Informacje

12.02.2019 16:14 metro warszawskie

Miasto Jest Nasze ma swój pomysł na trzecią linię metra

SERWISY:

- Nie dla "zygzakowatego" planu z PRL-u - postuluje stowarzyszenie Miasto Jest Nasze, opracowując własny projekt i przykładową mapę III linii metra. W tym roku ratusz ma przygotować właściwe plany dotyczące budowy kolejnej trasy kolei podziemnej.

Stworzenie III linii metra to jeden z 12 postulatów prezydenta Warszawy Rafała Trzaskowskiego, o których mówił tuż po objęciu urzędu. - Ponieważ musimy przygotować się do kolejnej perspektywy finansowej Unii Europejskiej, rozpoczniemy planowanie III linii metra. Analizy, ekspertyzy, prace geologiczne, planowanie - to wszystko musimy zacząć robić w 2019 roku - zapowiedział prezydent. - W tej kadencji chcielibyśmy rozpocząć prace koncepcyjne i jeżeli się pojawią pieniądze unijne, to także zacząć budowę kolejnej linii - przyznał.

Jak dodał na Twitterze, pierwszy etap tworzenia III linii metra obejmie kwotę 12,5 miliona złotych. Na razie to suma przeznaczona na opracowanie projektu kolejnej trasy kolei podziemnej.

Plany z PRL-u

Długoterminowe plany miasta zakładały realizację trzech linii metra. Według koncepcji sprzed kilkudziesięciu lat I linia miała łączyć Ursynów i Hutę na Bielanach, II linia Tarchomin oraz Żerań z Wolą, a nawet Jelonkami, zaś III linia Okęcie i Ochotę z Gocławiem i Grochowem.

Obecnie jedno z założeń zakłada wybudowanie odnogi II linii metra na trasie od Stadionu Narodowego do Gocławia, która miałaby się stać III linią podziemnej kolejki.

Z północy na południe

Stowarzyszenie Miasto Jest Nasze zaproponowało własny projekt budowy nowej linii metra. Jak zaznaczyli jego członkowie, połączenie metrem Gocławia i Grochowa nie powinno być priorytetem stolicy. Aktywiści proponują wybudowanie trasy łączącej Tarchomin z Wilanowem.

- Na Tarchominie nowa linia metra zostałaby poprowadzona na powierzchni w rezerwie Traktu Nadwiślańskiego. Następnie przechodziłaby mostem przez Wisłę w rejonie Gwiaździstej i Podleśnej. Metro schodziłoby do tunelu na terenie osiedla Ruda i prowadziło przez Marymont i pod ulicę Popiełuszki. Centralny odcinek, na którym spodziewamy się największego obciążenia, stanowiłby ciąg Okopowa -Towarowa - Plac Zawiszy - piszą członkowie stowarzyszenia na Facebooku.

Dalej proponują poprowadzenie dwóch alternatywnych tras. Albo okrężnej przez Ochotę, Służewiec i Ursynów do Wilanowa, albo - leżącego w pobliżu pierwszej linii metra przejazdu - prowadzącego przez Mokotów do Wilanowa. Miasto Jest Nasze sugeruje stworzenie częściowo naziemnej trasy zarówno na początku, jak i na końcu linii, co pozwoliłoby na ograniczenie kosztów budowy.

"Sześć zalet"

Członkowie stowarzyszenia przygotowali szereg postulatów, przemawiających za ich planami dotyczącymi budowy z metra z północy na południe.

Przekonują, że taka trasa zaspokoi potrzeby mieszkańców, pozwoli na rozładowanie i uniknięcie paraliżu zatłoczonej I linii metra i umożliwi obsłużenie dużych powierzchni mieszkaniowych, jak Tarchomin i Wilanów. Zaznaczają też, że zaproponowana przez nich trasa pozwoli mieszkańcom stolicy na łatwiejszy dojazd do biurowców i ograniczenie wjazdu samochodów spoza stolicy do miasta. Tłumaczą, że metro i kolej współpracować będą jako jedna całość.

Za jedną z największych zalet uważają między innymi odciążenie zatłoczonej obecnie I linii metra oraz dobrą alternatywę dla podróży samochodem z odległych osiedli i przedmieść.

ZOBACZ PRZEJAZD DRUGIEJ LINII METRA NA TARGÓWEK:

ap/pm

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Żwirek

    zgłoś naruszenie odpowiedz 14.02.2019 23:53 ~Żwirek

    canym przez Pana Trzaskowskiego metrem na Białołękę, do osiedli Białe Regaty , Derby. Tam nic nie ma, pare autobusów i wąska Głębocka w remoncie.

  • Max

    zgłoś naruszenie odpowiedz 14.02.2019 23:46 ~Max

    Mamy linię północ - południe i wschód - zachód, więc trzecia linia powinna jeździć po okręgu, w obie strony, dwukrotnie przecinając Wisłę.

  • AnC

    zgłoś naruszenie odpowiedz 14.02.2019 17:18 ~AnC

    To jest absolutnie najgorszy wariant 3 linii metra o jakim czytałem.

  • Wielki Elektronik

    zgłoś naruszenie odpowiedz 14.02.2019 16:24 ~Wielki Elektronik

    Załącznik nieczytelny. Oszczędzamy kilobajty?

  • Kate

    zgłoś naruszenie odpowiedz 14.02.2019 15:18 ~Kate

    Zastanawiam się czy ktos kiedyś wpadnie na pomysl skomunikowania metrem badz pociągiem Wawra z Mokotowem czy Wilanowem bez konieczności wjeżdania do Centrum...

  • moralnosc

    zgłoś naruszenie odpowiedz 14.02.2019 12:05 ~moralnosc

    Mat~Mat

    Poszukaj sobie informacji z przed roku. Rafałek w jakimś wywiadzie chyba nawet dla TVN24 sam się przyznał, że specjalnie nakablowali na Polskę w UE aby środki unijne pozostały zamrożone do czasu ponownego przejęcia przez nich władzy.
    Tak działa opozycja totalna. Podkopywać narodowy interes w imię walki o taboret.
    Zresztą Rafałek sam też powiedział, że dla niego urząd prezydenta Warszawy to tylko przystanek w drodze wyżej.


    Gdybym był "porządnym Niemcem" w latach 1933-1945 to też "nakablowałbym" nie tyle na swój kraj - co na plugawą władzę, która wzięła go w okupację i też zrobiłbym wszystko, żeby zablokować finansowanie tej plugawej władzy.

  • lolek

    zgłoś naruszenie odpowiedz 14.02.2019 09:39 ~lolek

    Jak "miasto jest nasze" wygra wybory, oby nigdy, to wtedy będzie mogło sobie wybudować własną linie metra. Na dzień dzisiejszy ta organizacja działa na szkodę miasta a ich pomysły są oderwane od rzeczywistości. Jeżeli w Warszawie jt wam tak źle to wyprowadźcie się najlepiej z waszymi pomysłami na łąkę tam będzie dużo zieleni.

  • warszawianka

    zgłoś naruszenie odpowiedz 14.02.2019 09:34 ~warszawianka

    MJN zawsze wszystko wie najlepiej a jak przychodzi co do czego to wycofują się rakiem, bo się okazuje, ze nie sprawdzili np geologii itp :-) ...uwielbiam ich niekompetencję i wieczne krytykowanie :/

  • Wesoły

    zgłoś naruszenie odpowiedz 14.02.2019 09:19 ~Wesoły

    Mat~Mat

    Poszukaj sobie informacji z przed roku. Rafałek w jakimś wywiadzie chyba nawet dla TVN24 sam się przyznał, że specjalnie nakablowali na Polskę w UE aby środki unijne pozostały zamrożone do czasu ponownego przejęcia przez nich władzy.
    Tak działa opozycja totalna. Podkopywać narodowy interes w imię walki o taboret.
    Zresztą Rafałek sam też powiedział, że dla niego urząd prezydenta Warszawy to tylko przystanek w drodze wyżej.



    Może chodziło mu o "wyżej" na mapie - z Gdańska jeszcze nie startował. To wyjaśniałoby wyjście przed szereg z trzydniową żałobą.

  • Mat

    zgłoś naruszenie odpowiedz 14.02.2019 08:35 ~Mat



    Wesoły~Wesoły

    MJN wypada blado przy obietnicach Rafałka z października 2018:

    "Planuję rozpoczęcie budowy trzech nowych linii metra: M3 ze stacji Stadion Narodowy, przez Gocław, na Mokotów; linii M4 - ze stacji metro Wilanowska, przez Włochy do Ursusa. I wreszcie linii M5, biegnącej z Młocin na Białołękę. Wcześniej zakończona zostanie budowa linii M2, wraz z przedłużeniem do Ursusa i do stacji PKP Warszawa Toruńska."

    otto~otto


    Są to plany na 2 kadencje i zostaną zrealizowane, o ile pis nie zmarnuje nam wszystkich pieniędzy z Unii Europejskiej. Rząd nabrał również wody w usta w kwestii dofinansowania do budowy metra i mostów. Czyli jednak tak jak było na taśmach - prezydentura Jakiego potrzebna była do budowy: A) dwóch wież "pomników" i odbudowy pałacu "pomnika" saskiego. No i oczywiście trochę konwencjonalnych pomników LK też by zostało zrealizowanych... :)
    Wesoły~Wesoły


    Nie, to plany na pierwszą kadencję, przedstawione w ankiecie TVN Warszawa. Szybko zapomniane. Ciekawe jest to, co piszesz - czyżby Rafałek kopiując obietnicę Jakiego miał zapewnione dofinansowanie? A może jednak świadomie obiecywał gruszki na wierzbie?


    Poszukaj sobie informacji z przed roku. Rafałek w jakimś wywiadzie chyba nawet dla TVN24 sam się przyznał, że specjalnie nakablowali na Polskę w UE aby środki unijne pozostały zamrożone do czasu ponownego przejęcia przez nich władzy.
    Tak działa opozycja totalna. Podkopywać narodowy interes w imię walki o taboret.
    Zresztą Rafałek sam też powiedział, że dla niego urząd prezydenta Warszawy to tylko przystanek w drodze wyżej.

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Samotne auto pośród błękitu. "Trudno komentować głupotę"

Samotne auto pośród błękitu. "Trudno komentować głupotę"

Elegancki samochód osobowy stojący samotnie pośrodku wielkiej plamy błękitu wypatrzył jeden z naszych czytelników. Wysłał zdjęcia na Kontakt 24. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »