Informacje

12.03.2012 16:00 PORTY LOTNICZE CHWALĄ SIĘ PLANAMI DEWELOPERSKIMI

Miasteczko biurowców w 3D

SERWISY:

Wizualizacje w trójwymiarze i zapowiedź miliardowej inwestycji - Porty Lotnicze chwalą się planami deweloperskimi. W ciągu dekady na 22 hektarach w rejonie lotniska ma powstać kilkanaście biurowców, hoteli i centrum konferencyjne. Wszystko wokół otwartego dla warszawiaków parku.

Trójwymiarowe wizualizacje publikujemy na naszej stronie. By zobaczyć efekt, potrzebne są okulary z czerwonym i niebieskim szkłem.

W ciągu 10 lat w rejonie Lotniska Chopina ma powstać zupełnie nowa dzielnica. To będzie nie tylko park biznesowy, ale też otwarte dla warszawiaków sklepy, hotele i miejsca spotkań. W dodatku z własną stacją kolejową, która jest już niemal gotowa.

Miasteczka lotniskowe to trend ogólnoświatowy. Plan budowy swojego Polskie Porty Lotnicze szykują do kilku lat. Właśnie nabrał bardziej konkretnych kształtów. Firma zaprezentowała go kilka dni temu na targach nieruchomości MIPIM w Cannes. Efekt? - Przeszedł moje oczekiwania - odpowiada Michał Marzec, dyrektor PPL.

- W ciągu półtorej doby odbyłem kilkanaście spotkań z potencjalnymi inwestorami, zarówno działającymi już w Polsce, jak i całkiem nowymi. W efekcie mamy już właściwie jasność, jaki model finansowania powinniśmy przyjąć - podsumowuje Marzec.

Biurowce za miliard

W ciągu dwóch, trzech miesięcy PPL ogłoszą  jak wyobraża sobie finansowanie inwestycji wartej około miliarda złotych. Prawdopodobny scenariusz to powołana razem z deweloperem spółka celowa, do której Porty wniosą 22,5 ha terenu położonego między istniejącym terminalami, a bocznicami kolejowymi i przedłużeniem ulic Żwirki i Wigury.

Zgodnie z opracowaną w 2010 roku koncepcją urbanistyczną, przygotowaną przez firmę JEMS Architekci, na tym terenie powstać ma kilkanaście budynków. Między nimi zaś otwarty park. - Takie miasteczka powstają wokół większości lotnisk na świecie. Czasem są mniejsze, czasem zajmują setki hektarów, mają własne szpitale, a nawet osiedla mieszkaniowe - przekonuje Marzec.

Na Okęciu mieszkań nie będzie. Pojawią się za to biura, powierzchnie handlowe i kolejne hotele, obok istniejącego już Courtyard by Marriott i budowanego właśnie Marriott Renaissance. We współpracy z firmą doradczą CBRE i projektową Arup powstał teraz bardziej szczegółowy projekt.

Firma CBRE opublikowała niedawno raport, z którego wynika, że europejscy inwestorzy uważają Warszawę za drugie - po Londynie - miasto pod względem atrakcyjności do lokowania pieniędzy. Przede wszystkim w powierzchnie biurowe.

- Doradcy podpowiedzieli nam, na jakie powierzchnie jest w Warszawie największe zapotrzebowanie. Jakiej wielkości sale konferencyjne sprawdzą się najlepiej w tym miejscu, ile powinna zająć przestrzeń biurowa, ile handel, a ile rozrywka - tłumaczy Marzec.

65 milionów pasażerów w rezerwie

Czy tak potężna inwestycja nie zakorkuje Okęcia? - To będzie najlepiej skomunikowany punkt w Warszawie. Lotnisko, stacja kolejowe, droga ekspresowa i dojazd do autostrady. Tylko wodnego transportu nie mamy - żartuje Marzec. I dodaje: Lotnisko Chopina obsługuje  ponad 9 milionów pasażerów rocznie. Tymczasem komunikacja zewnętrzna po otwarciu stacji kolejowej będzie miała przepustowość rzędu 75 milionów rocznie. W dodatku szczyt komunikacyjny dla dzielnicy biurowej rozmija się ze porannym szczytem na lotnisku, który trwa od 6 do 8 rano - zapewnia.

Inwestycja szacowana na około miliard złotych ma rozpocząć się mniej więcej za dwa lata. Realizacja potrwa około 10 lat. Ostateczne projekty budynków powstaną, gdy będzie znany partner finansowy Portów. Nim inwestycja ruszy, firma chce też w porozumieniu z władzami miasta wpisać swoje plany do projektu planu miejscowego dla terenów wokół lotniska.

Karol Kobos

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • SEB

    zgłoś naruszenie odpowiedz 27.11.2012 13:23 ~SEB

    To krótkowzroczna decyzja bo zablokuje możliwość rozbudowy lotniska. Tak było we Frankfurcie/M, gdzie ratunek przyniosła likwidacja bazy NATO, bo wszystko wokół było już zabudowane. A na Centralne Lotnisko w okolicy Mszczonowa to chyba szans nie mamy.

  • Maciej

    zgłoś naruszenie odpowiedz 03.06.2012 00:44 ~Maciej

    big~big

    Większej bzdury nie widziałem, chyba,że jest to świadoma likwidacja lotniska.Życzę powodzenia w dojazdach do portu. W poblizu mamy już Służewiec Przemysłowy z całą jego infrastruktura parkinkową i problemami komunikacyjnymi, a w poblizu lotniska powstaną tez inne centra biznesowe.
    PPLL to chyba skrót od Przedsiębiorstwo Państwowe Likwidacji Lotniska


    właśnie po to jest połączenie kolejowe. Na lotniska na całym świecie z centrum miasta jedzie się metrem bądź kolejką podmiejską.

  • Łukasz

    zgłoś naruszenie odpowiedz 14.03.2012 14:51 ~Łukasz

    Co dalej z Dźwigową Niema żadnych informacji

  • Voodoo_Child

    zgłoś naruszenie odpowiedz 14.03.2012 03:39 ~Voodoo_Child

    patriot~patriot

    @felczer
    @Voodoo_Child

    nie obrażajcie mnie, lepiej przeczytajcie mój post jeszcze raz ze zrozumieniem!!

    nic mi nie szwankuje!! nie piszę ,że te biurowce zablokują rozbudowe lotniska!!!
    biurowce mi nie przeszkadzają mają sens nawet bez lotniska, może nawet większy!!

    piszę że lotnisko już nie ma możliwości rozbudowy bo jest obudowane z każdej strony!! do tego podejście do lotniska to gęsto zaludnione obszary (ursynów, bemowo, piaseczno ) !!!

    nie toczę piany, piszę o faktach!!!

    wszystkie nowoczesne lotniska są w pewnej odległości od metropoli!! komunikacja to nie problem A2 lub S8 wystarczy do tego oczywiście jest potrzebne bardzo dobre połączenie kolejowe z warszawą i łodzią ale to chyba oczywiste!! więc nie pisałem,


    Nie obrażam Cię, tylko odnoszę się do tego co Ty i @felczer napisaliście.
    Nasze lotnisko, w skali światowej, nie jest prawie w ogóle otoczone jakimikolwiek przeszkodami. Zobacz w jak gęsto i wysoko zabudowanym terenie są lotniska np. w Japonii czy Brazylii. Okęcie z powodzeniem można rozbudować o jeden czy dwa pasy. To nie USA, na nadmiar miejsca niestety nie cierpimy...
    Jak wspomniałem wcześniej, lotnisko między Łodzią a W-wą nie miałoby sensu i jest nieuzasadnione ekonomicznie. Lepiej skupić się na Modlinie i Okęciu. Lotnisko blisko centrum to skarb, a jeśli ktoś narzeka na hałas, to niech się wyprowadzi. W mieście jest i zawsze będzie głośno, cisza jest na wsi. Mieszkałem ponad 20 lat na Ursynowie i samoloty nigdy mi nie przeszkadzały, były dla mnie elementem krajobrazu.

  • SzklaneDomy

    zgłoś naruszenie odpowiedz 13.03.2012 15:33 ~SzklaneDomy

    "Nim inwestycja ruszy, firma chce też w porozumieniu z władzami miasta wpisać swoje plany do projektu planu miejscowego dla terenów wokół lotniska."

    Naprawdę? Ot tak sobie wpisze te wizualizacje do MPZP?

    Powodzenia!

  • big

    zgłoś naruszenie odpowiedz 13.03.2012 13:12 ~big

    Większej bzdury nie widziałem, chyba,że jest to świadoma likwidacja lotniska.Życzę powodzenia w dojazdach do portu. W poblizu mamy już Służewiec Przemysłowy z całą jego infrastruktura parkinkową i problemami komunikacyjnymi, a w poblizu lotniska powstaną tez inne centra biznesowe.
    PPLL to chyba skrót od Przedsiębiorstwo Państwowe Likwidacji Lotniska

  • patriot

    zgłoś naruszenie odpowiedz 13.03.2012 09:22 ~patriot

    osobiście wolałbym pracować w biurowcu bardziej oddalonym od lotniska!!! taka bliskość lotniska to raczej wada!!

    zaletą jest krótka droga dla zagranicznych gości, ale to nie ma wielkiego znaczenia

  • patriot

    zgłoś naruszenie odpowiedz 13.03.2012 09:17 ~patriot

    @felczer
    @Voodoo_Child

    nie obrażajcie mnie, lepiej przeczytajcie mój post jeszcze raz ze zrozumieniem!!

    nic mi nie szwankuje!! nie piszę ,że te biurowce zablokują rozbudowe lotniska!!!
    biurowce mi nie przeszkadzają mają sens nawet bez lotniska, może nawet większy!!

    piszę że lotnisko już nie ma możliwości rozbudowy bo jest obudowane z każdej strony!! do tego podejście do lotniska to gęsto zaludnione obszary (ursynów, bemowo, piaseczno ) !!!

    nie toczę piany, piszę o faktach!!!

    wszystkie nowoczesne lotniska są w pewnej odległości od metropoli!! komunikacja to nie problem A2 lub S8 wystarczy do tego oczywiście jest potrzebne bardzo dobre połączenie kolejowe z warszawą i łodzią ale to chyba oczywiste!! więc nie pisałem,

  • yaroo

    zgłoś naruszenie odpowiedz 13.03.2012 08:48 ~yaroo

    a obok PETROLOT tykająca bomba paliwowa :) SUPER POMYSŁ

  • Bready

    zgłoś naruszenie odpowiedz 13.03.2012 05:04 ~Bready

    Moze wogole zabudowac to lotnisko ,i tak na dluzsza mete nie nadaje sie do eksploatacji.
    Tylko 2 pasy ,na dodatek skrzyzowane ze soba ,i brak miejsca na budowe nastepnych .
    To dobre na krajowym lotnisku ,miedzynarodowe trzeba zbudowac w innym miejscu.
    Wtopiono mase pieniedzy w terminal na lotnisku bez przyszlosci :(

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »