Informacje

24.06.2016 21:40 WYKONAWCA SZUKA OSZCZĘDNOŚCI

Miedzeszyn może odetchnąć:
POW w tunelu, nie na estakadzie

SERWISY:

Nie będzie estakady POW w Miedzeszynie. GDKKiA nie zgodziła się na zmianę projektu. Wciąż nie wiadomo jednak, jak długa będzie estakada przez Mazowiecki Park Krajobrazowy. Wykonawca chce ją skrócić, żeby przyoszczędzić.

Za projekt i budowę odcinka POW od Wału Miedzeszyńskiego  do węzła Lubelska odpowiedzialna jest firma Warbud. Wygrała niską ceną. Choć drogowcy liczyli się z wydaniem ponad 900 milionów złotych, zobowiązała się zbudować swój odcinek za 561,66 milionów.

Już po podpisaniu umowy, firma - jak donosiła "Gazeta Stołeczna" - zaczęła szukać oszczędności. Najbardziej kontrowersyjną próbą był pomysł zamiany tunelu pod torami w Miedzeszynie na tańszą estakadę.

- Nasze stanowisko pozostaje niezmienne i jest zgodne z wydaną decyzją środowiskową - POW w tym miejscu będzie przebiegał dołem, nie górą. Sprawa jest jasna - mówi stanowczo Jan Krynicki, rzecznik GDDKiA.

Jeśli drogowcy dotrzymają słowa, wysoki wiadukt z długimi podjazdami nie zdegraduje okolicy. Zamiast tego, trasa ma przebiegać w tzw. szczelnej wannie. Mówiąc najprościej, jest to tunel bez sufitu. - Tunel jest w pełni zamknięty na całej długości i wymaga dodatkowych instalacji z cyrkulacją powietrza. Wanna ma trzy ściany, nie cztery, choć niewykluczone, że wykonawca będzie chciał ją w kilku miejscach zamknąć - informuje Krynicki.

Mówi się o trzech takich miejscach. Według GDDKiA, półtunel wystarczy, by skutecznie tłumić hałas.

Nad parkiem jednak nasypem?

Bardziej elastyczna GDDKiA jest w kwestii odcinka między ul. Patriotów a węzłem Lubelska (w miejscowości Majdan).

Tutaj, według "Gazety", Warbud forsował wydłużenie nasypów zamiast wysokich estakad (rozwiązanie tańsze, ale bardziej ingerujące w przyrodę). Mimo że to teren Mazowieckiego Parku Krajobrazowego, decyzja środowiskowa nie jest tak restrykcyjna, dlatego drogowcy dopuszczają "optymalizację".

- Jeśli wiadukt ma być metr nad ziemią, to i tak nie będą chodzić pod nim zwierzęta, więc możemy rozmawiać, na temat nasypu - słyszymy w GDDKiA.

Decyzja na razie nie zapadła. Zmiany musi zatwierdzić także wojewoda, bo to on wydaje zezwolenie na realizację inwestycji drogowej.

Trzy odcinki, trzech wykonawców

Budowę Południowej Obwodnicy Warszawy realizują trzy różne firmy. Odcinek A od węzła Puławska do węzła Przyczółkowa wraz z tunelem pod Ursynowem zaprojektuje i wybuduje za 1,2 mld złotych włoska firma Astaldi. Odcinek B od węzła Przyczółkowa do węzła Wał Miedzeszyński wraz z budową mostu Południowego to zadanie konsorcjum tureckiego Gϋlermaku i Przedsiębiorstwa Budowy Dróg i Mostów z Mińska Mazowieckiego (za projekt i wykonanie dostanie 757,64 mln złotych).

Warbud odpowiada za opisany odcinek C. Na zaprojektowanie tego 7,5-kilometrowego fragmentu obwodnicy dostał rok. Na zakończenie prac budowlanych ma czas do 2020 roku. Wtedy też gotowe mają być inne odcinki.

W ramach inwestycji powstanie most Południowy :

md/b

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • goscxl

    zgłoś naruszenie odpowiedz 17.05.2019 23:36 ~goscxl

    Choć drogowcy liczyli się z wydaniem ponad 900 milionów złotych, zobowiązała się zbudować swój odcinek za 561,66 milionów. >>> To już pachnie przekrętem . Bo jakich materiałów trzeba użyć aby uciać koszty o 339 milionów złotych

  • Wawka

    zgłoś naruszenie odpowiedz 20.08.2016 22:00 ~Wawka

    Firma, która wygrywa taką niską ceną, z dużą różnicą od zakładanej, powinna być wywalona z przetargu i wzięta kolejna. Dumpingiem mi tu śmierdzi. A jak teraz czytam o estakadzie nad MPK na wysokości 1 m to też koparka mi opada, bo o ile dobrze pamiętam miało być 5 m ....

  • jajo

    zgłoś naruszenie odpowiedz 17.08.2016 09:07 ~jajo

    Otwarty tunel ?? Wanna ... ??
    Czyli trzeba kupić amfibie albo ponton. Nawet przy małych opadach deszczu tam są ogromne kałuże. Czy osoba która to projektowała była choć raz na miejscu zobaczyć jak to wygląda?

  • miedzylas

    zgłoś naruszenie odpowiedz 05.07.2016 15:42 ~miedzylas

    To wiadomo dlaczego oferta była najniższa :0
    od początku brali pod uwagę "tunel otwarty" hihi
    tylko szkoda, ze inni nie byli tak pomyslowy, ale moze nie mieli zludzen, ze to przejdzie

  • vtr

    zgłoś naruszenie odpowiedz 27.06.2016 10:29 ~vtr

    Mieszkańcy na Komisji Ładu Przestrzennego razem z radnymi walczyli o przykrycie tej wanny (czyli jednak tunel). Przypominam że w Wawrze w większości miejsc nie ma kanalizacji, a w Miedzeszynie nie będzie jej jeszcze bardzo długo.

    Jedną Dźwigową w Warszawie już mamy.

  • misiu

    zgłoś naruszenie odpowiedz 27.06.2016 10:26 ~misiu

    Tadek~Tadek

    "przyoszczędził" autor na języku polskim

    U niego na targu w Lubartowie tak się mówi.

  • rafael

    zgłoś naruszenie odpowiedz 25.06.2016 21:33 ~rafael

    Tak wygląda przetarg, zaprojektuj i wybuduj, każdy po wygraniu będzie się starał o budowanie jak najtaniej. A poza tym, jak można mówić o cenie wykonania jak nie wiadomo co dokładnie co ma się wybudować. Okazja do dużych przekrętów.

  • Tadek

    zgłoś naruszenie odpowiedz 25.06.2016 20:35 ~Tadek

    "przyoszczędził" autor na języku polskim

  • Nick

    zgłoś naruszenie odpowiedz 25.06.2016 20:03 ~Nick

    A po co estakady, tunele, ekrany? Położyć asfalt, skrzyżowania, światła, przejścia dla pieszych. Bedzie taniej i szybciej. A kontrakt? Jak konstytucje można zienić ustawami, to kontraktu aneksami nie?

  • qwerty

    zgłoś naruszenie odpowiedz 25.06.2016 17:57 ~qwerty

    I tak koszt wzrośnie o setki milionów, żeby w kilku domkach było ciszej.

    A tam gdzie populacja jest dużo większa np. Bemowo buduje się drogę odkrytą, żeby było głośno.

    Tak się demoluje miasta w tym kraju.

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »