Informacje

10.02.2018 17:20 konflikt o bazar

Minister infrastruktury: miasto blokuje budowę obwodnicy

SERWISY:

 

Minister infrastruktury Andrzej Adamczyk uważa, że władze Warszawy uniemożliwiają rozpoczęcie budowy kluczowego odcinka Południowej Obwodnicy Warszawy. Rada Warszawy ma jeszcze raz zająć się kwestią przeniesienia bazaru, leżącego nad trasą tunelu obwodnicy.

"Władze Warszawy: Platforma Obywatelska, Hanna Gronkiewicz-Waltz uniemożliwiają rozpoczęcie budowy kluczowego odcinka Południowej Obwodnicy Warszawy. Te oburzające działania prowadzą do opóźnienia na tej kluczowej, wyczekiwanych przez warszawiaków inwestycji" - napisał Adamczyk w przesłanym w sobotnim oświadczeniu.

"Apeluję do warszawskich polityków PO na czele z Panią Prezydent o zaprzestanie sporów i działań obstrukcyjnych i o umożliwienie wejścia wykonawcy na plac budowy" - dodał minister.

Przewrotna sesja

Południowa Obwodnica Warszawy przebiega w ciągu drogi ekspresowej S2. Na jednym z odcinków, przechodzącym przez dzielnicę Ursynów, przeprowadzona zostanie w tunelu, biegnącym równolegle do ulicy Płaskowickiej. Na drodze, przy skrzyżowaniu z Aleją Komisji Edukacji Narodowej leży targowisko, jednak umowa dzierżawy tego terenu wygasła w połowie 2017 r. Bazar ma zostać przeniesiony na przeciwną stronę skrzyżowania i stanąć w miejscu pętli autobusowej, która przestała działać na początku grudnia 2017 roku. Miasto przeznaczyło bowiem teren pod bazarek i przeprowadziło konkurs na jego obsługę. Zgłosiła się jedna firma - właśnie właściciele Bazarku na Dołku.

Odpowiednia umowa na dzierżawę terenu po pętli miała zostać podpisana w najbliższych dniach. Jednak w czwartek w czasie sesji Rady Warszawy radny Piotr Guział złożył wniosek o informację prezydenta Warszawy ws. likwidacji pętli przy Płaskowickiej na rzecz targowiska.

"W opinii inwestora GDDKiA pętla nie koliduje z POW, a zasadność jej utrzymania do połowy zeszłego roku podtrzymywał Zarząd Transportu Miejskiego. Pomimo tego pętla została zlikwidowana i trwa jej procedura wydzierżawiania na potrzeby prywatnego targowiska" - napisał Guział w uzasadnieniu.

Jak również podał, na prośbę szefa klubu PO zgodził się, żeby dyskusja o likwidacji pętli na rzecz bazaru odbyła się najpierw na posiedzeniu komisji infrastruktury 27 lutego, ale pod warunkiem, że do tego czasu nie będzie podpisana umowa dzierżawy. Jak podkreślił Guział, wiceprezydent Warszawy Witold Pahl wyraził na to zgodę.

PAP/kz/mś

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • ekolog

    zgłoś naruszenie odpowiedz 11.02.2018 17:18 ~ekolog


    warszawiak~warszawiak

    W walce ze smogiem i w obronie środowiska i ludzkiego zdrowia konieczne jest drastyczne ograniczenie ruchu samochodów osobowych przez miasto. Trzeba wprowadzić zakaz wjazdu do miasta lub wysokie opłaty. Reglamentacja zakupu samochodów. Najwyżej jeden na rodzinę , o ile udowodnione zostanie , iż samochód jest naprawdę niezbędny. Zwężenie ulic na korzyść pieszych i rowerzystów. Takich jak choćby Puławska, czy Marynarska. Wyprowadzenie autostrady POW poza tereny miejskie. Postawienie na ZTM, metro, rowery.
    jeeep~jeeep


    To interesujące co Pan mówi. A co mówią lekarze?

    Lekarze mówią to samo co górnicy i hutnicy, tramwajarze, kolejarze. Jak na przykład się witają to mówią "dzień dobry", albo "dobry wieczór." Tak samo jak reszta społeczeństwa. Tu zawód nie odgrywa wiekszej roli. A Pan myslał, że inaczej sie porozumiewają? :)

  • warszawiak

    zgłoś naruszenie odpowiedz 11.02.2018 17:09 ~warszawiak


    warszawiak~warszawiak

    W walce ze smogiem i w obronie środowiska i ludzkiego zdrowia konieczne jest drastyczne ograniczenie ruchu samochodów osobowych przez miasto. Trzeba wprowadzić zakaz wjazdu do miasta lub wysokie opłaty. Reglamentacja zakupu samochodów. Najwyżej jeden na rodzinę , o ile udowodnione zostanie , iż samochód jest naprawdę niezbędny. Zwężenie ulic na korzyść pieszych i rowerzystów. Takich jak choćby Puławska, czy Marynarska. Wyprowadzenie autostrady POW poza tereny miejskie. Postawienie na ZTM, metro, rowery.
    Wprost~Wprost

    "drastyczne ograniczenie ruchu", "zakaz wjazdu do miasta", "Reglamentacja zakupu ", "Najwyżej jeden na rodzinę"... typowy komunista.

    Nie sądzisz, że lepiej dać ludziom dobre alternatywy, tak żeby SAMI wybrali co lepsze, zamiast ich ZMUSZAĆ?

    Pewnie jesteś jednym z tych co używają zmyślonego terminu "blachosmrody" i twierdzą, że ludzie dobrowolnie stoją w korkach.

    Oświecę cię - gdyby kierowcy aut mogli jeździć komunikacją 1. taniej, 2.szybciej i 3. wygodniej to by tak robili. A rzeczywistość jest taka, że najczęściej komunikacja ma tylko jedną z ww. zalet - jest tańsza. Więc jak kogoś stać to wybiera auto. Proste. Pomijam wjazd do centrum, bo wtedy komunikacja jest i 1. tańsza i 2. szybsza. Wtedy wybieram komunikację, bo to jest rozsądne. I właśnie o tę proporcję zalet chodzi... tak trudno to zrozumieć?

    Nie ma się co obruszać zakaz to jedyna metoda inaczej będziemy tonąć w smogu.

  • warszawiak

    zgłoś naruszenie odpowiedz 11.02.2018 17:07 ~warszawiak


    warszawiak~warszawiak

    W walce ze smogiem i w obronie środowiska i ludzkiego zdrowia konieczne jest drastyczne ograniczenie ruchu samochodów osobowych przez miasto. Trzeba wprowadzić zakaz wjazdu do miasta lub wysokie opłaty. Reglamentacja zakupu samochodów. Najwyżej jeden na rodzinę , o ile udowodnione zostanie , iż samochód jest naprawdę niezbędny. Zwężenie ulic na korzyść pieszych i rowerzystów. Takich jak choćby Puławska, czy Marynarska. Wyprowadzenie autostrady POW poza tereny miejskie. Postawienie na ZTM, metro, rowery.
    jeeep~jeeep


    To interesujące co Pan mówi. A co mówią lekarze?

    Nie wiem co mówią wszysycy lekarze, ale ogólnie , że smog jets bardzo nie zdrowy. to zresztą wiedza powszechna.

  • warszawiak

    zgłoś naruszenie odpowiedz 11.02.2018 15:27 ~warszawiak


    warszawiak~warszawiak

    W walce ze smogiem i w obronie środowiska i ludzkiego zdrowia konieczne jest drastyczne ograniczenie ruchu samochodów osobowych przez miasto. Trzeba wprowadzić zakaz wjazdu do miasta lub wysokie opłaty. Reglamentacja zakupu samochodów. Najwyżej jeden na rodzinę , o ile udowodnione zostanie , iż samochód jest naprawdę niezbędny. Zwężenie ulic na korzyść pieszych i rowerzystów. Takich jak choćby Puławska, czy Marynarska. Wyprowadzenie autostrady POW poza tereny miejskie. Postawienie na ZTM, metro, rowery.
    Wprost~Wprost

    "drastyczne ograniczenie ruchu", "zakaz wjazdu do miasta", "Reglamentacja zakupu ", "Najwyżej jeden na rodzinę"... typowy komunista.

    Nie sądzisz, że lepiej dać ludziom dobre alternatywy, tak żeby SAMI wybrali co lepsze, zamiast ich ZMUSZAĆ?

    Pewnie jesteś jednym z tych co używają zmyślonego terminu "blachosmrody" i twierdzą, że ludzie dobrowolnie stoją w korkach.

    Oświecę cię - gdyby kierowcy aut mogli jeździć komunikacją 1. taniej, 2.szybciej i 3. wygodniej to by tak robili. A rzeczywistość jest taka, że najczęściej komunikacja ma tylko jedną z ww. zalet - jest tańsza. Więc jak kogoś stać to wybiera auto. Proste. Pomijam wjazd do centrum, bo wtedy komunikacja jest i 1. tańsza i 2. szybsza. Wtedy wybieram komunikację, bo to jest rozsądne. I właśnie o tę proporcję zalet chodzi... tak trudno to zrozumieć?

    Nie ma się co obruszać zakaz to jedyna metoda inaczej będziemy tonąć w smogu.

  • jeeep

    zgłoś naruszenie odpowiedz 11.02.2018 15:01 ~jeeep

    warszawiak~warszawiak

    W walce ze smogiem i w obronie środowiska i ludzkiego zdrowia konieczne jest drastyczne ograniczenie ruchu samochodów osobowych przez miasto. Trzeba wprowadzić zakaz wjazdu do miasta lub wysokie opłaty. Reglamentacja zakupu samochodów. Najwyżej jeden na rodzinę , o ile udowodnione zostanie , iż samochód jest naprawdę niezbędny. Zwężenie ulic na korzyść pieszych i rowerzystów. Takich jak choćby Puławska, czy Marynarska. Wyprowadzenie autostrady POW poza tereny miejskie. Postawienie na ZTM, metro, rowery.


    To interesujące co Pan mówi. A co mówią lekarze?

  • Wprost

    zgłoś naruszenie odpowiedz 11.02.2018 12:16 ~Wprost

    warszawiak~warszawiak

    W walce ze smogiem i w obronie środowiska i ludzkiego zdrowia konieczne jest drastyczne ograniczenie ruchu samochodów osobowych przez miasto. Trzeba wprowadzić zakaz wjazdu do miasta lub wysokie opłaty. Reglamentacja zakupu samochodów. Najwyżej jeden na rodzinę , o ile udowodnione zostanie , iż samochód jest naprawdę niezbędny. Zwężenie ulic na korzyść pieszych i rowerzystów. Takich jak choćby Puławska, czy Marynarska. Wyprowadzenie autostrady POW poza tereny miejskie. Postawienie na ZTM, metro, rowery.

    "drastyczne ograniczenie ruchu", "zakaz wjazdu do miasta", "Reglamentacja zakupu ", "Najwyżej jeden na rodzinę"... typowy komunista.

    Nie sądzisz, że lepiej dać ludziom dobre alternatywy, tak żeby SAMI wybrali co lepsze, zamiast ich ZMUSZAĆ?

    Pewnie jesteś jednym z tych co używają zmyślonego terminu "blachosmrody" i twierdzą, że ludzie dobrowolnie stoją w korkach.

    Oświecę cię - gdyby kierowcy aut mogli jeździć komunikacją 1. taniej, 2.szybciej i 3. wygodniej to by tak robili. A rzeczywistość jest taka, że najczęściej komunikacja ma tylko jedną z ww. zalet - jest tańsza. Więc jak kogoś stać to wybiera auto. Proste. Pomijam wjazd do centrum, bo wtedy komunikacja jest i 1. tańsza i 2. szybsza. Wtedy wybieram komunikację, bo to jest rozsądne. I właśnie o tę proporcję zalet chodzi... tak trudno to zrozumieć?

  • lepalczyk

    zgłoś naruszenie odpowiedz 11.02.2018 10:37 ~lepalczyk

    Z załączonego do artykułu zdjęcia wynika, że droga przez Ursynów będzie miała po 4 pasy w każdym kierunku i będzie patrolowana przez amerykańską policję.

  • ojciec

    zgłoś naruszenie odpowiedz 11.02.2018 10:02 ~ojciec

    warszawiak~warszawiak

    W walce ze smogiem i w obronie środowiska i ludzkiego zdrowia konieczne jest drastyczne ograniczenie ruchu samochodów osobowych przez miasto. Trzeba wprowadzić zakaz wjazdu do miasta lub wysokie opłaty. Reglamentacja zakupu samochodów. Najwyżej jeden na rodzinę , o ile udowodnione zostanie , iż samochód jest naprawdę niezbędny. Zwężenie ulic na korzyść pieszych i rowerzystów. Takich jak choćby Puławska, czy Marynarska. Wyprowadzenie autostrady POW poza tereny miejskie. Postawienie na ZTM, metro, rowery.

    Wytrzeźwiej.
    A potem dorośnij.

  • warszawiak

    zgłoś naruszenie odpowiedz 11.02.2018 09:16 ~warszawiak

    Ale hipokryzja! Hanka i PO miały 8 lat na zmianę zaprojektowanego w głębokim PRLu przebiegu "obwodnicy". Nie zrobili nic, a teraz nagle, w obliczy nadchodzących wyborów "stanęli w obronie" mieszkańców. Na Ursynowie duży potencjalny elektorat, więc jest o co walczyć. Po wyborach gdy PO będzie miało stołki na kolejne 4 lata sytuacja wróci do normy i budowa pójdzie już sprawnie.

  • Bielańczyk

    zgłoś naruszenie odpowiedz 11.02.2018 08:41 ~Bielańczyk

    Washi~Washi

    A w czym Ci bazarkowicze są lepsi od kupców z KDT, wywalonych siłą przez HGW ? Oprócz tego, żę ich prezes jest radnym PO ?


    I to jest właśnie ta przewaga. Niestety.
    Nawet pętlę autobusową zlikwidują żeby panu radnemu było wygodnie.

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »