Informacje

07.01.2016 12:45 "Nie damy się wciągnąć w międzydzielnicową wojnę"

MJN: jest kompromis w sprawie mostu.
Najwięksi przeciwnicy go nie uznają

SERWISY:

15 kompromisowych postulatów, które pozwolą rozwiązać spór o most Krasińskiego - to propozycja aktywistów z Miasto Jest Nasze, Forum Rozwoju Warszawy i lokalnych organizacji z Żoliborza i Targówka. Apelują, by projektowanie mostu zacząć od nowa, poprzedzając konsultacjami. Największy przeciwnicy mostu od inicjatywy się odcięli.

- Mosty powinny łączyć, a nie dzielić. Nie damy się wciągnąć w międzydzielnicową wojnę wywołaną przez ratusz i wiceprezydenta Jacka Wojciechowicza – tak stworzenie listy postulatów dotyczących mostu Krasińskiego komentuje Łukasz Fiszer ze stowarzyszenia Miasto Jest Nasze.

Projekt od nowa

W czwartek MJN oraz mieszkańcy Żoliborza, Targówka i Pragi Północ działający w lokalnych organizacjach poinformowali, że wypracowali kompromis. Zakłada on ponowne przygotowanie projektu mostu, po uwzględnieniu głosów mieszkańców.

- Mieszkańcy domagają się rozpoczęcia prac nad projektem mostu wraz z ulicą na Bródno Prace powinny zacząć się od przeprowadzenia szerokich konsultacji społecznych, które pozwolą projektantom przygotować nowy projekt – czytamy w ich oświadczeniu.

Wśród 15 postulatów znalazł się m.in. zapisy o ograniczeniu skali inwestycji z drogi głównej do zbiorczej, priorytecie dla komunikacji zbiorowej czy zwężeniu do jednego pasa ul. Krasińskiego. Aktywiści sprzeciwiają się także ruchowi tranzytowemu przez Żoliborz i Targówek. Ponadto po prawej stronie Wisły miałby od razu (a nie w późniejszym etapie, jak planujesz dziś miasto) powstać wiadukt łączący nową przeprawę z ul. Matki Teresy z Kalkuty.

Dodatkowo przyspieszona ma zostać budowa praskiego odcinka obwodnicy śródmiejskiej. Wskazano także na konieczność natychmiastowego rozpoczęcia prac nad planem miejscowego zagospodarowania dla Żerania i ocaleniu zielonych terenów Pelcowizny.

>> Zobacz wszystkie 15 postulatów aktywistów <<

"Za wcześnie na kompromis"

Jak się dowiedzieliśmy, w rozmowach uczestniczyli także przedstawiciele Stowarzyszenia Żoliborzan, które najgłośniej sprzeciwia się budowie przeprawy. Pod postulatami się jednak nie podpisali. Ich zdaniem, za wcześnie na kompromis w kształcie zaproponowanym przez Miasto Jest Nasze i pozostałe organizacje.

- Nie zgadzamy się w kwestii dopuszczenia na moście ruchu samochodowego. Wariantem marzeń byłaby dla nas przeprawa pieszo-rowerowo-tramwajowa. Jeśli chodzi o pozostałe postulaty, są one w większości zgodne z linią naszego stowarzyszenia – tłumaczy w rozmowie z tvnwarszawa.pl Antoni Ożyński ze Stowarzyszenia Żoliborzan. – Nie chcieliśmy jednak zgłaszać postulatów już teraz, szczególnie, że we wtorek ma się odbyć kolejny okrągły stół w sprawie mostu Krasińskiego – podkreśla.

Spór o most

Sprawa budowy trasy i mostu Krasińskiego wróciła w lipcu, gdy drogowcy ogłosili przetarg na aktualizację projektu i uzyskanie pozwolenia na budowę. W kontrakcie zapisano, że firma złoży wniosek o o ten kluczowy dokument do 31 lipca 2016 roku.

Jeśli się to uda, Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych – jak zapowiadała jego rzeczniczka – jest w stanie rozpocząć inwestycję w 2017 roku. Warunkiem jest jednak przesunięcie środków finansowych. Póki co są w Wieloletniej Prognozie Finansowej są zarezerwowane dopiero po 2020 roku, a największe środki na lata 2021-23.

Inwestycja została ona podzielona na dwa etapy realizacyjne: 2-kilometrowy odcinek od pl. Wilsona do ul. Jagiellońskiej (wraz z mostem o długości 720 metrów) oraz kilometrowy odcinek od ul. Jagiellońskiej do ul. Matki Teresy z Kalkuty (wraz z 830-metrowym wiaduktem nad torami kolejowymi).

jk/r

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • eqweher

    zgłoś naruszenie odpowiedz 21.01.2016 15:20 ~eqweher


    Wyludna Ania~Wyludna Ania

    Mosty generują dodatkowy ruch drogowy.
    Sądząc z natężenia ruchu, mostów jest za dużo.
    Należy zatem zwęzić istniejące mosty, wprowadzajac scieżki rowerowe i piesze trakty dla pieszych kolumn islamistów.

    Dodatkowo, dla uspokojenia ruch, należy jeszcze barzdziej wydłużyć czasy cyklu zmiany swiateł.

    W ciagu kilku lat efekt będzie widoczny.

    Miasto zacznie się wyludniać.



    Wawka~Wawka

    Po co zwężać - taniej wyburzyć. Saperzy z Kazunia zrobią to w ramach ćwiczeń.

    A terroryści nawet z uśmiechem. Aż dziwne że Ci z Żoliborza jeszcze z nimi nie współpracują przy północnym.

  • Tomek

    zgłoś naruszenie odpowiedz 11.01.2016 07:39 ~Tomek

    Normalny~Normalny

    Kto z miasta zgarnie kasę że tak PCHA BUDOWĘ TEGO MOSTU ???????? Mosty w Warszawie są potrzebne !! Ale PRAWDZIWE MOSTY A NIE NAMIASTKI !!!! . Trasa Mostu Północnego nie jest wykończona bo nie ma pieniędzy a na pseudo most pieniądze są !?!?!? KTO NA MOŚCIE KRASIŃSKIEGO ZAROBI ??????? Na to pytanie powinien odpowiedzieć ratusz !!!!!!!!

    Ten most jest w warszawie niezbędny. Każdy myślący normalnie człowiek a nie terrorysta z Żoliborza o tym wie. CHCEMY MOSTU KRASIŃSKIEGO!!!

  • Normalny

    zgłoś naruszenie odpowiedz 08.01.2016 09:41 ~Normalny

    Kto z miasta zgarnie kasę że tak PCHA BUDOWĘ TEGO MOSTU ???????? Mosty w Warszawie są potrzebne !! Ale PRAWDZIWE MOSTY A NIE NAMIASTKI !!!! . Trasa Mostu Północnego nie jest wykończona bo nie ma pieniędzy a na pseudo most pieniądze są !?!?!? KTO NA MOŚCIE KRASIŃSKIEGO ZAROBI ??????? Na to pytanie powinien odpowiedzieć ratusz !!!!!!!!

  • art

    zgłoś naruszenie odpowiedz 08.01.2016 09:25 ~art

    Rob~Rob

    Niedawno zakończono poszerzanie Górczewskiej a już jakiś głąb wymyślił, że jak będzie metro to trzeba ją zwęzić.

    zwezic to pikuś! ona bedzie zamknieta przy syreny!!!

  • Rob

    zgłoś naruszenie odpowiedz 08.01.2016 08:07 ~Rob

    Niedawno zakończono poszerzanie Górczewskiej a już jakiś głąb wymyślił, że jak będzie metro to trzeba ją zwęzić.

  • Legia

    zgłoś naruszenie odpowiedz 07.01.2016 20:26 ~Legia

    wawawa~wawawa

    Żaden kompromis tylko to są postulaty partii min i innych zielonych. Most musi być szeroki a wszystkie jezdnie w Warszawie szerokie. Tylko tak poprawi się los mieszkańców

    Wiadomo, że ci ekoterroryści z parti mjn chcą zablokować rozwój Warszawy. Na szczęście wszyscy wiedzą, że Ci hipokryci dążą za wszelką cenę do władzy i sprzedaliby własne matki za to. MJN to partia komunistyczna i musimy ją zlikwidować

  • Wawka

    zgłoś naruszenie odpowiedz 07.01.2016 19:37 ~Wawka

    Wyludna Ania~Wyludna Ania

    Mosty generują dodatkowy ruch drogowy.
    Sądząc z natężenia ruchu, mostów jest za dużo.
    Należy zatem zwęzić istniejące mosty, wprowadzajac scieżki rowerowe i piesze trakty dla pieszych kolumn islamistów.

    Dodatkowo, dla uspokojenia ruch, należy jeszcze barzdziej wydłużyć czasy cyklu zmiany swiateł.

    W ciagu kilku lat efekt będzie widoczny.

    Miasto zacznie się wyludniać.




    Po co zwężać - taniej wyburzyć. Saperzy z Kazunia zrobią to w ramach ćwiczeń.

  • Wawka

    zgłoś naruszenie odpowiedz 07.01.2016 19:35 ~Wawka

    Wyludna Ania~Wyludna Ania

    Mosty generują dodatkowy ruch drogowy.
    Sądząc z natężenia ruchu, mostów jest za dużo.
    Należy zatem zwęzić istniejące mosty, wprowadzajac scieżki rowerowe i piesze trakty dla pieszych kolumn islamistów.

    Dodatkowo, dla uspokojenia ruch, należy jeszcze barzdziej wydłużyć czasy cyklu zmiany swiateł.

    W ciagu kilku lat efekt będzie widoczny.

    Miasto zacznie się wyludniać.




    Po co zwężać - taniej wyburzyć. Saperzy z Kazunia zrobią to w ramach ćwiczeń.

  • Wawka

    zgłoś naruszenie odpowiedz 07.01.2016 19:30 ~Wawka

    Cwaniaczki ze Stowarzyszenia Żoliborzan chcą, aby za WSPÓLNE pieniądze wybudowano IM trasę tramwajową oraz DDR, a ulicę dla samochodów należy wybudować innym ludziom pod oknami. Egoizm wioski zwanej Żoliborzem Oficerskim. nawet most o jednym pasie nie jest wystarczający, bo w razie jakiejś stłuczki nie da rady nim przejechać np. wóz bojowy Straży Pożarnej czy karetka Pogotowia Ratunkowego.
    Most rowerowo-pieszy to jakaś paranoja. Kto nim będzie chodził??? Dziadki z Oficerskiego na groby bliskich na Cm. Bródnowskim?? A może rowerkami tam będą pomykać? Tylko niech pamiętają, że karawan takim erzacem nie pojedzie i będą kiedyś objazdem w ostatnią drogę jechać, a właściwie stać w korkach na Gdańskim i R. Żaba.

  • Warszawiak67

    zgłoś naruszenie odpowiedz 07.01.2016 18:50 Warszawiak67

    Nie ma co prawda co porównywać, ale w Paryżu przez Sekwanę są 34 mosty...

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »