Informacje

01.02.2019 13:19 początek prac

Metro wjeżdża na Bródno. Będą utrudnienia

SERWISY:

Rozpoczynają się utrudnienia dla mieszkańców Bródna. Etapami, przez trzy kolejne weekendy, wprowadzane będą objazdy związane z budową trzech stacji i tuneli II linii metra. Ze zmianami muszą się liczyć piesi, kierowcy i pasażerowie komunikacji miejskiej.

Zmiany w organizacji ruchu w związku z budową północno-wschodniego odcinka II linii metra, czyli trzech stacji, rozpoczynają się w piątek.

Buspas na Matki Teresy

Wprowadzanie zmian rozpocznie się od wytyczenia buspasów (w obu kierunkach) na ulicy Matki Teresy z Kalkuty pomiędzy Chodecką a świętego Wincentego.

Jezdnia na tym odcinku zostanie poszerzona. Na skrzyżowaniu Matki Teresy z Kalkuty i Chodeckiej powstanie rondo. W czasie prac zamknięty zostanie odcinek od Chodeckiej do skrzyżowania ze św. Wincentego. Roboty w tym rejonie potrwają około trzech tygodni.

Ponadto pasy dla autobusów, tylko w jednym kierunku, zostaną wytyczone na ulicach: Chodeckiej, Łojewskiej, Wyszogrodzkiej i Bartniczej. Zmiany zostaną wprowadzone w weekendy 1-3 lutego oraz 8-10 lutego.

Zamkną Kondratowicza

Najważniejszą zmianą będzie wyłączenie z ruchu ulicy Kondratowicza. Ta operacja została zaplanowana na weekend 15-17 lutego.

Główne objazdy zostaną poprowadzone ulicami: Wysockiego - Matki Teresy z Kalkuty - Gilarską - Jórskiego do Radzymińskiej, Głębocką - Kondratowicza - Młodzieńczą, św. Wincentego - Borzymowską - Trocką, ciągiem Bartnicza - Wyszogrodzka do Chodeckiej i dalej do Łojewskiej, a także Odlewniczą do Marywilskiej i Trasą Toruńską.

Jak podaje urząd miasta, zamknięte zostaną chodniki i droga dla rowerów po południowej stronie ulic Bazyliańskiej i Kondratowicza. "Piesi i rowerzyści będą kierowani na tymczasowe, specjalnie zabezpieczone przejście i drogę rowerową przez plac budowy po fragmencie południowej jezdni - na drugą stronę jezdni wrócą na wysokości ul. Łabiszyńskiej (w kolejnym etapie budowy ścieżka i chodnik zostaną wyznaczone poza placem budowy). Po północnej stronie ulicy piesi będą mogli przejść chodnikiem wzdłuż ogrodzenia placu budowy, zlokalizowanym na terenie osiedla" - podaje ratusz.

Przeorganizowany zostanie ruch na skrzyżowaniu Kondratowicza i św. Wincentego. Jadący ulicą św. Wincentego od strony Białołęki będą musieli skręcić w prawo lub lewo - prosto będą mogły pojechać tylko autobusy, taxi, czy pojazdy służb miejskich. Z kolei jadący Kondratowicza od strony Młodzieńczej będą musieli skręcić w prawo w kierunku Trasy Toruńskiej.

Budowa zmieni też trasy kilkunastu linii autobusowych. Na trasy objazdowe skierowane zostaną autobusy linii: 104, 112, 118, 120, 126, 145, 156, 169, 176, 204, 214, 227, 240, 256, 345, 409, 500, N02, N11 i N64. Zmiany będą obowiązywały od nocy z piątku 15 na sobotę 16 lutego.

Jak zapewnia w komunikacie ratusz, nie zmienią się trasy autobusów linii: 114, 376, 412, 414, 512 i N14.

Nowa linia tramwajowa

Pasażerowie z Bródna dojadą szybko do Śródmieścia i na Mokotów nową linią tramwajową 41.

Składy będą ruszały z pętli Żerań Wschodni i taką samą trasą jak linia 1 pojadą do ronda Zgrupowania AK "Radosław", gdzie skręcą w aleję Jana Pawła II i dalej pojadą na Służewiec. Linia będzie kursować od poniedziałku, 18 lutego.

"Nietypową trasą będą jeździły autobusy linii 169 które, aby zabrać mieszkańców okolic ulic Łojewskiej i Łabiszyńskiej, w obu kierunkach (zarówno w kierunku pętli na Podgrodziu jak i Dworca Wschodniego), pojadą trasą objazdową zatrzymując się na tych samych przystankach. Dlatego prosimy o zwracanie uwagi na kierunek jazdy pokazany na wyświetlaczu autobusu" - wyjaśnia urząd miasta.

W czasie budowy tramwaje będą jeździły ulicą Rembielińską. Mogą występować jedynie kilkudniowe wstrzymania ruchu tramwajowego.

Trzy stacje

Stacja "Zacisze" będzie zlokalizowana pod ulicą Figara w pobliżu skrzyżowania z Codzienną, stacja "Kondratowicza" przy skrzyżowaniu Malborskiej i Kondratowicza, a stacja "Bródno" przy skrzyżowaniu Kondratowicza i Rembielińskiej (wszystkie nazwy są robocze).

Budowa ma się zakończyć się we wrześniu 2021 r. Koszt wykonania tego odcinka podziemnej kolejki to prawie 1,4 miliarda złotych.

kz/PAP/pm

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • warszawianka

    zgłoś naruszenie odpowiedz 04.02.2019 11:07 ~warszawianka

    zrobią to samo co na Woli ,jakieś barierki ,krawężniki,rondka
    pasy dla mzk i taxi
    w większości zbędne,a kierowcy aut stoją obok i patrzą się na pusty pas uprzywilejowany,żenada,itp.,chyba ślepiec to wymyśla albo ten co tu nie mieszka,powinni znieść opłaty z MZK ,to może ludzie by się przesiedli do komunikacji miejskiej

  • benek

    zgłoś naruszenie odpowiedz 02.02.2019 17:11 ~benek

    freya~freya

    Do ciężkiej [.....]! Czy naprawdę nie można tych wszystkich prac i zamykania ulic jakoś skoordynować??? Mieszkańcy Zielonej Białołęki, już totalnie uwięzieni remontem Głębockiej, zamkniętym skrzyżowaniem Głębockiej z Berensona, remontem mareckiej ulicy Kościuszki w stronę Marek, teraz tracą jeszcze jeden kierunek ruchu. I dla autobusów, i dla samochodów, nawet dla pieszych i rowerów! Co za ślepiec tym wszystkim zarządza?!!?

    Może warto by pomyśleć aby autobus 527 pojechał prosto Św. Wincentego gdzie będą tylko autobusy mogły jechać. Teraz tam nie będzie korków a skręt w lewo w Kondratowicza i cała Młodzieńcza będzie zakorkowana bo wszyscy jadący z Białołęki będą tam musieli skręcać więc 527 utknie tam w korku.

  • Taki tam

    zgłoś naruszenie odpowiedz 02.02.2019 14:55 ~Taki tam


    miła~miła

    W końcu św. Wincentego tylko dla autobusów!
    Skończą się te wieczne opóźnienia 500 w porannym szczycie spowodowane sznurem aut
    mareczek~mareczek


    jak ci się sznury aut nie podobają to się na wieś wyprowadź



    To samochód jest obecnie atrybutem wieśniaka, czas zmienić image jeśli chcesz być miastowy.

  • UrządMiasta

    zgłoś naruszenie odpowiedz 02.02.2019 13:06 ~UrządMiasta

    warszawiak~warszawiak

    przecież można zbudować stację metra między kościołem a galerią rembielińską i wtedy nie trzeba zamykać żadnych ulic!

    Nie pomyśleliśmy o tym. Już zmieniamy plan zgodnie z Pańską propozycją.

  • kilovolt

    zgłoś naruszenie odpowiedz 02.02.2019 11:44 ~kilovolt

    halo~halo

    przecież to będzie paraliż całego Bródna, w ogóle nie myślą o mieszkańcach którzy mają samochody i niestety do pracy muszą nimi jechać, wyjechać będzie można tylko Bartnicza lub Kalkuty a oni piszą ze trasa s8 przejmie ruch jak tam codziennie jest korek rano, no kompletny brak mózgu u urzędników

    Niestety nie da się tego pogodzić. W obliczu takich utrudnień komunikacja musi mieć priorytet. Każdy będzie miał wybór, albo szybko komunikacją albo wygodnie ale w korkach swoim autem. Inaczej autobusy też utknęły by w korkach i alternatywy nie miał byś żadnej. Zatem jak się wszystko weźmie pod uwagę to jak najbardziej ma to sens. Nie ma innej możliwości zorganizowania sprawnej komunikacji autobusowej do metra.

  • Janek

    zgłoś naruszenie odpowiedz 02.02.2019 09:40 ~Janek

    warszawiak~warszawiak

    przecież można zbudować stację metra między kościołem a galerią rembielińską i wtedy nie trzeba zamykać żadnych ulic!

    Trzeba było pójść na konsultacje społeczne i przedstawić swój pomysł a nie stękać po fakcie przed komputerem.

  • freya

    zgłoś naruszenie odpowiedz 02.02.2019 09:23 ~freya

    Do ciężkiej [.....]! Czy naprawdę nie można tych wszystkich prac i zamykania ulic jakoś skoordynować??? Mieszkańcy Zielonej Białołęki, już totalnie uwięzieni remontem Głębockiej, zamkniętym skrzyżowaniem Głębockiej z Berensona, remontem mareckiej ulicy Kościuszki w stronę Marek, teraz tracą jeszcze jeden kierunek ruchu. I dla autobusów, i dla samochodów, nawet dla pieszych i rowerów! Co za ślepiec tym wszystkim zarządza?!!?

  • mareczek

    zgłoś naruszenie odpowiedz 02.02.2019 07:47 ~mareczek

    miła~miła

    W końcu św. Wincentego tylko dla autobusów!
    Skończą się te wieczne opóźnienia 500 w porannym szczycie spowodowane sznurem aut


    jak ci się sznury aut nie podobają to się na wieś wyprowadź

  • halo

    zgłoś naruszenie odpowiedz 01.02.2019 23:17 ~halo

    przecież to będzie paraliż całego Bródna, w ogóle nie myślą o mieszkańcach którzy mają samochody i niestety do pracy muszą nimi jechać, wyjechać będzie można tylko Bartnicza lub Kalkuty a oni piszą ze trasa s8 przejmie ruch jak tam codziennie jest korek rano, no kompletny brak mózgu u urzędników

  • nieprawda

    zgłoś naruszenie odpowiedz 01.02.2019 22:19 ~nieprawda

    Nieprawdą jest że linia 41 jest w jakikolwiek sposób „nowa”. Była to linia która jeździła od 2009 roku, jednak była ucinana kiedy tylko się dało. Wiec to żadna łaskawica że nam ją dają spowrotem.

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »