Informacje

09.10.2015 09:32 takie zmiany postulują NGOsy

Miodowa ma być salonem.
Szerokie chodniki, 30 km/h

SERWISY:

Ograniczona prędkość, szersze chodniki, więcej zieleni, meble miejskie jak na Krakowskim Przedmieściu. Komisja Dialogu Społecznego ds. transportu zabrała głos na temat przyszłości Miodowej. W ich wizji ulica ma być bardziej przyjazna pieszym. Wciąż nie wiadomo, co z rowerzystami.

Zgodnie ze stanowiskiem KDS (ciało doradcze składające się z przedstawicieli organizacji pozarządowych), miasto powinno dążyć do ograniczenia przelotowego i tranzytowego charakteru ulicy, poprzez określenie dojazdu w rejon Starego Miasta np. za pomocą nakazów skrętu, z wyłączeniem autobusów.

Prędkość na całej ulicy powinna zostać ograniczona do 30 km/h, a światła na skrzyżowaniach z Kapitulną, Długą i Senatorską - zlikwidowane. Większą przyjazność dla pieszych zapewniłoby także poszerzenie chodników, poprzez likwidację osobnych pasów do skręcania. Chodniki powinny być zrównane do poziomu jezdni i na tyle szerokie, by umożliwiły funkcjonowanie ogródków restauracyjnych czy kawiarnianych, a także posadzenie zieleni.

Co z rowerzystami?

Zagospodarowanie parterów usługami to jeden z głównych postulatów. Wzdłuż ulicy znalazłyby się także ławki, stojaki rowerowe i inne elementy małej architektury według wzoru z Traktu Królewskiego. Pod ulicą powinna się znaleźć infrastruktura, która pozwoli na efektowne oświetlenie zabytkowych budynków z poziomu posadzki.

Przystanki byłyby usytuowane na jezdni, by uniemożliwić wyprzedzanie autobusów przez samochody. KDS proponuje też "bezwzględne usunięcie parkowania z chodników (ewentualne parkowanie wyłącznie jako równoległe, naprzemienne, na jezdni)".

Komisja nie zabrała głosu w kwestii rowerowej. Przypomnijmy, miasto przedstawiło dwa warianty: pierwszy zakładał pozostawienie pasów rowerowych, drugi ich likwidację kosztem szerszych chodników. – W tej kwestii nie osiągnęliśmy konsensu – przyznaje Maciej Sulmicki, wiceszef KDS ds. transportu.

Konkurs na plac

Udało się go osiągnąć w sprawie placu Krasińskich – tu społecznicy proponują pasy rowerowe. Postulują także utworzenie wyspy oddzielającej jezdnię i nowe przejście dla pieszych na wysokości wjazdu do podziemnego parkingu oraz zwężenie wlotów ul. Długiej, tak aby możliwe było poprowadzenie przejść dla pieszych wokół skrzyżowania w liniach chodników.

Co do szczegółowych rozwiązań, sugerują organizację konkursu. "Komisja stoi na stanowisku, że najlepszym rozwiązaniem dla placu Krasińskich będzie rozpisanie konkursu architektonicznego po uwzględnieniu wniosków z konsultacji społecznych" – czytamy w uchwale KDS.

Potrzeba 4,5 mln zł

Dokument trafił już do Zarządu Dróg Miejskich, do którego należą ostateczne decyzje co do kształtu ulicy.

– Zarówno propozycje KDS, jak i wnioski płynące z konsultacji społecznych zostaną wnikliwie przeanalizowane. Będziemy je brać pod uwagę, ale na razie nie potrafię odpowiedzieć, które będą zrealizowane, a które nie. Jest na to za wcześnie – mówi nam Karolina Gałecka, rzeczniczka ZDM. – Póki co, złożyliśmy wniosek o 4,5 mln zł na remont. Mamy nadzieję, że na najbliższej sesji radni zdecydują o przekazaniu nam takiej kwoty – dodaje.

bako/r

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • nik

    zgłoś naruszenie odpowiedz 14.10.2015 12:42 ~nik

    Nareszcie - najwyższy czas.

  • jaśniepan

    zgłoś naruszenie odpowiedz 10.10.2015 23:55 ~jaśniepan

    Ciekawski~Ciekawski

    Czy ktoś raczy zauważyć, że ciąg Bonifraterska - Miodowa to pewna alternatywa dla Andersa, że to dojazd do Pl. Teatralnego czy Pl. Piłsudskiego bez konieczności jazdy Andersa (od strony Żoliborza), że wprowadza ruch w konsekwencji też w Mazowiecką i Kruczą w dość łatwy sposób. Czy w efekcie kolejne kroki to zamknięcie Pl. Małachowskiego, Mazowiecka deptakiem, w Kruczę zwężamy? Tak patrzę trochę szerzej niż na temat przebudowy jednej ulicy.

    Cały obszar pomiędzy Świętokrzyską, Krakowskim, Królewską i Marszałkowską ma docelowo być obszarem usługowo-reprezentacyjnym, a co za tym idzie, ruch ma być tutaj ograniczany. Do tego w sumie należy dodać obszar Ogrodu Saskiego, pl. Piłsudskiego, Teatralny, Miodową i Plac Krasińskich. Jak na dwumilionową stolicę prawie czterdziestomilionowego kraju to w sumie niedużo, ale dobre i to.

  • Olek

    zgłoś naruszenie odpowiedz 10.10.2015 16:09 ~Olek

    STOP niszczeniu Warszawy przez HGW!!!

  • Adik

    zgłoś naruszenie odpowiedz 10.10.2015 10:08 ~Adik


    smerf_maruda~smerf_maruda

    Zrobią Świętokrzyską bis która nie bedzie przyjazna ani dla pieszych, ani dla rowerzystów, ani dla aut, ani dla zbiorkomu. Naprawde nikt nie umie wyciagać wniosków po klapie tego świętokrzyskiego potworka??
    Nadzieja~Nadzieja

    Tak się zastanawiam, kto i kiedy przywróci Świętokrzyską do poprzedniego stanu ? Hanusia, na własny koszt ?


    Na Świętokrzyskiej piesi mają szeroki chodnik, rowerzyści scieżki i biegnie tam II linia metra więc tylko pasjonatom gnicia w blaszakach jest źle.

  • podatnik

    zgłoś naruszenie odpowiedz 10.10.2015 09:29 ~podatnik

    A ile to będzie kosztowało?
    Tak się pytam, bo PO twierdzi że podatków wciąż nie da się obniżyć.

  • gos roszondku

    zgłoś naruszenie odpowiedz 10.10.2015 09:05 ~gos roszondku

    Miasta są dla samochodów, nie dla ludzi. Przepustowość głupcy! Przepustowość! Nauczcie się tego. Na Zachodzie to wiedzą tylko w tej Kopenhadze coś im strzeliło do głowy. Ale to przecież bogaty kraj i mogą sobie pozwolić.

  • wkurzona

    zgłoś naruszenie odpowiedz 10.10.2015 07:44 ~wkurzona

    "i inne elementy małej architektury"

    Rozumiem, że doniczki?

  • Nadzieja

    zgłoś naruszenie odpowiedz 09.10.2015 22:49 ~Nadzieja

    smerf_maruda~smerf_maruda

    Zrobią Świętokrzyską bis która nie bedzie przyjazna ani dla pieszych, ani dla rowerzystów, ani dla aut, ani dla zbiorkomu. Naprawde nikt nie umie wyciagać wniosków po klapie tego świętokrzyskiego potworka??

    Tak się zastanawiam, kto i kiedy przywróci Świętokrzyską do poprzedniego stanu ? Hanusia, na własny koszt ?

  • Racjonalizator

    zgłoś naruszenie odpowiedz 09.10.2015 22:45 ~Racjonalizator




    Zirytowany~Zirytowany

    Świętokrzyska nikomu nie dała do myślenia?
    Mamy szerokie chodniki, na których jest pusto, za to wąska jezdnia, na której chronicznie tworzą się korki.
    Teraz chcą nas uszczęśliwić Miodową, gdzie będą szerokie chodniki, po których będzie się przechadzać kilka osób na godzinę i wąska jezdnia, na której będziemy stali w korkach.
    Coraz lepiej.


    Piotr~Piotr


    Trzeba zwężać ulice i tworzyć korki. Dzięki temu ludzie sobie w końcu uświadomią, że ścisłe centrum nie nadaje się do jazdy samochodem i poszukają alternatywy.

    boromir~boromir

    tzn. ludzie uświadomią sobie, że nie opłaca się posiadać biznesu w centrum i wszystko sie wyniesie na przedmieścia, a wtedy nawet ci co teraz mieszkając w centrum chodzili do pracy na piechotę będą musieli jeździć samochodem? z logika jesteś na bakier
    Piotr~Piotr


    Ja nie piszę o ludziach, którzy prowadzą biznes i jest im potrzebny samochód służbowy/prywatny/dostawczy, do pokonywania dużych odległości dziennie, (które jest w stanie pokonać tylko zawodowy kolarz), celem przewożenia towarów/dokumentów. Ja mam na myśli masy, które codziennie pchają się do centrum samochodem, z czystego lenistwa, to przez nich są korki, a nie przez zwężanie ulic :)


    No to nie żałujmy sobie, jeszcze coś zwęźmy, po co komu w Warszawie te głupie szerokie ulice ?

  • zbych

    zgłoś naruszenie odpowiedz 09.10.2015 21:53 ~zbych

    samochody won z chodników!!

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »