Informacje

09.09.2017 18:33 na Mokotowie

Miasto bierze się za parkingi.
Ma być 10, jest przetarg na pierwszy

SERWISY:


Zarząd Transportu Miejskiego ogłosił przetarg na koncepcję architektoniczną parkingu przy Orzyckiej na Mokotowie. To pierwsze takie miejsce budowane w ramach ogłoszonego niedawno budowy miejskich parkingów podziemnych. Łącznie ma ich powstać 10, na ponad dwa tysiące aut.


Budową parkingów zajmuje się Zarząd Transportu Miejskiego, ich późniejsze zarządzanie przypadnie natomiast Zarządowi Dróg Miejskich. Parking przy Orzyckiej będzie pierwszym pilotażowym obiektem. Choć na konferencji prasowej zapowiadającej program władze stolicy informowały, że pierwszy parking powstanie na Woli, przy ulicy Chłodnej.

Ogłosili przetarg

"Właśnie ruszył przetarg na opracowanie koncepcji architektoniczno-budowlanej i przeprowadzenie niezbędnych analiz" - ogłosili pracownicy stołecznego ratusza. Wykonawca będzie miał za zadanie opracowanie studium wykonalności, analizy finansowej i koncepcji parkingu w dwóch wariantach. Na parterze obiektu musi uwzględnić też miejsce na przestrzeń handlową, gdzie - jak oświadczają urzędnicy - mógłby się przenieść pobliski bazarek z ulicy Gotarda, o którym pisaliśmy na tvnwarszawa.pl.

Na terenie obiektu mają znaleźć się również stanowiska do ładowania samochodów elektrycznych (co najmniej cztery), system czujników lub kamer wizyjnych pozwalających określić liczbę wolnych miejsc postojowych i interaktywne tablice informacyjne.

Parking przy Orzyckiej może być parkingiem podziemnym, nadziemnym albo mieszanym - najkorzystniejszy wariant ma określić przeprowadzana analiza budowlano-technologiczna.

Auta mają zniknąć z ulic i placów

Na budowę miejskich parkingów Rada Warszawy przeznaczyła już 25 milionów złotych. Kolejne środki mają być zarezerwowane w przyszłości.

Jak przekonują urzędnicy, miasto chce budować parkingi podziemne, aby samochody "nie stały na chodnikach i placach". Dzięki temu ulice i place mają stać się przyjaźniejsze dla mieszkańców i turystów. Służyć jako przestrzeń na imprezy kulturalne, spacery i różne inne miejskie wydarzenia.

"Ulice Nowy Świat, Francuska, Świętokrzyska są tego najlepszym przykładem" - przekonują pracownicy ratusza. "Zwiększanie przestrzeni przeznaczonych dla pieszych umożliwi nadawanie ulicom i placom tradycyjnych funkcji społecznych, kulturowych, estetycznych. Ich różnorodność będzie kształtować wizerunek Warszawy, a także przesądzać o atrakcyjności inwestycyjnej i turystycznej" - dodają.

Niezrealizowane obietnice

Jak pisaliśmy na tvnwarszawa.pl, temat podziemnych parkingów nie jest nowy. Jest za to trudny dla obecnej prezydent stolicy. Już w 2006 roku Hanna Gronkiewicz-Waltz obiecywała 17 takich parkingów. Miały powstać m.in. pod placem Powstańców Warszawy czy placem Bankowym. Później ta liczba stopniała do sześciu, a budowa w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego (PPP) miała ruszyć w 2015 roku. Do dziś nie wybudowano ani jednego.

Zobacz konferencję zapowiadającą budowę miejskich parkingów:

kw/b

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • inszy

    zgłoś naruszenie odpowiedz 11.09.2017 16:43 ~inszy

    podatnik~podatnik

    [/cytat_2703769]
    Jakoś Veturillo nie musi kosztów bilansować, i może za darmo rowerki rozdawać.
    Czyżby jakaś luka w twej teorii? Można finansować indywidualne hobby dla 3% mieszkańców, a nie można transportu indywidualnego wspierać?


    A kto powiedział, że Veturilo to nie jest transport indywidualny, a jazda samochodem to z kolei nie jest hobby?

  • aaa

    zgłoś naruszenie odpowiedz 11.09.2017 16:35 ~aaa



    wolf~wolf

    Rozwiązanie problemu jest możliwe, ale kosztowałoby tyle, że moglibyśmy wszyscy polecieć w kosmos za takie pieniądze
    bambarylka~bambarylka


    W Londynie masz na ten przykład płatny sam wjazd do centrum, a godzina parkowania w I strefie - 50 funtów. Czy to aż takie drogie i skomplikowane rozwiązania na miarę lotu w kosmos???

    Piękny Roman~Piękny Roman

    Skończcie już klepać te durne argumenty BO GDZIEŚ TAM.
    To zobacz sobie jak GDZIEŚ TAM rozwinięta jest sieć komunikacji miejskiej, a jak w Warszawie i jak zrozumiesz o co chodzi to dopiero pisz.
    Zobacz też wielkość miasta gdybyś w następnym bystrym strzale chciał podać za przykład Amsterdam i rowerki.


    Tylko że ja chciałem przekazać, że czasami nawet 10 linii metra nie wystarczy, bo ludzie są wygodniccy i tylko pewne rozwiązania finansowe mogą stanowić skuteczną zachętę do przesiadki do komunikacji zbiorowej... A w Holandii to ludzie na rowerach jeżdżą nawet między miastami, bo mają scieżki rowerowe nie tylko w miastach ale i pomiędzy nimi :)

  • Benek

    zgłoś naruszenie odpowiedz 11.09.2017 15:40 ~Benek

    benek~benek

    A gdyby tak zacząć egzekwować obecne przepisy odnośnie parkowania i zostawiania 1,5 m wolnego miejsca na chodniku?

    ... i nie jeżdżenia rowerami po chodnikach?
    Kto w końcu zabroni chamom jeździć, po chodnikach!
    Jeżdżenie rowerami po chodnikach, jest przecież niezgodne z prawem!

  • podatnik

    zgłoś naruszenie odpowiedz 11.09.2017 15:36 ~podatnik

    stonka~stonka

    Temat podziemnych parkingów był wałkowany parę lat temu. Finansowanie na zasadzie PPP. Żaden prywatny inwestor się nie zdecydował, to miasto nie było w stanie zapewnić dochodu, a prywatny, w przeciwieństwie do państwowego MUSI bilansować koszty z przychodem. Skoro parę lat temu miasto nie było w stanie zmusić samochodziarzy do przeniesienia się pod ziemię (za opłatą) to jak miało by to teraz wyglądać? Miejsce postojowe w podziemnym za 49,99zł miesięcznie? Kolejna kiełbasa wyborcza z naszych podatków!

    Jakoś Veturillo nie musi kosztów bilansować, i może za darmo rowerki rozdawać.
    Czyżby jakaś luka w twej teorii? Można finansować indywidualne hobby dla 3% mieszkańców, a nie można transportu indywidualnego wspierać?

  • Piękny Roman

    zgłoś naruszenie odpowiedz 11.09.2017 13:57 ~Piękny Roman


    wolf~wolf

    Rozwiązanie problemu jest możliwe, ale kosztowałoby tyle, że moglibyśmy wszyscy polecieć w kosmos za takie pieniądze
    bambarylka~bambarylka


    W Londynie masz na ten przykład płatny sam wjazd do centrum, a godzina parkowania w I strefie - 50 funtów. Czy to aż takie drogie i skomplikowane rozwiązania na miarę lotu w kosmos???


    Skończcie już klepać te durne argumenty BO GDZIEŚ TAM.
    To zobacz sobie jak GDZIEŚ TAM rozwinięta jest sieć komunikacji miejskiej, a jak w Warszawie i jak zrozumiesz o co chodzi to dopiero pisz.
    Zobacz też wielkość miasta gdybyś w następnym bystrym strzale chciał podać za przykład Amsterdam i rowerki.

  • Piękny Roman

    zgłoś naruszenie odpowiedz 11.09.2017 13:56 ~Piękny Roman

    stonka~stonka

    Temat podziemnych parkingów był wałkowany parę lat temu. Finansowanie na zasadzie PPP. Żaden prywatny inwestor się nie zdecydował, to miasto nie było w stanie zapewnić dochodu, a prywatny, w przeciwieństwie do państwowego MUSI bilansować koszty z przychodem. Skoro parę lat temu miasto nie było w stanie zmusić samochodziarzy do przeniesienia się pod ziemię (za opłatą) to jak miało by to teraz wyglądać? Miejsce postojowe w podziemnym za 49,99zł miesięcznie? Kolejna kiełbasa wyborcza z naszych podatków!

    Był u mnie parking tzw. strzeżony, miesięcznie płatny 150zł i wyobraź sobie był prawie pełen, czyli gdyby miasto zrobiło za 100zł miesięcznie (50 mniej, bo niestrzeżony) to chętni by się spokojnie znaleźli.

    No cóż, ale u mnie miasto wolało teren zaorać i sprzedać pod kolejne getto :/

  • bob

    zgłoś naruszenie odpowiedz 11.09.2017 13:55 ~bob

    wolf~wolf

    200 mln za parkingi, które NIC nie pomogą?

    Nie rozwiążą problemów, bo nie mogą. 2000 miejsc wobec 500-700 tysięcy wjeżdżających do miasta plus warszawskie samochody - brzmi śmiesznie.

    Rozwiązanie problemu jest możliwe, ale kosztowałoby tyle, że moglibyśmy wszyscy polecieć w kosmos za takie pieniądze. Jak wyglądałoby miasto, nie chcę sobie nawet wyobrażać.

    2 tysiące miejsc za 200 mln. 200 mln wywalone w błoto.

    Za marnowanie publicznych pieniędzy ZTM powinien iść do wiezienia.

    Z treści artykułu wynika, że tu nie chodzi o stworzenie nowych miejsc parkingowych by wszyscy zainteresowani mieli gdzie zostawić swoje auto.
    Parkingi mają sprawić, że liczba miejsc parkingowych się nie zmniejszy kiedy zlikwiduje się te na powierzchni.

  • stonka

    zgłoś naruszenie odpowiedz 11.09.2017 13:09 ~stonka

    Temat podziemnych parkingów był wałkowany parę lat temu. Finansowanie na zasadzie PPP. Żaden prywatny inwestor się nie zdecydował, to miasto nie było w stanie zapewnić dochodu, a prywatny, w przeciwieństwie do państwowego MUSI bilansować koszty z przychodem. Skoro parę lat temu miasto nie było w stanie zmusić samochodziarzy do przeniesienia się pod ziemię (za opłatą) to jak miało by to teraz wyglądać? Miejsce postojowe w podziemnym za 49,99zł miesięcznie? Kolejna kiełbasa wyborcza z naszych podatków!

  • bambarylka

    zgłoś naruszenie odpowiedz 11.09.2017 12:50 ~bambarylka

    wolf~wolf

    Rozwiązanie problemu jest możliwe, ale kosztowałoby tyle, że moglibyśmy wszyscy polecieć w kosmos za takie pieniądze


    W Londynie masz na ten przykład płatny sam wjazd do centrum, a godzina parkowania w I strefie - 50 funtów. Czy to aż takie drogie i skomplikowane rozwiązania na miarę lotu w kosmos???

  • tomak

    zgłoś naruszenie odpowiedz 11.09.2017 11:49 ~tomak

    Bielańczyk~Bielańczyk

    Szybko się zaczęła kampania wyborcza:)


    W ramach kampanii wyborczej to budują II linie metra przecież.

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Porzucone audi blokuje chodnik na Jagiellońskiej

Porzucone audi blokuje chodnik na Jagiellońskiej

"Od około tygodnia auto stoi na środku chodnika na Jagiellońskiej, w okolicy numeru 74" - napisała na Kontakt 24 jedna z Reporterek. Dziwi się, dlaczego... WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »