Informacje

30.03.2015 07:17 przygotowania do przetargu

Metro zapowiada zakupy:
przetarg na 35 pociągów

SERWISY:

Nawet 35 nowych pociągów planuje zakupić warszawskie Metro. Mają obsłużyć rozbudowaną, drugą linię metra.

Jak informuje portal transport-publiczny.pl, Metro Warszawskie przygotowuje się do przetargu na zakup nowych pociągów.

- Mówimy o pokaźnym zakupie 30 - 35 pociągów - zapowiada Jerzy Lejk, prezes firmy.

Ogłoszenia przetargu można się spodziewać pod koniec roku.

Dla drugiej linii

Lejk tłumaczy, że zakupy związane są z planowaną rozbudową drugiej linii metra. W tej chwili firma jest gotowa obsłużyć otwarty już, centralny odcinek oraz dwa kolejne, które mają być budowane w systemie 3+3 (po trzy stacje z każdego krańca centralnego odcinka).

Ale przy takiej liczbie pociągów, jaką metro dysponuje obecnie, częstotliwość kursowania nie będzie zadowalająca. - Należy prognozować, że z chwilą uruchomienia nowych stacji wzrośnie liczba pasażerów, w związku z tym będziemy potrzebować więcej pociągów - dodaje Lejk.

Nie wskazuje na razie, jaki typ pociągu zostanie zakupiony.

W tej chwili tabor warszawskiego metra liczy 75 pociągów, w tym 35 składów inspiro, które obsługują centralny odcinek drugiej linii.

Dużo zapytań

Do 31 lipca miasto wydłużyło tymczasem termin składania ofert przez firmy chcące wybudować kolejne stacje II linii metra. Pierwotnie mijał 31 marca, ale wydłużono go na prośbę oferentów. Kolejnych sześć stacji ma powstać do 2019 r.

- Wpłynęły do nas wnioski wykonawców o przedłużenie tego terminu - powiedziała w ubiegłym tygodniu PAP rzeczniczka stołecznego metra Anna Bartoń.

Dodała, że w związku z przetargiem do Metra Warszawskiego napłynęło ponad 1300 pytań, na które spółka musi odpowiedzieć.

jb/r

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Adi

    zgłoś naruszenie odpowiedz 01.02.2017 20:52 ~Adi

    Najlepsze są pociągi z Petersburga.
    Te, które kursują od początku istnienia warszawskiego metra są zasłużone i cieszą oko klasycznym stylem. Nie to co nowoczesny plastik. Ponadto nie ma się co w nich psuć. Stąd serwis jeśli jest konieczny to we własnym zakresie. Oby służyły nam jak najdłużej. Z pewnością tak będzie z politycznego punktu widzenia.
    Może w kolejnym przetargu wygra Wagonmasz. Tego jej życzymy.

  • dan

    zgłoś naruszenie odpowiedz 21.09.2016 11:04 ~dan

    szok~szok

    U nas wszystko musi być od niemieckiego Sasa do polskiego Lasa... jeszcze z ruskim z Leningradu i francuskim Alstomem... A w Berlinie jest większa standardyzacja, jedna niemiecka oczywiście fabryka, charkerystyczny kształt wagonów, co jest jedną z wizytówek miasta.. i tańszy serwis dzięki temu, choć oczywiście są pociągi starsze i młodsze, mniej i bardziej nowoczesne... Ale jest to mimo wszystko ujedlicone pod względem produkcji i serwisowania. Widocznie mamy kupę kasy na coraz to inne części zamienne i pracę w róznych technologiach... Skandal!!! Może ktoś ma z tej mętnej wody korzyści???


    Tylko nie wiem czy zdajesz sobie sprawę że stare ruskie już powinny pójść do lamusa

  • Konrad

    zgłoś naruszenie odpowiedz 31.03.2015 10:49 ~Konrad

    Totalna niegospodarność. Obecnie do obsługi linii M1 i M2 w szczytowym momencir potrzeba 44 pociągów, a metro dysponuje aż 75 składami. Z tego wynika, że codziennie w bazie STOI AŻ 31 SKŁADÓW! Natomiast pan Lejk chce kupić jeszcze 35 składów...

  • szok

    zgłoś naruszenie odpowiedz 30.03.2015 19:28 ~szok

    U nas wszystko musi być od niemieckiego Sasa do polskiego Lasa... jeszcze z ruskim z Leningradu i francuskim Alstomem... A w Berlinie jest większa standardyzacja, jedna niemiecka oczywiście fabryka, charkerystyczny kształt wagonów, co jest jedną z wizytówek miasta.. i tańszy serwis dzięki temu, choć oczywiście są pociągi starsze i młodsze, mniej i bardziej nowoczesne... Ale jest to mimo wszystko ujedlicone pod względem produkcji i serwisowania. Widocznie mamy kupę kasy na coraz to inne części zamienne i pracę w róznych technologiach... Skandal!!! Może ktoś ma z tej mętnej wody korzyści???

  • Rysio

    zgłoś naruszenie odpowiedz 30.03.2015 18:38 ~Rysio

    Emce27~Emce27

    A ja się pytam - po jakiego grzyba 90% ludzi wciska przycisk otwarcia drzwi w metrze????????? Whyyyyyyyyyy? Czy komuś się kiedyś nie otworzyły?


    widać że mało jeździsz metrem wczesnym rankiem lub wieczorem można się spotkać z sytuacją że drzwi działają na guzik ..ale to prawda często to nie jest spotykane... awarie są pewnie dlatego że ludzie pchają się na siłę do metra bo przecież następne metro będzie za 30min a nie za 2:30min ;)

  • Amito Niewisi

    zgłoś naruszenie odpowiedz 30.03.2015 16:49 ~Amito Niewisi

    Genialny pomysł. Kupmy jeszcze jakieś np chińskie, amerykańskie, francuskie itp itd...
    W tej chwili są cztery typy pociągów (w tym dwa rosyjskie) Łatwiej będzie jeździć i serwisować. Może jakiś kolejny prototyp, zapłacić kilka miliardów a potem przez rok je będziemy testować :)

  • Grzegorz Rokicki

    zgłoś naruszenie odpowiedz 30.03.2015 16:37 ~Grzegorz Rokicki

    Emce27~Emce27

    A ja się pytam - po jakiego grzyba 90% ludzi wciska przycisk otwarcia drzwi w metrze????????? Whyyyyyyyyyy? Czy komuś się kiedyś nie otworzyły?

    Na przykład mi. Jechałem z Daszyńskiego do Wileńskiego w niedzielę wieczorem i faktycznie otwierały się tylko te drzwi, w których pasażer nacisnął przycisk. A że ludzi było mało, więc na każdej stacji niektóre drzwi pozostawały zamknięte. Widocznie czasami motorniczy ustawiają taki tryb otwierania.

  • gaga

    zgłoś naruszenie odpowiedz 30.03.2015 16:10 ~gaga

    zajrzałam i pojechałam z ciekawosci tym nowym kawałkiem - puchy.....a było koło 14. Prawie bez ludzi. Mieszkam w srodmiesciu, wiec mi metro zupełnie do niczego nie jest potrzebne. Widzę, ze innym też.

  • tututttuututtu

    zgłoś naruszenie odpowiedz 30.03.2015 16:05 ~tututttuututtu


    tututututu~tututututu

    Jak się zapewne zorientowałeś w przypadku pociągów metra nic nie działa poprawnie (codziennie są mniejsze lub większe awarie inspiro, a pozostałe jakoś ich nie mają)
    Boom~Boom


    To że nie pisze się o pozostałych to nie oznacza że ich nie mają. Nie zauważyłeś że media działają wybiórczo? Poza tym ja wolę jeździć nowoczesnymi, cichymi i klimatyzowanymi wagonami a nie tymi rosyjskimi.


    A ja też wolę. Ale nie psującymi się. Alstomy jak miały awarię częściej niż raz w miesiącu to była awantura. To samo z rosyjskimi.
    A dla inspiro nie ma dnia żeby nie było awarii. Część z nich co prawda kończy się "resetem" składu i dalszą jazdą, ale nie wszystkie. Najlepiej to widać na północnym krańcu I linii. Ile wypada pociągów z rozkładu.

  • gugugugu

    zgłoś naruszenie odpowiedz 30.03.2015 16:03 ~gugugugu

    darq~darq

    Z zakupionych 35 składów tylko 11 obsługuje M2, bodaj 4 są w rezerwie. Dla M2 było przeznaczonych 20. Wniosek taki, że już dzisiaj stoją i się marnują. To po co już teraz wydawać olbrzymią kasę na kolejne?
    I może ktoś wyjaśni, dlaczego cena Inspiro tak podskoczyła? Cena przetargowa to było jakieś 10 Mostów Łazienkowskich, a ostateczne rozliczenia pokazują, że Inspiro podrożało jeszcze o ćwierć miliarda. Czemu o tym się nie pisze?


    Robią przetarg bo nie mogą sobie dać rady z Inspiro. Ich awaryjność jest tak potężna, że aby zapewnić większą częstotliwość na obu liniach, a szczególnie po przedłużeniu II trzeba więcej składów.
    No i jest nadzieja, że te następne nie będą od Siemensa i nie będą się tak psuć (codziennie są jakieś awarię, metro na bieżąco podmienia pociągi na sprawne ale możliwości są ograniczone).

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »