możliwymi utrudnieniami na linii kolejowej do Lotniska Chopina, linia pozostaje na swojej trasie. Będzie jednak kursowała rzadziej – co 15 minut w godzinach szczytu i co 20 minut w pozostałych porach.

Linia 176

Jej trasa nie zmienia się, ale linia będzie kursowała rzadziej w godzinach szczytu.

Linia 178

W dalszym ciągu będzie kursowała we wszystkie dni tygodnia w ograniczonych godzinach.

Linia 195

Będzie kursowała na trasie zmienionej. Została skierowana na Górny Mokotów gdzie zastąpi linię 130. Będzie kursowała z częstotliwością co 30 minut.

Nowa trasa linii: NATOLIN PŁN. – Płaskowickiej – Roentgena – Pileckiego – Herbsta – Romera – … – Dolina Służewiecka – św. Bonifacego – Sobieskiego – Dolna – Puławska – Rakowiecka – al. Niepodległości – Madalińskiego – św. Andrzeja Boboli – Rakowiecka – Łowicka – RAKOWIECKA – SANKTUARIUM (powrót: RAKOWIECKA – SANKTUARIUM – Łowicka – Madalińskiego – al. Niepodległości - … - NATOLIN PŁN.

Linia 202

Z powodu małego wykorzystania linia zostaje zlikwidowana. Relacje przez nią obsługiwane zostaną przejęte przez inne linie.

Linia 210

Z powodu małego wykorzystania na całej trasie linia została zlikwidowana.

Linia 215

Została połączona z linią 115.

Linia 220

Linia została przekształcona w linię okresową 320 kursującą tylko w dni powszednie. W weekendy obsługę transportową pętli Fort Radiowo zapewnią wybrane kursy linii 154.

Linia 222

Jej trasa została skorygowana. Linia została skierowana do ul. Bielańskiej. Jej nowa trasa: SPARTAŃSKA - … - Krakowskie Przedmieście – Senatorska – pl. Bankowy – al. Solidarności – BIELAŃSKA (powrót: Bielańska – Senatorska).

Linia 225

Jej trasa nie zmieni się ale linia zostaje przekształcona w okresową 325 kursującą tylko w dni powszednie.

Linia 228

Linia zostaje zlikwidowana. Relacje przez nią obsługiwane są realizowane przez linię 172

Linia 302

Z powodu małego wykorzystania linia zostaje zlikwidowana. Relacje przez nią obsługiwane zostaną przejęte przez inne linie.

Linia 306

Jej trasa zostaje skrócona. Linia zostaje wycofana z Ursynowa.

Nowa trasa linii: INSTALATORÓW – Grójecka – al. Krakowska – 1 Sierpnia – Żwirki i Wigury – Bennetta – Narkiewicza – Wirażowa – Poleczki – Osmańska – OSMAŃSKA–DHL

Linia 311

Jej trasa nie zmieni się, jednak linia będzie kursowała rzadziej w godzinach szczytu.

Linia 317

Jej trasa zostaje zmieniona. Linia zostanie wycofana ze Stegien i skierowana do Wilanowa (w zamian za wycofaną stamtąd linię 117).

Jej nowa trasa: P+R AL. KRAKOWSKA - … - Dolina Służewiecka - al. Wilanowska - Przyczółkowa - WILANÓW

Linia 318

Z powodu słabego wykorzystania linia zostaje zlikwidowana.

Linia 320

Linia będzie kursowała w zastępstwie za linię 220 wyłącznie w dni robocze. Zostaje skierowana od pętli Groty do pętli Fort Radiowo Linia ta będzie także realizowała lokalną relację (dowóz do szkoły) w zastępstwie za likwidowaną linię 410.

Trasa linii: GROTY – Hubala – Dobrzańskiego – Bolimowska (powrót: Bolimowska – Spychowska –

Hubala – Dobrzańskiego) – Kocjana – Kaliskiego – Radiowa – FORT RADIOWO

Linia 325

Będzie kursowała na obecnej trasie linii 225 w dni robocze.

Linia 326

Linia będzie miała ograniczone godziny kursowania.

Linia 410

Linia jest słabo wykorzystywana. Ponadto na większości swojej trasy dubluje inne, mocne linie autobusowe jak 171, 190 czy 520. Dlatego zostaje zlikwidowana. Zostaje zastąpiona przez linie 149 i 320, które umożliwią przesiadki do linii kursujących do innych dzielnic Warszawy, a także zapewnią realizację połączeń lokalnych na Bemowie.

Linia 422

Zostaje wycofana z Bemowa i skrócona do relacji Miasteczko Wilanów – Dworzec Centralny. Stanie się linią kursującą wyłącznie w rozszerzonych godzinach szczytu (z częstotliwością co 15 minut). W pozostałych godzinach al. Rzeczypospolitej będzie obsługiwana przez linię 217.

Linia 503

Zostaje podzielona na dwie linie: 503 w relacji NATOLIN PŁN. – KONWIKTORSKA i linię 518 w relacji NOWODWORY – EMILII PLATER. Pozwoli to na wyeliminowanie nieregularnego kursowania na obecnej długiej trasie.

Trasa linii 503: NATOLIN PŁN. - … - Bonifraterska - Międzyparkowa - Słomińskiego – Szymanowska - Zakroczymska - Konwiktorska - KONWIKTORSKA (powrót: Konwiktorska - Bonifraterska)

Linia 510

Z powodu dublowania linii tramwajowych (na odcinku 6 kilometrów) linia zostanie zlikwidowana. Relacje obsługiwane przez linię 510 zostaną przejęte przez inne linie, m.in. 17, 37 i 518.

Linia 518

Nowa całotygodniowa linia która zostanie uruchomiona w zastępstwie za linię 503 (skróconą do relacji KONWIKTORSKA – NATOLIN PŁN.) i linię 510.

Jej trasa: NOWODWORY – Światowida – Świętosławskiego – Świderska (powrót: Świderska – Mehoffera – Światowida) – Porajów – Myśliborska – Światowida – Modlińska – most Grota-Roweckiego – Wisłostrada – Krasińskiego – pl. Wilsona – Mickiewicza – Andersa – Muranowska – Bonifraterska – pl. Krasińskich – Miodowa – Krakowskie  Przedmieście – Nowy Świat – Aleje Jerozolimskie – Emilii Plater – EMILII PLATER

Linia 519

Podstawowo linia zostaje skrócona do Wilanowa i będzie kursowała na trasie: DW. CENTRALNY - … - al. Wilanowska - Przyczółkowa – WILANÓW. Co pół godziny linia będzie jednak miała kursy wydłużone do Powsina (w okresie letnim w weekendy przewidziane są dodatkowe kursy).

Linia 521

Linia zostaje na obecnej trasie do Szczęśliwic. Będzie jednak kursowała co 30 minut. Dodatkowo, w godzinach szczytu, będą uruchamiane kursy skrócone z Falenicy do Wiatracznej.

Linia 740

Linia, w zamian za linię 202 zostaje skierowana jednokierunkowo przez ulice: Tarnogórską i Tużycką.

Jej nowa trasa: TARGÓWEK – Trocka – Radzymińska – Tarnogórska – Tużycka – Radzymińska (powrót bezpośrednio ul. Radzymińską) – NADMA.

Linia 741

Linia zostaje skierowana do pętli Nowodwory, realizując relację lokalną w zastępstwie za linię 302

Nowa trasa linii: CHOTOMÓW - … - Mehoffera – Hanki Ordonówny – Światowida – NOWODWORY.

Linia E-2

Jej trasa pozostanie bez zmian.

Cięcia w komunikacji

Po raz pierwszy informacja ZTM o likwidacji wielu linii autobusowych i kilkudziesięciu inych zmianach pojawiła się pod koniec kwietnia.

Mieszkańcy jak i radni poszczególnych dzielnic rozpoczęli walkę o pozostawienie ważnych linii. Między innymi o 175 walczyli radni Ochoty.

O pozostawienie na starej trasie lini 521 walczyli natomiast radni Pragi Południe.

Ze zmianami nie zgadzali się również sami radni warszawy, którzy domagali się debaty.

Na ostatniej Radzie Warszawy, która odbyła się w czwartek 9 maja,  Leszek Ruta, dyrektor ZTM przedstawił ostateczne zmiany.

Z linii 175 korzysta wielu pasażerów.


ZTM/su//ec

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • dan

    zgłoś naruszenie odpowiedz 25.06.2013 22:20 ~dan

    oszczędności w komunikacji?? Czy ktoś wie ile będzie kosztować wymiana tablic w autobusach, tramwajach, zmiany rozkładów na przystankach? Może w końcu zostawić wszystkie zmiany tras, nazwy przystanków (największa bzdura to chyba P+R Al.Krakowska zamiast po prostu Okęcie jak było) Niech ktoś przeczyta nazwę krańca w jadącej 9 z wyświetlaczem z przodu - powodzenia. A może Krajnow na prezydenta Warszawy? Wtedy zmieni nazwę Warszawa może na... P+R Stolica Polski?

  • zdziwiony

    zgłoś naruszenie odpowiedz 14.06.2013 10:24 ~zdziwiony

    Przy Torwarze jest BARDZO DUŻA pętla autobusowa,od czasu "zawieszenia" linii 155 dojeżdża tam tylko jeden(1)autobus.
    Czy ktoś w zarządzi ZTM-u mógłby trochę pomyśleć i skierowaćchóć jedną linie z TAMKI w kirunku PUSTEJ pętli na TORWARZE?

  • adamGW

    zgłoś naruszenie odpowiedz 11.06.2013 12:28 ~adamGW

    Studenci maja czas i brak pieniedzy na bilety wiec sprawa jest oczywista, to samo dzieje sie w wawrze gdzie wszyscy jezdza bez biletow. Zmiany w 147 popieram

  • mam na was jak zosia zeby

    zgłoś naruszenie odpowiedz 10.06.2013 03:00 ~mam na was…

    wplywy z biletów pokrywaja ledwie 40% kosztow utrzymania komunikacji miejskiej, uwazam ze karty miejskie powinny miec dwie stawki dla tych co nie placa tu podatkow + 60% i wtedy bylo by to uczciwe

  • beti

    zgłoś naruszenie odpowiedz 06.06.2013 19:55 ~beti


    ~beti : Z Osiedla SŁużew n/Dolinką zabrano aż dwa 117 i 210 bezpośrednie autobusy do szpitala na Wołoską,a przecież większość osób z Mokotowa właśnie tam ma leczenie. Czy starzy schorowani ludzie mają pokonywać przeszkody i skakać z autobusu na autobus. Ale wiadomo na starych nie zorganizowanych najłatwiej robić oszczędności. 3 lata temu już zabrano bezpośredni tramwaj 33. Skandal. Odwołać Gronkiewicz Waltz !!!!!!!!!!!!!!!!

  • darkimage

    zgłoś naruszenie odpowiedz 05.06.2013 23:27 ~darkimage

    Drodzy planerzy rozkładów jazdy. Puknijcie się w łeb. Kasujecie linie które może nie są mocno obciążone bo np pokrywa się z tramwajem, ale nie zastanowicie się, że jak padnie tramwaj to nic nie pojedzie po trasie.
    Ostatnio koło 13tej we wtorek stałem na JPII koło Nowoliek, na 3 linie tramwajowe przyjechały dwa składy lini 17, a co z pozostałymi? Te składy były napakowane na maksa. Obozowa to też ciekawy przykład, jak się trawmaj rozkraczy to pozostaj dymanie do autobusu który jest na ulicy o około kilometr jak nie lepiej bo nie podstawią autobusu. Skracanie lini to też dla Was sposób na zmuczenie pasażerów do biletów dobowych lub czasowych (w szczycie lepiej te na dłuższy czas które są droższe niż jednorazówki). Szkoda, że sami nie korzystacie z komunikacji zbiorowej bo byście bzdur nie wymyślali, ale jak wam płacą za innowacyjność to pewnie i na auto was stać, ale na myślenie już nie.

  • remo

    zgłoś naruszenie odpowiedz 05.06.2013 14:18 ~remo

    a bilety coraz droższe, musi wystarczyc na nagrody dla zarzadu

  • posiadacz biletu miesięcznego

    zgłoś naruszenie odpowiedz 03.06.2013 18:58 ~posiadacz…

    Pani Haniu,
    dzisiaj w 189 widziałam jedno, wolne miejsce siedzące.
    Warto rozważyć zlikwidowanie linii....

  • uigug

    zgłoś naruszenie odpowiedz 03.06.2013 18:57 ~uigug

    iwi~iwi

    Co za geniusz wymyślił nową trasę dla 128? Studenci z akademików na Żwirki i Wigury stracili połączenie z BUWem - bo linia została wycofana z Powiśla. I teraz mamy gigantyczną oszczędność, bo na na większej części trasy 128 dubluje 175. Gratulacje dla tej logiki.


    Popieram, studiuję na Ochocie i uważam, że studenci z Kampusu Ochota jak i WUMu powinni mieć bezpośrednie połączenie z BUWem ;/

  • WAWA

    zgłoś naruszenie odpowiedz 03.06.2013 17:53 ~WAWA

    W takim razie trzeba zlikwidować BUS-PASY !!

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »